Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet hogere kwaliteit cat1 komen overgaand in cat2.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    postezegels verzamelen anders? Wat lul je trouwens met "we"? Kan je niet voor jezelf denken of zo. Ik bepaal zelf wel wat ik post. Het is toch duidelijk dat er een probleem is zo of heb je een plaat voor je kop?? Als wij niets doen kunnen we volgens jaar weer ons vuurwerk uit het buitenland halen. Inclusief "cat1" vuurwerk. Want ook dat is nu vernaggeld.
    Dat jij genoegen neemt met cat 1 vuurwerk prima. De rest van vuurwerkminnend Nederland rijd dan hoe dan ook wel ergens anders naartoe als het geheel wordt verboden op cat 1 na.

    Comment


      #17
      Ja.sorry maat over die opmerking van die medicijnen maar ik heb je verhaal nu 2 keer proberen te lezen en te begrijpen maar jij rolt wel makkelijk om en gaat voor dood liggen. Dus omdat er mensen zijn die het willen verbieden moeten we dat maar toegeven want anders gebeurt het toch? Toch je dosis verhogen denk.

      Comment


        #18
        Ik meen me te herinneren dat er onlangs een topic is verwijderd om ook de topicstarter(s) in bescherming te nemen. Wellicht dat het hier ook van toepassing is als ik zie hoe bot er soms gereageerd wordt. Laten we vooral met respect met elkaar omgaan als vuurwerkliefhebbers. Dat er (soms zeer) uiteenlopende meningen zijn kan en mag. Maar dan nog hoeft iemand daar niet om afgebrand te worden, wat hier volgens mij wel een beetje gebeurd.

        Comment


          #19
          Zo even een klein beetje opgeschoond.

          Persoonlijk vind ik dat het zo moet blijven zoals het is. Het CAT1 verbeterd elk jaar meer en meer (in het verleden was het zelfs te goed, waardoor er best wat afkeur was). En bijvoorbeeld de goede twisters en wondertollen zijn reeds verplaatst naar cat2 sinds afgelopen jaar.

          Daarbij als je cracklinglinten wilt verplaatsen naar cat2, dan kan dat niet, ze zouden ben ik bang in cat3 vallen (net als de matten van vroeger) en zijn dan daarmee verboden.

          Dus voor mij: kwaliteitsslag, zeker doen
          Cakes en boxen eruit: absoluut niet. Zou voor mij een zeer grote reden zijn om me dan maar niet meer aan de regels te gaan houden. En met mij vele anderen...dat moet je toch niet willen?

          Comment


            #20
            Het was maar wat brainstormen. Nogmaals, het is niet zo dat IK dat wil. Maar kijken bij de tegenpartij wat willen jullie nou eigenlijk? En als het antwoord is, wij willen helemaal geen vuurwerk.. dat is dus geen oplossing en zijn we uitgepraat. Dan zeg ook ik, kom maar met dat illegale vuurwerk, hoe meer hoe beter. Dit kwam eigenlijk in navolging van mijn eerste idee namelijk dat ook cat1 nu weer aan banden gelegd word en daardoor eigenlijk niet leuk meer is/word.

            In Belgie moet je toch ook een soort van vergunning hebben voordat je het mag afsteken? Zoiets hier zou misschien wat onrust weg kunnen nemen mbt dingen slopen. Want op de een of andere manier betekent hier vuurwerk afsteken mag? Dan mogen we ook dingen slopen en helemaal los gaan. Ik ben het wel eens met Bruls dat hij zegt dat de manier waarop oud en nieuw gevierd word anders moet. Dus dat er geen dingen gesloopt moeten worden etc. Maar goed daar zit dus veel meer achter, onvrede, frustratie etc. Want er is een bepaalde onderdrukking in dit land mbt sommige zaken. En ook omdat hier weinig ruimte is word er sneller gezeurd wat ook weer reacties uitlokt. Ik heb het niet over concessies doen, wat bvb het geval was met pijltjes er uit etc, maar over een constructieve aanpak waar de tegenstellingen niet zo groot zijn waar iig een grote meerderheid mee kan leven.
            Laatst aangepast door Pyrohond; 14 January 2022, 14:40.

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door uxenve Bekijk bericht
              Lees ik nou goed dat je cakes en compounds wil verbieden en cat 2 knetterlinten wil hebben? Heb jij een tik van de molen gehad?? De zwaardere cakes zijn 100x veiliger dat cat 1 prul. Ik zit absoluut niet op die cat 1 bagger te wachten. Volgens mij is het nog geen 1 april maar ik neem aan dat je dit niet serieus meent toch?


              ja wat een voorstel zeg en wat heb je er aan dat dat cat 2 wordt verboden. je moet gewoon goede kwaliteit cat 1 hebben als cat 2 wordt verboden gaan ze cat 1 oprekken dan uiteindelijk gewoon cat 2 hebt onder cat 1 ja erg logisch dan

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
                Het was maar wat brainstormen. Nogmaals, het is niet zo dat IK dat wil. Maar kijken bij de tegenpartij wat willen jullie nou eigenlijk? Dit kwam eigenlijk in navolging van mijn eerste idee namelijk dat ook cat1 nu weer aan banden gelegd word en daardoor eigenlijk niet leuk meer is/word.

                In Belgie moet je toch ook een soort van vergunning hebben voordat je het mag afsteken? Zoiets hier zou misschien wat onrust weg kunnen nemen mbt dingen slopen. Want op de een of andere manier betekent hier vuurwerk afsteken mag? Dan mogen we ook dingen slopen en helemaal los gaan. Ik ben het wel eens met Bruls dat hij zegt dat de manier waarop oud en nieuw gevierd word anders moet. Dus dat er geen dingen gesloopt moeten worden etc. Maar goed daar zit dus veel meer achter, onvrede, frustratie etc. Want er is een bepaalde onderdrukking in dit land mbt sommige zaken. En ook omdat hier weinig ruimte is word er sneller gezeurd. Ik heb het niet over concessies doen, wat bvb het geval was met pijltjes er uit etc, maar over een constructieve aanpak waar de tegenstellingen niet zo groot zijn waar iig een grote meerderheid mee kan leven.

                handige tip haal flasch bangers weg uit Belgie en niet elke dag verkopen scheelt ook stuk onrust en polen enzo shells enzo dat is niet voor om door de straten te smijten

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
                  Zo even een klein beetje opgeschoond.

                  Persoonlijk vind ik dat het zo moet blijven zoals het is. Het CAT1 verbeterd elk jaar meer en meer (in het verleden was het zelfs te goed, waardoor er best wat afkeur was). En bijvoorbeeld de goede twisters en wondertollen zijn reeds verplaatst naar cat2 sinds afgelopen jaar.

                  Daarbij als je cracklinglinten wilt verplaatsen naar cat2, dan kan dat niet, ze zouden ben ik bang in cat3 vallen (net als de matten van vroeger) en zijn dan daarmee verboden.

                  Dus voor mij: kwaliteitsslag, zeker doen
                  Cakes en boxen eruit: absoluut niet. Zou voor mij een zeer grote reden zijn om me dan maar niet meer aan de regels te gaan houden. En met mij vele anderen...dat moet je toch niet willen?

                  En bijvoorbeeld de goede twisters en wondertollen zijn reeds verplaatst naar cat2 sinds afgelopen jaar

                  nou we zien dat cat 2 verboden was dus dat schiet ook niet op geen tollen, gewoon goede kwaliteit cat 1 leveren ze maken van kwaliteit kwantiteit en dat is altijd al geweest maak niet uit welke cat ze zitten

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
                    handige tip haal flasch bangers weg uit Belgie en niet elke dag verkopen scheelt ook stuk onrust en polen enzo shells enzo dat is niet voor om door de straten te smijten
                    In de Europese regelgeving mag op het gebied van knallers tot 5 gram flash gaan. In polen zijn er nog veel nitraten te koop, maar die mogen niet meer dan 120 dB(A) geluid maken (Als ik het goed heb)

                    De grote dilemma is dat fabrikanten mogen dit gewoon maken. Het valt namelijk onder categorie F4. Met valse papieren en slechte handhaving worden deze naar de illegale handel gebracht. Daarom vindt ik dat Europese Unie alles boven de 5 gram flash moet verbieden. Deze worden door de bedrijven die professionele shows geven niet gebruikt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

                    Dit geeft ook de grote overlast bij de tegenstanders voor het verbod. Ik hoor dat zo vaak als met mensen erover praat. Ze worden gek van dat geknal. Siervuurwerk vinden ze allemaal mooi om te zien.

                    Comment


                      #25
                      Ik wil je begrijpen alleen dat gaat even niet lukken....
                      Het beste werk is vuurwerk.

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door PyroTukkers Bekijk bericht
                        Ik wil je begrijpen alleen dat gaat even niet lukken....
                        Gelukkig lijkt het er sterk op dat je dat ook echt wilt net als meerdere hier die zich direct aangevallen voelen. Wat?? WAtt!!! Cakes weg!!!???

                        Ik hoor dat zo vaak als met mensen erover praat. Ze worden gek van dat geknal. Siervuurwerk vinden ze allemaal mooi om te zien.
                        Besef ook dat elke "siercake" direct ook een knalcake is. En vroeger had je dat dus niet en toen liepen sommigen al te zeuren. Maar dat waren de zuurpruimen of snel aangebrande mensen. De meerderheid vond het wel best. Toen was er een overduidelijk verschil in illegaal en legaal vuurwerk. Met singleshots zijn in feite nitraten legaal gemaakt. Die zijn later weer wat terug gedrongen qua knal, maar de trend was daarmee wel gezet. Dit is denk ik wel een reden waarom men meer om een verbod is gaan aandringen. Vooral vanuit de politie. Je moet gewoon kijken naar de tegenstanders van vuurwerk om tot een oplossing te komen wil je straks uberhaupt nog wat kunnen kopen in NL. Als je dat niet begrijpt kan ik er verder ook niets aan doen.

                        Comment


                          #27
                          Vind het mooi dat je een idee hebt, wel een opvallende! Tevens knap dat je zulke epistels kan typen om voor mensen jouw idee helder te krijgen. Het probleem moet bij de bron aan gepakt worden, de mensen die oud een nieuw misbruiken om eens even extra gek te doen. Consumentenvuurwerk verbieden is niet eens symptoombestrijding , het staat er helemaal los van en dat moeten we duidelijk blijven maken. Consessies doen op dat gebied zou bijna opgevat kunnen worden dat het wel degelijk een deel van het probleem is. Wat het dus niet is.

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
                            Je moet gewoon kijken naar de tegenstanders van vuurwerk om tot een oplossing te komen wil je straks uberhaupt nog wat kunnen kopen in NL. Als je dat niet begrijpt kan ik er verder ook niets aan doen.
                            Hier maak je een denkfout. Er is een klein deel tegenstanders die anti vuurwerk is. Die mensen hebben een enorme plaat voor hun hoofd en stoppen niet eerder dan dat zij hun zin hebben. Helaas is dit type degene die volop de aandacht krijgen in de media. Naar deze mensen moet niet gekeken worden, deze moeten bestreden worden. Volop in de aanval en hun verzonnen waarheden weerleggen met feiten!

                            Waar wel naar gekeken moet worden is de grote groep mensen die last hebben van dat zware geknal weken voor oudjaar. Veel vd mensen zijn niet zo goed op de hoogte van feiten zoals de meeste liefhebbers. Bij gebrek aan kennis zeggen ze 'doe dan maar een verbod'.

                            Als 'wij' de liefhebbers zo begaan zijn met onze hobby, dan zijn 'wij'het ook die de excessen van binnenuit moeten aanpakken. Door o.a. te stoppen met het liken van youtubepyro's met hun zware knallers en ander zwaar spul.

                            Verder ben ik het niet eens met de strekking van je verhaal. Tevreden zijn met cat 1 omdat haters alles weg willen hebben? Never! De hobby voor mij zit in de sierpotten / compounds, daar kan geen cat 1 tegen op. Wel moet er gewoon goed, degelijk en veilig spul op de markt zijn. Zowel cat 1 als 2 (en persoonlijk ook cat 3.)
                            -Step outside the box to see the real picture-

                            Comment


                              #29
                              Opmerkelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat er concessies te doen zijn met de antivuurwerklobby. Deze mensen hebben maar 1 doel en dat is een totaalverbod op vuurwerk.

                              Eerst het consumentenvuurwerk en later ook het overige vuurwerk wegens klimaat, milieu, broedende vogels etc.
                              https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
                                Gelukkig lijkt het er sterk op dat je dat ook echt wilt net als meerdere hier die zich direct aangevallen voelen. Wat?? WAtt!!! Cakes weg!!!???



                                Besef ook dat elke "siercake" direct ook een knalcake is. En vroeger had je dat dus niet en toen liepen sommigen al te zeuren. Maar dat waren de zuurpruimen of snel aangebrande mensen. De meerderheid vond het wel best. Toen was er een overduidelijk verschil in illegaal en legaal vuurwerk. Met singleshots zijn in feite nitraten legaal gemaakt. Die zijn later weer wat terug gedrongen qua knal, maar de trend was daarmee wel gezet. Dit is denk ik wel een reden waarom men meer om een verbod is gaan aandringen. Vooral vanuit de politie. Je moet gewoon kijken naar de tegenstanders van vuurwerk om tot een oplossing te komen wil je straks uberhaupt nog wat kunnen kopen in NL. Als je dat niet begrijpt kan ik er verder ook niets aan doen.
                                Ik wil even inhaken met het verhaal van de politie. Het verhaal dat de politie wil dat vuurwerk verboden wordt is iets wat de hogere piefs graag vertellen in het nieuws. De agenten op straat zitten helemaal niet op een verbod te wachten omdat het simpel niet te handhaven is en daardoor nog veel meer tijd en aandacht vergt van de agenten. Bovendien is de kans ook groter voor hun dat ze dus met veel zwaarder vuurwerk worden bekogeld met alle gevolgen van dien. Heb er inmiddels meerdere gesproken en ze zijn allemaal tegen een algeheel verbod. Helemaal na de afgelopen jaren
                                ook bekend op avp met de zelfde naam

                                Comment

                                Working...
                                X