Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26
  1. #1
    VWC-Lid Guusje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2020
    Berichten
    576
    Thanks
    157
    710 waarderingen in 251 posts

    Algemeen vuurwerkverbod in België aanstaande?

    Minister Annelies Verlinden (CD&V) staat open voor debat over verbod op vuurwerkverkoop

    Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) wil het debat voeren over een algemeen verbod op de verkoop van vuurwerk aan particulieren. Dat antwoordde ze woensdagmiddag in de Kamer op vragen van Patrick Dewael (Open VLD), Sigrid Goethals (N-VA) en Bart Moyaers (Vooruit).

    mtm Bron: BELGA Vandaag om 18:09

    Meerdere steden en gemeenten verbieden het afsteken van vuurwerk op hun grondgebied, maar dat werd rond de jaarwisseling niet overal even goed nageleefd. Volgens veel burgemeesters is zo’n verbod namelijk zo goed als onmogelijk om te handhaven, omdat je mensen dan al bijna moet betrappen terwijl ze het vuurwerk aansteken. Bovendien mag vuurwerk wel gewoon vrij verkocht worden in ons land.

    Minister Verlinden kreeg er woensdagnamiddag vragen over in de commissie Binnenlandse Zaken van de Kamer. De verkoop van vuurwerk is een bevoegdheid van de minister van Economie, zei ze, maar ze staat wel open voor het debat, dat volgens haar ook in de Kamer moet plaatsvinden. “We moeten daar duidelijk over nadenken. Vuurwerk veroorzaakt jaarlijks te veel leed aan mensen, dieren en infrastructuur.”

    Open VLD-Kamerlid Patrick Dewael bleef wat op zijn honger zitten, zei hij. Hij drong er bij Verlinden op aan te overleggen met de minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS). Daarnaast kan ook een Europese aanpak interessant zijn, stipte de liberaal aan. Nu komen heel wat Nederlanders hun vuurwerk bijvoorbeeld over de grens in België kopen, omdat het daar niet langer verkocht mag worden.

    Ook Sigrid Goethals (N-VA) vroeg Verlinden om snel te overleggen over een verbod op de verkoop van vuurwerk. Mogelijk kan het een oplossing zijn om de verkoop van kleiner vuurwerk nog wel toe te laten, maar groter knalgoed aan banden te leggen, opperde ze.

    Bert Moyaers (Vooruit) tot slot hoopt dat er snel een wettelijk kader komt. “Gemeenten kunnen nu wel een verbod op het afsteken van vuurwerk opleggen, maar als men het mag blijven kopen, zal men blijven schieten.”

    https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220112_96199614

  2. #2
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Als ze een paar kilometer naar het noorden kijken zien ze dat zelfs wanneer je alles verbied er toch volop afgestoken word. Cat. 4 komt met containers tegelijk Europa binnen, veel succes om dat tegen te houden. Het is een product waar veel vraag naar is en dus zijn er altijd lui die ons hier van voorzien.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  3. Deze gebruiker waardeert -Ghost- voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Nou dat is best rampzalig. Alpeco failliet, Zena Failliet, Tristar is Failliet, en daarbij ook Salon Roger. De winkels Failliet. Waarom altijd maar verbieden waar hun brood mee verdienen. Flinke werkeloosheid erbij. Goh vuurwerk verbieden ben het eens wat boven me staat met @Ghost.

    Maar goed ook daar in België is het afwachten. Al wist ik wel dat de discussie daar ook speelde. Maar goed zou eeuwig zonde zijn en het woord vuurwerkverbod is hip tegenwoordig.

  5. #4
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    En zo word een vuurwerkverbod in Nederland straks ook werkelijkheid,want straks is een tripje naar België dus ook niet meer mogelijk.

    Dan ziet het er bij ons toch ook anders uit ben ik bang..
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Berichten
    1.037
    Thanks
    712
    685 waarderingen in 346 posts
    Tja als er in België ook op ten duur een verbod is dan wordt het lastig om nog aan f2 vuurwerk te komen en is voor de meeste de lol eraf.

    Als je nog wat vuurwerk wilt hebben voor aankomende jaren dan moet je denk ik gewoon wat in gaan slaan.

  7. #6
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robinhood Bekijk bericht
    Tja als er in België ook op ten duur een verbod is dan wordt het lastig om nog aan f2 vuurwerk te komen en is voor de meeste de lol eraf.

    Als je nog wat vuurwerk wilt hebben voor aankomende jaren dan moet je denk ik gewoon wat in gaan slaan.
    Iemand enig idee hoe die Hawaiianen aan vuurwerk komen terwijl het verboden is? Dat is zelfs een eiland...
    Ik heb een kort lontje.......

  8. Deze 2 gebruikers waarderen funkyi voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 september 2020
    Berichten
    187
    Thanks
    197
    120 waarderingen in 54 posts
    Zodra de winkels in België weer open zijn gelijk flink gaan shoppen.

  10. #8
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.516
    Thanks
    4.160
    5.077 waarderingen in 1.519 posts
    Denk dat het wel mee zal vallen, alle landen om Nederland heen verkopen, vergeet dat niet.
    Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn. En dat die vraag er is, blijkt elk jaar weer.

  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Ik ben toch echt bang dat het voor de hele benelux en duitsland straks gewoon klaar is, staat allang op de agenda.

  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeremy21 Bekijk bericht
    Ik ben toch echt bang dat het voor de hele benelux en duitsland straks gewoon klaar is, staat allang op de agenda.
    Duitsland op zeker niet. Is afgelopen jaar verworpen ook door de nieuwe regering.

  13. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vw15 Bekijk bericht
    Duitsland op zeker niet. Is afgelopen jaar verworpen ook door de nieuwe regering.
    Oke had ik niet mee gekregen, maar garanties voor de toekomst heb je nooit.

  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    Was idd te verwachten corona speelt overal een groote rol in Nederland België duitseland als het om vuurwerk gaat ben toch bang dat straks egt druk gaat worden als loots en zena weer open gaan

  15. #13
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Gouden tijden dan voor de handelaren, vuurwerk gaat dan binnen heel NL veel makkelijker verkrijgbaar zijn dan helemaal naar fucking België moeten...

  16. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 september 2017
    Berichten
    277
    Thanks
    36
    188 waarderingen in 100 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroVenray001 Bekijk bericht
    Zodra de winkels in België weer open zijn gelijk flink gaan shoppen.
    pyroshop opende zaterdag al en het was er behoorlijk druk al. Knalgoed is ook gewoon open, al vanaf 3 jan. wie wil kan nu shoppen.

  17. #15
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Cocaïne is ook wereldwijd verboden en dat kun je ook binnen 20 minuten bij je voordeur laten afleveren met een simpel telefoontje. Als die lui die dat regelen een kans zien om te diversifiëren naar vuurwerk met al die verboden in Europa dan springen ze er meteen in, sterker nog dat is al gaande.

    Ze kunnen verbieden wat ze willen, in Nederland, België, Duitsland, wat mij betreft heel Europa, vuurwerk zal toch wel te krijgen zijn. Vroegah was je de man van de straat met een doosje 75mm en nu vliegen de 200mms je om de oren, het aanbod is niet normaal meer tegenwoordig, en dat is al in de hele EU verboden.

    Ik heb het voorbeeld hier al voorbij zien komen, dit is op Oahu, waar vuurwerk ook verboden is en het is nota bene een eiland:



    Je kunt kunst verbieden, want dat is vuurwerk in mijn ogen, maar zo lang men er vraag naar heeft schiet je niets op en word je keihard uitgelachen met je verbod.

    Het enige wat ik wel ga missen is de gezelligheid in Baarle, de trip daarheen in de zenuwen omdat je zo meteen heerlijk kruit kunt snuiven en de terugweg zenuwen omdat je de grens over moet, en het maandenlang je favoriete items uitzoeken op internet en foldertjes, die hele belevenis is straks dan wel helaas verleden tijd.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  18. Deze 3 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •