Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts

    [Sfeerverslag] Hier komt voor mij alles samen: Halloween Nights 2022

    Hier komt voor mij alles samen: Halloween Nights 2022

    Afgelopen zaterdag was het eindelijk weer zover; De Halloween Nights van het Limburgse Attractiepark Toverland stonden weer op de planning. Dit jaar organiseren zij 12 spectaculaire avonden die allemaal traditiegetrouw worden afgesloten met een pyromusical. Het voelde bijna als gisteren dat ik de laatste Halloween Night van 2022 bezocht maar ongelogen is dat toch alweer een jaar geleden.

    Rond een uurtje of 3 in de middag kwam ik afgelopen zaterdag 8 oktober aan op de parkeerplaats van Toverland. Wij werden naar de tweede parkeerplaats geleid wat deed vermoeden dat het al goed druk in het park was. Eenmaal aangekomen bij de ingang in het themagebied Port Laguna voelde ik me zoals altijd weer thuis. De prachtige tropische maar tevens mysterieuze muziek van Imascore geeft mij altijd kippenvel. We waren net de poorten toe toen ik het geluid van een paar Flames al hoorden. Stiekem gaat je Pyro-hart daar toch net iets sneller van kloppen.

    Nadat we de openingsparade gekeken hadden om 18:00 waarin de duistere magië ontsnapt en Toverland in zijn macht neemt werd het tijd om een hapje te eten. Het voordeel dat het Halloween seizoen vrij vroeg begint in pretparken is dat we nog lekker buiten konden zitten onder de palmbomen van Port Laguna waar inmiddels als een van de weinige plekken de rust wederkeerde in het park. De rook van de verschillende score-zones haalde ons in waardoor het plaatselijk erg mistig werd. Tussen de mist doemde een zwarte jas met fel geel logo op, slepend met een grote flame. Dat kan maar 1 ding betekenen natuurlijk: Caffero! Zij schieten al jaren de vuurwerkshow in Toverland en ik ken de meeste mensen binnen het bedrijf dan ook wel. Terwijl ik nog net een frietje (ja, frietje) in mijn mond kan duwen haastte ik me naar het hek om even een praatje te maken. Natuurlijk wilde ik graag weten wat we allemaal konden verwachten en wat er opgesteld stond. Het waren weer dezelfde 6 posities als vorig jaar; dat is mooi, een grote brede set-up. Natuurlijk stonden de nieuwe, kwalitatieve singleshots weer op het programma zoals we tegenwoordig van Caffero gewend zijn.

    De rest van de avond hebben we wat attracties gedaan, een biertje gedronken en genoten van alle scare-zones. Bij verschillende zones hadden ze dit jaar Flames die erg gaaf zijn zo in het donker net boven de paden. Heel tof hoe zo’n met rookmachine doordronken themagebied helemaal oranje oplicht.

    Rond een uurtje of 22:00, zo’n 45minuten voor showtime werd het tijd om de camera spullen te pakken en mijn oude, vertrouwde plekje bij het water op te zoeken. Rustig pakte ik mijn spullen uit, stelde mijn camera scherp (wat door alle rookmachines nogal even een uitdaging was) en genoot van een lekkere cappuccino. In de tussentijd verzamelde zich steeds meer bekende pretpark en/of vuurwerk liefhebbers in mijn omgeving. Vele handen werden geschud en leuke praatjes gemaakt. Het blijft tof om elk jaar nieuwe mensen te ontmoeten en oude bekende als ongeschreven regel bij zo’n show op dezelfde plek te ontmoeten.

    Showtime! De lichten doven en de soundtrack gaat van start. Iets anders qua intro dan vorig jaar (jubileum editie). De eerste rij met singleshots vertrekt en dan weetje dat het weer zover is. Mijn hart slaat op hol en het kippenvel staan op mijn armen. Dit is mijn moment, de mensen om me heen verdwijnen en mijn 3 grootste passies vallen samen: Fotografie, vuurwerkshows en themaparken. Dit gevoel neemt niemand mij af, de hele avond was het genieten, vanaf 22.00 op ons vaste stekkie werd het genieten alleen maar beter. In mijn achterhoofd wetende dat ik deze avond dit jaar nog minimaal 2x ga beleven is dan ook een fijne gerusstelling als de fluiters van de finale doven en het applaus volgt.

    Toverland is geen Fallas of San Trifone maar het gevoel dat ik krijg is niet op papier (of forum) te krijgen. Hopelijk heb ik jullie een kleine indruk weten te geven van deze avond en ben je in gedachten meegegaan naar de Halloween Nights in Toverland. Wil je nu zelf deze show bezoeken? Dat kan dit jaar nog 11 (!!) keer. Namelijk op: 15, 22 t/m 24, 26 t/m 31 okt + 5 nov.

    Zoals gewoonlijk: Als eerste de video van de show en daarna de foto's.



    Naam: Toverland-Halloween-2022-001- 20221008.jpg
Bekeken: 308
Grootte: 180,7 KB

    Naam: Toverland-Halloween-2022-002- 20221008.jpg
Bekeken: 284
Grootte: 172,3 KB

    Naam: Toverland-Halloween-2022-003- 20221008.jpg
Bekeken: 277
Grootte: 161,2 KB

    Naam: Toverland-Halloween-2022-005- 20221008.jpg
Bekeken: 284
Grootte: 157,9 KB

    Naam: Toverland-Halloween-2022-006- 20221008.jpg
Bekeken: 285
Grootte: 170,5 KB

    Naam: Toverland-Halloween-2022-007- 20221008.jpg
Bekeken: 282
Grootte: 167,3 KB

    Naam: Toverland-Halloween-2022-008- 20221008.jpg
Bekeken: 285
Grootte: 155,4 KB

    Naam: Toverland-Halloween-2022-009- 20221008.jpg
Bekeken: 276
Grootte: 210,8 KB

  2. Deze 16 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Bedankt voor het toffe sfeer verhogende verslag en het prachtige beeldmateriaal. Mooi om te zien dat de sfeerverslagen lekker opgepakt worden en ook nu druipt de passie er vanaf. Geweldig dat je dit festijn nog meerdere malen kan ervaren. Lekker bezig!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  5. #3
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Een leuk verslag met prachtige beelden man, tof dat je dat hier zo deelt!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Thanks voor jullie reactie heren!

  8. #5
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Nou Yorick dat gevoel heb je zeker laten overkomen!
    https://www.houtse-bazar.nl

  9. Deze gebruiker waardeert 5pyroman5 voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •