Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 76
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Gezien je je al afvraagt wat de gevolgen zijn vraag ik me wel af of je überhaupt door hebt wat shells zijn ?

    3 inch shell en een cake zie je als een beetje copper natuurlijk direct Ten eerste de vele hardere lancering en daarna een gigantisch effect als een copper dat niet ziet is ie toch behoorlijk blind denk ik

    Wat jij moet gaan afvragen of het de risico waard is om gepakt te worden ? eenmaal gepakt zul je nooit meer aan de bak komen in bedrijven die iets met de regering te maken hebben en dat zijn veel HEEL veel bedrijven!!!


    Ben je van plan nog wat van je carrière te maken of ben je van plan 40 uur in de week bij Appie vakken te vullen voor een honger loontje ? aan jouw de keus mijn mening is laat die rotzooi links liggen.

    Nou gerwin,

    Ik vraag me af of dat wel zo is wat jij hier vertelt.

    En goede kennis van mij is 2 jaar geleden opgepakt met een deel van zijn oud en nieuw vooraad. Maar buiten een transactie bedrag zijn er geen verdere gevolgen geweest. (alleen bezit geen handel)

    Lijkt me ook een beetje vreemd dat vuurwerk zo veel nare gevolgen heeft als wat jij op noemt!


    Groeten,

    Junky
    Laatst gewijzigd door vuurwerkjunk; 28 augustus 2008 om 18:55
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  2. #17
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Hoezo of dat wel zo is ?

    Als jij je papieren hebt om te mogen ontsteken.
    Je hebt de juiste verzekering of werkt bij een bedrijf die dat heeft geregeld zoals wagenvoort of dream fireworks of weet ik veel welke.
    Jij hebt een vergunning voor het opbouwen en ontsteken van (prof) vuurwerk op 1 jan of 31 Dec.

    Dan staat er niks in de weg om prof te schieten maarja die papieren krijg je niet 123 en je dient er een opleiding voor te volgen zie ook het topic: Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige
    Laatst gewijzigd door Lev-he; 28 augustus 2008 om 14:55 Reden: spelfout eruit gehaald
    Gerwin

  3. #18
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Je hebt later die quote geplaatst en ik ging uit van laatste bericht die ik gepost had.

    Maar dan nog heeft die kameraad van jouw nu een strafblad tenzij hij onder de 18 was want dan is het nu kwijt gegescholden.

    Echter ben je ouder dan 18 dan sluiten gewoon veel heel veel deuren voor werk!
    Gerwin

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Hey gerwin,

    De qoute heb ik idd later bijgeplaatst om je het nog even duidelijker te maken. Had je echter voor het voorval gewoon mijn hele bericht gelezen dan had je wel begrepen dat het niet bedoeld was mbt je post over het legaal schieten op oud jaars avond icm, vergunning.

    __________________________________________________ ___________


    Waarom ik twijfel over het strafblad nergens aan de bak meer komen verhaal is omdat degene waar ik over spreek 2 jaar terug is aangehouden nabij baarle tijdens een vuurwerk controle. Hierbij moest hij natuurlijk zijn achterbak openen en daar lagen wat leuke spulletjes in die hij zo juist had aangeschaft (alleen belgisch feest vuurwerk, en normale hoeveelheden) Hij kreeg een transactie bedrag aangeboden, welke best mee viel.

    Zijn werk laat ik even buiten beschouwing, we zitten tenslotte op het internet, maar geloof mij. Je komt daar met een strafblad niet aan de bak.

    Daarom vind ik het heel raar dat jij hier beweerd dat je een strafblad krijgt voor wat vuurwerk, ik zou dit persoonlijk ook heel erg zwaar vinden. We zitten immers in nederland waar je zelfs met een kilotje coke een half uur later en 2 bakkies koffie op straat staat!

    dusja, onder bouw aub eens dat je een strafblad op loopt met wat vuurwerk....


    Groeten,

    junky
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  5. #20
    Administrator R@lph's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2005
    Berichten
    2.178
    Thanks
    3.955
    2.556 waarderingen in 956 posts
    Ik denk dat een strafblad een te groot woord is. Bij kleine vergrijpen als een beetje FEESTvuurwerk over de grens brengen, daarvoor krijg je denk ik een aantekening. Mijn broertje heeft ook een aantekening en geen strafblad voor een niet nader te noemen delict. Zoals ik het begrepen heb heeft hij een aantekening die na 5 jaar verdwijnt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #21
    VWC-Lid doncorleone37's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    86
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R@lph Bekijk bericht
    Ik denk dat een strafblad een te groot woord is. Bij kleine vergrijpen als een beetje FEESTvuurwerk over de grens brengen, daarvoor krijg je denk ik een aantekening. Mijn broertje heeft ook een aantekening en geen strafblad voor een niet nader te noemen delict. Zoals ik het begrepen heb heeft hij een aantekening die na 5 jaar verdwijnt.
    Het gaat hier over shell's....
    Dat valt nou niet echt onder feestvuurwerk.
    Dat was ik niet...

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    doncorleone....


    Alle in nederland niet voor de consument toegestaane stukken vuurwerk vallen onder verboden consumenten vuurwerk. De consument mag het niet in bezit hebben en daarmee is het in bezit hebben illegaal.

    groeten,

    junky
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  8. #23
    VWC-Lid doncorleone37's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    86
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkjunk Bekijk bericht
    doncorleone....


    Alle in nederland niet voor de consument toegestaane stukken vuurwerk vallen onder verboden consumenten vuurwerk. De consument mag het niet in bezit hebben en daarmee is het in bezit hebben illegaal.

    groeten,

    junky
    (verkeerde knop)

    Zeg ik dan dat het wel mag...?
    Je moet wel eerst goed lezen voordat je reageert.
    De straf die staat op het in bezit hebben van shell's is stukken zwaarder dan op het bezit van strijkers.
    En als je er in handelt dan is het zelfs een economisch delict waar een gevangenis straf op kan staan.
    Dus ik snap niet echt waar je naar toe wilt met zo'n reactie.
    Laten we maar weer on-topic gaan.
    Dat was ik niet...

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Hey,

    ik zeg niet dat je zegt dat het wel mag. Wat ik enkel aangeef is dat het vuurwerk uit belgie wat in nederland niet is toegestaan allemaal onder de kop 'verboden consumenten vuurwerk' valt.

    Je reargeert geirriteerd, vanwaar voel je je aangevallen?

    Groeten,

    junky
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  10. #25
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    Alsof alle agenten illegaal toelaten
    Was het maar zo'n feest. De eene agent neemt je al mee naar het bureau voor ministrijkertjes. En andere laten weer nitraten toe, en als je heel erg mazzel heb, heb je toevallig iemand die vlinders ook toelaat.
    Dus het ligt heel simpel aan de persoon.

    Maar ik denk dat er heel erg zeer weinig agenten zijn die shells toelaten, (als ze al weten wat het is) :P
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  11. #26
    VWC-Lid pyromaan1990's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Locatie
    Het zuidelijke Noorden, daar het Oost-Westen van.
    Berichten
    285
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 4 posts
    Bij mij in de wijk rijdt er op Oudjaarsdag altijd maar 1 (ja, welgeteld 1!!) politieauto rond. Dit keer reed hij langs mij terwijl ik een heksenkring aan het maken was met VLINDERS, NITRATEN enz.. En hij was behoorlijk groot, het enigste wat hij zei: He jongen, zo kunnen er ongelukken gebeuren, pas maar op. (Hij zag die vlinders en nitraten niet eens XD) En hij zei: Nog een goede dag verder. Nooit problemen gehad hoor.
    [I]Zonder [B]vuur[/B] geen [B]werk![/B][/I]

  12. #27
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Het is en blijft illegaal.
    Maar er zijn altijd agenten die een oogje dichtknijpen op 31-12, zeker als ze zien dat het veilig gebeurd. Tenzij ze klachten hebben gehad en daarom komen kijken, dan is de kans een stuk groter dat je alles moet inleveren. Maar als je de verkeerde agent treft, dan ben je sowieso altijd de sjaak. Hangt dus echt van de persoon af.

    Ze zullen shells overigens vast wel herkennen.
    Misschien niet direct tijdens het opbouwen/laden, maar zodra je gaat schieten zien ze echt wel dat het geen NL-consumenten spul is

  13. #28
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    ach over het algemeen knijpt men meestal wel een oogje dicht...
    Tenzij je gevaarlijke dingen gaat doen...
    ook handig is dat je politie-agenten uitnodigd op je feestje haha

  14. #29
    VWC-Lid vuurwerkfreak4live's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2008
    Berichten
    822
    Thanks
    90
    83 waarderingen in 31 posts
    Op afgelopen oudjaarsdag is er maar 1 keer een politie auto hier door de straat gereden! En ze reden ook gewoon door niet eens even kijken ofso. Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat jullie s'avonds een politie auto zien rijden. Hier kan je de straat niet in of uit om 00:00 het is dan echt een gaos potten die overal staan daar kom je echt niet door met je auto!

  15. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    hier sterft het altijd van de politie 31-12.
    zijn een hoop jongere jochie's hier die altijd vuurwerk afsteken in het park, maar dat is ook niet eens zozeer hard knalvuurwerk.
    dus waarom ze altijd in grote getallen aanwezig zijn blijft voor mij ook een vraag.

    maar nog ff op je vraag over shells;

    ik weet wel zeker dat ze weten wat het is als ze het de lucht inzien gaan.
    alleen heb ook altijd een beetje het vermoeden dat ze je alleen pakken als je of in je eentje ben of met weinig.
    als wij sávonds met een mannetje of 20 vuurwerk aan het afsteken zijn dan zie je ze niet of stoppen ze niet eens

Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •