Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 163
  1. #136
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Ja maar, is dat nou anders dan voor een product zoals een iphone. Ontwikkelingskosten... materialen.. dan produceren. Distributie...winkeliers, panden op a-locaties, helpdesk, retourservice etc 68% he dat is al een hoge marge... we hebben het nu over 100 tot 250% marge dat is echt veel.

    On topic...

    Okeu
    Asjemenou

  2. #137
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    :[/QUOTE]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Ja maar, is dat nou anders dan voor een product zoals een iphone. Ontwikkelingskosten... materialen.. dan produceren. Distributie...winkeliers, panden op a-locaties, helpdesk, retourservice etc 68% he dat is al een hoge marge... we hebben het nu over 100 tot 250% marge dat is echt veel.

    On topic...

    Okeu

    Marge gaat doorgaans over een deel het verkoopbedrag dus hoe je nou op 250% marge komt is mij een raadsel

  3. #138
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Vraag het aan hardix.

    Lees maar... ze leveren zelfs de folders gratis en bieden tot 250% marges.

    Naam: Screenshot_20190907-204052.jpg
Bekeken: 302
Grootte: 246,0 KB
    Asjemenou

  4. #139
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Vraag het aan hardix.

    Lees maar... ze leveren zelfs de folders gratis en bieden tot 250% marges.

    Naam: Screenshot_20190907-204052.jpg
Bekeken: 302
Grootte: 246,0 KB
    Snap het al, dat is marge op de inkoopprijs. Dus de inkoopprijs is 100%.

    250% staat dan gelijk aan ongeveer 70% marge.
    Ligt dus dichtbij die iPhone met 68%

    Daar mag je dus de rest mee betalen, personeel, advertentie/website, opslag, training, keuring etc.

  5. #140
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Vraag het aan hardix.

    Lees maar... ze leveren zelfs de folders gratis en bieden tot 250% marges.
    Tot 250%! Ik shop ook weleens bij een uitverkoop waar ik tot 80% aangeboden korting krijg. In de praktijk koop ik artikelen met 30 a 40% korting. Als je 250% pakt op een artikel van €2,- moet je behoorlijk wat af gaan zetten. Zoals eerder gezegd, er zijn artikelen waar verlies op wordt gemaakt. Tevens, de gratis brillen en pijlenstandaard die je bij je bestelling krijgt, wordt deels door de winkelier bekostigd.

  6. #141
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Nog een verhaal van een verkoper die gewoon naar duitsland is verhuisd vanwege de belachelijke marges.

    Naam: IMG_20190907_224752.png
Bekeken: 290
Grootte: 256,9 KB

    Duidelijker kan het niet worden. Twee tot drie keer over de kop... 200 tot 300% winst op een artikel. Meerdere bronnen. Een iphone heeft 68% marge high end electronica. vuurwerk zou 50% moeten zijn. Simpel product.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Asjemenou

  7. #142
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Mag ik me er ook even mee bemoeien?

    Ik ben geen accountant van een winkel of importeur, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen. Wel weet ik (vanuit mijn vakgebied) dat de marges binnen (online) Retail erg laag zijn, met name binnen electronica. Een retailer mag echt in zijn handjes knijpen met een marge van 5% en regelmatig weegt afzet zwaarder dan omzet (en legt men er nog geld bij).

    Ik denk dat een gemiddelde winkelier of importeur binnen de vuurwerkbranche heel wat beter boert. Overall zal het met die marges best meevallen. Slim ondernemerschap en -plan van een winkel bepaalt het succes, dat is overal en altijd zo. Er zijn genoeg mogelijkheden om excelleren. En ja, ook aan freakacties wordt verdiend (het ene artikel vast meer dan het andere). Ik geloof niet in liefdadigheidsinstellingen binnen deze branche. Verdien je als winkel niet, dan doe je echt iets grandioos fout. Dat de transportkosten (o.a. door wet- en regelgeving) de laatste jaren bijvoorbeeld zijn gestegen, is een feit. Maar met een beetje innovatiegeest kun je dat ook weer omzetten in een kans en concurrentievoordeel halen.

    Zijn het feiten? Nee, maar de afgelopen jaren wel regelmatig hierover gesproken diverse winkeliers.

    En nu we het toch over marges hebben...
    Wat me wel opvalt (en irriteert) is dat de verschillen in marge wel enorm zijn. Hoe kan het dat de ene leverancier de Kylin van Pangu op een freaksite voor 12,50 aanbiedt en de ander voor 39,95? Hoe kan het dat de Brasilian Box ergens 85,- kost en ergens anders 159,50? Natuurlijk mag iedere winkel zijn eigen beleid bepalen (en bepaal ik als consument hoeveel geld ik waaraan uitgeef), maar bij sommige websites is het 'freakgehalte' discutabel. Het interessante is wel dat ik geen idee heb welke winkelier het beter doet gelet op omzet...

  8. Deze 3 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  9. #143
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Nog een verhaal van een verkoper die gewoon naar duitsland is verhuisd vanwege de belachelijke marges.

    Naam: IMG_20190907_224752.png
Bekeken: 290
Grootte: 256,9 KB

    Duidelijker kan het niet worden. Twee tot drie keer over de kop... 200 tot 300% winst op een artikel. Meerdere bronnen. Een iphone heeft 68% marge high end electronica. vuurwerk zou 50% moeten zijn. Simpel product.
    Reageer je ook nog op mijn vorige post

    Die 67% is op verkoop prijs, omgerekend is dat een marge van 203% op inkoop.

    70% marge op verkoop is 250%
    75% marge op verkoop is 300%

  10. #144
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    En nu we het toch over marges hebben...
    Wat me wel opvalt (en irriteert) is dat de verschillen in marge wel enorm zijn. Hoe kan het dat de ene leverancier de Kylin van Pangu op een freaksite voor 12,50 aanbiedt en de ander voor 39,95? Hoe kan het dat de Brasilian Box ergens 85,- kost en ergens anders 159,50? Natuurlijk mag iedere winkel zijn eigen beleid bepalen (en bepaal ik als consument hoeveel geld ik waaraan uitgeef), maar bij sommige websites is het 'freakgehalte' discutabel. Het interessante is wel dat ik geen idee heb welke winkelier het beter doet gelet op omzet...
    Op die prijzen van €12,50 en €85,- verkoop wordt zeer, zeer weinig verdiend. Dit is precies wat iemand anders hier al eerder heeft aangegeven: freaks mogen winkeliers echt heel erg dankbaar zijn, dat dergelijke prijzen worden aangeboden. Tuurlijk wordt daar op verdiend dankzij inkoopvoordeel of partijopkoop. Dan praat je alleen over de hele grote jongens in NL met 50 ton opslag en veel lagere kosten. Vaste kosten in het noorden zijn bijvoorbeeld veel en veel lager dan in de Randstad. De huur/hypotheek is immers veel hoger. De gemiddelde fietsenmaker of het gemiddelde tuincentrum krijgt hele andere inkoopprijzen en kan €85,- voor een Brasilian Box niet eens aanbieden. Er zijn relatief weinig vuurwerk speciaalzaken. De meeste aanbieders doen de vuurwerkverkoop erbij.

    Verder wil ik Sherlock Schiedammert nog adviseren snel een vuurwerkwinkel te beginnen. Als zelfs op internet staat dat je 200 tot 300% marge kan pakken in de vuurwerkbranche, dan is de bank ongetwijfeld direct overtuigd. Waarom neem je niks aan van diverse ondernemers die al hebben gereageerd? Mensen die daadwerkelijk zich hebben op de geldende marges. Bang dat ze je voor de gek houden?

  11. #145
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Op die prijzen van €12,50 en €85,- verkoop wordt zeer, zeer weinig verdiend. Dit is precies wat iemand anders hier al eerder heeft aangegeven: freaks mogen winkeliers echt heel erg dankbaar zijn, dat dergelijke prijzen worden aangeboden. Tuurlijk wordt daar op verdiend dankzij inkoopvoordeel of partijopkoop. Dan praat je alleen over de hele grote jongens in NL met 50 ton opslag en veel lagere kosten. Vaste kosten in het noorden zijn bijvoorbeeld veel en veel lager dan in de Randstad. De huur/hypotheek is immers veel hoger. De gemiddelde fietsenmaker of het gemiddelde tuincentrum krijgt hele andere inkoopprijzen en kan €85,- voor een Brasilian Box niet eens aanbieden. Er zijn relatief weinig vuurwerk speciaalzaken. De meeste aanbieders doen de vuurwerkverkoop erbij.
    Natuurlijk en zo werkt het ook buiten de vuurwerkbranche, voornaamste oorzaak is schaalbaarheid. Ik ken echter heel erg weinig branches of productgroepen waar het verschil in marge zo enorm is (heeft uiteraard ook met spideren te maken). Dat zit 'm niet alleen in alle reeds aangedragen punten. Het is mijns inziens bewust extra marge willen opstrijken.

    Dan nog vind ik die 12,50 voor een Kylin een slimme zet. Het zorgt ervoor dat ik geinteresseerd raak in het assortiment, me ga orienteren en uiteindelijk een bestelling plaats met ook andere prdocuten met wellicht meer marge (customer journey dingetje). Als ik een Kylin voor 39,95 zie staan ga ik al snel op zoek naar het kruisje in de rechter bovenhoek van mijn scherm.

  12. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  13. #146
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.825
    903 waarderingen in 392 posts
    De prijzen kunnen ook onderling zijn afgesproken,het zijn ook snel lokkertjes he. als er in een webshop 1 artikel lager is geprijst dan de gemiddelde winkelprijs dan zal er in de zelfde webshop waarschijnlijk ook een artikel staan wat dan weer wat hoger geprijst is. en ik denk dat als je als winkelier bij een importeur van 1 artikel meerdere kartons afneemt,er ook een hogere korting aanzit.

  14. #147
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bruijntjeluc Bekijk bericht
    De prijzen kunnen ook onderling zijn afgesproken,het zijn ook snel lokkertjes he. als er in een webshop 1 artikel lager is geprijst dan de gemiddelde winkelprijs dan zal er in de zelfde webshop waarschijnlijk ook een artikel staan wat dan weer wat hoger geprijst is. en ik denk dat als je als winkelier bij een importeur van 1 artikel meerdere kartons afneemt,er ook een hogere korting aanzit.
    Ik herken dit niet of nauwelijks. Ik zie winkels die in zijn geheel echt veel goedkoper zijn dan anderen, misschien een enkel artikel uitgezonderd (geen zin om met namen de smijten, dat mag iedereen zelf uitzoeken).

  15. #148
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.825
    903 waarderingen in 392 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Ik herken dit niet of nauwelijks. Ik zie winkels die in zijn geheel echt veel goedkoper zijn dan anderen, misschien een enkel artikel uitgezonderd (geen zin om met namen de smijten, dat mag iedereen zelf uitzoeken).
    dan hebben die winkels denk ik gewoon goede deals met de importeurs gemaakt. niemand werkt voor niets. zoals al vaker gezegd is, vuurwerk verkopen ze om geld mee te verdienen.

  16. #149
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    14
    1.268 waarderingen in 397 posts
    Vind de vergelijking met iPhones al heel raar. Een wereld product tegen over een product waar 3 dagen in het jaar geld mee verdient wordt.

    Apple verdient niet alleen geld met een iPhone.
    Klapchi

  17. #150
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bruijntjeluc Bekijk bericht
    dan hebben die winkels denk ik gewoon goede deals met de importeurs gemaakt. niemand werkt voor niets. zoals al vaker gezegd is, vuurwerk verkopen ze om geld mee te verdienen.
    Ja of die hebben gewoon meer marge om mee te spelen door goedkoper opslag, personeel, huur van het gebouw of door een goed jaar ervoor. Er zijn genoeg factoren die de uiteindelijke prijs bepalen daarom zie je ook richlijnen (lees projsafspeaken) vanuit importeurs om het allemaal wat gelijk te houden. Ten nadele van de freak prijzen.

    zolang de eigenaar van de vuurwerk winkel en de importeur nog niet in een Ferrari rijd en een huisje in Monaco heeft hoef je echt geen zorgen te maken dat je teveel betaalt...

  18. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •