Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    Cannes - Festival d'Art Pyrotechnique 2008

    Een dikke maand geleden werd ik op een regenachtige maandag op mijn werk gebeld door Ramona van Flash Barrandov. In eerste instantie vroeg ze mij of ze de fotos mocht hebben van hun show in Brno die we bezocht hadden. Dit was een gunstige samen loop van omstandigheden. Aangezien we daar eigenlijk waren voor Hendrickx Fireworks uit Belgie om hun show te gaan bekijken.


    Tijdens dit gesprek vroeg ze mij ineens of we interesse hadden om naar Cannes te komen voor hun show. ja die interesse hadden we wel! Ze vertelde mij dat dit geheel op kosten van Flash zou zijn. Ik vroeg nog of ze een grapje maakte, maar ze was bloed serieus. Met andere woorden ze wilde mij en Gerdo graag inhuren om hun show in Cannes op foto en video vast te leggen!





    Het enigste wat ze van mij nog wilde weten is onze condities en tarieven om ons in Cannes te krijgen. Dat wilde ik dan ook maar wat graag op mail zetten. En zo geschiede het dat we na wat mail en telefonisch contact in alle vroegte dinsdag 28 Juli j.l met het vliegtuig in de Business class mochten vertrekken naar Cannes!

    Aangekomen boven Cannes met het vliegtuig verbaasde ik me al om te beginnen om de enorme rijkdom die aan de kust daar was. Vanuit het vliegtuig waren de enorme jachten die er lagen in de havens goed te zien. Gods alle kolere wat een enorme bakbeesten!





    Eenmaal geland zo rond 12 uur in Nice nabij Cannes snel een taxi in gesprongen en op naar Cannes. Daar was het intussen een vorstelijke 35 graden warm. Een ritje van amper 25 Kilometer was trouwens geen goedkope bezigheid.. we mochten 100 Euro afrekenen aan de Taxi chauffeur.. stond ik daar met 1 briefje van 50 euro klaar.. we mochten er nog eentje bij tellen..

    Ons Hotel wat voor ons geregeld was, en waar we samen met het team van Flash zaten was een mooi hotel, inclusief prive Zwmebad en wat al niet meer. Onze kamer was voorzien van airco en meer luxe zaken. Kortom.. het ontbrak mij in iedergeval aan niets!





    Na telefonisch contact te hebben gezocht hoe en wat deze dag, werd ons verteld dat we eerst om 15 uur nog een lunch hadden in het Hotel. ons aangeboden door Flash SFX. Dus hadden wij nog even tijd om wat uit te rusen van de reis. zo rond 14:00 uur kwamen de eerste mensen al binnen in de Hotel Lobby waar wij zaten te wachten.

    De eerste waar we weer zeer hartelijk kennis weer mee maakte was de man van Galaxsis die hun ondersteunde voor het afschiet systeem waar ze mee werkte. Al snel volgde meer bekende koppies van Flash. Uiteindelijk volgde ook mr Jaroslav Stolba, eigenaar van Flash Barrandov.





    Dit was een zeer warm ontvangst door hem. Met een hartelijk Ahoj ( is kennelijk tjechisch voor Hoi!) hete hij ons welkom in Cannes. Na wat bij te hebben bij gepraat mochten we aanschuiven bij de lunch. Deze smaakte ons goed. De dag werd verder doorgenomen en de nodige grappen werden ook weer verteld en uitgehaald. Het mag duidelijk zijn dat de groep van Flash SFX een zeer vriendelijk humor volle en vooral hechte groep vrienden is waar wij direct in werden opgenomen.

    Mr Jaroslav zei me ook direct dat hij het zeer belangrijk vind dat iederen happy en tevreden is, en die mening deel ik ook! Na de lunch zijn we tevoet met zn alleen richting de prive pier gelopen waar de pontons vandaan werden gesleept richting de baay van Cannes. A lopende richting die pier voelde ik me echt Kuifje in de Grote stad.





    De autos, de huizen, de boten, de mensen... Hier liep geld, veel geld rond. Rijk, rijk en veel geld.. aan de prive pier waar de pontons vandaan waren gesleept lag een enorm luxe Cruise schip waar mijn mond echt wagenweid van opendonderde. Ik bedacht me eigenlijkd at ik maar eens feer beelden van Cannes moest gaan draaien met de nadruk op de rijkdom die hier rondobberde in de baai.

    De boot aan deze pier daar kwamen overigens heel wat rijke mensen en wat al niet meer naar toe. Hele dure autos met de meest exotische nummerplaten reden af en aan, al dan niet voorzien van politie begeleiding. Kennelijk was dit duur uitgevallen vlotje eigendom van een of andere rijke arabische olie baron.





    Nadat Gerdo met een ploeg de baai op was gegaan in een speedboot (mij niet gezien hahahaha) ben ik gaan draaien op de pier om van alles op video vast te leggen. Aan het einde van deze pier was tevens een heli platform (waaerom ook niet he !?). Na een tijdje na het draaien van voldoende hsots van boten en ander mooi speelgoed,m besloot ik ook maar eens een aantal helis op video vast te leggen.

    ik met statief richting dat platform. Nadat ik alles had gereed gemaakt en ik een aankomende heli wilde filmen kwam er ineens een woeste Arrabier aangerend. Deze ondervroeg mij meteen nogal bot wat ik hier kwam doen, wie ik filmde, waarom ik filmde, waar ik van was, en ga maar door. Ikke helemaal verbaasd en vertel hem dat ik van het vuurwerk was, en zuiver en alleen plaatjes schoot voor sfeer impressies. Hij geloofd me niet, en gebaarde de bewaking om ok maar even te komen.





    Die kwamen ook en stelde wederom deze vragen. Weer legde ik uit waar ik van was. Wat ik hier na te horen kreeg daar moest ik erg mn best voor doen om niet hard in de lach te schieten. Men geloofde mij niet! waarom niet?? Mijn apparatuur zag er te professioneel, en te duur uit om als prive persoon dat te bezitten! hahahaha. ik moest wel een paparazzi zijn!! Hahahaha wat een giller dacht ik.

    Maar goed ik werd gemaand direct te stoppen met filmen. Anderrs zou en mn tape, en mn cam inbeslag genomen worden. oke toen maar gestop.. goed ik kon er ook niet kwaad om worden. Ik vond het eigenlijk te grappig om me er druk om te maken hehehehe.





    na deze gebeurtenis en dit vertel dte hebben aan de groep met de nodige grappen ben ik samen met Gerdo terug gelopen op ons gemak richting onze film spot waar we Mr Jaroslav weer aantroffen. De tijd ging lekker snel voorbij waar we wachte voor het vuurwerk.

    om 22:00 uur was het dan zover. na een toespraak en het volkslied van Tjechie zette Jarosslav met een welgemeende "GO!" het vuurwerk ingang. Het vuurwerk was er eentje om door een ringetje te halen. Strak, netjes, sjiek en bovenal mooi!







    De opening van de show was met het nummer Let’s Dance van Louise Prima. Met rode en blauwe mines zette men het spektakel ingang. Direct daarboven gevolgd door bommen van Ricassa. Ik kan de rest van de show helemaal uitschrijven voor jullie. maar ik denk dat de fotos die hier in het stuk staan meer tot de verbeelding spreken.

    De show heeft bij mij een erg goede en diepe indruk achter gelaten. Ik heb ook veel bijzondere effecten gezien, ook bommen gezien die ik niet eerder live heb mogen zien. En ik kan dan ook alleen maar lof uitspreken over de geleverde prestatie van Flash Barrandov. Na de show hebben we nog een tijd vertoefd op de boulevard. En zijnd aarna moe maar voldaan terug gegaan naar ons Hotel.







    Na een goede nachtrust wachte ons de volgende ochtend wederom een uitgebreide lunch aangeboden door Flash. Na een gezelig samen zijn moesten wij alweer met toch wel pijn in ons hart afscheid nemen van de hele groep om ons vliegtuig te halen. Bij het afscheid nemen buiten door Mr Jarovslv zei hij ons dat hij het erg leuk vond met ons, en dat hij ons zeker vaker zou vragen voor zn shows.

    Met dit uiterst prettige vooruitzicht in de toekomst zijn we terug gegaan naar Nederland. Ik denk dat het geen verassing is dat wij Flash Barerandov uitzonderlijk dankbaar zijn voor deze reis naar Cannes. En dat we er weer een zeer warm en vooral vriendschappelijk contact erbij hebben!







    De video van deze show is natuurlijk beschikbaar, en kun je *hier* downloaden. Verder wil ik nog even vermelden dat Gerdo een prachtig stukje werk afgeleverd heeft door hele mooie fotos van deze show te schieten! Echt geweldig!! Meer fotos kun je dan ok vinden in ons fotoalbum wat je *HIER* kunt vinden.

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid Pyro-rola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 juni 2007
    Berichten
    450
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 5 posts
    Jezus, wat een super verslag en prachtige foto's! Mooi werk geleverd Gerdo.
    De film ga ik nu downloaden, zodra ik die gezien heb laat ik hier mijn mening achter.

    Heb net eindelijk de film kunnen bekijken, mooi gefilmd en gemonteerd Jack, Ziet er goed uit. Ook een leuke intro gemaakt.

    Over de show zelf, ik kan niet anders zeggen dat Flash-FX is een top show heeft geschoten.

    P.s. wanneer komt jullie volgende opdracht?
    Laatst gewijzigd door Pyro-rola; 8 augustus 2008 om 11:47

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Zo ik moet even op adem komen. Pfff.
    Lange downloadtijd, lange duur film, maar.....:
    Superbijdrage dit.
    Zal mij niet verbazen als Flash Barrandov als winnaar uit de bus zal rollen.
    Een ongekend mooie pyromusical.
    Deze moet je gezien hebben. En niet eenmaal, maar meerdere malen.
    De Tjechen hebben een show neergezet waarbij je de vingers zal aflikken.
    Ze hebben gekozen voor vrolijke muziek pop/jazz met veel afwisselingen in tempo, maar het vuurwerk vormt een prachtige balans/synchroniteit met de muziek. Absoluut persoonlijk hoogtepunt is het gedeelte met Glen Millers "In the Mood", het vuurwerk danst letterlijk mee op de muziek.

    Complimenten voor het montagewerk, vooral de intro is zeer proffessioneel gevonden, en de film in zijn geheel is steengoed.
    Foto,s niet te vergeten, prachtig naslagwerk.

    Vraag: wordt deze film gebruikt als promotiemateriaal?

    Dit is duidelijk 1 van de betere shows van de laatste jaren.
    Veel diversiteit in bommen en effecten.
    Girandola,s,tourbillions, bommen met zeer groot kaliber, pistils.

    De finale is in goud met hoe kan het anders: Golden Eyes (Bond)

    Bedankt voor deze fantastische bijdrage.

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Zal mij niet verbazen als Flash Barrandov als winnaar uit de bus zal rollen.
    Een ongekend mooie pyromusical.
    Deze moet je gezien hebben. En niet eenmaal, maar meerdere malen.
    De Tjechen hebben een show neergezet waarbij je de vingers zal aflikken.
    Ze hebben gekozen voor vrolijke muziek pop/jazz met veel afwisselingen in tempo, maar het vuurwerk vormt een prachtige balans/synchroniteit met de muziek. Absoluut persoonlijk hoogtepunt is het gedeelte met Glen Millers "In the Mood", het vuurwerk danst letterlijk mee op de muziek.
    alsof je Mr Jaroslav even vertaalde zoals hij het Tegen ons in Cannes vertelde. Ook hij zei tegen me dat het vuurwerk een harmonie moet zijn tussen de muziek. en dat het vuurwerrk als het ware een danesend paar vormt met de muziek. De keuze van Muziek kon ook mij erg bekoren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht

    Complimenten voor het montagewerk, vooral de intro is zeer proffessioneel gevonden, en de film in zijn geheel is steengoed.
    Foto,s niet te vergeten, prachtig naslagwerk.
    Dankje, ik dacht ik gebruik eens een hedendaags top40 muziek nummer inplaats van de gekende stijl muziek die ik normaal gebruik De fotos daar heeft Gerdo een meesterwerk afgeleverd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht

    Vraag: wordt deze film gebruikt als promotiemateriaal?
    Ja, de beelden en fotos worden foor Flash Barrandov gebruikt voor promotie en andere doeleinden. Daarvoor hebben ze ook ons ingehuurd. En ze hebben de videobeelden en fotos gekocht van ons.

    Ik kan je zeggen dat wij echt wel trots zijn op het behaalde resultaat, maar ook om het feit dat wij gevraagd worden door een groot bedrijf als Flash Barrandov. Het doet best wat met je als he materiaal op zo een hoog nivo duidelijk gewaardeerd wordt.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #5
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    De video downt nu, maar ik wil Gerdo bij deze al bedanken voor de sublieme foto's, wat een plaatjes heb je daar geschoten man!!!

    EDIT:

    kan er heel lang en breed over praten, maar het is gewoon een topshow!
    Een breed front, chique geschoten en erg subtiel, een grote klasse om het dan zo mooi te krijgen. De hele show is genieten, is het niet de wisseling van hoog en laag, dan wel de prachtige effecten zoals de felle multicolours met pistil, de regenboog, de girandola's van Ricasa en de voor mij nieuwe Mushroom-shells, wat een geweldig effect!!!
    De finale is heel subtiel, maar toch maakt het de show compleet af, een geweldig slot welke bij de show past!

    Complimenten!
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 8 augustus 2008 om 23:57

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Philippines
    Berichten
    87
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 1 post
    Very nice video! And the show by Flash Barrandov really showed they have improved a lot! The quality of the products were really great, and the synchronization was much better than their shows before... Everytime it's flash barrandov i always see great picture ahahahah!

  7. #7
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Thanks Reflecions,

    Flash Barrandov maked indeed a lot of improvement. they also have since last year a new shooting system. The Galaxis shooting system bij Galaxis Show Technik.

    One of the most advanced shooting systems for Fireworks displays in the world.

    Some other details about the show from Flash Barrandov:

    - Maximum caliber: 300MM, on all of the 3 pontoons.
    - 8 smaller pontoons, 3 big ones.
    - 1100 Singleshots
    - All of the spanish Fireworks where produced by Ricasa and Vincente Caballer
    - Chineese Fireworks where produced by San Tai.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Philippines
    Berichten
    87
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 1 post
    OOh thanks for the infoes!! The products were really great! I really liked the jelly fish/mushroom fireworks.. Flash really gets from the best ahah!!

    I want to ask... do you know anything as to what happened to pyrovision's show in montreal?? It was a big failure!! If the timing was perfect it would have been a much better show ... I wonder what happened

  9. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reflectionsofearth Bekijk bericht
    I want to ask... do you know anything as to what happened to pyrovision's show in montreal?? It was a big failure!! If the timing was perfect it would have been a much better show ... I wonder what happened
    I heard also about it. and saw some short video clips of it. I spook Christian about it. He is the owner of Pyrovision. He told me that the people that are responsible for the sound. Are responsible for that disaster. There was a delay in the line from the Galaxis shooting system (where the primairy stereo sound signal come from) to the sound equipment.

    Christian was very angry, but they couldnt do anything more as he saw the first things lit up the sky and heard the music. I am getting the DVD from the show from Christian. I am going to try to re-sync the sound with the fireworks for him.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Philippines
    Berichten
    87
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 1 post
    ooh i see!! :( It really was sad...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •