Banner Lesli Vuurwerk - ZenaVuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 60
  1. #1
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts

    Er moet hogere kwaliteit cat1 komen overgaand in cat2.

    Dus ik bedoel dat nu cat1 heel irritant volledig om zeep word geholpen stel ik voor, aangezien deze producten mega populair zijn, dat de markt hier op in springt en hogere kwaliteit gaat maken in cat2. En eigenlijk begrijp ik niet dat dit niet al gebeurd is. Dikke knetterlinten, rotjes etc..

    Met de nieuwe single shots en nog een paar producten kwam dit er ook al aan. En dan word het weer verboden... Ik stel tevens voor dat alle belanghebbenden eens om de tafel gaan zitten en dus bijvoorbeeld het vuurwerk lichter gaan maken en dus dit soort producten gaan verkopen rond oud en nieuw en de zwaardere cakes weg laten. Even snel als idee. Als zo veel mensen het willen verbieden en zo veel mensen niet, waarom moet het dan perse het een of het ander zijn. Kom dan tot een compromis zou ik zeggen. Leest u mee meneer Bruls?

  2. #2
    VWC-Lid uxenve's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 oktober 2020
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.028
    Thanks
    231
    1.055 waarderingen in 401 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    Dus ik bedoel dat nu cat1 heel irritant volledig om zeep word geholpen stel ik voor, aangezien deze producten mega populair zijn, dat de markt hier op in springt en hogere kwaliteit gaat maken in cat2. En eigenlijk begrijp ik niet dat dit niet al gebeurd is. Dikke knetterlinten, rotjes etc..

    Met de nieuwe single shots en nog een paar producten kwam dit er ook al aan. En dan word het weer verboden... Ik stel tevens voor dat alle belanghebbenden eens om de tafel gaan zitten en dus bijvoorbeeld het vuurwerk lichter gaan maken en dus dit soort producten gaan verkopen rond oud en nieuw en de zwaardere cakes weg laten. Even snel als idee. Als zo veel mensen het willen verbieden en zo veel mensen niet, waarom moet het dan perse het een of het ander zijn. Kom dan tot een compromis zou ik zeggen. Leest u mee meneer Bruls?
    Lees ik nou goed dat je cakes en compounds wil verbieden en cat 2 knetterlinten wil hebben? Heb jij een tik van de molen gehad?? De zwaardere cakes zijn 100x veiliger dat cat 1 prul. Ik zit absoluut niet op die cat 1 bagger te wachten. Volgens mij is het nog geen 1 april maar ik neem aan dat je dit niet serieus meent toch?

  3. Deze 24 gebruikers waarderen uxenve voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  4. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Behalve dat ik eens ben met dat er beter klein vuurwerk in cat 2 weer mag komen, is het idee om dan cakes maar weg te laten natuurlijk absurd. Dan mogen we blij zijn met enkel krakellinten en 7gr fonteintjes zoals batch 2020 en verder niks...?! Laat ze idd beter klein spul in cat 2 weer produceren, voor wat het kost, en gewoon verder de boel de boel laten (nou ja, fonteinen naar 250gr, ratelbanden weer toestaan, rotjes tot 2gr bp etc)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    de zwaardere cakes weg laten. Even snel als idee.
    beter overdenken volgende keer...

  5. Deze 3 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    Dus ik bedoel dat nu cat1 heel irritant volledig om zeep word geholpen stel ik voor, aangezien deze producten mega populair zijn, dat de markt hier op in springt en hogere kwaliteit gaat maken in cat2. En eigenlijk begrijp ik niet dat dit niet al gebeurd is. Dikke knetterlinten, rotjes etc..

    Met de nieuwe single shots en nog een paar producten kwam dit er ook al aan. En dan word het weer verboden... Ik stel tevens voor dat alle belanghebbenden eens om de tafel gaan zitten en dus bijvoorbeeld het vuurwerk lichter gaan maken en dus dit soort producten gaan verkopen rond oud en nieuw en de zwaardere cakes weg laten. Even snel als idee. Als zo veel mensen het willen verbieden en zo veel mensen niet, waarom moet het dan perse het een of het ander zijn. Kom dan tot een compromis zou ik zeggen. Leest u mee meneer Bruls?
    Ik ben het eens met het eerste dat er betere kwaliteit cat.1 moet komen. Wat betreft het tweede: wat een onzinnig voorstel

  7. #5
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Euh... beter CAT.1 dat in CAT.2 komt? Dat is er al en heet CAT.2...

    Er zijn tal van kleinere vuurwerkartikelen die niet voldoen aan CAT.1 en zodoende onder CAT.2 vallen. Talloze grondartikelen zoals grondbloemen, fonteinen, spinners, enz.
    www.huismanvuurwerk.nl

  8. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 september 2020
    Berichten
    187
    Thanks
    197
    120 waarderingen in 54 posts
    Voor mij geen CAT.1. Is leuk voor een paar minuutjes. Maar ik zou graag willen dat er grotere compoundblokken die in de richting gaan van Triplex, Jorge, Kometa. Dat is ook een win-win situatie voor ons en de overheid.

  10. Deze 3 gebruikers waarderen PyroVenray001 voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    Dus ik bedoel dat nu cat1 heel irritant volledig om zeep word geholpen stel ik voor, aangezien deze producten mega populair zijn, dat de markt hier op in springt en hogere kwaliteit gaat maken in cat2. En eigenlijk begrijp ik niet dat dit niet al gebeurd is. Dikke knetterlinten, rotjes etc..

    Met de nieuwe single shots en nog een paar producten kwam dit er ook al aan. En dan word het weer verboden... Ik stel tevens voor dat alle belanghebbenden eens om de tafel gaan zitten en dus bijvoorbeeld het vuurwerk lichter gaan maken en dus dit soort producten gaan verkopen rond oud en nieuw en de zwaardere cakes weg laten. Even snel als idee. Als zo veel mensen het willen verbieden en zo veel mensen niet, waarom moet het dan perse het een of het ander zijn. Kom dan tot een compromis zou ik zeggen. Leest u mee meneer Bruls?
    Hahaha een cakebox gaat 1,5 keer over de kop dacht je dat het dan interessant is om klein goedkoop vuurwerk te verkopen..Dacht het niet....
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen rene_vuurwerk voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ik hoop niet dat Bruls mee leest hier. Dus de Cakeboxen moeten wijken voor Cat1 en 2.
    Hoe kom je op dit idee? Of is het maar een voorbeeld
    December Will Be Magic Again!!

  14. #9
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.364
    Thanks
    146
    1.635 waarderingen in 583 posts
    Denk niet dat er veel zitten te wachten op cat2 knetterlinten haha. Wat een onzin. Net als heel dat cat 1 gelul natuurlijk.

  15. Deze gebruiker waardeert Bizzle voor het bericht:


  16. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Berichten
    561
    Thanks
    597
    379 waarderingen in 162 posts
    Sorry, dit topic is toch niet echt een discussie waardig? Laten we ons met ander onderwerpen bezig houden, toch?

  17. #11
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Ik denk dat mensen meer gaan zeiken over vuurwerk omdat het veel zwaarder is geworden. Als je kijkt naar een folder van vroeger was dat bijna vergelijkbaar, ook qua decibel op de astronauten na misschien, met het goede cat1 spul van twee jaar geleden. Er waren geen cakeboxen, geen singleshots. Er waren fonteinen, een paar vuurpijlen, knallertjes en romeinse kaarsen. Ik zeg niet dat VOOR MIJ van tafel moet, ik zeg als het dan toch verboden word en OOH WAT WILLEN ZE DAT GRAAG!, Ga dan met elkaar eens kijken wat is er wel mogelijk. DAT BEDOEL IK!
    Een 1,2tje met de overheid en de burgemeesters en het is voor elkaar. Vuurwerk? Ooh prima, gaan we doen dit jaar! Ooh wacht wat heb ik nu in mijn brievenbus?? Ooh kijk eens... een brandbrief! Hij staat in de fik! Ooh ja, het is ook over vuurwerk vandaar. Wat lees ik? Ooh meneer Bruls wil toch vuurwerk verbieden? Nou, ok als hij dat wil dan doen we dat toch. Zo makkelijk gaat het blijkbaar. Dit is wat ze willen. Dit is wat een groot deel van nederland wat dit wil. Is het nou zo moeilijk te begrijpen wat ik hier mee bedoel ipv je kutcommentaar over medicijnen? kom zelf dan met iets. Ik begin hier over omdat ik gewoon kwaad ben over hoe dit zo schijnbaar makkelijk gaat. 1 "brandbrief" en het is over. Als dit zo makkelijk gaat dan heb je toch geen enkele zekerheid. Of wel?

    Vroeger was er een overduidelijk onderscheid tussen legaal vuurwerk en illegaal. Vervolgens is bedacht laten we het nederlandse vuurwerk zwaarder maken, dan beperken we toestroom van illegaal vuurwerk. Vervolgens kwam er zware kritiek van de politie. Ze konden geen onderscheid meer maken tussen legaal/illegaal. Ik vind dat hier een oplossing voor moet komen. Dus ipv typische cyinische kutcommentaren vul het dan aan om concreet een balans te vinden/zoeken en proberen om met elkaar rond de tafel te komen. En hier komt mijn volgende punt: GEBEURT DIT NIET? DAN gaat het uit de hand lopen. Zowel qua woede van de vuurwerkliefhebbers als van een nog grotere toestroom van illegaal vuurwerk.

    Een cat 2 knetterlint.. ja zou leuk zijn ja. WAAROM NIET? Maar ook de funke knetterfonteinen is prachtig spul. Dat is toch ook cat2?? Of is dat ook niet naar je zin. Als je die vroeger had gehad.. man dat was machtig spektakel geweest. Voor mij is dat het nog steeds. Maar voor sommigen schijnt het vooral uit te maken of je het mannetje in de straat bent en daar duizenden euro's voor over hebt. Dat begrijp ik dan weer niet. Maar nogmaals mij maakt het geen zak uit wat er verkocht word in klasse. voor mij part word er cat4 verkocht. Mij gaat het er om dat men eens om de tafel gaat zitten en eerlijk gaat bekijken wat wil men nu eigenlijk en wat is dan wel mogelijk? De 25kg regel bijvoorbeeld staat toch totaal niet in verhouding met wat er te krijgen is.
    Als er niet gepraat kan worden dan moet men ook goed beseffen wat daar de gevolgen van zijn. Mijn punt is: er moet een oplossing komen. Pertinent voor aankomend jaar en die smoes van corona is vanaf het eerste jaar complete onzin. Als je dat gelooft heb je wat mij betreft een klap van de molen gehad.

    Buitenom dat, ik wil inderdaad beter kwaliteits cat1 vuurwerk. Want ik vind dat leuk vuurwerk. Ik hou van knettervuurwerk. En velen met mij. Maar dat hoort nu dus in cat2 thuis, want het mag niet meer. Maak het dan ook meteen goed als het toch in cat2 thuis hoort. Als vuurwerk verboden word verkoop dat spul dan. Beter iets dan niets. Kijk hoe veel cat1 spul er verkocht is dit jaar. Het stond geen 5 minuten in de schappen of het was weg. Dus dat daar niet verdiend op kan worden is onzin.

    Voor het zwaardere vuurwerk zou bvb gewerkt kunnen worden met een certificaat of zo. Men gaat een geprekje aan met de gemeente of jij wel verantwoordelijk genoeg om kan gaan met dit vuurwerk en wat jouw beweegredenen zijn. Bij het kopen van vuurwerk moet je dit laten zien.

  18. #12
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart Bekijk bericht
    Sorry, dit topic is toch niet echt een discussie waardig? Laten we ons met ander onderwerpen bezig houden, toch?
    postezegels verzamelen anders? Wat lul je trouwens met "we"? Kan je niet voor jezelf denken of zo. Ik bepaal zelf wel wat ik post. Het is toch duidelijk dat er een probleem is zo of heb je een plaat voor je kop?? Als wij niets doen kunnen we volgens jaar weer ons vuurwerk uit het buitenland halen. Inclusief "cat1" vuurwerk. Want ook dat is nu vernaggeld.

  19. #13
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.364
    Thanks
    146
    1.635 waarderingen in 583 posts
    Pff zit je hoog he haha. Je kan niet meer terug naar 'toen'. Dan maar volledig verbieden straks. Mooie tijden gehad, maar ga geen stappen terug zetten!

    En niks mis met vuurwerk uit het 'buitenland' toch. In ieder geval een zekerheidje dat je het hebt.

  20. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Berichten
    561
    Thanks
    597
    379 waarderingen in 162 posts
    Pak even lekker een koud bad, daarna een heerlijk biertje en lees dan eens je bericht nog even na.’bericht bewerken’ kan dan altijd nog.

  21. Deze 3 gebruikers waarderen bart voor het bericht:


  22. #15
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    967
    Thanks
    146
    420 waarderingen in 237 posts
    Pyrohond...... Zucht! Begrijp je punt wel een beetje....heel klein beetje... Please kan dit topic weg.

  23. Deze gebruiker waardeert BENZ voor het bericht:


Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •