Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 151 t/m 159 van 159
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Thanks
    233
    727 waarderingen in 316 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Is dit niet een bitch die de overheid zelf heeft geschapen?
    Je kan van alles qua vuurwerk verbieden, maar als je dat kan kopen over de grens, begrijp ik de trek over de grens wel.
    Vooral nu de importeurs bepaalde artikelen laten uitsterven.

Mensen zijn klaar met braaf luisteren en alles wat de overheid bedenkt te slikken voor zoete koek.
    Niets functioneert m.b.t. de overheid: de politie, de Belastingdienst, de halfzachte beslissingen die in de Tweede Kamer worden genomen, dat slachtoffers als daders worden behandeld, enz.

Je kan wel van alles verbieden of semi verbieden, maar dat heeft wel zijn effecten.
    Ik ben het daar zeker mee eens. Het is naar mijn mening oliedom van de overheid dat knalvuurwerk is verboden, dat vuurpijlen zijn verboden, maar we leven in een tijd van verbieden, cancelen en wijzen door de schreeuwers. Natuurlijk gaan er mensen naar België, naar Duitsland of kijken naar de illegale markt. Begrijp ik allemaal en is zelfs historisch aantoonbaar. De belachelijke regelgeving ben ik het ook niet mee eens. Punt is, moet VWC daar een steentje aan bijdragen? En ja, importeurs laten nu artikelen verdwijnen. Vind ik ook niet leuk, maar dat doen ze niet om ons te pesten. Dat gebeurt om alles er aan te toen om onze liefhebberij in NL in stand te houden. Om de overheid de stok af te pakken die ze steeds ergens vandaan toveren. Ik vind het begrijpelijk dat een forum daar een deel van uitmaakt. Wat iedereen persoonlijk doet, moet iedereen voor zichzelf weten, maar zelfs daarbij moet je soms naar het grotere plaatje kijken denk ik.
    De Knallende Ketel Almere door & voor liefhebbers

2. Deze 4 gebruikers waarderen MichelAngelo voor het bericht:

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.330
    4.164 waarderingen in 1.528 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
    Hoe meer argumenten ik lees van mensen die de keuze begrijpen, hoe minder ik er zelf van snap. Als nu de hele buitenland-sectie op slot gaat met als belangrijkste argument om geen "illegaal" vuurwerk te stimuleren, wat zijn dan de volgende stappen? Ik zie de bui al hangen dat we geen lijsten meer mogen delen i.v.m. de 25 kg-regel en dat hetzelfde gaat gelden voor collectiefoto's, day after-foto's, of mijn andere favoriete topics. Ofwel, gooi het hele forum maar op slot.

Freaks onderscheiden zich van normale mensen, doordat ze een beetje doorslaan in hun hobby. Als freaks geen ruimte krijgen om zich te uiten, dan wordt het echt een saaie boel hier.

En nee, dit is geen dramatische aankondiging van een vertrek. Zolang de content amusant genoeg is, blijf ik hier wel rondhangen. Hopelijk blijft er wel meer over dan alleen maar producttopics van gewenste importeurs en actie-topics van betalende winkeliers.
    Als ik je bericht goed lees, maak je je eigenlijk druk en boos om de komende restricties, die nog helemaal niet aan de orde zijn.

VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Thanks
    820
    673 waarderingen in 278 posts
    Toch blijft het bijzonder dat een forum zichzelf zo censureert. Dit hele forum draait in de basis om 1 ding: liefhebbers van vuurwerk die hun geliefde onderwerp, op alle mogelijke manieren, samen willen bespreken. Daarnaast blijft het bijzonder dat vuurwerk welke door een importeur in Nl verkocht wordt, WEL besproken mag worden, maar het vuurerk van DEZELFDE importeur, wat in de landen om ons heen verkocht wordt, NIET besproken mag worden. Volgens mij wordt er nu juist een grijs gebied geschapen. Wil je daadwerkelijk uitdragen dat "topics dicht gaan omdat buitenlands vuurwerk verboden is", dan zou je met die stelling heel veel topics dicht moeten zetten (want veel is verboden de afgelopen jaren qua vuurwerk).
    In mijn ogen een richting die je niet zou moeten willen.

In mijn optiek zouden de topics met buitenlandse producten dus weer open moeten.
    -Step outside the box to see the real picture-

5. Deze 3 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:

VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Thanks
    2.073
    2.951 waarderingen in 981 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Als ik je bericht goed lees, maak je je eigenlijk druk en boos om de komende restricties, die nog helemaal niet aan de orde zijn.
    Nee, dan begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik vind de sluiting van de buitenlandtopics al een flinke aderlating en daarbij maak ik me zorgen over wat nog gaat volgen.

Overigens, als ik jouw reactie lees, dan valt het woord "nog" erg op bij mij.
    Well, that depends...

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.330
    4.164 waarderingen in 1.528 posts
    Nee, dan begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik vind de sluiting van de buitenlandtopics al een flinke aderlating en daarbij maak ik me zorgen over wat nog gaat volgen.

Overigens, als ik jouw reactie lees, dan valt het woord "nog" erg op bij mij.
    Ik gebruik dat woord omdat ik dacht te lezen dat jij je daar druk om maakt. En dat het dus een kwestie van tijd is. Dan begreep ik je toch goed.

8. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:

VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Thanks
    2.073
    2.951 waarderingen in 981 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik gebruik dat woord omdat ik dacht te lezen dat jij je daar druk om maakt. En dat het dus een kwestie van tijd is. Dan begreep ik je toch goed.
    Duidelijk! Dan begreep je me dus deels. Ik maak me niet alleen druk om wat nog komen gaat, maar ook om de reeds genomen maatregelen. Volgens mij zitten we weer op dezelfde golflengte.
    Well, that depends...

10. Deze gebruiker waardeert fompert voor het bericht:

VWC-Lid
    Thanks
    215
    71 waarderingen in 21 posts
    Hoe meer argumenten ik lees van mensen die de keuze begrijpen, hoe minder ik er zelf van snap. Als nu de hele buitenland-sectie op slot gaat met als belangrijkste argument om geen "illegaal" vuurwerk te stimuleren, wat zijn dan de volgende stappen? Ik zie de bui al hangen dat we geen lijsten meer mogen delen i.v.m. de 25 kg-regel en dat hetzelfde gaat gelden voor collectiefoto's, day after-foto's, of mijn andere favoriete topics. Ofwel, gooi het hele forum maar op slot.

Freaks onderscheiden zich van normale mensen, doordat ze een beetje doorslaan in hun hobby. Als freaks geen ruimte krijgen om zich te uiten, dan wordt het echt een saaie boel hier.

En nee, dit is geen dramatische aankondiging van een vertrek. Zolang de content amusant genoeg is, blijf ik hier wel rondhangen. Hopelijk blijft er wel meer over dan alleen maar producttopics van gewenste importeurs en actie-topics van betalende winkeliers.
    Helemaal met je eens, gaf dat laatst al aan in de chatbox dat ik de bui al voel hangen dat ze de lijstjes / collectiefoto's etc ook gaan verbieden omdat het vaak over de 25kg regeling is.

VWC-Lid
    Thanks
    5.074
    6.041 waarderingen in 2.925 posts
    Nou, het is wel half november toch? Winkeltopics open?

13. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:

VWC-Lid
    Thanks
    282
    874 waarderingen in 441 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Nou, het is wel half november toch? Winkeltopics open?
    dat geloof jij zelf de sluiten hier meer dan ze openen he

Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011

Regels voor berichten