Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 76
  1. #46
    VWC-Lid Bastiaan91's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2010
    Locatie
    Ede
    Berichten
    565
    Thanks
    628
    304 waarderingen in 156 posts
    Ze kunnen je niks maken Behalve als ze gezien hebben dat jij het aanstak....

  2. #47
    VWC-Lid Patroontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    De eeuwige kruitvelden
    Berichten
    497
    Thanks
    9
    47 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastiaan91 Bekijk bericht
    Ze kunnen je niks maken Behalve als ze gezien hebben dat jij het aanstak....
    Ze hebben die dag de bevoegdheid om je te fouilleren en in je tassen etc te kijken, dus als je die dingen bij je hebt dan ben je hoe dan ook zuur.

    En het ligt er niet alleen aan wat voor agenten het zijn (jong/oud/etc), maar ook wat voor instructies ze hebben gekregen. In Bergen op Zoom waren ze de afgelopen jaren expliciet op zoek naar mensen met mortierbuizen en shells. Als ze die orders hebben gekregen kun je de donder op zeggen dat ze ingrijpen.

    Het is dus een kwestie van geluk hebben.
    Die gast van die filmpjes...

  3. #48
    VWC-Lid !-Joost-!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 september 2011
    Locatie
    Noord-..........
    Berichten
    623
    Thanks
    114
    230 waarderingen in 124 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patroontje Bekijk bericht
    Ze hebben die dag de bevoegdheid om je te fouilleren en in je tassen etc te kijken, dus als je die dingen bij je hebt dan ben je hoe dan ook zuur.

    En het ligt er niet alleen aan wat voor agenten het zijn (jong/oud/etc), maar ook wat voor instructies ze hebben gekregen. In Bergen op Zoom waren ze de afgelopen jaren expliciet op zoek naar mensen met mortierbuizen en shells. Als ze die orders hebben gekregen kun je de donder op zeggen dat ze ingrijpen.

    Het is dus een kwestie van geluk hebben.
    Juist
    December here we come!

  4. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts
    Zoals patroontje het verteld.

    Het heeft puur te maken wat voor opdracht ze hebben vanuit de gemeente/korps. Meestal is het voorkomen van grote ongeregeldheden, brandjes, vechtpartijen en rellen. Hoe triest het ook is maar er zijn teveel mensen die denken dat zij zich met oud en nieuw lekker kunnen uitleven.

    Zo ook in de stad waar ik woon die dit jaar een en al in het nieuws was omtrend een bepaalde wijk waarin 2 groepen het niet met elkaar eens waren. Dit gaf enkele lucky basterds ( ik noem geen namen :P ) de ruimte om lekker te kunnen schieten.

    De politie is niet achterlijk en weet heus wel in welke bepaalde gebieden/straten/wijken illegaal vuurwerk heerst. In mijn stookplaats komen ze elk jaar rond 00:00 kijken naar wat voor illegaal er in de lucht gaat en is het wachten op de eerste melding die binnenkomt en ik kan je vertellen dat duurt niet lang. Vergeet ook niet dat wanneer je elk jaar netjes alles heel laat de politie iets meer vertrouwen in je geeft met betrekking tot illegaal!

    Vergeet niet wat prioriteit heeft!!!! ze staan niet met een overvolle bezetting op oud en nieuw. Woon je in een rustige stad dan denk ik dat je wel meer moet uitkijken. Maar gaat het er hard aan toe met rellende jongeren dan kun je iets ''minder'' voorzichtig zijn. SOmmige freaks hebben gewoon het ''geluk'' dat er in hun stad een wat criminelere buurt bevind!

  5. #50
    VWC-Lid Bastiaan91's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2010
    Locatie
    Ede
    Berichten
    565
    Thanks
    628
    304 waarderingen in 156 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patroontje Bekijk bericht
    Ze hebben die dag de bevoegdheid om je te fouilleren en in je tassen etc te kijken, dus als je die dingen bij je hebt dan ben je hoe dan ook zuur.

    En het ligt er niet alleen aan wat voor agenten het zijn (jong/oud/etc), maar ook wat voor instructies ze hebben gekregen. In Bergen op Zoom waren ze de afgelopen jaren expliciet op zoek naar mensen met mortierbuizen en shells. Als ze die orders hebben gekregen kun je de donder op zeggen dat ze ingrijpen.

    Het is dus een kwestie van geluk hebben.
    Ik wist dat deze reactie zou gaan komen.

    Maar als jij je shells in een doos hebt liggen aantal meters van je vandaan dan kunnen ze je echt niks maken, want ze zullen echt geen crimescene er van gaan maken. Misschien wel dat ze iedereen gaan "ondervragen" dan moet je er net een paar bij hebben die je naaien.

  6. #51
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djara Bekijk bericht
    Zoals patroontje het verteld.

    Het heeft puur te maken wat voor opdracht ze hebben vanuit de gemeente/korps. Meestal is het voorkomen van grote ongeregeldheden, brandjes, vechtpartijen en rellen. Hoe triest het ook is maar er zijn teveel mensen die denken dat zij zich met oud en nieuw lekker kunnen uitleven.

    Zo ook in de stad waar ik woon die dit jaar een en al in het nieuws was omtrend een bepaalde wijk waarin 2 groepen het niet met elkaar eens waren. Dit gaf enkele lucky basterds ( ik noem geen namen :P ) de ruimte om lekker te kunnen schieten.

    De politie is niet achterlijk en weet heus wel in welke bepaalde gebieden/straten/wijken illegaal vuurwerk heerst. In mijn stookplaats komen ze elk jaar rond 00:00 kijken naar wat voor illegaal er in de lucht gaat en is het wachten op de eerste melding die binnenkomt en ik kan je vertellen dat duurt niet lang. Vergeet ook niet dat wanneer je elk jaar netjes alles heel laat de politie iets meer vertrouwen in je geeft met betrekking tot illegaal!

    Vergeet niet wat prioriteit heeft!!!! ze staan niet met een overvolle bezetting op oud en nieuw. Woon je in een rustige stad dan denk ik dat je wel meer moet uitkijken. Maar gaat het er hard aan toe met rellende jongeren dan kun je iets ''minder'' voorzichtig zijn. SOmmige freaks hebben gewoon het ''geluk'' dat er in hun stad een wat criminelere buurt bevind!
    Je slaat de spijker op zijn kop.

    En dan is er nog verschil tussen de grote steden ook. In Den Haag gaat het meer los qua (auto)brandjes en rellen dan in Rotterdam. Rotterdamse politie zie je met de jaarwisseling meer en pakken de kleinere delicten wat sneller aan (toch, Pigi?), die van Den Haag zie je minder maar daar moeten ze veelal harder optreden. En wat ik begrepen had van wat jongens uit amsterdam, is dat het qua uitgaan, drank, drugs en vechtpartijen in het centrum weer drukker is dan in de andere steden. Dus zelfs binenn grote steden zie je nog nuanceverschillen.

  7. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2006
    Locatie
    mooiste dorp van Zeeuws Vlaanderen
    Berichten
    95
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    tsja Bastiaan weet het beter, dan houdt het op toch?
    PartyMax Vuurwerkteam

  8. #53
    VWC-Lid Patroontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    De eeuwige kruitvelden
    Berichten
    497
    Thanks
    9
    47 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastiaan91 Bekijk bericht
    Ik wist dat deze reactie zou gaan komen.

    Maar als jij je shells in een doos hebt liggen aantal meters van je vandaan dan kunnen ze je echt niks maken, want ze zullen echt geen crimescene er van gaan maken. Misschien wel dat ze iedereen gaan "ondervragen" dan moet je er net een paar bij hebben die je naaien.
    Ze nemen dan gerust de hele groep mee hoor. Als je geluk hebt nemen ze het spul alleen in beslag, maar dan ben je wel je shells kwijt. Lijkt me ook niet echt leuk...
    Die gast van die filmpjes...

  9. #54
    VWC-Lid koevis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 juli 2009
    Locatie
    Vlakbij Den Bosch
    Berichten
    180
    Thanks
    12
    15 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tinusT Bekijk bericht
    even nog een vraagje:
    rijden er ook politie autos s'avonds rond? ik heb ze nooit gezien maar polities zijn ook gewoon mensen die met hun families oud&nieuw willen vieren.
    Er zijn continu politiemensen op straat of paraat om te vertrekken naar een melding, overlast zal er altijd wel blijven met oud en nieuw dus zullen ze wel blijven patroullieren.
    NO³

  10. #55
    VWC-Lid Patroontje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    De eeuwige kruitvelden
    Berichten
    497
    Thanks
    9
    47 waarderingen in 14 posts
    Bovendien: Als er melding is gedaan bij de politie, ook al is het alleen om 'vuurwerkoverlast' op de dag der dagen, dan zijn ze verplicht om polshoogte te komen nemen. Dus als iemand in de buurt roept dat hij de politie heeft gebeld, zou ik daar rekening mee houden.
    Die gast van die filmpjes...

  11. #56
    VWC-Lid RickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    496
    Thanks
    101
    180 waarderingen in 77 posts
    Bij mij rijd er altijd standaard een politie auto door de straat. Heel vroeger hadden wij na 0.00 zelfs nog een politie auto hier in de straat. Mijn buren deden destijds helemaal raar en gooiden BEX nitraten naar de auto toe (was de goede oude tijd nog). Ze stopten even, maar stapten niet uit en reden gewoon weer weg.

    Nu vind ik dat wel het uiterste. Dat hoef je niet te doen, vuurwerk gooi je gewoon niet naar het gezag. Hun kozen daar wel voor maar dat vind ik echt te bizar voor woorden. maar goed, dat geeft natuurlijk wel aan dat de politie wel meer te doen heeft dan een enkel gastje met wat vuurwerk te pakken. Ze zijn er meer voor ongeregeldheden. Zolang alles netjes verloopt zullen ze wel een oogje toe knijpen en wellicht zelfs mooi vinden. Maar je kunt ook eentje treffen die nog niks gedaan heeft en fanatiek is. Dan ben je gewoon de sjaak. Dat geld niet alleen voor shells maar voor al het illegale.

  12. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 maart 2013
    Locatie
    omgeving vathorst
    Berichten
    24
    Thanks
    3
    2 waarderingen in 2 posts
    heb nog nooit politie gezien toen ik aan het afsteken was.

  13. #58
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Onze buurt is/was nogal berucht door extreem vuurwerk hier rijd men op o&n constant met politie auto,s inde wijk ook in burger dus het is goed uitkijken

  14. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Het is volledige afhankelijk van welke agent je treft, en welke dingen prioriteit hebben gehad.
    Ik woon zelf net buiten Rotterdam, waar eigenlijk geen rellen of iets dergelijks zijn, maar hier ligt de prioriteit al jaren op vernieling en (toch ook) onrust.
    Er is hier één groep die al jaren shells schiet in de avond en nacht, en het kán haast niet anders dan dat dit bekend is bij de politie. Maar toch zijn ze nooit opgepakt. Of ze ooit "bezoek" hebben gehad weet ik niet, maar opgepakt zijn ze nog nooit.
    Ook zelf merk ik het; vuurwerk zelf heeft weinig prioriteit. In alle jaren één maal aangesproken geweest omdat we vuurwerk in de sloot stonden te gooien (kinderen hè..), maar ook dat was voor het "hoe" en niet door het "wat".

    Maar nogmaals; het kan zomaar veranderen, en als je de verkeerd agent treft heb je alsnog pech.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  15. #60
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Zelf ooit een keer de 31e aangehouden. Een groep jongeren had wat vernield bij een basisschool hier in de buurt, en een prullenbak in de fik gestoken.Ik kwam net met een groep vrienden aanlopen, en wat bleek nou? Een buurtbewoner had ons als dader aangewezen terwijl wij er helemaal niks mee te maken hadden. Een vriend van me stak net wat nitraten af (weet niet meer welke is al 10-12 jaar geleden) Op dat moment kwam net de politie aanrijden en werden we langs 2 kanten ingesloten. Iedereen moest zijn tas leegmaken zodat ze konden zien of we illegaal vuurwerk bijhadden. Ik was toen een jaar of 14 dus veel illegaal spul had ik niet. Enkel wat nitraten en black bermuda's maar die zaten in de zijvakken van mijn rugzak. En daar keek de beste man niet in. Na wat uitleg van onze kant dat wij niks met de vernielingen te maken hadden en net aan kwamen lopen, konden we gaan.

    Zolang je de 31e alles heel laat, en met respect met vuurwerk omgaat zal de politie niet zo moeilijk zijn.
    Ik heb zat verhalen gehoord van mensen die zwaar spul stoken, dat de politie helemaal niet de moeilijkste is de 31e. Zolang ze zien dat alles er veilig aan toegaat.
    Je moet de 31e natuurlijk niet shells schieten met een fles whiskey in je hand, of een salute in een prullenbak proppen dan word het een heel ander verhaal.

    En natuurlijk zijn er uitzonderingen, als je een moeilijke agent treft heeft hij de bevoegdheid om alles in beslag te nemen. Maar vaak hebben ze het zo druk dat ze er helemaal geen tijd/zin in hebben.
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  16. Deze gebruiker waardeert dennis-pyro voor het bericht:


Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •