Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 11 van 44 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 649

Discussie: Prijzen

  1. #151
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Berichten
    283
    Thanks
    203
    239 waarderingen in 114 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dat is ook mijn gedachte, echter hoop ik dat ze kunnen bedenken dat deze massale vuurwerkverkoop slechts eenmalig was : veel mensen hebben gestookt die normaal gesproken niet of nauwelijks stookten, puur om er twee jaar corona ellende weg te knallen.
    Vergeet ook niet dat er puur wordt gekeken naar de totale omzet in euro’s en dus ook incl een mega prijsstijging. Afzet in kilo’s was een eerlijker vergelijk geweest. Voor de branche klinkt het natuurlijk lekker om zo’n stijging te laten zien in de media maar in werkelijkheid zal het niet zo’n grote stijging zijn in volume.

  2. Deze gebruiker waardeert rollingthunder voor het bericht:


  3. #152
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rollingthunder Bekijk bericht
    Vergeet ook niet dat er puur wordt gekeken naar de totale omzet in euro’s en dus ook incl een mega prijsstijging. Afzet in kilo’s was een eerlijker vergelijk geweest. Voor de branche klinkt het natuurlijk lekker om zo’n stijging te laten zien in de media maar in werkelijkheid zal het niet zo’n grote stijging zijn in volume.
    Dat klopt, maar ook een kanttekening dat ik zelden zoveel winkels heb gezien die eigenlijk compleet leeg waren de 31e. Of dit met de levering te maken had of niet dat is onbekend.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. #153
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    Vond het naast de opmerkelijke ervaringen van lege winkels en klagende verkopers over leveringen van importeurs die uitbleven vrij beroerd qua hoeveelheid vuurwerk dat in de plaats waar ik het vierde dat de lucht in ging. Enkele grootverbruikers en dat was het, niet het grote spectakel van overal gevulde lucht van 18.00-02.00. Opvallend. Wellicht omdat er relatief weinig winkels daar een groot gebied voorzien..

    Terug naar het onderwerp. Ik ben erg bang dat nu er geroken is aan de hogere prijzen de importeurs (met de usual suspect voorop..) dit niet zomaar zullen laten zakken. Het is afgelopen jaar al belachelijk geweest. 160 voor een Something Different vragen, vond de 80 die ik betaald heb al veel tov de 60 een jaar eerder. Maar ja, mensen kochten het toch en hebben geen weet van de onderliggende redenen. Ach, alles word duurder toch? Dat er vele invloeden zijn op de prijzen van afgelopen jaar die op dit moment geen rol meer spelen is dan irrelevant. Het zaadje is geplant en het volk koopt wel.

    Zullen de freakshops ook de nekslag hebben gekregen nu de voorraden op zijn?

  5. Deze 4 gebruikers waarderen Micks voor het bericht:


  6. #154
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2018
    Berichten
    45
    Thanks
    26
    24 waarderingen in 18 posts
    omzetverhoging = prijsverhoging

    110mln - 77mln : 77 = 42% , dat is het prijsverschil 19/20 - 22/23 ook ongeveer geweest

    Misschien dat het risico m.b.t. het inkopen van grote(re) voorraden (door ellende afgelopen jaren) ook wel een reden zijn van de lege winkels.

  7. #155
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2009
    Berichten
    1.000
    Thanks
    870
    735 waarderingen in 343 posts
    Na verhogingen laten verlagingen vaak lang op zich wachten.

    Of het nou gaat om boodschappen, de prijs aan de pomp, huurprijzen, huizenprijzen. Ik verwacht niet dat vuurwerk een positieve uitzondering gaat zijn.

  8. Deze gebruiker waardeert GMP voor het bericht:


  9. #156
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GMP Bekijk bericht
    Na verhogingen laten verlagingen vaak lang op zich wachten.

    Of het nou gaat om boodschappen, de prijs aan de pomp, huurprijzen, huizenprijzen. Ik verwacht niet dat vuurwerk een positieve uitzondering gaat zijn.
    Verlagingen? Wij hebben als winkelier al te horen gekregen dat de kost-, inkoop- en verkoopprijzen nog verder zullen stijgen...
    www.huismanvuurwerk.nl

  10. #157
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Verlagingen? Wij hebben als winkelier al te horen gekregen dat de kost-, inkoop- en verkoopprijzen nog verder zullen stijgen...
    Als je werkzaam bent bij een importeur en je salaris stijgt ook zo mee, dan zit je vast goed
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  12. #158
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    2023 en 2024 zullen uitdagende jaren worden voor vele (besteedbaar inkomen, arbeid, Oekraïne, digitaal geld, klimaat). Zelf verwacht ik niet dat dit jaar een nieuw recordjaar wordt qua omzet. Er wordt hard aan gewerkt om de economie af te remmen.
    Gaat er minder verkocht worden voor meer of meer verkocht voor minder.

  13. #159
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Verlagingen? Wij hebben als winkelier al te horen gekregen dat de kost-, inkoop- en verkoopprijzen nog verder zullen stijgen...

    Hahaha

  14. #160
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    We gaan gewoon terug naar de oude freakprijzen, komt allemaal wel goed.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  15. #161
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Verlagingen? Wij hebben als winkelier al te horen gekregen dat de kost-, inkoop- en verkoopprijzen nog verder zullen stijgen...
    Nog hoger?
    Ik schrok dit jaar al van de prijzen:
    O.a.
    Big Momma 150 euro
    Transbomber 125 euro
    Dan ben ik wel benieuwd wat de nieuwe tarieven zijn.

  16. #162
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Alle prijzen stijgen over ter wereld. Minder fabrieken in china. Nog steeds corona ellende daar. Vaker en meer smog en andere redenen waardoor minder geproduceert wordt. Ook karton, basisbestandsdelen kruit etc. Stijgen.
    Importeurs hebben te maken met hogere prijzen vervoer ivm minder rederijen die vuurwerk willen verschepen. Containers zijn duur. Kans op afkeur en bijkomende kosten. Extra kosten voor de kooien. Stijgende lookosten en overhead voor importeurs en winkeliers (energie). Daarnaast wil men nog winst maken.

    Vergeet het maar dat vuurwerk weer goedkoper gaat worden. De stijging is ingezet en zal alleen maar toenemen.
    Voor mijzelf als liefhebber betekent dat: 30 mm cakes voor max. 40 euro. Max 150 euro voor 30mm compound.
    Alles wat boven de 150 zit koop ik sowieso niet meer. Alle cakes kleiner dan 25mm komen er niet meer in.
    Allleen nog enkele toppers die een wauwgevoel geven.
    -Step outside the box to see the real picture-

  17. Deze 3 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


  18. #163
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rollingthunder Bekijk bericht
    Ik trap maar even af voor het komende jaar.

    De container prijzen zijn gestabiliseerd naar het niveau van voor de Corona. Ik heb het dan wel over het normale container vervoer en geen vuurwerk maar dit stijgt en daalt in verhouding. De vraag in China naar producten ( niet alleen vuurwerk) daalt door de krimpende economie en toegenomen Inflatie. Prijs technisch moeten we goedkopere inkoopprijzen gaan zien tenzij er natuurlijk een nieuwe uitdaging ontstaat zoals bijv Corona. China heeft overigens geen last van de energie crisis.. in tegendeel ze kopen heel goedkoop olie en gas van Rusland nu wij (Europa)dat niet meer doen.

    Vuurwerktechnisch hebben we in NL een bizar verkoop jaar gehad waar de winkeliers veel mensen hebben moeten teleurstellen in de losse verkoop omdat het simpelweg op was. De importeurs hebben in verhouding met andere jaren heel weinig op voorraad en zullen veel moeten gaan importeren om de voorraden weer aan te vullen.

    Ik verwacht dan ook dat de prijzen echt een heel stuk moeten dalen tov de afgelopen jaarwisseling want er zijn geen redenen op dit moment die rechtvaardigen om deze hoge prijzen te blijven hanteren. Ik doel dan voornamelijk op de prijzen zoals 230 euro voor een 30mm als voorbeeld.

    Persoonlijk ben ik bang dat importeurs zoals lesli het prijsbeleid van afgelopen jaar als een geslaagd experiment zien en aannemen dat het vuurwerk toch wel verkocht wordt ondanks de hoge prijzen en deze dan ook kunstmatig hoog gaan houden.

    Anyway de prijzen in België bleken een goede graadmeter omdat deze verkoop het hele jaar doorgaan en dus ook de nieuwe import eerder in de winkel ligt..

    We gaan het zien..
    Heeft gelukkig nog iemand op school gezeten.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  19. #164
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2009
    Berichten
    1.000
    Thanks
    870
    735 waarderingen in 343 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Verlagingen? Wij hebben als winkelier al te horen gekregen dat de kost-, inkoop- en verkoopprijzen nog verder zullen stijgen...
    Dat is allemaal leuk en aardig, maar dan houdt de hobby voor mij echt op.

    Vanuit welke importeur(s) komt dit bericht?
    Heb zo'n donkerbruin vermoeden..

  20. #165
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GMP Bekijk bericht
    Dat is allemaal leuk en aardig, maar dan houdt de hobby voor mij echt op.
    Hier houd het niet direct op, maar dat ik dan drastisch ga minderen is een ding wat zeker is.
    Toch hoop ik dat het mee gaat vallen, want anders ben ik ook bang voor de toekomst van vuurwerkfora.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

Pagina 11 van 44 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •