Banner GBV-WECO - Categorie1.nl
Pagina 10 van 29 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 433
  1. #136
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
    1995 alweer weet het ook nog 10.00 in ging tijd gaat snel. en 1 dag verkoop tja stuntelen wel mee eens maar het wordt gewoon weer verkocht bij de buren en is zwaarder en knal vuurwerk is ook om zeep geholpen met die decibels regels en kruid gehalveerd en klei daar door de grens worden over gejaagd . Belgie walhalla en duitsland ja ook klein beetje overheid ook zijn schuld afbraak beleid oplossing is. europees knallers eruit gooien. en alleen nog compounds ja dat is het stabielst en geen alle dagen verkoop Belgie ook gewoon 3 dagen cat 1 ook alleen bij de 3 dagen buiten seizoen wordt het ook niet gestookt . totale vuurwerk verbod heeft ook geen zin al 2 jaar gezien en kan niet gaan afhangen van politieke partijen
    Het was een gek moment en herinner mij dat nog als de dag van vandaag. Vanaf 10:00 uur stoken is niet altijd geweest en in 2015 terug gedraaid naar 18:00.

    In 1992 was 6 jaar oud mocht ik van mijn pa een matje afsteken een 100 shots matje. Alleen we waren vergeten dat er aan de overkant een politiebureatje zat. Ik steek dat matje af en kreeg er flink van langs van oom agent kwa woorden. Hij vertelde mij, je weet dat het vanaf 22:00 afgestoken mag worden? Ja dat weet ik pettemans kreeg een waarschuwing. In 1994 kreeg ik de diender op bezoek gooide een rotje uit het raam. Je weet wat ik 2 jaar geleden heb verteld? Ja agent het mag van 22:00 tot 02:00. Ik baalde enorm want moest echt lang wachten.

    Toen in 1995 kwam de fout ik weet niet meer hoe de verantwoordelijke minister was. Hij maakte een blunder in het nieuwe vuurwerkbesluit. We mochten vanaf 10:00 knallen dat was feest. We waren verhuisd verlost van dat politiebureau en hoefden niet meer te wachten tot 22:00. Want de bedoeling was gewoon van 22:00 tot 02:00. Helaas is de traditie geëindigd in 2015 maar is 20 jaar plezier geweest.

    1 dag verkoop daar weet ik niets van te vertellen. Het zou ongetwijfeld zijn geweest nog voor 1995 maar mijn pa haalde meestal met me moeder. Kochten altijd wel een leuk vuilniszakje vuurwerk en wat pakketten.

    Weet wel inmiddels dat België P1 gaat verbieden is al aangekondigd. Dat ze een babypijltje en Romeinse kaars en de rotjes verkopen vindt ik niet zo erg, in Duitsland en België, denkend aan de jeugd kunnen ze daar hun spulletjes kopen voor weinig geld.

    Mijn vader weet zich te herinneren in zijn tijd dat ze knalvuurwerk hadden in de jaren 70 dat was hard. Ik heb geen idee was er toen nog niet, maar in de jaren 80 was het opeens verboden omdat inderdaad de decibellen te hoog waren en TNO drong aan verbieden i.v.m gehoorschade. Inderdaad zijn er gevallen waardoor we de grens over worden gejaagd en is inderdaad de schuld van de overheid zelf. Voorbeeld kijk hoe waanzinnig het was in België vorig jaar door het verbod.

    Ik had hier ook bestellingen en werden gecanceld en tot mijn verbazing zei me pa haal maar in België het is nu wel welletjes geweest en zuur. Thuis wouden ze een feest. De verkoop van België hoeft van mij niet terug naar 3 verkoopdagen. Waar ik me het meest aan irriteer en ben het deels eens maar zeg op mijn beurt gooi al het zware knal eruit. Knal op F2 vind ik niet zo erg maar dat overdreven knal mag wel verdwijnen.

    Alleen compounds stoken denk zelf wel dat het die kant ook wel opgaat. Alleen vind het dan jammer aan de andere kant want niet iedereen kan een compound betalen laat de losse cakes/fonteinen blijven, dan is er nog voor ieder wat wils.

    Cat 1 tja kids willen een pleziertje maar ook mensen ervaren hier overlast mee. Dus daar zitten we op 1 lijn gewoon net als vroeger verkopen op de laatste 3 dagen.

    Laatste punt betreft de overheid. Je heb gelijk heb gezien dat het verbod niet hielp, er was een mooi statement gemaakt. Dus inderdaad een totaalverbod zal ook niks oplossen en het probleem alleen maar erger maken met alle gevolgen van dien. En inderdaad mag de traditie niet gaan afhangen van politieke partijen. Overheid had er gewoon van af moeten blijven. De gehele discussie is al uit zijn verband gerukt en dat is best jammer want het legale vuurwerk is het probleem niet.

    Maar goed vind je verhaal wel interessant kan me in een hoop dingen vinden absoluut.

  2. #137
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
    1995 alweer weet het ook nog 10.00 in ging tijd gaat snel. en 1 dag verkoop tja stuntelen wel mee eens maar het wordt gewoon weer verkocht bij de buren en is zwaarder en knal vuurwerk is ook om zeep geholpen met die decibels regels en kruid gehalveerd en klei daar door de grens worden over gejaagd . Belgie walhalla en duitsland ja ook klein beetje overheid ook zijn schuld afbraak beleid oplossing is. europees knallers eruit gooien. en alleen nog compounds ja dat is het stabielst en geen alle dagen verkoop Belgie ook gewoon 3 dagen cat 1 ook alleen bij de 3 dagen buiten seizoen wordt het ook niet gestookt . totale vuurwerk verbod heeft ook geen zin al 2 jaar gezien en kan niet gaan afhangen van politieke partijen
    Ik ben het eens betreft bepaalde dingen.
    Gebeurde dat maar is, knalvuurwerk eruit op EU niveau. Alleen dan de zware knallen zie ik liever verdwijnen.

    1995 vindt het fijn om te lezen dat iemand het nog weet. Ben ik niet de enige

    Betreft België dat hoeft van mij niet terug gedraaid te worden. Hoorde via vis dat er een verbod komt op P1 en moeten ze het bij F2 houden. Van mij mogen ze het wel verkopen omdat daar ook Nederlands spul is. 3 dagen België hoeft van mij niet.

    Ik denk het wel dat het richting compounds gaat eerlijk gezegd. Zou jammer wezen niet iedereen kan een compound betalen, ben meer voorstander van een goede assortiment waar men nog betaalbaar vuurwerk kan betalen als consument.

    Over cat 1 hoef ik niet veel te zeggen daar ben ik het mee eens.

    Over dat een totaalverbod geen zin heeft ben ik het ook mee eens. En inderdaad het kan niet gasn afhangen van politieke partijen. En dat afbraakbeleid is inderdaad ook niet de oplossing want hier jaag je ook mensen mee over de grens, de branche moet ook geen millimeter meer geven in deze.

    Sorry dat ik een beetje rommelig reageer en niet overal op antwoord. Heb het in me pauze van me nachtdienst moeten typen. Ik kan me wel in je verhaal vinden grotendeels en heb zoveel mogelijk een antwoord geprobeerd te geven. Nogmaals mijn excuus.

  3. #138
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Heb van de week het rondetafelgesprek helemaal terug gekeken en moet zeggen dat ik daardoor wel wat meer vertrouwen heb gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel gekkies in de politiek zitten die een totaalverbod er doorheen willen drukken.
    De vertegenwoordiger van de PVdD stond echt voor lul wat mij betreft in dit gesprek. Werd op alle fronten afgetroefd op kennis en feiten.
    Afwachten maar, al ben ik wel toe aan duidelijkheid en een bestelling !!

  4. Deze 3 gebruikers waarderen heho voor het bericht:


  5. #139
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Heb van de week het rondetafelgesprek helemaal terug gekeken en moet zeggen dat ik daardoor wel wat meer vertrouwen heb gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel gekkies in de politiek zitten die een totaalverbod er doorheen willen drukken.
    De vertegenwoordiger van de PVdD stond echt voor lul wat mij betreft in dit gesprek. Werd op alle fronten afgetroefd op kennis en feiten.
    Afwachten maar, al ben ik wel toe aan duidelijkheid en een bestelling !!
    Eigenlijk is voor de verwachtingen het Ronde Tafel Gesprek niet heel bepalend. Begrijp me niet verkeerd, het Gesprek zelf was héél belangrijk en aan de hand van de toon van bepaalde Politici en de soort gestelde vragen kon je al aardig aanvoelen hoe een ieder in de wedstrijd zit.

    Veel belangrijker was het Commissie Debat dat een dag later plaats vond in het verlengde van het Ronde Tafel Gesprek. Daar heb ik een redelijk uitgebreid verslag van gemaakt en hier op het Forum geplaatst incl. link om dat Debat evt. terug te kijken. Je vindt mijn verslag hier: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...=1#post1259445

    De volgende stap is het Plenaire Debat in de Tweede Kamer. Vooralsnog staat dat voor volgende week in de planning.
    www.huismanvuurwerk.nl

  6. Deze 6 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  7. #140
    VWC-Lid funkeliefhebber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    486
    Thanks
    762
    497 waarderingen in 180 posts
    Ik denk dat iedereen echt toe is aan het plaatsen van een leuke bestelling, ik vind het heel jammer dat er nog niks bekend is want een mooie vakantiegeld actie zou natuurlijk voor iedereen fantastisch zijn, geld gaat hard de laatste tijd, je kan het maar 1 keer uitgeven.

  8. Deze 2 gebruikers waarderen funkeliefhebber voor het bericht:


  9. #141
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Eigenlijk is voor de verwachtingen het Ronde Tafel Gesprek niet heel bepalend. Begrijp me niet verkeerd, het Gesprek zelf was héél belangrijk en aan de hand van de toon van bepaalde Politici en de soort gestelde vragen kon je al aardig aanvoelen hoe een ieder in de wedstrijd zit.

    Veel belangrijker was het Commissie Debat dat een dag later plaats vond in het verlengde van het Ronde Tafel Gesprek. Daar heb ik een redelijk uitgebreid verslag van gemaakt en hier op het Forum geplaatst incl. link om dat Debat evt. terug te kijken. Je vindt mijn verslag hier: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...=1#post1259445

    De volgende stap is het Plenaire Debat in de Tweede Kamer. Vooralsnog staat dat voor volgende week in de planning.
    Ik begrijp dat het rondetafel gesprek geen doorslaggevende factor gaat zijn, maar het was wel de 1e keer dat ik zag dat er eerlijk maar alle kanten gekeken leek te worden. En inderdaad had ik het idee dat dat daar heel zinvol was. De mensen van groen links en Partij van de dieren staan toch niet open voor argumenten, dat is ook wel duidelijk geworden, maar de rest zeker wel denk ik.
    Er kleven gewoon heel veel nadelen aan een totaalverbod, dus dat zie ik de komende jaren nog niet van de grond komen. #wishfulthinking

  10. Deze gebruiker waardeert heho voor het bericht:


  11. #142
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkeliefhebber Bekijk bericht
    Ik denk dat iedereen echt toe is aan het plaatsen van een leuke bestelling, ik vind het heel jammer dat er nog niks bekend is want een mooie vakantiegeld actie zou natuurlijk voor iedereen fantastisch zijn, geld gaat hard de laatste tijd, je kan het maar 1 keer uitgeven.
    Idd, een hele leuke bestelling daar zijn we echt aan toe.
    December Will Be Magic Again!!

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  13. #143
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Eigenlijk is voor de verwachtingen het Ronde Tafel Gesprek niet heel bepalend. Begrijp me niet verkeerd, het Gesprek zelf was héél belangrijk en aan de hand van de toon van bepaalde Politici en de soort gestelde vragen kon je al aardig aanvoelen hoe een ieder in de wedstrijd zit.

    Veel belangrijker was het Commissie Debat dat een dag later plaats vond in het verlengde van het Ronde Tafel Gesprek. Daar heb ik een redelijk uitgebreid verslag van gemaakt en hier op het Forum geplaatst incl. link om dat Debat evt. terug te kijken. Je vindt mijn verslag hier: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...=1#post1259445

    De volgende stap is het Plenaire Debat in de Tweede Kamer. Vooralsnog staat dat voor volgende week in de planning.
    Ik heb het hele verslag van het commissiedebat gelezen. En met name van de PVV. Het stemt mij goed om te lezen dat het kabinet geen voornemens heeft het totaal te verbieden aldus mevrouw Helder van de pvv en dat haar fractie daar blij mee was.

    Daar haal ik veel vertrouwen uit dat het wel goed komt volgende week. Maar het is inderdaad afwachten, en ik blijf je volgen je weet immers iets meer dan mij op veel vlakken. Maar het echte verslag is te downloaden @Richardus heeft mij geholpen en de link gedeeld op pagina 8 in deze topic over het comissiedebat. Door dat verslag stemt het mij wel positief.

    Verder sluit ik me bij de rest aan ben ook toe aan een mooie bestelling. Heb 3 winkels op het oog en daar wil ik echt mijn bestellingen doen.

  14. #144
    VWC-Lid Vuurwerkfeestje NL's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 januari 2022
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.083
    Thanks
    1.261
    2.190 waarderingen in 647 posts
    Vergeet niet dat na de Tweede Kamer ook de Eerste Kamer nog akkoord moet gaan, wil het tot een totaalverbod komen. En hoewel de Eerste Kamer meer naar uitvoerbaarheid gaat, en iets minder naar de inhoud, liggen de verhoudingen daar dusdanig dat we vertrouwen mogen hebben. Dikgedrukte de partijen die wellicht tegen zullen stemmen (net een meerderheid, en dan reken ik D66 en SP nog niet mee):

    VVD (12 zetels)
    CDA (9 zetels)
    GroenLinks (8 zetels)
    D66 (7 zetels)
    Fractie-Nanninga (7 zetels)
    PvdA (6 zetels)
    PVV (5 zetels)
    SP (4 zetels)
    ChristenUnie (4 zetels)
    PvdD (3 zetels)
    50PLUS (2 zetels)
    SGP (2 zetels)
    Fractie-Otten (2 zetels)
    Fractie-Frentrop (2 zetels)
    FVD (1 zetel)
    OSF (1 zetel)

    Maar ook als ze puur naar uitvoerbaarheid kijken, zijn er natuurlijk heel veel mitsen en maren bij dit wetsvoorstel.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Vuurwerkfeestje NL voor het bericht:


  16. #145
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkeliefhebber Bekijk bericht
    Ik denk dat iedereen echt toe is aan het plaatsen van een leuke bestelling, ik vind het heel jammer dat er nog niks bekend is want een mooie vakantiegeld actie zou natuurlijk voor iedereen fantastisch zijn, geld gaat hard de laatste tijd, je kan het maar 1 keer uitgeven.
    Heb je nog vakantiegeld over dan? Hier is het helemaal opgegaan aan rekeningen xD

    Maar ja, had graag deze maand van m'n vakantiegeld even wat vuurwerk gekocht, alleen helaas...Te veel onzekerheid denk ik.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  17. #146
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkfeestje NL Bekijk bericht
    Vergeet niet dat na de Tweede Kamer ook de Eerste Kamer nog akkoord moet gaan, wil het tot een totaalverbod komen. En hoewel de Eerste Kamer meer naar uitvoerbaarheid gaat, en iets minder naar de inhoud, liggen de verhoudingen daar dusdanig dat we vertrouwen mogen hebben. Dikgedrukte de partijen die wellicht tegen zullen stemmen (net een meerderheid, en dan reken ik D66 en SP nog niet mee):

    VVD (12 zetels)
    CDA (9 zetels)
    GroenLinks (8 zetels)
    D66 (7 zetels)
    Fractie-Nanninga (7 zetels)
    PvdA (6 zetels)
    PVV (5 zetels)
    SP (4 zetels)
    ChristenUnie (4 zetels)
    PvdD (3 zetels)
    50PLUS (2 zetels)
    SGP (2 zetels)
    Fractie-Otten (2 zetels)
    Fractie-Frentrop (2 zetels)
    FVD (1 zetel)
    OSF (1 zetel)

    Maar ook als ze puur naar uitvoerbaarheid kijken, zijn er natuurlijk heel veel mitsen en maren bij dit wetsvoorstel.
    Dat klopt, het moet nog naar de eerste kamer. Zij kijken inderdaad breder, maar hangt van de 2de kamer af of het ook in de eerste kamer komt en of het voorstel ook wordt aangenomen dat is dus de hamvraag. Alleen volgende week is er een plenair debat en daar mogen ze korte metten maken ermee en verscheuren. Heb vertrouwen erin dat het de eerste kamer niet eens haalt maar dat hangt af van het stemmen in de tweede kamer.

    SP is tegen het voorstel en ziet het probleem wel gelukkig, en D66 is neutraal. Verder is het weer afwachten.

    Verder stemt het me wel goed deze berichten te lezen, is goed voor de vertrouwen. En houd het de vertrouwenssfeer er een beetje in.

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Vuurwerkliefhebber34 voor het bericht:


  19. #147
    VWC-Lid funkeliefhebber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    486
    Thanks
    762
    497 waarderingen in 180 posts
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...lier-vuurwerk/

    Dit zijn toch wel pijnlijke berichten, vooral de laatste alinea:


    De VVSG plant de komende maanden gesprekken met verschillende instanties, ook over de landsgrenzen heen, om concrete oplossingen uit te werken en het draagvlak voor een verbod te vergroten "in binnen- en buitenland".

    Ben bang dat het vuurwerk in Belgie en Nederland echt op z'n laatste eindjes loopt, echt zuur om dit na 2 covid jaren zo te moeten lezen.

  20. Deze gebruiker waardeert funkeliefhebber voor het bericht:


  21. #148
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Ik zie het somber in.
    Ik denk dan 2019 het laatste jaar was dat we legaal mochten stoken.
    Hopelijk heb ik het verkeerd..
    Tis een kwestie van tijd voor een eeuwig verbod.
    Nederland is eenmaal het land van de regels,regels en regels.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  22. #149
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    In België vrees ik helemaal niet voor een verbod. In februari is er al gezegd nee. De VVSG is het zelfde als wat hier de VNG is. Hun willen alleen krijgen het niet. Dus nee over België zit ik niet in. Het was ook niet verboden in corona en regulier zit ik daar ook niet over in.

    In februari is er gezegd nee we verbieden het niet. Wel verbieden we P1 als Belgische overheid.

  23. #150
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkeliefhebber Bekijk bericht
    Ik denk dat iedereen echt toe is aan het plaatsen van een leuke bestelling, ik vind het heel jammer dat er nog niks bekend is want een mooie vakantiegeld actie zou natuurlijk voor iedereen fantastisch zijn, geld gaat hard de laatste tijd, je kan het maar 1 keer uitgeven.

    Ik heb nog een grote bestelling staan.

    Wil eigenlijk gewoon duidelijkheid.

    Gaat Oud en Nieuw dit jaar door, laat ik die bestelling staan.
    Gaat het niet door, dan annuleer ik hem of schuif hem opnieuw door.. en dan ga ik her en der shoppen.
    Om toch iets leuks met de jaarwisseling te hebben.

  24. Deze gebruiker waardeert Ronaldeh voor het bericht:


Pagina 10 van 29 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •