Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 76
  1. #1
    VWC-Lid Grouver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2007
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    15 waarderingen in 6 posts

    Politie en shells schieten

    Stel...


    Je bent gezellig met wat mensen shells aan het afschieten (3 inch) op een veldje dat vlak aan een weg ligt.
    Je schiet shells af, maar O NEE!
    Het lont is aan maar er komt een politie auto aan rijden op die weg.


    Nu vraag ik aan jullie,

    Weet de politie wat shells zijn, en weten ze wat voor effect en knal ze geven.
    Of patrouilleren ze gewoon rondjes en letten ze niet wie wat voor vuurwerk aansteekt.
    En houden ze gewoon de boel op orde.


    Kortom hoe groot is de kans dat de politie omkeert met hun wagen en jouw aanspreekt over de shells die je afschiet?


    -Grouver-

  2. #2
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Dat ligt er maar net aan wat voor agenten je treft. Shells zijn nou eenmaal verboden in nederland voor particulieren dus de kant dat ze er wat van zeggen is aanwezig. Je hebt er agenten bij die gelijk proces verbaal opmaken en alles in beslag nemen. Maar heb ze ook vaak zat zien kijken naar mensen die prof spul schoten om 12 uur.

    Mijn ervaring met agenten is dat vaak de jongere agenten wat toffer zijn. Dan de wat oudere die kunnen vaak wat minder hebben van de jeugd. En zijn dan ook wat moeilijker.

    Zorg in ieder geval als je shells schiet dat je het veilig doet, en op een veld met veel ruimte dan zullen ze er minder snel wat van zeggen. Als dat jij het gewoon in een woonwijk doet. Het is en blijft een risico dat weet je als je begint met dit spul.

  3. #3
    VWC-Lid Grouver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2007
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    15 waarderingen in 6 posts
    Maar denk je dat het gros van de agenten weet wat shells zijn?
    Of kijken ze er naar of het gewoon legaal Nederlands vuurwerk is.
    Want kijk aan nitraten en vlinders kan je gewoon horen dat het hard is, dus illegaal.
    Ik heb wel is gehad dat een agent mij aansprak op een single shot knal mortiertje.
    Legaal in Nederland dus.
    Maar omdat hij het hard vond klinken dacht hij dat het illegaal was.

  4. #4
    VWC-Lid Doodskopper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    151
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik ben hier ook best benieuwt naar aangezien ik dit jaar ook ga beginnen met shells schieten. (Ik woon in een nieuwe wijk waar nog bijna geen huizen zijn gebouwt, dus nog genoeg ruimte)
    Ik weet wel dat de agenten tijdens oud en nieuw zelf niet echt moeilijk doen met illegaal vuurwerk als je maar geen dingen sloopt. Ik zat vorig jaar in de avond ook lekker met trueno's te gooien samen met me broertjes en er kwam een politie auto langs. Ze stopten bij ons en zeiden; blaas geen dingen met vuurwerk op he. Toen zei ik nee daar doen we niet aan. En toen zei een van hun; oke mooi, nog een fijna jaarwisseling.
    Maarja het ligt er gewoon aan wat voor agenten je treft en zolang je niet evaarlijk omgaat met vuurwerk.
    www.jekovuurwerk.nl

  5. #5
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Maar denk je dat het gros van de agenten weet wat shells zijn?
    Zo ver ik weet hebben alle agenten een stoomcursus gehad over vuurwerk. De meeste weten wel wat shells zijn. In de media worden ze vaak herkend als mortierbommen of mortiergranaten. Zoals ik al zei het blijft een risico. Herkennen ze het spul en tref je een verkeerde agent dan ben je je spullen kwijt en kun je rekenen op een dik procesverbaal

  6. #6
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    en het is maar net wat hun opdracht is
    want als het verkeers politie is dat de ronde doet laten ze je met rust
    ik zou die shels maar uit je hoofd zetten want het is gewoon verboden

  7. #7
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Gezien je je al afvraagt wat de gevolgen zijn vraag ik me wel af of je überhaupt door hebt wat shells zijn ?

    3 inch shell en een cake zie je als een beetje copper natuurlijk direct Ten eerste de vele hardere lancering en daarna een gigantisch effect als een copper dat niet ziet is ie toch behoorlijk blind denk ik

    Wat jij moet gaan afvragen of het de risico waard is om gepakt te worden ? eenmaal gepakt zul je nooit meer aan de bak komen in bedrijven die iets met de regering te maken hebben en dat zijn veel HEEL veel bedrijven!!!


    Ben je van plan nog wat van je carrière te maken of ben je van plan 40 uur in de week bij Appie vakken te vullen voor een honger loontje ? aan jouw de keus mijn mening is laat die rotzooi links liggen.
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 27 augustus 2008 om 20:20
    Gerwin

  8. #8
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts
    De gemiddelde agent ziet het verschil tussen een legale romeinse kaars en een pijp van 7,5 cm dik wel.

    Ik denk dat je gewoon flink de *** bent als politie ziet dat je shells aan het schieten bent.

    Zorg gewoon dat de politie je niet kan zien waar je ze af schiet.

  9. #9
    VWC-Lid sander-93's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 mei 2008
    Berichten
    20
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Als je shells wil gaan schieten moet je maar pyrotechnicus worden

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    14 juli 2007
    Berichten
    728
    Thanks
    402
    783 waarderingen in 190 posts
    Politie die patriouleert op oudjaarsdag heeft echt wel voorafgaande lessen gehad o.i.d. om te weten wat goed is en wat fout, Mij hebben ze ook aan gehouden. me tas gecontroleerd en alles nagechekt en hun wisten al wat vlinders en strijkers waren, en shells reken er maar op dat ze weten wat het zijn...

  11. #11
    VWC-Lid doncorleone37's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    86
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    De meeste agenten zijn er niet op uit om op ouderjaars avond mensen op te sluiten.
    Ik had het vorig jaar nog.
    Ik steek een BSC af en net als het lontje aan staat komt er een politiebusje de hoek om. (waar ik mezelf al achterin zag zitten). Maar tot mijn blije verbazing was het enige wat hij zei: ''kijken jullie wel een beetje uit jongens"?
    Waarop ik natuurlijk zei :''ja meneer, nog een fijne avond verder en een goed uiteinde''. ''jullie ook jongens''
    Het ligt er maar net aan wat voor agent je voor je hebt.
    Ik heb mazzel gehad, zeker omdat ik nog een rugzak naast me had staan waar 20grote Zink 901 stokken uit staken.
    Mijn ervaring is dus: Als ze je overdag pakken ben je meestal de sjaak maar pakken ze je zo rond 01:00 á 02:00 dan zijn ze meestal wel chill.
    Dat was ik niet...

  12. #12
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.516
    Thanks
    4.160
    5.077 waarderingen in 1.519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander-93 Bekijk bericht
    Als je shells wil gaan schieten moet je maar pyrotechnicus worden

    En dan nog mag het Niet

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Hey,

    Met nieuwjaar heb ik nog nooit problemen gehad met de politie en heb ook nog nooit van derden gehoord dat men problemen maakte over illegaal vuurwerk.

    Mensen die met knallers rond lopen overdag zullen ook eerder worden aangepakt als mensen die savonds illegaal SIER vuurwerk hebben. Mensen met de harde knallers overdag is namelijk de groep die dingen op blazen.

    Natuurlijk zijn shells wel andere dingen als een gemiddeld persoon met illegaal siervuurwerk heeft. Echter voorzie ik geen problemen mits er maar op een juiste manier met het vuurwerk word omgegaan.


    groeten
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 27 augustus 2008 om 10:21
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  14. #14
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
    En dan nog mag het Niet
    Als jij eenpyrotechnische diploma hebt en een vergunning voor ontsteken op 31 dec / 1 jan hebt en bij behorend regels in acht houd dan mag het wel degelijk ;)




    Voor de rest ONTOPIC!!! heb net 6 berichten verwijderd!!!
    Gerwin

  15. #15
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.516
    Thanks
    4.160
    5.077 waarderingen in 1.519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    een vergunning voor ontsteken op 31 dec / 1 jan

    Voor de rest ONTOPIC!!! heb net 6 berichten verwijderd!!!
    (sorry voor offtopic)Kijk, dat mistte ik nog

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •