Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts

    Wetgeving van Bosnië

    De wetgeving van Bosnie m.b.t. het vuurwerk.

    Wanneer mag je afsteken:
    Het hele jaar door,(Klasse 1&2),Behalve waneer de herdenkings dag is en bij politie/ziekenhuis.

    Verkoop:
    Gedurende het gehele jaar.In kleine winkels/supermarkten.En tijdens Nieuw jaar en de Ramadam in grote winkels, en speciale winkels alleen bedoeld voor vuurwerk.

    Klasses:
    Klasse 1: Schetsartikelen .Geen restricties

    Klasse 2: Kleinvuurwerk. Vanaf 14-sommige 16 jaar.

    Klasse 3: Middel- en grootvuurwerk. Voor deze klasse moet je een speciale pyrotechnische eenweekse cursus gevolgd hebben

    Klasse 4: Al het spektakelvuurwerk wat buiten de klasses 1 tot en met 3 valt met bijzonder hoog gevaar, dit is enkel te koop voor mensen met de vergunningen en bijbehorende cursussen. Deze bewijzen krijg je pas een aantal jaar nadat je het bewijs hebt gehaald.

    Veiligheidsafstanden:
    Geen specifieke regels zijn hiervoor bekend, volg de aanwijzingen op de verpakking.

    Wetten:
    Pyrotechnische wetten te vinden op google.nl(sorry kon het niet vinden



    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

    Het Lijkt veel op de wetgeving van tsjechie alleen kon ik geen wet vinden van de Pyrotechnische wet , sorry daarvoor ik ga nog even vederzoeken en dan zet ik het erbij
    Laatst gewijzigd door moontan; 18 maart 2010 om 22:59

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2008
    Berichten
    26
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    wat voor vuurwerk verkopen ze daar allemaal?
    shellkitjes enz.? en doodskopstrijker en dat soort spul?

  3. #3
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Fans smokkelen vuurwerk via het achterwerk
    Afgelopen zaterdag vond de wedstrijd Noorwegen tegen Bosnie-Herzegovina plaats. De fans uit Bosnie staan echter slecht bekend.. Ze zouden alleen maar komen om de wedstrijden te verpesten. Al voordat de fans het stadion in konden werden ze zorgvuldig gecontroleerd door de Noorse politie. Ondanks dat kregen ze toch vuurwerk mee naar binnen via een nogal aparte weg: Ze zouden het bengaalse, staafvormige, vuurwerk in hun kont en bij vrouwen tussen de voorgevel verstopt hebben..

  4. #4
    VWC-Lid Patz0r's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2008
    Berichten
    102
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Voorgevel begrijp ik nog....

  5. #5
    VWC-Lid Bosna's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 maart 2009
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Vuurwerk in de kont, kom op zeg. Wie gaat dat doen?? Je hebt altijd connecties die het naar binnen smokkelen, zoals de schoonmakers van de stadion etc. Die betaal je en hij zal het naar binnen smokkelen.

    De reden dat de Bosnische supporters dit doen is omdat we een corrupte voetbalbond hebben, echte maffia. Die geven niets om voetbal en bij hun gaat het echt allemaal om het geld. Als ze een vriendschappelijke wedstrijd maken dan kijken ze eerst hoeveel het zal opleveren. Ze kijken niet of ze een kwalitatieve tegenstander hebben. Als er talenten in het Bosnische elftal komen vraagt de Bosbische voetbalbond geld van hun om mee te mogen doen. Er zijn heel veel managers bij de nationale elftal betrokken die de voetbalbond betalen om hun speler te laten spelen en zo later voor meer geld naar het buitenland te kunnen verkopen.

    We hebben vorig jaar een nieuwe coach gehad die geen gehoor gaf aan de voetbalbond maar hij werd ontslagen. Ze wilden niet iemand hebben die het team bestuurt maar iemand die naar de voetbalbond luistert, want de voetbalbond bepaalt wie er speelt.

    Het Bosnische elftal die afgelopen zaterdag tegen Belgie speelde is door de ontslagen trainer samengesteld.

    Dus we willen gehoor geven aan UEFA en FIFA om de Bosnische voetbalbond te ontslaan en zo de Bosnische elftal te redden.

    Als de Bosniers vuurwerk tijdens de wedstrijd gooien wordt de Bosnische voetbalbond financieel beboet en op deze manier wordt er minder geld wit gewassen.

    Als wij als supporter niets ondernemen gaan die criminelen tot hun dood in die luie stoelen blijven. Het geld invensteren ze niet in voetbalvelden of voetbalscholen voor kinderen etc. dat geld wat ze stelen gebruiken ze om naar dure restaurants te gaan, snoepreizen, etc. terwijl veel mensen de dag moeilijk doorbrengen.
    Laatst gewijzigd door Bosna; 31 maart 2009 om 11:46

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hahaha Vuurwerk in de kont !
    Yipla dat zijn nu echte vuurwerk freaks ! :rofl:
    De ene doet een bolletje coke in hun aars de andere vuurwerk
    Ze willen dus echt alles doen om het vuurwerk binnen te kunnen smokkelen

    Maar wat Bosna zegt zoiets heb ik ook wel eens een keer gelezen , en echt diep triest wat daar gebeurd bij de voetbal.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Ik hoorde vandaag een studiegenoot van mij over wintersport in Bosnië.
    Klonk allemaal leuk,
    maar ik vraag me toch een beetje af wat hier vuurwerk-matig zoal te krijgen is?

    Moet ik dan denken aan knallers (nitraten, strijkers? en welke maat?), singleshots, cakes, pijlen, shells (kitjes?)

    Het gaat dan om een vakantie in (eind) Februari, dus voornamelijk klasse 1 en 2 vuurwerk.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 februari 2017
    Berichten
    8
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Question bosnie vuurwerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Ik hoorde vandaag een studiegenoot van mij over wintersport in Bosnië.
    Klonk allemaal leuk,
    maar ik vraag me toch een beetje af wat hier vuurwerk-matig zoal te krijgen is?

    Moet ik dan denken aan knallers (nitraten, strijkers? en welke maat?), singleshots, cakes, pijlen, shells (kitjes?)

    Het gaat dan om een vakantie in (eind) Februari, dus voornamelijk klasse 1 en 2 vuurwerk.

    en hoe was het daar? kon je vuurwerk vinden? wat voor soort? en waar verkochten ze het

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •