Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.109
    Thanks
    286
    986 waarderingen in 477 posts

    Ook vuurwerkverbod behoort tot nieuwe plannen voor Arnhem

    ARNHEM - In Arnhem mag je met oud en nieuw niet meer zelf sierpotten of pijlen afsteken. In plaats daarvan komt er een licht- of vuurwerkshow in de stad.

    Het vuurwerkverbod is één van de vele punten in het nieuwe akkoord voor Arnhem. Dat werd woensdagmiddag gepresenteerd door een linkse coalitie van GroenLinks, D66, Arnhem Centraal, PvdA, Partij voor de Dieren en Volt.

    Het beoogde stadsbestuur hoopt dat er een landelijk verbod komt en zegt zich daarvoor hard te maken in Den Haag. Tot die tijd gaat vuurwerk op lokaal niveau in de ban. Al moet de gemeenteraad daar officieel eerst nog wel mee instemmen.

    Ester Ouwehand blij
    Erwin de Roo van Huisman Vuurwerk uit Huissen stuurde onlangs nog een brief naar de nieuwe raadsleden in Arnhem, waarmee hij onder meer nog eens ‘de vele onjuistheden en aannames’ over siervuurwerk voor consumenten wilde wegnemen.

    Esther Ouwehand, fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren in de Tweede Kamer, is dan wel weer blij met de aankondiging van een Arnhems vuurwerkverbod. Op Twitter haalt zij dat aan als voorbeeld van een ‘prachtig donkergroen en progressief coalitieakkoord’.

    Worsteling
    Arnhem worstelde eerder met de invoering van een lokaal vuurwerkverbod. Zo werd dat in maart vorig jaar weggestemd door een kleine meerderheid van de gemeenteraad.

    De vraag rees of zo’n verbod wél te handhaven valt. Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem heeft al diverse keren aangegeven dat het erg moeilijk is iemand op heterdaad te betrappen op het afsteken van vuurwerk.

    bron: https://www.gelderlander.nl/arnhem/o...nhem~acc602a0/

  2. #2
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Treurig allemaal weer, handhaven? Laat me niet lachen...

  3. #3
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Vele gemeenten zullen volgen ben ik bang. Die burgemeesters trekken zich mbt dit onderwerp opeens niks aan van den haag, en maken hun eigen regels en verboden. Eenheid in NL is sowieso ver te zoeken als het om besluiten gaat.

  4. #4
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    Diezelfde gemeenten kunnen niet handhaven op illegaal. Het zou weer een besluit voor de bühne zijn. Houden aan een lokaal verbod heb je alleen jezelf mee.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Tja Arnhem als ik het zo lees is het eigen schuld. Heel de coalitie is links. Heeft niets te maken met eenheid van NL en Burgermeesters hebben bevoegdheid te verbieden lokaal.

    Met een linkse coalitie met GL voorop tja dan kun je het verwachten. Het volk stemde deze partijen dus 1+1=2.

    Handhaving tja ik wens ze succes verder, dat is gewoon niet te doen. 1 ding is wel Arnhemmers kunnen gewoon legaal vuurwerk kopen daar, alleen de gemeenteraad moet niet verwachten dat mensen het voor de sier neerzetten op hun vensterbank als bloempot.

    Ik denk als ze je pakken en de boete aanvecht dat je het als afsteker nog wint ook. Gewoon om simpele reden. Als je hier legaal vuurwerk koopt omdat het landelijk niet is verboden ben je ook niet strafbaar, want het is niet illegaal aangekocht. Afsteken verboden en verkoop niet. Ik heb daarom ook geen hoge pet op van de gemeenteverboden. Ze kunnen 1 ding niet en dat is de verkoop verbieden en daar gaat het al mis. Je kan het besluit inderdaad voor de bühne zien. Het is populistische praat maar zo onrealistisch als wat, en het plan piept en kraakt aan alle kanten.

    Inderdaad hier heb je als gemeenteraad jezelf ermee omdat men in een utopie leeft op links.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •