Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 151 t/m 163 van 163
  1. #151
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Even de feiten.

    Lesli is importeur. Ze distributeren naar... nederland, duitsland en oostenrijk. Feit is dus dat de het pakketje pijlen uit hetzelfde nederlandse bunker magazijn komt. Die kosten van dat pakketje leggen dezelfde weg af. Vervolgens wordt het gedistributeerd.

    Naam: IMG_20190908_083622.jpg
Bekeken: 1090
Grootte: 189,9 KB

    Feit.
    Asjemenou

  2. #152
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Waarom is dan... ik neem even een voorbeeld.

    Are you ready 2 fly - 27 pijlen 450nem in duitsland te koop voor 14,95 bij de centershop.

    Hetzelfde pakketje onder de naam super skyhawk - bij intratuin voor 39,95

    Naam: Screenshot_20190908-192157.jpg
Bekeken: 1041
Grootte: 149,2 KB

    Naam: IMG_20190908_193433.jpg
Bekeken: 1025
Grootte: 189,7 KB

    Dat rekenkamer filmpje klopt dus ook niet. We hebben het hier over een pakketje met meer pijlen. In het filmpje hadden ze een pakket met 18pijlen 300 nem. Deze is dus 50% meer. Nem is ook 50% meer. Meer volume dus ook. Lesli legt het op de plank. Verdeeld het in nl de au. Dan opeens zijn er prijsverschillen die zo groot zijn. Onverklaarbaar... het is namelijk niet zo dat de centershop geen personeel heeft net als intratuin. Hooguit het sprinklersysteem... maarrr dat was... 40% van de marge. Ik kom echt niet bij die 39,95. Vreemde is dat centershop er ook gewoon lekker op verdient. Ze werken er net zo hard voor geloof ik.

    Dit zijn beide decemberprijzen.

    Dat sommige winkeliers dus bizarre marges aanhouden lijkt me dan ook duidelijk zo. Gezien de feiten.


    Voor mij is de marge van een winkelier
    Marge = verkoopprijs - inkoopsprijs

    Marge/inkoopsprijs*100 = marge in %

    Dus inkoopsprijs is 5 piek je verkoopprijs bepaald de winkelier op 20 dan is de marge dus 15/5 = 3 * 100 =300%

    daarvan moeten de kosten af zoals pandhuur,electra, personeel (verdeeld over alle verkoop natuurlijk) etc.wat overblijft is de winst.
    Laatst gewijzigd door Schiedammert; 8 september 2019 om 19:20
    Asjemenou

  3. #153
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Waarom is dan... ik neem even een voorbeeld.

    Are you ready 2 fly - 27 pijlen 450nem in duitsland te koop voor 14,95 bij de centershop.

    Hetzelfde pakketje onder de naam super skyhawk - bij intratuin voor 39,95

    Naam: Screenshot_20190908-192157.jpg
Bekeken: 1041
Grootte: 149,2 KB

    Naam: IMG_20190908_193433.jpg
Bekeken: 1025
Grootte: 189,7 KB

    Dat rekenkamer filmpje klopt dus ook niet. We hebben het hier over een pakketje met meer pijlen. In het filmpje hadden ze een pakket met 18pijlen 300 nem. Deze is dus 50% meer. Nem is ook 50% meer. Meer volume dus ook. Lesli legt het op de plank. Verdeeld het in nl de au. Dan opeens zijn er prijsverschillen die zo groot zijn. Onverklaarbaar... het is namelijk niet zo dat de centershop geen personeel heeft net als intratuin. Hooguit het sprinklersysteem... maarrr dat was... 40% van de marge. Ik kom echt niet bij die 39,95. Vreemde is dat centershop er ook gewoon lekker op verdient. Ze werken er net zo hard voor geloof ik.

    Dit zijn beide decemberprijzen.

    Dat sommige winkeliers dus bizarre marges aanhouden lijkt me dan ook duidelijk zo. Gezien de feiten.


    Voor mij is de marge van een winkelier
    Marge = verkoopprijs - inkoopsprijs

    Marge/inkoopsprijs*100 = marge in %

    Dus inkoopsprijs is 5 piek je verkoopprijs bepaald de winkelier op 20 dan is de marge dus 15/5 = 3 * 100 =300%

    daarvan moeten de kosten af zoals pandhuur,electra, personeel (verdeeld over alle verkoop natuurlijk) etc.wat overblijft is de winst.

    Als je nou een hele sloot aan producten als voorbeeld had dan had je wellicht een punt. Dit is gewoon n=1 waardoor het dus eigenlijk niks betekent. Zeker niet als je beseft dat het verschillende markten zijn.

    Redenen kunnen zijn, concurentie, extra regels en heffing etc.

    Wat wil je nou eigenlijk bereiken ? Volgens mij is nu zon beetje alles wel gezegd en zijn alle mogelijkheden en verklaringen wel besproken...

    Als je echt geloofd dat het veel goedkoper dan zou ik adviseren om zelf een bedrijf in de branche op te zetren.

  4. #154
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Reageer je ook nog op mijn vorige post

    Die 67% is op verkoop prijs, omgerekend is dat een marge van 203% op inkoop.

    70% marge op verkoop is 250%
    75% marge op verkoop is 300%
    Je vroeg toch of ik wilde reageren. Ik reageer dus op je. Ik leg je aan de hand van voorbeelden uit wat ik bedoel. Ik laat je daarbij een rekensom zien.

    Dus ja... wat ik wil bereiken...? Het is een discussie.. met verschillende inzichten. Het gaat over vuurwerk... en een beetje de toekomst. Door onlineverkoop het hele jaar door ontstaan er prijsverschillen. Die vroeger niet zo makkelijk zichtbaar waren. Dat brengt verandering met zich mee. Ik denk ook wel dat zo'n discussie redelijk op zijn plaats is als we het hebben over goedkope winkels.. zie topic.

    De junk had ik al besproken trouwens. N=2 volgens mij zijn er door andere meer voorbeelden genoemd.

    Ik heb (nog) niet de ambitie om vuurwerk te gaan importeren/verkopen maar wie weet? soms loop je tegen iets aan, dat je denkt... okay waarom niet.
    Laatst gewijzigd door Schiedammert; 8 september 2019 om 20:06
    Asjemenou

  5. #155
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    zolang de eigenaar van de vuurwerk winkel en de importeur nog niet in een Ferrari rijd en een huisje in Monaco heeft hoef je echt geen zorgen te maken dat je teveel betaalt...
    Naam: Screenshot_20190908-213731.jpg
Bekeken: 971
Grootte: 179,4 KB

    Een hummert... een beetje zorgen dus.

    On topic... hij zegt dat hij de goedkoopste is.
    Asjemenou

  6. #156
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Zucht... Je wilt het gewoon niet snappen heb ik het idee.

    Verdiep je eens in de supermarkt zou ik zeggen. Dan zie je dat de nutella bij winkel A goedkoop is dan winkel B, maar tegelijk is de hagelslag van winkel A weer duurder dan winkel B.

    De gemiddelde marge van beide winkels wordt bewaard maar dit zegt dus niet dat beide winkels maar de nutella voordezelfde goedkope prijs moeten verkopen omdat jij het idee hebt dat het goedkoper kan...

    Zolang jij geen inzicht hebt in de totale marge van een winkel, (en dan bedoel ik dus niet individuele producten maar het gemiddelde van alle producten samen) kan jij er niet over oordelen.

    Individuele voorbeelden zoals 1 hummer (die al vanaf 6000 euro te krijgen is) of 1 product vergelijking vallen gewoon onder de noemer "fakenews/stemmingmakerij" en bieden totaal geen waarde aan de discussie.
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 8 september 2019 om 21:27

  7. #157
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Dat men je gelijk geeft? Dit wordt vermoeiend en een eindeloos potje touwtrek.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  8. Deze 3 gebruikers waarderen Pyro Is Art voor het bericht:


  9. #158
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    [...]
    Waarom neem je niks aan van diverse ondernemers die al hebben gereageerd? Mensen die daadwerkelijk zich hebben op de geldende marges.
    Hier wil ik even op inhaken, zonder direct partij te kiezen.
    Maar werkelijk geen enkele ondernemer zal je veetelen dat hij super goed verdient op zijn product en er schathemeltje rijk mee wordt (nee, geen suggestie in deze discussie!). Elke ondernemer speelt redelijk de onschuld zelve: dure inkoop, hoge kosten, slechte doorzet, zwaar leven etc etc. Ik ben zelf ook ondernemer, en er zit een kern van waarheid in. Maar, het is echt niet zo zwart als men het laat lijken.
    Sure, er gaan producten weg tegen of onder inkoop. Maar niet veel. Producten die onder inkoop weggaan, zijn echt niet je hardlopertjes. Dat zou financieel gewoonweg niet slim zijn. Tijd en kostbare ruimte steken in iets dat niets opleverd.

    Tuurlijk, vaste klanten en dergelijke, krijge een betere prijs. Dat doe ik ook. Maar dan is het een klant die terugkomt en bijvoorbeeld in December nog wat koopt voor de volle mep. Dat is ook winst. En liefhebbers hebben nou eenmaal een aardig budget en zijn relatief gevoelig voor een (te dure) impulsaankoop.

    En.. Last but not least. Alles wat je binnenhaald i de freakverkoop, zijn centen die je al kan investeren. In nieuwe inkoop, in nieuwe producten, reclamemteriaal. Is altijd nog goedkoper dan niet investeren en koppie-onder gaan, of geld lenen bij de bank
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  10. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  11. #159
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Hier wil ik even op inhaken, zonder direct partij te kiezen.
    Maar werkelijk geen enkele ondernemer zal je veetelen dat hij super goed verdient op zijn product en er schathemeltje rijk mee wordt (nee, geen suggestie in deze discussie!). Elke ondernemer speelt redelijk de onschuld zelve: dure inkoop, hoge kosten, slechte doorzet, zwaar leven etc etc. Ik ben zelf ook ondernemer, en er zit een kern van waarheid in. Maar, het is echt niet zo zwart als men het laat lijken.
    Sure, er gaan producten weg tegen of onder inkoop. Maar niet veel. Producten die onder inkoop weggaan, zijn echt niet je hardlopertjes. Dat zou financieel gewoonweg niet slim zijn. Tijd en kostbare ruimte steken in iets dat niets opleverd.

    Tuurlijk, vaste klanten en dergelijke, krijge een betere prijs. Dat doe ik ook. Maar dan is het een klant die terugkomt en bijvoorbeeld in December nog wat koopt voor de volle mep. Dat is ook winst. En liefhebbers hebben nou eenmaal een aardig budget en zijn relatief gevoelig voor een (te dure) impulsaankoop.

    En.. Last but not least. Alles wat je binnenhaald i de freakverkoop, zijn centen die je al kan investeren. In nieuwe inkoop, in nieuwe producten, reclamemteriaal. Is altijd nog goedkoper dan niet investeren en koppie-onder gaan, of geld lenen bij de bank
    Denk dat met deze post genoeg is gezegd!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  12. #160
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Net wanneer je denkt er vanaf te zijn...
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  13. #161
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Net wanneer je denkt er vanaf te zijn...
    Tuurlijk niet. Tunnelvisie. Aan beide kanten. Daar is geen uitkomst voor
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  15. #162
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Dit blijft ook een jaarlijks terugkerend dingetje.

    Altijd jammer dat men zonder ervaring vaak het meeste ervan af schijnt te weten.
    Maar ik adviseer echt iedereen die denkt er gouden bergen mee te verdienen zelf een toko op te starten en dan zal ik je met hartenlust te woord staan voor advies, en ben benieuwd hoe snel je visie veranderd zal zijn.

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  16. Deze 6 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  17. #163
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Heb de afgelopen pagina's even terug gelezen, maar wat Nitraat12 al zegt; Als iemand voor 34,50 inkoop een cruel traction aanbied verkoop je er duizenden........
    Enige wat mij rest te zeggen is; Begin je eigen vuurwerkwinkel.

    Succes.
    https://www.houtse-bazar.nl

  18. Deze gebruiker waardeert 5pyroman5 voor het bericht:


Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •