Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 43 van 43
    VWC-Lid
    Thanks
    4.316
    Thanked 5.409 Times in 2.610 Posts
    Tuurlijk, zwaar communistische partij! Lol.

Magoe, ontopic; sommige maadbedragrn zijn echt ongelooflijk, ontzettend heftig. Ik ben zelf geen koukleum, met 17gr heb ik het behaaglijk, elektrisch kacheltje is in m'n poppenhuisje voldoende. Dus maar ff een paar hebbedingetjes scoren een dezer dagen

VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Thanks
    2.494
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Ben reeds een jaar geleden verhuisd naar onze nieuwe woning die gasloos is. Heb panelen op het dak en momenteel is de energieprijs nog redelijk. ben van €125 per maand naar €160 per maand gegaan.
    Maar ik was sowieso al van plan om dit jaar wat minder te bestellen omdat ik een bestelling had doorgeschoven en nog wat kleine spul over had gehouden van 2020 wat ook op moet. Daarnaast zijn de prijzen ook behoorlijk gestegen wat voor mij ook niet goed voelt. Bunkers bij de importeurs puilen uit en hebben weining nieuwe hoeven te importeren maar wel enorme stijgingen doorvoeren onder de noemen stijgende container prijzen. Natuurlijk complete onzin, en doe ik niet meer aan verrijking van de importeurs.
    Snap er geen bal meer van. Eerst hoorden we hier maanden dat complete Nederlandse importeursvoorraden zijn opgekocht door Belgische importeurs en/of winkeliers en nu horen we dat de bunkers bij onze importeurs uitpuilen.

Waarom verbaast jou dit eigenlijk? Vuurwerk is geen liefdadigheidsgebeuren. Het bestaat voornamelijk om grote omzet in een klein tijdsbestek te maken. De importeurs lijken allemaal onder één hoedje te spelen. Uit veiligheidsoverwegingen krijgen we nu assortimenten die in vorm en aantal anders zijn (niet positief bedoeld) in tegenstelling tot hun voorlopers. Aan de assortimenten met de kleinere instabiele potjes lijkt dan weer niets mis mee (?), aangezien die gewoon beschikbaar blijven??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Tuurlijk, zwaar communistische partij! Lol.

Magoe, ontopic; sommige maadbedragrn zijn echt ongelooflijk, ontzettend heftig. Ik ben zelf geen koukleum, met 17gr heb ik het behaaglijk, elektrisch kacheltje is in m'n poppenhuisje voldoende. Dus maar ff een paar hebbedingetjes scoren een dezer dagen
    Wij zijn zelf rondwandelende kachels, je vertelde mij 1x dat het in de winter zelfs warm en zweten voor je is. Same here. Neemt niet weg dat het klote zal zijn voor iedereen tijdens een strenge winter.

VWC-Lid
    Thanks
    65
    Wel bizar om al die energierprijzen voorbij te zien komen..wow…dan kan ik me voorstellen dat je even zuinig aan moet doen.

Ik heb wat dat betreft geluk. Mijn energie zit in mijn huurprijs en ik betaal al jaren iets van 60 euro voor gas water en licht…geen verhoging hier dus…

Maar meek natuurlijk wel dat werkelijk al het andere ook duurder is geworden… maar goed, heeft allemaal geen impact op mijn vuurwerk budget..

Ben erg benieuwd naar oudjaar…vaak zie je juist dat als mensen het slecht hebben, de drang naar een uitbundig feest juist groter word…

VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Thanks
    3.177
    Thanked 10.869 Times in 4.846 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    Ik heb wat dat betreft geluk. Mijn energie zit in mijn huurprijs en ik betaal al jaren iets van 60 euro voor gas water en licht…geen verhoging hier dus…

Ik wil je niet met een kut gevoel opzadelen, maar hier werd de huur verhoogd door de verhoging van het gas in de huurprijs. Maar hopelijk blijft jou dat bespaard

PS : 60 euro voor alles, uhhhhhhh hoe dan ... je kookt en stookt niet en zit altijd in het donker ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

VWC-Lid
    Thanks
    192
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BENZ Bekijk bericht
    Idem, daarbij de hogere energierekening,contract liep hier af in juni. Betaalde altijd 140 nu 300. Maar Jetten heeft 60 miljard te besteden aan zijn klimaat doelen.... linkse zooi komt enkel ellende van.
    Ik zie sommige reacties voorbij komen over het kabinet, linksere partijen, corruptie etc. Helemaal mee eens dat dit kabinet weinig adequaat handelt, maar degenen die aan de energiecrisis verdienen zijn de (kapitalistische, rechtsere) mensen achter de elektriciteitscentrales. Zij maken recordwinsten omdat ze de prijs voor elektriciteit mogen koppelen aan die van gas. Tegen beter weten in, over de rug van de meeste Nederlanders...

Dat Jetten bijvoorbeeld voor het minderen van fossiele brandstoffen is, lijkt me geen nieuwe boodschap en ook geen verkeerde boodschap in deze tijd. De hoge energieprijzen hebben echter in veel mindere mate met linkse partijen te maken. Wel met kapitalistische CEO's en aandeelhouders die geld ruiken.

6. The Following 2 Users Say Thank You to 1Salute For This Useful Post:

Thanks
    3.177
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1Salute Bekijk bericht
    Ik zie sommige reacties voorbij komen over het kabinet, linksere partijen, corruptie etc. Helemaal mee eens dat dit kabinet weinig adequaat handelt, maar degenen die aan de energiecrisis verdienen zijn de (kapitalistische, rechtsere) mensen achter de elektriciteitscentrales. Zij maken recordwinsten omdat ze de prijs voor elektriciteit mogen koppelen aan die van gas. Tegen beter weten in, over de rug van de meeste Nederlanders...

Dat Jetten bijvoorbeeld voor het minderen van fossiele brandstoffen is, lijkt me geen nieuwe boodschap en ook geen verkeerde boodschap in deze tijd. De hoge energieprijzen hebben echter in veel mindere mate met linkse partijen te maken. Wel met kapitalistische CEO's en aandeelhouders die geld ruiken.

Even voor de duidelijkheid, degenen die verdienen aan de crisis zijn in jouw ogen dus allemaal rechts? Mag ik weten waarop jij dat basseert ?

VWC-Lid Leendert97's schermafbeelding
    Thanks
    254
    Nee, mijn energie kost me <€20 per maand, dus dat heeft geen invloed. Wel heb ik nog wat bestellingen van vorige jaren openstaan, dus daardoor koop ik wel wat minder.
    The 31st of December..

VWC-Lid
    Thanks
    192
    Ik zeg niet 'allemaal rechts', heb het over 'rechtsere'.

Thanks
    3.177
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1Salute Bekijk bericht
    Ik zeg niet 'allemaal rechts', heb het over 'rechtsere'.
    Correct, maar dan toch weer de vraag waarom degenen waar jij op doelt rechtser zijn in jouw ogen ?

VWC-Lid
    Thanks
    192
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid, degenen die verdienen aan de crisis zijn in jouw ogen dus allemaal rechts? Mag ik weten waarop jij dat basseert ?
    Om op je punt in te gaan: Tegenwoordig hoor je idd wel af en toe dat vermogende linkser georiënteerde mensen flink aandelen kopen van bijvoorbeeld Shell, om een lagere productie en duurzamere energie af proberen te dwingen, wat een nieuwe ontwikkeling is (voorheen was het dus doorgaans rechts georiënteerd).

VWC-Lid
    Thanks
    4.316
    Thanked 5.409 Times in 2.610 Posts
    Meh, nieuwe prijzen per 01-10 net gekregen, verdubbeling van juli, tov vorig jaar al een verviervoudiging... Ik geloof dat ik een geplande order maar eventjes uitstel, ook nog een festivalticket te kopen in november... M'n huis is wel net geïsoleerd, paar zonnepanelen, douche de helft minder dus kom wrs op dubbele van vorig jaar uit, hopen dat het prijsplafond nog wat gaat helpen maar begint nu wel kielekiele te worden. Van dit inhumane vvd-kabinet valt ook niks qua hulp te verwachten, itt rest van EU. Krijg je als je in de zorg werkt, moet je maar kapitalistische graaier worden volgens hun, bah. Magoe, die worden al net zo genaaid tegenwoordig.

VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Thanks
    1.916
    Thanked 1.582 Times in 1.107 Posts
    Mijn huur is al 3 jaar niet verhoogd dus gelukkig gaat de energie ellende een beetje langs me heen.
    Het heeft dus ook geen invloed op mijn vuurwerkbudget.

VWC-Lid
    Thanks
    65
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik wil je niet met een kut gevoel opzadelen, maar hier werd de huur verhoogd door de verhoging van het gas in de huurprijs. Maar hopelijk blijft jou dat bespaard

PS : 60 euro voor alles, uhhhhhhh hoe dan ... je kookt en stookt niet en zit altijd in het donker ?
    Haha dat hoop ik niet pfff

Maar ja, ik zit sowieso spot goedkoop, ook al voorheen. Ik woon ook zwart en eigenlijk destijds gewoon een all in one prijs gemaakt waarin we een prijs voor huur, gas water en licht hebben afgesproken, die op 20 euro verhoging na. (Die meer voor sneller internet was) nooit meer is verandert…

Maar goed, zwart wonen is ook niet alles..ik heb ook nergens recht op hierdoor. Geen huursubsidie, geen 800 euro van laatst, geen parkeervergunning, etc… maar goed, zit er wel voor een appel en een ei

15. The Following User Says Thank You to robin_oosterhout For This Useful Post:

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten