Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 43 van 43
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    zorg altijd dat 3 a 4 mensen weten wat jij en de rest afsteken, en dat die een beetje verspreid op elke hoek van de plek staan.
    zodat mogelijke omstanders/voorbijgangers gewaarschuwd kunnen worden.

    maargoed, als je een beetje oplet is dat nooit nodig

    vaak word ook vergeten dat vuurwerk zo veilig is als dat je het zelf maakt

  2. #32
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Heb een aantal tips voor Gouwenaren (goverwelle dan) en iedereen:

    1. Blijf uit de "gevaarlijke" buurten! Maar als je het nieuws volgt snap je wel wat ik bedoel! Het is gewoon hier te erg voor worden, ze gooien alsmaar vuurwerk tegen mij! En daarom wil ik andere behoeden voordat hen hetzelfde overkomt.

    2. Wil je niet gepakt worden, ga dan niet achter de pelmolenerf, op de waterspeelplaats, werf buurt, achter de AH afsteken, daar rijden ze als gekken. Waarom ik dit zeg, nou, als je afsteek met haast, dan gaat er altijd iets mis.

    3. Steek niet af met aanstekers! Echt, het doet giga pijn als je die gebruikt, meestal werken ze ook amper. Daarnaast, aansteeklonten hebben bij wind harder dan windkracht 2 amper tot geen nut. Vuurwerkbrillen van vandaag zijn nog niet echt goed, ze laten je wazig zien, dus dat is ook niet echt nuttig.

    4. Berg je vuurwerk goed op. Dus niet op plekken waar ook maar enigszins een vonkje kan ontstaan. Waar het ook niet te vochtig is. Beiden kunnen Oud & nieuw rampzalig maken xD

    5. Doe alles rond Oud & Nieuw dicht, niet omdat ik wil dat je geen verse lucht krijgt. Maar er zijn van die gekken die maar al te graag voor je huis afsteken en op een gegeven moment gaat het fout. Dus brievenbussen dicht etc, ook de doucheraam.

    6. Denk op omstanders. Inclusief dieren. Enigste wat je ermee bewijst om hun aan te vallen is dat je gewoon een zielige *** bent die oud & nieuw wilt verzieken als je die 2 soorten wilt aanvallen.

    7. Drink niet meer dan 2 biertjes op Oud & Nieuw!

    8. Eet niet al te veel.

    9. Minstens een afstand van je eigen lengte.

    10. Lonten die te klein zijn niet proberen af te steken.

    Dat is alles voor nu

  3. #33
    VWC-Lid sammod1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    143
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik vind vuurwerk ook heel erg leuk maar je moet echt weten wat je doet anders is het gewoon dodelijk

    Steek je vuurwerk ook nooit een 2de keer aan en ruim alles goed op dat vind ik de belangrijkste tip want dan voor kom je de meeste slachtoffertjes vooral.
    Geniet vandaag want wie heeft er jouw beloofd dat er een morgen is?

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2009
    Locatie
    Hedel, Omgeving Den Bosch
    Berichten
    23
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht

    3. Steek niet af met aanstekers! Echt, het doet giga pijn als je die gebruikt,
    Moet je pleister om je duim doen werkt hartstikke goed ;) en je zei ook "bovendien werken ze amper." Dat verschilt heel erg en ligt aan de wind. De meeste aansteker werken wel gewoon als er geen wind staat, maar als er wind staat is aansteeklont wel veel handiger.

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    224
    Thanks
    24
    35 waarderingen in 24 posts
    tip 1 zet je vuurwerk vast tussen 2 tegels of bakstenen
    tip 2 denk aan bomen enz die in je schietbaan kunnen staan ivm terugkaatsen van het vuurwerk.
    waarschuw omstanders als je wat aansteekt.

    gr firepower....

  6. #36
    VWC-Lid fritsie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    haaglanden
    Berichten
    946
    Thanks
    242
    911 waarderingen in 287 posts
    Ik sluit onze straat (1 richtingsverkeer) af met mijn busje zodat er geen auto's meer doorheen kunnen racen zodat iedereen veilig zijn vuurwerk kan afsteken.
    Je kan je vuurwerkshowtje dan op je gemak opbouwen.
    Ook halen de bewoners alle auto's uit de straat zodat deze breed en overzichtelijk is en het voorkomt schade aan auto's.
    Opruimen is daarna een makkie,met alle buren alles naar het midden van de straat en dan de brand erin, een paar pallets en kasten erop en je heb een gezellig oud en nieuwvuur.
    Wel je vuurwerkbril ophouden bij het vuur want er klapt nog wel eens wat uit elkaar.

    Veilige jaarwisseling allemaal.
    Stunt niet met vuurwerk, dat doen wij al.

  7. #37
    VWC-Lid hardcore0438's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.243
    Thanks
    799
    1.516 waarderingen in 528 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fritsie Bekijk bericht
    Ik sluit onze straat (1 richtingsverkeer) af met mijn busje zodat er geen auto's meer doorheen kunnen racen zodat iedereen veilig zijn vuurwerk kan afsteken.
    Je kan je vuurwerkshowtje dan op je gemak opbouwen.
    Ook halen de bewoners alle auto's uit de straat zodat deze breed en overzichtelijk is en het voorkomt schade aan auto's.
    Opruimen is daarna een makkie,met alle buren alles naar het midden van de straat en dan de brand erin, een paar pallets en kasten erop en je heb een gezellig oud en nieuwvuur.
    Wel je vuurwerkbril ophouden bij het vuur want er klapt nog wel eens wat uit elkaar.

    Veilige jaarwisseling allemaal.
    Kan de politie er nix van zeggen en wat als er iemand het busje over het hoofd ziet?
    zou hier trouwens ook wel handig zijn ivm wat de buren er dorheen jagen...
    ffffffffff

  8. #38
    VWC-Lid aadjogfanaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Berichten
    432
    Thanks
    14
    68 waarderingen in 42 posts
    Ik zie dat mensen het hier hebben over omgevallen potten en hoe je die vast/stabieler kan maken. Mijn mening is dat niet alleen wij hier rekening mee moeten houden. Ik zie ook wel eens dat er uitklapbare voetjes onder weco potten zitten. Als iedere fabrikant dat nou eens zou doen zou het al een hoop narigheid kunnen voorkomen.

    Tip van mij: zorg dat minimaal 1 ieamand in de buurt of van je vrienden waar je overdag mee rondloopt een mobiel MET beltegoed bij heeft met huisnummers. Mocht er onverhoopt iets gebeuren, waar je niet altijd zelf iets aan kan doen en het is ernstig, dan kan je eventuele hulpdiensten en de ouders waarschuwen. Ga er niet vanuit dat er altijd wel iemand is die je wilt helpen want dat is helaas tegenwoordig niet meer zo.

    Voor de rest heb ik geen aanvulling op alle tips die hier al zijn gezegt. Wat ik nog wel wil benadruken is dat je er een feestje van moet maken en geen rampendag. Dus kijk uit, weet waar je mee bezig bent, vertrouw je iets niet doe het dan niet of vraag een ander om raad/hulp en maak niks kapot. Als iedereen verantwoord bezig is kan er weinig gebeuren.

  9. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Locatie
    Sibculo
    Berichten
    16
    Thanks
    6
    8 waarderingen in 4 posts
    1) Stunt niet met (illegaal) vuurwerk.
    2) De meeste slachtoffers zijn omstanders bij vuurwerk.
    3) Gebruik geen open vuur. Een lontje is het veiligst.
    4) Ga niet zwerven door de straten. Houd het lekker in je eigen straat, als iedereen dat doet scheelt het misschien ook wel met schade.
    5) Ruim weigeraars op na het afsteken zodat kleine kinderen het niet nogmaals kunnen afsteken.

    Groetn

  10. #40
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Elk jaar weer gebeuren er ongelukken met vuurwerk. Jongeren tussen de 10 tot 19 jaar zijn de grootste risicogroep. Vooral hoofd en handen worden vaak getroffen.
    De meeste ongelukken worden veroorzaakt doordat mensen het vuurwerk niet op de juiste manier afsteken of niet de juiste hulpmiddelen gebruiken. Lees de volgende veilig vuurwerktips om ongelukken met vuurwerk te voorkomen;



    Voorbereiding
    Maak nooit zelf vuurwerk! Meestal explodeert dit onverwacht en op het verkeerde moment. Laat het maken van vuurwerk aan de experts over. Koop dus alleen legaal vuurwerk bij officieel erkende verkooppunten tijdens de laatste drie dagen van het jaar.
    Vuurwerk moet je nooit bundelen of uit elkaar halen: experimenteren met vuurwerk is levensgevaarlijk!
    Bewaar vuurwerk op een droge en koele plaats, buiten het bereik van kinderen en nooit in je broek- of jaszak.
    Lees de afsteekinstructie: zo weet je van tevoren hoe je het vuurwerk veilig kunt afsteken en hoef je het niet op oudejaarsavond zelf te doen.
    Koop alleen bij officiële verkooppunten op 29, 30 of 31 december 2011.
    Bereid je ook goed voor, zorg dat je je vuurwerk op de juiste manier kunt afsteken. Zorg dat je iets hebt om vuurpijlen in te zetten of om potten stabiel neer te zetten.


    Tijdens het afsteken (op 31 december van 10:00 uur tot 1 januari 02:00 uur)
    Steek vuurwerk altijd buiten af, nooit binnen.
    Draag geen brandbare kleding of een capuchon.
    Steek altijd maximaal één stuk vuurwerk tegelijk af.
    Steek geen vuurwerk uit je hand af. Vuurwerk wordt vaak in de hand afgestoken en dan weggegooid. Dat is ronduit gevaarlijk, omdat nooit met zekerheid te voorspellen valt wanneer het vuurwerk zal ontploffen, en waar het precies terecht zal komen.
    Zet siervuurwerk altijd stevig en stabiel neer op een vlakke ondergrond (en niet op de stoeprand!).
    Zet pijlen altijd in een fles, half gevuld met zand of water. Vuurwerk dat de lucht inschiet veroorzaakt namelijk vaak ongelukken omdat het een andere koers volgt dan de bedoeling was.
    Sla voor grote vuurpijlen een pvc-buis in de grond. 2. Bijna alle vuurpijlenpakketten bevatten tegenwoordig een PVC buis.
    Zet vuurwerkpotten altijd klem tussen 2 stenen of gebruik een vuurwerkklem.
    Let op omstanders (mens en dier).
    Een ander misverstand is vuurwerk voor kinderen, sterretjes bijvoorbeeld. Ook al noemen ze die wel eens kindervuurwerk of koud vuur, ONZIN! Koud vuur bestaat niet, dus ook sterretjes zijn gevaarlijk: het brandende deel heeft een temperatuur van 1.500 graden celsius!
    Let op de windrichting.
    Houd vuurwerk buiten het bereik van kinderen.
    Steek vuurwerk aan met een aansteeklont, sigaret of sigaar.
    Neem voldoende afstand, minstens 6 meter.
    Wil je zeker zijn dat er geen vuurwerk in je ogen komt? Zet dan een veiligheidsbril op!


    Na het afsteken
    Steek weigeraars (vuurwerk dat niet is afgegaan) nooit opnieuw aan: de lont kan al zover zijn opgebrand dat het vuurwerk bij een hernieuwde poging direct explodeert.
    Maak vuurwerkafval onschadelijk door het in water te dompelen of gooi er een emmer water over.
    Ruim vuurwerkafval, nadat je het onschadelijk hebt gemaakt, meteen op. Je kunt het gewoon bij het huisvuil doen.
    Houd brandwonden minstens tien minuten onder lauw, zacht stromend water.


    http://www.veiligheid.nl/overig/veil...-afsteken-tips
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  11. #41
    VWC-Lid *Vuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2008
    Locatie
    Midden-Limburg (NL)
    Berichten
    816
    Thanks
    1
    13 waarderingen in 13 posts
    Altijd veiligheidsbril op en vuurwerk aansteken met aansteeklont of gasbrander.
    Zet potten tussen 2 bakstenen of in een klem, en pijlen in bijgeleverde buis in de grond of in hoge fles, half ingegraven. (of tussen bakstenen)
    Zorg er verder ook altijd voor dat iedereen goed oplet en dat er niet meerdere dingen tegelijk afgestoken worden.
    Offline!

  12. #42
    VWC-Lid Bammetjeboem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2012
    Berichten
    83
    Thanks
    68
    42 waarderingen in 22 posts
    1) Ga NOOIT maar dan ook NOOIT zelf knutselen. Koop dan gewoon illegaal vuurwerk. Maar NOOIT zelf flash in een buisje doen etc.

    2) Maak geen schade. De reden hier voor weten jullie zelf wel.

    3) Als jij zo nodig moet stunten, doe dat als je het niet kan laten. Maar laat alleen je zelf in het risico zijn. Verwond anderen dus niet.

    4) Zeg het altijd even als je iets zwaars afsteekt.

    5) Steek het op de juiste manier af. Dus geen dikke potten op zn kop.
    (oke, toegegeven, ik schiet ook thunderkingetjes over straat enzo maar kijk dan wel goed uit. Ik hou me dus aan mijn tip3 )
    http://www.youtube.com/channel/UCfYrcezwsm8GPfIsQtcCM8g/videos?view=0

  13. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2008
    Berichten
    380
    Thanks
    272
    124 waarderingen in 47 posts
    Ik heb het op oudjaars dag nog van dichtbij meegemaakt.
    een groep jongeren waren samen aan het stoken. vele heksenkringetjes werden aangestoken door een grondbloem in de hand te houden om de lontjes aan te steken..

    dat gaat tig keer goed totdat er eentje tussen zit met een productiefout...ook grondbloemen willen nog weleens uit elkaar klappen als ie zn druk niet kwijt kan. en dan knallen ze vaak veel harder als een gemiddeld rotje

    dit gebeurde bij een jongen van een jaar of 10 die een normale grondbloem in zn hand hield. hij deed het niet eens om iets anders aan te steken. hij schreeuwde het uit van de pijn en ik zag dat zn hand flink bloedde. omdat ik heel dichtbij woonde heb ik gauw heel de groep mee naar huis genomen. daar eerst gespoeld met water. hij trok helemaal wit weg en werd duizelig. daarom hem maar in een stoel gezet bij de kraan. niet veel later moest ie zelfs overgeven. gelukkig stopte het bloeden wel, gauw zn verwondingen een beetje ingepakt in een verbandje en hem samen met mn moeder en enkele van zijn vrienden naar zn ouders gereden. die zijn als een speer naar de dokterspost gegaan.

    bij zowel zn duim als wijsvinger was zn huid in een soort van stervorm open gereten en daaronder was het zwart van het kruit. op zn duim zat ook een flinke brandblaar.

    was best heftig om mee te maken! gelukkig konden we hem heel snel te hulp schieten.

    gelukkig hebben die andere jonge gastjes hun lesje wel geleerd. grondbloemen vast houden doen ze niet meer...

  14. Deze gebruiker waardeert GTRulez voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •