Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sfeerverslag] Camera's, vuurwerk, actie! 40 jaar gemeente Landgraaf

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Sfeerverslag] Camera's, vuurwerk, actie! 40 jaar gemeente Landgraaf

    Sfeerverslag vuurwerkshow Landgraaf | 40 jaar gemeente Landgraaf


    Intro: Nederlands showlandschap & meer

    Een vuurwerkshow in Landgraaf klinkt op het eerste zicht niet mega interessant voor veel van jullie. Landgraaf, gelegen in het zuiden van Limburg is voor de meeste niet om de hoek maar voor mij een thuiswedstrijd. Ideaal! Want zo heel veel shows in Nederlands Limburg vind je helaas niet. Voordeel voor mij is dan wel dat ik zo in Duitsland of België zit voor een showtje.

    Desondanks wilde ik toch graag deze show bezoeken ter ere van het 40 jarig bestaan van gemeente Landgraaf, of het afsluiten van de pandemie of toch 75 jaar bevrijding.. De reden van deze show was nogal onduidelijk maar daarover later meer. Zeker toen ik hoorde dat Caffero deze show schoot werd ik enthousiast. Er zijn een aantal bedrijven in Nederland die altijd leuke shows weten te schieten. Denk aan CFE, DFP of een Caffero. Zij houden het Nederlandse showlandschap creatief en wakker, dat moeten we als vuurwerkliefhebber koesteren. Sowieso heb ik het idee dat het showlandschap in Nederland sinds de pandemie aan het verbeteren is, dat geld voor alle bedrijven een welgemeend compliment. Ik dwaal af, tijd voor het sfeerverslag…

    Na wat vooronderzoek bleek dat een vriend van mij deze show bouwde, ideaal! We hadden afgesproken ruim voor de show even te meeten en gezellig een praatje te maken en bij het vuurwerk te kijken.

    Locatiecheck

    Rond een uurtje of 7 kwam ik dan ook aan op de locatie bij sportpark Strijthagen. Hier was het een drukke bedoeling waar nog hard gewerkt werd de show te bouwen maar tot mijn verbazing ook al een hoop vuurwerk op het veld stond. 5 posities met singleshots en flames, 2 wave flames en 3 posities met cakes en de midden positie daarvan het grote PSE spul waar Caffero tegenwoordig wel bekend om staat. Tijdens ons rondje over het schietveld begonnen ze met het testen van de Flames. Indrukwekkend om naast te staan als zo’n enorme waveflame getest wordt.

    Daarna werd het tijd om een plek te vinden om te fotograferen en filmen, dit is nog niet zo makkelijk als het publiek op een tribune moet zitten. Gelukkig was er precies in het midden van het schietveld ter hoogte van de tribune een plekje waar wij konden staan. Dit was niet publiek toegankelijk omdat het een dakje was. Na overleg met de eigenaar van de locatie kregen we toestemming om op dit dak te staan waardoor ik met mijn camera precies in het midden kon staan zonder mensen voor me. Top geregeld dit!

    Buiten het fotograferen wilde we voor Vuurwerkklok een film maken. We besloten te filmen met 2 keer een 4k camera waaronder een GoPro op het schietveld. Dit levert altijd enorm toffe beelden op. Uiteraard met toestemming Van de aanwezige heren van Caffero. Het was even zoeken nadat het hele schietveld klaar stond wat de beste plek zou zijn. Uiteindelijk heb ik gekozen voor precies het midden vlak achter de grote T2 effecten. Achteraf gezien zou ik liever een andere positie gekozen hebben want meer vanaf de zijkant. Ach, zo blijf je altijd verbeteren.

    Showtime!

    Voordat de show begon hield de burgemeester nog een toespraak. De burgemeester was zelf niet helemaal op de hoogte waarom deze show nou geschoten wordt. Zijn rommelige toespraak tegenover een veelte klein publiek was erg gênant haha. De tribune zat aardig vol maar ik denk dat de organisatie op veel meer mensen had gehoopt. Gelukkig deed dat niet af aan de gezellige sfeer die er ondanks de herfst kou heerste.

    De show zelf zat er leuk in elkaar. De typische countdown van Caffero gevolgd door een indrukwekkend stepperbeeld. Het nummer Pepas van Farruko zat er in met hele toffe color-changing mines en een leuk stepperbeeld wat met de 2 camera’s echt het mooiste moment van de video opleverde als je het mij vraagt ( 3min 30 sec). De finale, een remix van Titanium doet het altijd goed. De lucht vol met blinkers en een finale salvo met heel veel fluit. Een geslaagde show!

    Eerste volgt de video & daarna de foto's.



    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-001- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:117,3 KB
ID:	1616607

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-003- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:182,5 KB
ID:	1616608

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-004- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:189,3 KB
ID:	1616609

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-005- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:298,2 KB
ID:	1616610

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-006- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:250,7 KB
ID:	1616611

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-007- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:211,3 KB
ID:	1616612

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-008- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:192,9 KB
ID:	1616613

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Landgraaf-009- 20220925.jpg
Vertoningen:1
Grootte:135,5 KB
ID:	1616614

    #2
    Bedankt voor dit prachtige verslag, zeer gewaardeerd!

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
      Bedankt voor dit prachtige verslag, zeer gewaardeerd!
      Thanks! Tof om te horen. In mijn foto topic staan er veel meer maar die verzanden altijd een beetje onder de video topics volgens mij. Vandaar dat ik het nu eens zo probeer. Heb nog een aantal shows op de planning, waaronder 2 aankomend weekend. Dat is vast ook weer een verslagje waard denk ik.

      Comment


        #4
        Foto's, film én een verslag! Wat wil je nog meer?! Erg leuk om te lezen/zien, Yorick!
        ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

        Comment


          #5
          Wederom een top verslag zeg, mooi gemaakt weer Yorick zoals altijd. Beelden zijn zoals altijd ook weer enorm gaaf. Kijk nu al ontzettend uit naar je verslag die je hopelijk gaat maken van Adelfia.
          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

          Comment


            #6
            Dankjewel voor jullie lovende reacties!

            Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
            Wederom een top verslag zeg, mooi gemaakt weer Yorick zoals altijd. Beelden zijn zoals altijd ook weer enorm gaaf. Kijk nu al ontzettend uit naar je verslag die je hopelijk gaat maken van Adelfia.
            Geloof maar dat die gaan komen! In mijn gedachte ben ik ze al druk aan het schrijven, hopelijk in combinatie met bijpassende foto's .

            Comment


              #7
              Zo zo dat dit nog mag in woke Nederland een gemeente die een vuurwerkshow geeft. Leuk verslag

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
                Zo zo dat dit nog mag in woke Nederland een gemeente die een vuurwerkshow geeft. Leuk verslag
                Haha, het is Limburg he. Die verstaan maar de helft op TV, en zijn nog niet allemaal aangesloten op het wakkere internet. Het is een kwestie van geduld...

                Comment


                  #9
                  Mooie foto's en verslag Yorick!

                  Comment

                  Working...
                  X