Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 149
  1. #31
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Waarschijnlijk staan in deze normvoorstellen alles over testmethoden en limieten aan grammen per tube, soorten kruit en totaal kruitgewicht.

    Vind het vreemd dat je dit moet bestellen. Ik zal eens kijken wat ik via de EC voor elkaar kan krijgen...

    groeten, Jos


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers:

    De normen zijn vanaf vandaag te bestellen. (Engelstalig)
    Kost wel € 21 euro per document

    http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispa...ntentID=279458

    http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispa...ntentID=279457

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Alvast dank voor de te nemen moeite Jos
    Ben benieuwd of je het voor elkaar weet te boksen.

  3. #33
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Ik heb CEN gevraagd, maar zij geven aan dat zij de normeringen / voorschriften nooit zullen overleggen naar particulieren of bedrijven.
    Dit gaat via een instituut in elke lidstaat.
    Op het Duitse forum zijn ze tegen hetzelfde aangelopen helaasch.

    In Nederland dusch NEN, alwaar je per norm moet betalen.

    prEN 15947-5 Pyrotechnic articles - Fireworks category 1, 2 and 3 -
    Part 5: Requirements for construction and performance
    Als die norm komt wil ik er wel 21 euri voor betalen, maar voor 1-4 ga ik geen geld neerleggen.

    Misschien een idee om dit via een importeur te proberen, al heb ik het idee dat die vooral geinteresseerd zijn om dit goedkoop en snel te doen. Het hoe is dan iets minder belangrijk.

    Wel grappig dat dit in China gaat gebeuren. Als er ergens met regels, specificatie's en wetgevingen gesjoemeld wordt is het daar wel...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Alvast dank voor de te nemen moeite Jos
    Ben benieuwd of je het voor elkaar weet te boksen.

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2005
    Berichten
    41
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Dat klopt wel dat elk land een CE-keurmerk moet hebben,maar elk land mag zijn eigen regels hanteren qua kruitinhoud van het product.

    Het zal toch te gek zijn als de andere landen ook deze producten zouden mogen verkopen in NL zonder gaasverpakking,een beetje krom toch?

    Brussel kan wel zeggen hier moet het aan voldoen............

    Kijk maar naar de afstanden voor het afsteken van vuurwerk,dat verschild toch ook per land.
    nederland mag dan wel poep regels gaan maken dalijk, maar wij mogen dalijk in belgie en duitsland gewoon leggaal ce gekeurde artikelen halen en wie weet wat daar onder gaat vallen;) en dan kan nederland jouw niks meer maken... tenminste als ik het goed begrepen heb:P
    spook 11

  5. #35
    Banned
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    107
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    ^ hierboven, ja en het leuke is dat overal de prijs omhoog zal gaan kijk maar eens in duitslands cakes zijn net zo duur als Nederland geworden voor 2010 WAT PRACHTHIG DIT!

    Nee, illigale circuit zal nu juist gaan groeien omdat dit gewoon te duur word, en producten zullen waarschijnlijk wel verdwijnen hier en daar.

    Landen mogen uitzonderingen maken in de regels zoals in belgië de knallers dat zullen zijn gok ik, dit wil niet direct zeggen dat t in Nederland legaal is.



    Daarnast:

    volgens mij moet het product eenmalig als het nieuw op de markt komt gekeurd worden.

    Wat je dan krijgt het word dan goedgekeurd of niet?
    Vervolgens hoef je toch niet ieder product opnieuw te laten toetsen of het voldoet aan de eisen als het allemaal dezelfde inhoud heeft?

    Of is dit wel het geval?
    Laatst gewijzigd door lamatje; 7 december 2009 om 01:06

  6. #36
    VWC-Lid Anaconda's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Berichten
    996
    Thanks
    564
    3.577 waarderingen in 566 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lamatje Bekijk bericht
    Daarnast:

    volgens mij moet het product eenmalig als het nieuw op de markt komt gekeurd worden.

    Wat je dan krijgt het word dan goedgekeurd of niet?
    Vervolgens hoef je toch niet ieder product opnieuw te laten toetsen of het voldoet aan de eisen als het allemaal dezelfde inhoud heeft?

    Of is dit wel het geval?
    Van een product worden samples genomen die vervolgens worden gekeurd conform de gestele eisen. Indien een product positief is gekeurd, ontvangt deze een CE-merk plus o.a. een indicatie- en specificatienummer. De fabrikant kan daarna beginnen aan de commerciële productie ervan. Hierna is de importeur er vrij in enkele stuks te laten toetsen op normering en kwaliteit, tenzij anders voorgeschreven.

    Maar als een importeur product X en Y op de markt wil brengen die qua specificaties en inhoud hetzelfde zijn, zullen beide producten gekeurd moeten worden.

  7. #37
    Banned
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    107
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Hmm lijkt me sterk,

    Volgens worden toch de samples in dit geval getest, deze komen door de keuring en dan mag het ingevoert worden met het CE keurmerk?

    Wat nu dus ook al gebeurt in belgië?

    Waarom zouden ze alles stuk voor stuk gaan testen?
    Bijvoorbeeld slof voor slof alles gaan inspecteren?

    nee lijkt me sterk.
    Volgens mij doen de importeurs heel overdreven hierover, zodat ze nog meer geld kunnen beuren van liefhebbers

  8. #38
    VWC-Lid bassiefirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Berichten
    1.035
    Thanks
    880
    988 waarderingen in 374 posts
    Zoals we beloofd hadden houden we u op de hoogte wat betreft de CE keuring op vuurwerk.
    Afgelopen jaar zijn we er behoorlijk druk mee geweest, maar klaar zijn we beslist nog niet, wel voor een aantal artikelen, maar zeker nog niet voor alles.
    Wel zijn onze labels dit jaar al aangepast op de nieuwe regels, dus op het nieuw bestelde vuurwerk staat een zeer uitgebreid veiligheidsreglement.

    Ook weten we inmiddels meer over wat het voor u als consument of dealer gaat betekenen.
    Zo mag de dealer het nog in voorraad hebbende vuurwerk verkopen tot 2013.
    Moet de importeur alles wat hij nieuw Nederland binnen laat komen per 3 juli 2010 CE gekeurd hebben.
    En zijn er een aantal artikelen die vanaf 12 jaar gekocht mogen worden (zoals babyvuurpijltjes) door de consument en zullen de grote single shots voor 18 jaar en ouder worden. Dit gaat in per 3 juli 2010.

    De testen die gedaan worden zijn dus erg zwaar, maar omdat de testen nog in een zeer begin stadium zijn, raad ik nog steeds aan met vuurwerk voorzichtig om te gaan en dan heb ik het niet over wat hierboven staat, uiteraard moet je altijd oplettend blijven en geen dingen doen met vuurwerk waar het niet voor bedoeld is, maar ik doel meer op dat je met vuurwerk niet moet gooien.
    In de CE wordt een test uitgevoerd waarbij het vuurwerk door elkaar wordt geschut, dit is speciaal voor het laten vallen van vuurwerk door personeel, maar ook door de consument.
    In het verleden is daar nooit zo veel aandacht aan besteed, maar is mijn inziens wel één van de grootste oorzaken van vuurwerk wat niet afgaat zoals het hoort, hier kon eigenlijk de producent
    tot op heden niet veel aan doen, maar met de CE keuring willen ze dat stuk dus vooral veiliger maken.
    Maar voordat al het vuurwerk echt stuiterproef is, zijn we nog wel een paar jaar bezig denk ik, dus
    blijf voorzichtig met vuurwerk omgaan.
    Binnen ons bedrijf gaan wij er ook meer op hameren, met laden en lossen zal er strenger op gelet worden, dat er niet gegooid mag worden met de dozen.
    Op het moment dat u het koopt, ligt deze verantwoording in u handen.

    Lees duidelijk onze veiligheidsregels voordat u gaat afsteken even aan het begin van de avond, bereid het even voor, neem even de tijd om alle lontjes los te maken en ga even kijken waar u gaat staan, en ga ook alvast bedenken waar gaat u familie staan, u steekt af dus u maakt de regels.

    Heeft u vragen over het veilig afsteken van vuurwerk, neem dan altijd contact met ons op, wij beantwoorden u vragen graag zodat we nooit achteraf te laat zijn.

    Bedankt voor u tijd,

    Evelien Arler- Marijn


    Dit vond ik op de site van witte-tenten

  9. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Op blauwtje en rooitje van marijn vond ik al een duidelijker gebruiksaanwijzing met een bredere opzet. Ik vind dit zelf helemaal niet verkeerd er staat duidelijk op de beschijving hoe je met het product om moet gaan.

  10. #40
    VWC-Lid bassiefirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Berichten
    1.035
    Thanks
    880
    988 waarderingen in 374 posts
    Mijn vraag is; Zullen we nu ook zwaarder vuurwerk weer krijgen? of zal dit gewoon gelijk blijven?.

  11. #41
    VWC-Lid ilvan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    1.863
    Thanks
    114
    192 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassiefirework Bekijk bericht
    Mijn vraag is; Zullen we nu ook zwaarder vuurwerk weer krijgen? of zal dit gewoon gelijk blijven?.
    Dar ben ik ook wel erg beneiuwd naar. Ik vind dat ene cake als de Silver Salute en een single shot als de Binkie wel een vooruitgang zijn voor de Nederlandse markt.

  12. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Berichten
    616
    Thanks
    778
    79 waarderingen in 47 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilvan Bekijk bericht
    Dar ben ik ook wel erg beneiuwd naar. Ik vind dat ene cake als de Silver Salute en een single shot als de Binkie wel een vooruitgang zijn voor de Nederlandse markt.
    Dat is het zeker!
    Nu het knalwerk nog en de ratelbanden, dit zou een flinke slag zijn voor de handelaren. Dan zullen er nog wel lawinepijlen, mortieren e.d. via deze weg verhandelt worden, maar minder ratelbanden en nitraten. Tenzij er op de Nederlandse markt een legale en goedgekeurde knalpijl op de markt komt met bijv. 10 tot 15 gram flash.
    En last but no least, de prijs, hopelijk zal de prijs niet zo belachelijk hoog zijn in vergelijking met de rest van Europa.
    Dan komt het wel goed.

  13. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Grote vooruitgang normen vuurwerk

    donderdag 28 januari 2010, 11:28

    Er komen nieuwe normen voor vuurwerk. Om te bepalen wat er in die normen moet komen te staan, is onderzoek verricht. De resultaten daarvan staan beschreven in vier rapporten. Deze rapporten kunt u inzien.

    CEN/TC 212 'Pyrotechnic articles' maakt normen die aangewezen zullen worden onder de
    Europese Richtlijn 'on the placing on the market of pyrotechnic articles', 2007/23/EC.

    De resultaten van het onderzoek staan in 4 Technical Reports:

    CEN/TR 15951:2009 Pyrotechnic articles – Fireworks, category 4 – Overview of harmonized standards that will be developed by CEN/TC 212/WG 2
    CEN/TR 15952:2009’ ‘Pyrotechnic articles – Theatrical pyrotechnic articles, categories T1 and T2 – Overview of harmonized standards that will be developed by CEN/TC 212/WG 3'
    CEN/TR ‘15970:2009’‘Pyrotechnic articles – Pyrotechnic articles for vehicles – Overview of harmonized standards that will be developed by CEN/TC 212/WG 4'.
    CEN/TR 15953’:2009 , ‘Pyrotechnic articles – Other pyrotechnic articles, category P1 and P2 - Overview of harmonized standards that will be developed by CEN/TC 212/WG 5'.

    Meer informatie
    Voor meer inhoudelijke informatie over deze rapporten kunt u contact opnemen met Jeannette Leenders, telefonisch (015) 269 03 11 of per mail [email protected].

    http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispa...arentid=000009

  14. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Berichten
    1.473
    Thanks
    184
    571 waarderingen in 189 posts
    Ok.. daar snap ik dus niks van.
    Kan iemand mij het uitleggen, wat betekend het? wordt het duurder? strenger? zwaarder?? (hopelijk wel ja)

    Iemand?

  15. #45
    VWC-Lid robdewit79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    thuis
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lesl Bekijk bericht
    Ok.. daar snap ik dus niks van.
    Kan iemand mij het uitleggen, wat betekend het? wordt het duurder? strenger? zwaarder?? (hopelijk wel ja)

    Iemand?
    Vind sommige dingen al duur zat of zelfs te duur

Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •