Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Oproep klasek

VWC-Lid
    Thanks
    5

Oproep klasek

Geen idee of dit de juiste plek is hiervoor maar ik vond het opmerkelijk "nieuws"

Naam: Screenshot_2023-01-05-02-33-40-054_com.twitter.android.jpg
Bekeken: 656
Grootte: 89,8 KB
    Naam: Screenshot_2023-01-05-02-31-21-405_com.twitter.android.jpg
Bekeken: 657
Grootte: 111,6 KB

2. The Following 2 Users Say Thank You to AB! For This Useful Post:

VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Thanks
    459
    Ik ben helemaal vóór.
    Zelfs 2 gram max zou ik al heel fijn vinden,MITS dat voor heel europa gaat gelden, dus alle knallers en nitraten max 2 gram flash zoals vroeger in bels en de jaren 70 en 80 in NL. En dus ook in nederland weer ja.
    Het zou een vreemde stap lijken tegenwoordig, maar juist tegenwoordig ook moet het nu eindelijk eens allemaal op één lijn komen.
    Dan zakt de vraag naar zwaar illegaal vuurwerk vanzelf in met een mokerslag.
    Veel minder gezeik dan wat er nu is. Gecontroleerd reguleren dus, en bij ongeregeldheden mbt gebruik van dat cat4 vuurwerk zeer hard straffen met celstraf en torenhoge boetes bijv.
    Vind ik dan he, is mijn mening maar....

4. The Following 3 Users Say Thank You to chupinazo For This Useful Post:

VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Thanks
    2.292
    Thanked 3.497 Times in 1.624 Posts
    Volgens mij mogen flash knallers met meer dan 5 gram kruit niet meer geproduceerd worden in China.
    VWC The Biggest Firework Source On The Internet!

VWC-Lid
    Thanks
    782
    Maar in (en aan de randen van) Europa nog wel.

Overigens vraag ik me altijd dan wel weer af wat beter is: ambachtelijk geproduceerde F4 knallers of terug naar de jaren 80 waarin er veel meer geknutseld werd. Bijvoorbeeld, 1000 strijkers leeghalen en in een stalen buis stoppen..

Hoe dan ook een begrijpelijke en terechte oproep wat mij betreft.

VWC-Lid
    Thanks
    106
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Volgens mij mogen flash knallers met meer dan 5 gram kruit niet meer geproduceerd worden in China.
    De populairste knallers komen uit Europa. Di Blasio Elio is daar een groot voorbeeld van. En daarnaast wordt er ook veel namaak knallers gemaakt. Ik ben blij dat ze het nu eindelijk inzien. F4 knallers worden niet verwerkt door pyrotechnics in shows(alleen in Spanje en Italië). Maar doordat er wordt gesjoemeld met valse papieren en slechte controle door Europa komt dit F4 vuurwerk op de illegale markt terecht.

VWC-Lid
    Thanks
    448
    Thanked 1.480 Times in 581 Posts
    Inderdaad. Heb nog nooit een cobra gebruikt zien worden in een professionele show. Gelul dus dat ze die voor de professionele markt zeggen te maken. Via allerlei tussenpersonen komt dit aan bij de particulier.
    Zal blij zijn als die Italiaan eindelijk eens tegen de lamp loopt. Misschien kunnen ze dan ook een gezamenlijke rechtzaak tegen hem starten voor alle afgerukte ledematen die het de afgelopen 10 jaar gekost heeft.

VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Thanks
    12.798
    Thanked 4.507 Times in 1.697 Posts
    我也喜欢年纪较大的烟花

VWC-Lid
    Thanks
    3.094
    Thanked 1.877 Times in 959 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Inderdaad. Heb nog nooit een cobra gebruikt zien worden in een professionele show. Gelul dus dat ze die voor de professionele markt zeggen te maken. Via allerlei tussenpersonen komt dit aan bij de particulier.
    Zal blij zijn als die Italiaan eindelijk eens tegen de lamp loopt. Misschien kunnen ze dan ook een gezamenlijke rechtzaak tegen hem starten voor alle afgerukte ledematen die het de afgelopen 10 jaar gekost heeft.
    Zijn product is 1 jaar te koop geweest onder een selecte groep liefhebbers. Veel te duur voor de illegale handel.

Alles wat later op de markt is gekomen is namaak.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

11. The Following 2 Users Say Thank You to Sirens For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    71
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Zijn product is 1 jaar te koop geweest onder een selecte groep liefhebbers. Veel te duur voor de illegale handel.

Inderdaad, naar mijn weten komt 99% van de illegale knallers uit landen als Albanie, landen waar het woord controle of regulering niet in het vocabulaire voorkomen.
    Waren er uberhaupt knallers van meer dan 5 gram flash van Klasek? Ik kan ze niet 1,2,3 voor me halen? (never mind, de Dum bum serie natuurlijk)
    Laatst gewijzigd door Loentje; 6 januari 2023 om 10:03

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fermata Bekijk bericht
    Overigens vraag ik me altijd dan wel weer af wat beter is: ambachtelijk geproduceerde F4 knallers of terug naar de jaren 80 waarin er veel meer geknutseld werd. Bijvoorbeeld, 1000 strijkers leeghalen en in een stalen buis stoppen..
    En dan de stalen buis nog ff dichtlassen, BOEM, aaaaaaaaaaaaaaaaaauw!

14. The Following User Says Thank You to joentje For This Useful Post:

VWC-Lid lift's schermafbeelding
    Thanks
    46
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht

Die zware meuk idd massaal nagemaakt, maar dat moet Klasek als geen ander weten en vind het een beetje een opmerkelijke oproep.
    Ik denk dat Klasek (na jaren hun zakken gevuld te hebben) een beetje onder druk komt te staan want het zijn hun producten die de politie het meest tegenkomt tijdens huiszoekingen.

16. The Following 3 Users Say Thank You to lift For This Useful Post:

VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Thanks
    88
    Klasek lijkt zich met dit bericht een beetje op te stellen als Lesli in Nederland.

Ik vraag me ook af welke autoriteit ze denken te hebben binnen vuurwerk producerend Europa of dat er misschien een autoriteit achter zit. Wie, waarom en hoe, ik weet het niet. Maar er is in ieder geval een probleem gemaakt van zware knallers en Klasek wast hier zijn handen schoon.
    Want als ze zeggen dat ze dit doen om de illegale markt terug te dringen zouden ze zich niet enkel moeten beperken tot hun zware, losse knalvuurwerk.
    Maar goed, mijn zegen hebben ze. Persoonlijk ben ik het helemaal zat met die zware knallers. Het is niet zozeer dat je ze een keer afsteekt voor de dreun en de kick. Het is gewoon veel te veel en er is veel te makkelijk aan te komen.

18. The Following 2 Users Say Thank You to Herr Böller For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loentje Bekijk bericht
    Inderdaad, naar mijn weten komt 99% van de illegale knallers uit landen als Albanie, landen waar het woord controle of regulering niet in het vocabulaire voorkomen.
    Waren er uberhaupt knallers van meer dan 5 gram flash van Klasek? Ik kan ze niet 1,2,3 voor me halen? (never mind, de Dum bum serie natuurlijk)

Leuk verhaal, maar de knallers worden gewoon legaal geproduceerd daar. Door een bedrijf genaamd arpi. Daar kopen zena, triplex, klasek etc ook allemaal hun knallers. Ze kunnen heel mooi vertellen dat hun stoppen met de 30 gram/50 gram. Maar die zelfde knallers gaan al 2 jaar lang over de toon bank met verschillende labels

Laten we ook niet vergeten dat klasek nu het heilig haantje speelt. Terwijl ze zelf jaren lang de markt hebben gemaakt. En dik aan hebben verdient. Iedereen weet als je 10/20/30 kartonnen met 30 gram knallers haalt ze niet voor een show zijn. Maar goed.

Verschillende grote importeurs daar doen altijd alsof hun nieuws bloed. Maar hun zijn wel de mensen die de markt mogelijk hebben gemaakt. En klasek was een van de grotere.

VWC-Lid
    Thanks
    254
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loentje Bekijk bericht
    Haha, en wat denk je van de Viper 12 om maar een voorbeeld te noemen

Regels voor berichten