Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 150
  1. #136
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bedankt voor je uitgebreide en interessant verslag Jack.
    Later op de dag zal ik de films en foto,s gaan bekijken.

    Wat mij opvalt is dat er van de heer Kehse geen enkele verklaring is gekomen voor de reden van zijn wanprestatie, c.q. oplichting

    Vooral de show met de 40 Hanabi bommen heeft veel mensen doen besluiten om naar Berlijn te gaan. Deze mensen voelen zich flink bedrogen.

  2. #137
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Er is een "officiële" reactie gekomen van Pyro Art, op feuerwerk-forum.de

    Endlich zurück aus Tempelhof schauen wir mal wieder hier rein und was sehen wir: SEITENWEISE Beiträge! WOW.
    Seht uns nach, dass wir jetzt nicht auf jeden einzelnen Punkt eingehen künnen, die Hauptthemen findet ihr aber hier als Überblick:

    - Donnerstag:
    Der Donnerstag war nicht der Auftakt, den wir uns alle erhofft und gewünscht haben. Die Schäden am Lichterbild, die Probleme beim Hanabi-Feuerwerk - wir waren selbst ganz unglaucklich und heilfroh, dass das Abschlussfeuerwerk so gut gelungen war. Es wird euch nicht trästen, dass dann am Freitag und Samstag die Aufführungen ohne Störungen und mit bezaubernden Musik-Feuerwerken jeweils eine Stunde für enthusiastische Begeisterung sorgten.

    Feuerwerk ist immer live, da gibt es keine Probe, und leider auch keine Versicherung gegen Pannen wie beim Hanabi. Ein technischer Defekt der Zündanlage sorgte dafür, dass 34 von 40 Hanabis nicht gezündet werden konnten. Weiterhin explodierte die erste 400er im Rohr. Wir hatten dazu extra eine Stutata als Start gewählt, um das Risiko etwas zu verringern. Fakt ist, dass die 400er Bomben wohl ein wenig zu groß gebaut wurden (Datenblatt wurde uns fehlerhaft übermittelt), sodass die Bombe nicht ausreichend Spiel im Rohr hatte. Nicht auszudenken, was mit einer Single-Break-Bombe passiert wäre
    Das hat uns alle kalt getroffen, aber in dem Moment konnte daran niemand etwas ändern. Nachholen ging auch nicht, weil die Behörden festgelegt hatten, dass um 23 Uhr Schluss sein muss... (unter Androhung, dass bei Überziehung die Folgetage die Veranstaltungsgenehmigung verlieren!)

    Die Anlage fürs Lichterbild (übrigens eine Spezialanfertigung extra für diesen Zweck) war zwei Stunden vorher noch komplett getestet worden, dennoch hatte ein Tierbiss (vermutlich Fuchs) für einen Kurzschluss im Steuerkabel gesorgt. Das Resultat kennt ihr. Wer eine Zündanlage hat, die das 100% sicher zünden kann (ca. 20.000 Zünder auf Schlag, auf 700 * 250m verteilt), der kann sich gern bei uns melden
    Dabei aber bitte mögliche Tierschäden mit einberechnen. Ganz ehrlich: Wer hier von Redundanz redet der hat die Dimensionen noch nicht begriffen. Wenn wir das gewollt hätten, hätte jede Karte ca. 70,-€ kosten müssen...
    Ãœbrigens: Das nette Getier auf dem Flughafen hatte uns auch schon in den Vortagen immer wieder Kabel durchgenagt, besondere Vorliebe gab's wohl beim Hauptstromkabel, das mussten wir sogar zwei mal ersetzen.

    Freitag:
    Ein sensationeller Start in den Feuerwerkswettbewerb. Alle Feuerwerker (auch die international anwesenden) waren sich einig: So etwas hatte noch keiner erlebt. Es war uns eine Ehre, das Feuerwerk von Japan zu betrachten - wohlgemerkt größtenteils echt japanische Ware.

    Samstag:
    Als auch noch das Wetter mitgespielt hat waren wir rundum glücklich. Feuerwerke in einer nie dagewesenen Dimension, Spanien: WOW, China: einfach nur fantastisch, Kanada mit etwas Pech, aber trotzdem schön!

    - Essen- und Toilettenproblematik:
    In Sachen Toiletten/Verpflegung haben wir nach den Vorverkaufszahlen geplant - und leider deutlich danebengelegen, wie der Andrang zu Spitzenzeiten zeigte! Das gehört auch für uns auf die Liste der Verbesserungen im nächsten Jahr ganz nach oben.

    Alles in allem sind wir froh, solch eine Veranstaltung das erste mal durchgeführt zu haben - mit sensationellen Feuerwerken, die so schnell keiner vergessen wird.
    Die Vergleiche mit anderen Feuerwerksveranstaltungen (Treptow in Flammen etc.) finden wir
    Zeigt uns einen Platz, bei dem 300er im Wettbewerb auf einer Breite von 400m geschossen werden kann, am Besten irgendwo zentral

    Als Abschluss ein ganz großes DANKE an alle Pyrotechniker und Feuerwerks-Forums-Fans, die uns seelisch, moralisch und auch ganz praktisch bei der Umsetzung geholfen haben!
    Das war die erste Pyromusikale, ein mutiger künstlerischer Versuch von Herrn Kehse. Der ist insgesamt gelungen. Das ist genauso wahr wie die Tatsache, dass es Dinge gibt, die man beim nächsten Mal besser und schöner machen muss. Deshalb nehmen wir Kritik wie eure ernst. Wir wären froh, wenn ihr vielleicht im nächsten Jahr mal schauen würdet, ob und wie uns die Umsetzung der Kritik gelungen ist

    In diesem Sinne freundliche pyrotechnische Grüße

    Euer PYRO-ART - Team

    http://www.feuerwerk-forum.de/showpo...&postcount=832
    Laatst gewijzigd door Viva la Bang; 19 maart 2010 om 11:59

  3. #138
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    De tweede show van Pyromusikale die ik graag met jullie wil delen is van het Japanse Tamaya Kitahara fireworks team. Een show die bol stond van veel typisch japans vuurwerk zoals mooie catfaces, zonne brillen, diverse smilley bommen.échte Japanse Hanabi bommen. Alleen dan "maar" tot 12inch.

    Verder kon je ook veel andere typische zaken zien zoals een front van verschillende kleuren peony bommen, Chrysanten, en een echte japanse finale met veel goud en zilver.

    maar eerst een paar prachtige fotos die Gerdo gemaakt heeft:



































    Meer fotos kun je bekijken in ons foto album!

    Van deze show is ook een leuke video beschikbaar en deze kun je *hier* bekijken of downloaden

    Veel kijk plezier!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #139
    VWC-Lid Vinnievuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 juli 2007
    Locatie
    regio Rotterdam
    Berichten
    1.380
    Thanks
    55
    147 waarderingen in 45 posts
    De Pyromusikale van Berlijn vond opzich zeker geslaagd.
    We hadden met zijn allen besloten op met de trein te gaan.
    Via NS Hi-speed konden we aan trein kaartjes komen voor 39 euro per enkele reis.
    De reis vanaf Amersfoort duurde iets meer dan 5 uurtjes.
    In de trein was een soort winkeltje waar je drank en eten kon kopen.
    Maar er was door Patrick en Ferdinand zelf al drinken en ijsblokjes ingeslagen bij de plaatselijke supermarkt. Dus geen gebrek aan drank.
    In Berlijn aangekomen kochten we een 72 uurs openbaar vervoer ticket. (S-Baan)
    Hier kon je onbeperkt reizen door Berlijn. En hier hebben we gelukkig veel gebruik van gemaakt.
    In ons hotel (Hotel Tempelhof) aangekomen. Konden we naar onze 3 gereserveerde kamers.
    Kamers zagen er goed uit. Der zat alles in wat we nodig hadden.
    Direct de spullen pakken die we nodig en hadden en door naar de vliegbasis.
    Daar aangekomen hebben we patat met zo'n duitse braadworst gegeten.
    Tjaa je moet toch wat. Wij hadden van te voren zitplaatsen besteld.
    Waar ik achteraf eigenlijk geen gebruik van gemaakt heb. Het uitzicht was ergens anders toch beter. Dus Vinnie en de rest hebben gewoon naast de stoetjes gestaan.
    Het grootste vuurwerk logo mislukte helaas en de daarna geschoten Hanabi bommen vielen ook tegen. En toen was de eerste avond al weer afgelopen, teleurgesteld liepen we terug naar de metro. Was dit het nou??, ik voelde me echt rot, terwijl ik weet dat sommige jongens alleen voor deze shells gekomen waren en 's avonds weer terug naar Nederland moesten rijden.

    De 2e dag zijn we door de binnenstad van Berlijn gehuppeld, van alles gezien.
    Geschuild in een telefooncel voor de regen en een souvenir voor de kids gekocht.
    'S avonds weer terug gekomen op de vliegbasis.
    Op deze avond heb ik gewoon hele mooie shows gezien.
    De 2e show viel helaas wat tegen. En daarvan hoorde ik later dat er zo'n 650 bommen van zijn blijven staan. Toch heeft deze avond weer een stuk goed gemaakt van de dag ervoor.
    Na de shows hebben we nog wat gedronken in het hotel en heb ik Svenn behoorlijk in de maling genomen via de fpm chat. Hahahhahaha hoop dat je niet boos ben geworden Svenn.
    Ojaa ik hoorde alleen dat je vergeten ben de rekening van de champagne te betalen. ;-)

    De 3e dag zijn we weer naar de binnenstad van Berlijn geweest,
    Hier hebben we wat geshopt in super groot overdekt winkelcentrum. 4etages hoog met allerlei winkels. Waaronder Saturn. , hier kwamen we (Fuck¦.. ik kan niet meer op zij naam komen¦..sorry) tegen. Hij ging na het shoppen precies het zelfde dan als dat wij gingen doen, we kregen een rondleiding van 1,5 uur in een bunkercomplex uit de oorlog.
    Wat is het groot en een doolhof zeg. Iets wat indruk heeft gemaakt is de 60 jaar oude fosfor wat op de muren gesmeerd zat. Bij stroom uitval kon je 60 jaar geleden nog 40 minuten een boek lezen. Het gele spul gaf gewoon nog licht. Wouwww
    Hierna ben ik met de masterblaster een berg opgelopen met 2 uitkijk torens, waar vroeger luchtafweer geschut stond. Boven aangekomen moest ik even aan het zuurstof.
    Kan wel merken dat ik geen conditie meer heb en dat ik ook weer een daggie ouder word.
    'S avonds weer aan gekomen op vliegbasis Tempelhof, de avond zou beginnen met Europla Sl, hier had ik wel hoge verwachtingen van en vond de show ook super geschoten.
    De rest van de shows vond ik ook super. Tamaya , Europla en China vond ik de toppers.
    Met een dikke smile gingen we weer terug naar het Hotel, in de lobby nog even wat nagepraat en rond half 3 bed in gedoken.

    De morgen daarna relax gegeten en de koffers gepakt.
    Rond 14.30 vertrok onze trein naar Amersfoort. En daarna door naar Rotterdam centraal om vervolgens met de metro naar Spijkenisse af te reizen.
    Rond 21.30 was ik weer thuis.

    Hier onder wat foto's van onze belevingen in Berlijn.






























    Laatst gewijzigd door Viva la Bang; 19 maart 2010 om 12:01 Reden: Maffe tekens door server verandering
    [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

  5. #140
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Leuk verslag, en leuke fotos Vincent.

    Was ook zeker leuk om jou, Michel en de rest weer even gesproken te hebben. Volgende keer nemen we denk ik ook de trein. Want ik hoorde je er al over.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  6. #141
    VWC-Lid thunderlizzard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 januari 2008
    Berichten
    86
    Thanks
    10
    8 waarderingen in 6 posts
    ja idd leuk verslag Vinnie, wij hebben niets van Berlijn gezien verder helaas maar hebben ons wel te goed gedaan met een bezoek aan Jorge waar wij zeer gastvrij ontvangen werden. na een bakkie koffie en wat souveniers weer aan de iet wat mindere terugreis begonnen.
    pyrotechnics is our business

  7. #142
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Vincent, bedankt voor je boeiend en onderhoud verslag vergezeld van leuke foto,s

    En Gerdo een groot applaus, juweeltjes van foto,s, ik heb weer een nieuwe achtergrond voor mijn pc. haha

  8. #143
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Weer 2 nieuwe filmpjes van Pyromusikale. dit keer het vuurwerk van Dancing Fireworks welke China vertegenwoordigde. En een leuk filmpje vannaf het veld, kortom de setup beelden


    video van Dancing fireworks *klik*

    de setup video *klik*

    Veel kijk plezier!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  9. #144
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Fantastische beelden weer Jack, bedankt voor het delen
    Valt me op in tegenstelling tot de andere shows dat je er nu dichter bijstond, of lijkt dat maar zo?

    De setup is erg interressant om te zien, geeft een goede indruk van de megahoeveelheid vuurwerk wat klaar staat om afgeschoten te worden.

    De show zelf vind ik buitengewoon mooi. Chinezen schieten heel anders, dat is in deze film goed te zien. Diverse pyrotechnische hoogstandjes volgen elkaar op.
    Een show die terecht in de prijzen is gevallen

  10. #145
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Fantastische beelden weer Jack, bedankt voor het delen
    Valt me op in tegenstelling tot de andere shows dat je er nu dichter bijstond, of lijkt dat maar zo?
    Dat lijkt maar zo. Ik heb wel meer gebruik gemaakt van shots van me 2e camera die iets verder stond ingezoomd zodat je vooral de singleshots, candles, en cakeboxen goed kon zien. Dus dat zou het kunnen verklaren dat je eit zo ervaart
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  11. #146
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 augustus 2006
    Berichten
    223
    Thanks
    28
    180 waarderingen in 58 posts
    Berlijn 2009 was helemaal geweldig, woensdag 8juli vertrokken en na een reis van bijna 7uur waren we eindelijk aangekomen in ons hotel.
    De volgende dag zijn we in de stad in geweest en we hebben daar heel veel dingen gezien, o.a een 200 meter hoge zendmast waar we in zijn geweest.





    Vliegveld Tempelhof vanaf 200meter hoogte













    Check point charlie



    Een kapot geschoten kerk uit de tweede wereld oorlog



    Na een lange dag waren we eindelijk aan gekomen op Tempelhof









    Donderdagavond had eigenlijk de avond moeten worden waar we voor waren gekomen de 24" Hanabi bommen, dit viel helaas een beetje tegen, 2x 24" hebben we gezien waarvan er ( wat ik gehoord heb) 1 16of 12" studata op de grond knalde.

    De afsluitende show van donderdag maakte gelukkig een hoop goed.

    Vrijdag 10 juli zijn we overdag naar de dierentuin van berlijn geweest, daarna zijn we nog wat gaan eten de spullen uit het hotel gehaald en gelijk door naar tempelhof.
    Die avond hebben we 3 prachtige shows gezien, ze waren allemaal prachtig om te zien.

    Vrijdag 11 julie zijn we weer de stad in gegaan, we zijn toen eerst naar Check point charlie geweest en een museum wat daar bij stond.
    Daarna zijn we naar een ander museum geweest The story of Berlin gaat over de 800 jarige geschiendenis van berlijn we hebben daar ook nog een rondleiding gehad in een ondergrondse bunker uit de koude oorlog, mocht er een nucliaire aanval komen dan konden daar 3600 mensen in schuilen voor twee weken.

    Nadat we dat gedaan hadden zijn we wat gaan eten, de spullen weer gepakt en weer naar tempelhof gegaan.
    De 4 shows die daar werden geschoten waren weer allemaal super, de winnaar van dit festival is Pirotecnica Europlá uit spanje.

    Hier alvast de eerste 4 films, de andere 5 komen zo snel mogelijk. ;)

    Hanabi vuurwerk

    http://vimeo.com/5597794

    Slotshow van donderdag geschoten door Pyro Art

    http://vimeo.com/5607473

    Pirotecnica Scarpato uit Italie

    http://vimeo.com/5759571

    www.pyromusikale.de

  12. #147
    VWC-Lid shadow13's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 juni 2009
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    87
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik heb nog de laatste delen van de pyromusicals van Europla en Dancing Fireworks gefilmd die eerste en tweede werden.





    Veel plezier gehad daar in Berlijn alleen jammer van die Hanabibommen.

    Groeten
    Paul

  13. #148
    VWC-Lid MjB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Twente
    Berichten
    672
    Thanks
    2.411
    743 waarderingen in 262 posts
    Er wordt voor 2010 een officiele kalender uitgegeven met foto's van 2009.
    Deze is vanaf 1 december via Feuerwerk.net te bestellen. Hou daarvoor dit topic in de gaten.
    Hij is verkrijgbaar in A3 en A2! De prijzen worden dit weekend bekend gemaakt.

    bron: Feuerwerk.net
    Laatst gewijzigd door MjB; 27 november 2009 om 22:56

  14. #149
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Mooie kalender denk ik wel... alleen een beetje voorbarig Pyromusikale 2010. Volgens de laatste berichten die ik heb gaat dit festival niet door volgend jaar. Waarschijnlijk nooit meer. Het heeft namelijk flink veel geld gekost en het bedrijf er achter Pyro-art heeft er flink geld op verloren.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  15. #150
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Ik heb lang nog niet alle shows online gezet ( deels door tijd gebrek). maar ik heb er daarnet weer eentje online gezet. dit keer de slot show van Pyro-art.

    De show had een maximum kaliber van 16 inch meen ik me te herinneren. Verder was ze mooi breed geschoten en zat ze hier en daar flink vol met Italiaans geweld!

    *klik* hier om de show te bekijken of om hem te downloaden.

    Veel kijk plezier
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 19 maart 2010 om 12:00
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •