Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    8500 Kilo vuurwerk in woonwijk Ridderkerk

    RIDDERKERK - In garageboxen aan de Benedenrijweg in Rotterdam-Beverwaard en de Beatrixstraat in Ridderkerk is 8500 kilo professioneel Chinees vuurwerk gevonden. Drie Rotterdammers van 21, 35 en 45 jaar zijn opgepakt.


    Politimensen verbazen zich over de gigantische hoeveelheid professioneel vuurwerk in een garagebox in Ridderkerk.‘Mijn man piekt zijn peukje altijd die kant op,’’ zegt Dita van Weenen, terwijl ze wijst op een aantal garageboxen op een paar meter afstand van haar huis. „Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Ik moest meteen denken aan Enschede.’’

    In Ridderkerk is verbaasd én geschokt gereageerd op de vondst van 8500 kilo illegaal Chinees vuurwerk. In vier garageboxen in Slikkerveer en Oud-IJsselmonde, op de grens met Bolnes, werd de enorme hoeveelheid professioneel vuurwerk dinsdagmiddag ontdekt. Bewoners zijn aangedaan. „De mensen die dit op hun geweten hebben, hebben geen gevoel in hun donder.’’

    Het terrein met de garageboxen zelf geeft een trieste, vervallen aanblik. Het hek, waarmee het terrein doorgaans is afgesloten, staat open. Bandensporen in de modder herinneren aan de speciale vrachtwagen die het vuurwerk heeft afgevoerd.

    „Gisteravond deed ik er nog een beetje lacherig over,’’ vervolgt Van Weenen. „Totdat ik die vrachtwagen zag. Daar stond op dat het speciaal vervoer was voor explosieve stoffen. Ik ben met echt kapot geschrokken.’’

    Haar buurvrouw Diane is het roerend met haar eens. „Ik heb twee kleine kinderen. Wat bezielt deze mensen?’’

    Ze zegt zeker te weten dat ze er bij een eventuele ontploffing niet meer was geweest. „Ons huizenblok is oud, ik geloof uit 1890. Dat was niet blijven staan. Ja, dan gaan de gedachten automatisch naar Enschede.’’ Een andere bewoonster, nog niet op de hoogte van de vondst, schrikt zich ‘rot’. „Je mag toch hopen dat de eigenaar van de boxen, die ze vervolgens verhuurt, wat toezicht houdt op de zaakjes die zich daar afspelen. Dat is blijkbaar niet gebeurd.’’

    De boxen zijn eigendom van een aannemingsbedrijf in Rotterdam. „Ik wil er niet veel over zeggen,’’ vertelt een woordvoerster van het bedrijf. „Alleen dat het wat betreft de drie boxen met vuurwerk gaat om één huurder. Die huurt al heel lang.’’ De vrouw ontkent dat het bedrijf ook maar iets met de explosieve vondst heeft te maken. „Nee, echt niet. We hebben ok nooit eerder met die huurder wat meegemaakt. Dus het was voor ons erg verrassend. Maar ik ben natuurlijk blij dat ze het hebben gevonden.’’

    Bij een inval in een garagebox in Slikkerveer, vond de politie nog eens 1000 kilo van hetzelfde vuurwerk. Ook daar is door omwonenden geschrokken gereageerd. Meer nog dan bij de vondst in de Beverwaard, wordt deze garagebox ingesloten door woningen. „Er zit hier nota bene een school om de hoek,’’ zegt Desiree Jansen, die met haar achtertuin direct grenst aan de betreffende garagebox. „Verschrikkelijk. En het rare is: we hebben nooit iets gemerkt.’’

    De politie beschouwt het gevonden vuurwerk als één partij. Het bestond onder meer uit Chinese rollen, lawinepijlen en materieel dat gebruikt wordt in de scheepvaart, bijvoorbeeld seinpistolen.

    De drie verdachte Rotterdammers die verantwoordelijk worden gehouden voor de partij vuurwerk, worden morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die moet bepalen of het drietal van 21, 35 en 45 jaar langer vast blijft zitten.


    Straks op RTL4 nieuws 23:39 een item erover.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Allemaal scandinavisch spul als ik het zo zie. Die pijlen zijn allemaal 400 gram of meer. Wat bezield die mensen om het naast een huis op te slaan.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Volgens mij is dit bericht van vorig jaar. Dit aangezien de tekst me erg bekend voor komt. Voornamelijk de zin:.‘Mijn man piekt zijn peukje altijd die kant op,’’ zegt Dita van Weenen, terwijl ze wijst op een aantal garageboxen op een paar meter afstand van haar huis.

    Toch zo even RTL 4 kijken.

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    oeps inderdaad. in een zoektocht naar het juiste artikel heb ik per ongeluk een artikel gepakt uit 2006 wat heel erg veel lijkt uit de berichtgevingen van RTL4

    Ook 8500 kilo, garagboxen enz
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 november 2008
    Berichten
    22
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Daar heb je gelijk in :P:
    http://www.ad.nl/rotterdam/article90...e?pageNumber=1

    "donderdag 14 december 2006"

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Raar hoe je toch zoveel dingen opslaat, terwijl je het zo niet kan oprakelen.

    Net het stukje gezien. Lagen nog redelijk wat thunderking setjes zo snel te zien. Dergelijke opslag vind ik ook niet echt bepaald verantwoord. Overigens vraag ik me toch af hoe je dat onopvallend in zo'n garagebox krijgt en vooral hoe je telkens je spulletjes eruit haalt. Lijkt mij toch vragen om problemen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •