Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 23 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 341

Discussie: Vuurwerk en boetes

  1. #61
    VWC-Lid Johnno's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2008
    Berichten
    121
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnalErwt Bekijk bericht
    Als het veel was kun je op een flink aantal maanden cel rekenen. Een kameraad van me die al jaren naar Italië, Polen en waar dan ook rijdt om klasse 1.1 spul te halen was dit jaar opgepakt. Hij had niet heel veel bij want hij was slechts weg geweest voor de contacten e.d. hij had voor ong. €800 aan 1.1 bij en na voorkomen moet hij nu voor 4 maanden de cel in. Dit was in hoger beroep, de eerste eis was 6 maanden en 1 maand voorwaardelijk. Als ze hem 1 maand later op hadden gepakt (dan ging hij meer halen) had hij op ong. 2 jaar kunnen rekenen (dit was met een bestelbus vol geweest +/- €6500 en ik denk rond de 700 - 1000KG).. Dus afhankelijk van wat je bijhad kun je wel ong. wat uitrekenen.
    In duitsland verkopen ze geen 1.1g vuurwerk aan consumenten. Enkel 1.4g.

    @DragonFly: Je moet geen celstraf verwachten, het ligt aan de hoeveelheid vuurwerk (meestal in kilo's) hoe hoog de boete gaat bedragen. Misschien moet je voorkomen als het veel is, misschien krijg je een halt verwijzing (onder de 18 jaar) of misschien enkel een boete.

  2. #62
    VWC-Lid DragonFly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    waren lawinepijlen, vlinders en motierpijpen met voorgemonteerde shells van 6cm doorsnede..

    als ik op de ste van het OM kijk dan staan er geen boetes meet achter maar het aantal weken dat je moet zitten..
    ben de 18jaar al voorbij!

  3. #63
    VWC-Lid KnalErwt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2008
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    60
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Verder in Duitsland richting Polen kun je wel aan zwaarder illegaal vuurwerk komen via handelaren o.i.d. en dat wordt redelijk wat gedaan dus misschien dat hij het ook deed..
    [U]Het[/U] is weer bijna zover!

  4. #64
    VWC-Lid Johnno's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2008
    Berichten
    121
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DragonFly Bekijk bericht
    waren lawinepijlen, vlinders en motierpijpen met voorgemonteerde shells van 6cm doorsnede..

    als ik op de ste van het OM kijk dan staan er geen boetes meet achter maar het aantal weken dat je moet zitten..
    ben de 18jaar al voorbij!
    Ok, lawinepijlen veranderen de zaak weer, dat is wel 1,1g. Als het niet al te veel was zou ik nog steeds niet op een celstraf rekenen, wel een hoge boete.

  5. #65
    VWC-Lid DragonFly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    waren er 5 vind ik persoonlijk niet veel maarja kon wel een half jaar duren voor ik bericht kreeg van officier van justitie

  6. #66
    VWC-Lid KnalErwt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2008
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    60
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Boete van +/- €2500 en een aantekening denk ik dat het zal worden.
    [U]Het[/U] is weer bijna zover!

  7. #67
    VWC-Lid DragonFly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    dat is niet mis zo'n boete..
    en dan komt er ook nog eens bij dat ik al een keer halt heb gehad omdat ik een slof nitraat bij me had..

    denk in ieder geval wel dat ik voor moet komen..

  8. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Was het maar het kruitgewicht!
    Ik vind de boetes wel erg overdreven moet ik zeggen!
    Voor meer dan 100 KG 1300 euro boete!
    Denk je dat je goed bezig bent, koop je legaal vuurwerk, je geeft een fortuin uit en dan word je zo nog genaaid!:S

  9. #69
    VWC-Lid Johnno's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2008
    Berichten
    121
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lwd gast Bekijk bericht
    sorry voor het dubbele reageren maar snap 1 ding niet het gewicht van t totaal is met karton er omheen toch ? of alleen de kruitinhoud ?
    Alles wordt gerekend, kruit, karton, klei enz. En ja, je krijgt een boete als het meer dan 10 kg is plus een inbeslagname van het overtollig vuurwerk. Meestal wordt hiet niet veel op gelet, de politie focust zich meer op illegaal vuurwerk. De kans blijft natuurlijk bestaan dat je wordt genaaid

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2009
    Locatie
    Houten
    Berichten
    12
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    en die 10 kg is trouwens niet wat je in je bezit hebt maar alleen wat je bij je hebt.

  11. #71
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    10 kg per huishouden, per vervoersmiddel of per persoon indien je het lopend vervoert.
    Dus: een auto met drie volwassen inzittenden mag 10 kg vervoeren.
    Drie lopende volwassenen over straat mogen elk 10 kg vervoeren (maar niet één persoon 30 kg).
    Een huis met een gezin (twee ouders, drie kids) mag 10 kg in/om huis opslaan.

  12. #72
    VWC-Lid vuurwerkgek15's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Den Helder
    Berichten
    28
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Bureau halt is toch gestopt?

  13. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2009
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik denk t niet. Ik ken iemand die heeft net een folder/voorlichtingsbriefje meegekregen waar een heleboel over halt in staat(omdat het een halt boekje is) Die stoppen er niet mee denk ik.

    Alleen nu ben ik 13 en ik wil vuurwerk kopen, stel: ze geven het me mee en ik wordt gezien door de Politie, ben ik dan strafbaar of de winkel? Want er staat dat de boete ''meestal'' voor de winkel is.
    Is het ook mogelijk dat ik gestraft wordt? Want dan is het toch de fout van de winkel neem ik aan. Want ik wil wel graag nog meer vuurwerk halen(het is niet Illegaal ofzo)

    Bij voorbaat Dank
    Laatst gewijzigd door TimonP; 30 december 2009 om 12:31 Reden: typfoutjes

  14. #74
    VWC-Lid KnalErwt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2008
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    60
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnno Bekijk bericht
    Alles wordt gerekend, kruit, karton, klei enz. En ja, je krijgt een boete als het meer dan 10 kg is plus een inbeslagname van het overtollig vuurwerk. Meestal wordt hiet niet veel op gelet, de politie focust zich meer op illegaal vuurwerk. De kans blijft natuurlijk bestaan dat je wordt genaaid
    Weet je dan toevallig ook hoe ze het doen als je een aantal topzware 500Grams cakes hebt en je bijvoorbeeld op de 11KG komt met 3 cakes? Willen ze dan een paar shots uit de cake gaan slopen, of laten ze je doorlopen of nemen ze gewoon wat extras af?
    [U]Het[/U] is weer bijna zover!

  15. #75
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Meestal neemt de politie überhaupt geen (legaal) vuurwerk in beslag als het meer dan 10 kg is. Als ze dat tóch doen, is het 4 van de 5 keer dat ze ALLES meenemen, geen 10 kg achterlaten. Anders ronden ze het vast af naar BENEDEN. Dus laten ze eerder 9 kg achter bij jou dan 11 kg.

Pagina 5 van 23 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •