Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 35
  1. #16
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun Bekijk bericht
    Als dit het niveau is waarop hooggeplaatste en duurbetaalde mensen nadenken, dan gaat het helemaal goed komen in Nederland.

    We willen legaal consumentenvuurwerk verbieden omdat we (na twee jaar een verbod op legaal consumentenvuurwerk) steeds meer last krijgen van zwaar illegaal vuurwerk.

    Ja, en je leest het goed
    Tja dat krijg je ervan als alleen achter een bureau zit en zo besluiten denkt te nemen.
    En die knakker was tijdens oud en nieuw niet op straat.
    Want hij zat lekker thuis met zijn familie en champagne.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    In feite is het eerst verbied pijlen en knalvuurwerk want dat kunnen we handhaven in 2017. Je had je je zin kwam er 2 jaar op rij een verbod. Heel Nederland lachte de politie gewoon uit omdat je het niet kon handhaven. De ogen sluiten voor de realiteit en met een schijnoplossing komen. Zolang vuurwerk over de grens komt heb de politie niets te vertellen, krijgen ze een middelvinger, gaat het om 00:00 de lucht in krijg je ook een middelvinger. Politie kan dit niet handhaven dat zeggen je eigen agenten op de media. Ze willen een verbod en een dag later is het in het nieuws we krijgen zoveel taken vuurwerk is niet onze prioriteit. Als de overheid slim is vragen ze eerst en was al het illegale van straat en hoeveel boetes zijn er uitgedeeld in het land afgelopen jaarwisseling. Krijgen ze zelf te horen dat ze niet konden handhaven. Feit is wel politie maakt het ook alleen maar erger, maar het lult makkelijk achter een bureautje. Hoe bedoel je zet de politie voor schut. Consumentenvuurwerk eruit welkom 1000 bommen en granaten wat vuisten en bakstenen simpele. Dat noemt de burger de klok horen tikken maar weet niet waar de klepel hangt. Politie is al kansloos voor ze voor iets pleiten heeft die man dat nou echt gewoon niet door? Nee dat heeft die niet.

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVENiX Bekijk bericht
    Besef je dan echt niet dat die zware knallers uit Polen onze traditie om zeep helpen? En verdiep je a.u.b. even in de Poolse wetten omtrent vuurwerk. Ook daar zijn Shells en zwaardere professionele bakken verboden, alleen wordt er daar niet tegen opgetreden.

    Ik help je alvast:
    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...gelgeving-2017
    Hoezo de Nederlandse traditie? Alsof dat voor Polen en Duitsland o.a. telt. Er zijn daar nou eenmaal andere regels m.b.t. vuurwerk en die landen zullen nooit de regels gelijk trekken met Nederland. Nederland kan beter de regels gelijk trekken met Belgie en Duitsland o.a. dat lijkt mij de enige oplossing.

    Ik denk dat jij je even moet verdiepen in Poolse wetgeving m.b.t vuurwerk. Nitraten in alle soorten, 50mm bakken mogen gewoon allemaal worden afgestoken 2 dagen lang in Polen.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    Ze moeten ook eens stoppen met het doen voorkomen alsof er in belgie zwaar illegaal vuurwerk gekocht kan worden. 99% van het vuurwerk daar kan je ook gewoon hier in nl kopen en valt gewoon onder f2.

    Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon de bron aanpakken. Die cobrafabriek in Italie mag bijvoorbeeld alleen leveren aan professionele partijen. Als ze 1 miljoen cobra’s verkocht hebben dan moeten ze dat bedrijf gewoon verplicht laten aantonen aan wie ze dat verkocht hebben en voor welke show dat vuurwerk bedoeld was...zo moeilijk is dat niet. als je dat monitort, en aan de productiezijde ook een controle plaats vind, dan los je al een groot deel van het probleem op.

    Heel simpel, als Triplex 1000 f4 cakes verkoopt aan een bedrijf, en je hangt daar een track en trace achtig iets aan dan weet je meteen wanneer er iets niet in de haak is als er iets louche gebeurd, en wie daar dan verantwoordelijk voor is. En dan bij 3 overtredingen gewoon de fabrike foor altijd sluiten...heel simpel. Maar goed, het gaat natuurlijk om financiele belangen, wat begrijpelijk is, maar doe dan als politiek niet voorkomen alsof je de boel wilt oplossen.

    Feit is gewoon dat er op hoog niveau met contracten en vergunningen word gefraudeerd waardoor het zwaar illegale spul uiteindelijk bij consumenten terecht komt. Zolang dat niet aangepakt word heeft het geen enkele zin om consumenten te gaan straffen of op straat te gaan handhaven...dat snapt toch iedere debiel.
    Ik begrijp je maar dat hele stuk vanaf heel simpel t/m oplossen in welk belang is dat? Boeit Polen dat iets? Nee. Boeit Duitsland dat iets? Nee, misschien iets meer dan Polen maar je hoort de politiek niet zo sterk als in Nederland over F3 en F4. Zit Italië er mee waar de fabrieken staan? Nee. Alleen Nederland zit te janken.

  5. Deze gebruiker waardeert vw15 voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid SVENiX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2015
    Locatie
    Het hoge noorden.
    Berichten
    187
    Thanks
    39
    203 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vw15 Bekijk bericht
    Hoezo de Nederlandse traditie? Alsof dat voor Polen en Duitsland o.a. telt. Er zijn daar nou eenmaal andere regels m.b.t. vuurwerk en die landen zullen nooit de regels gelijk trekken met Nederland. Nederland kan beter de regels gelijk trekken met Belgie en Duitsland o.a. dat lijkt mij de enige oplossing.

    Ik denk dat jij je even moet verdiepen in Poolse wetgeving m.b.t vuurwerk. Nitraten in alle soorten, 50mm bakken mogen gewoon allemaal worden afgestoken 2 dagen lang in Polen.
    Ik heb het niet over de regelgeving uit BE of DE. Ik vind de Nederlandse wetgeving ook veel te streng. Maar het feit blijft dat óók Polen zich aan de Europese wetgeving moet houden. Alleen gedoogd Polen de verkoop van professioneel vuurwerk. Massaal worden vanuit dat land Shells en Cobra's geïmporteerd, vuurwerk waar iedereen het over heeft als ze praten over een verbod. En logisch, het zou mij ook beangstigen als dat soort vuurwerk naar je hoofd wordt geslingerd als je aan het werk bent. De tendens van tegenwoordig is dat het nooit genoeg is. Als er dit jaar een Cobra van 400 gram op de markt komt, zal je die gegarandeerd tegen komen in NL met oudjaarsdag. En omdat de politie schijnbaar het niet op kan brengen om die import tegen te houden, roepen ze nu op tot een landelijk verbod. Velen zullen hier sch**t aan hebben, die knallen toch wel door. Maar ik kan het niet hebben om tegen de lamp te lopen en geen VOG meer te krijgen. Logisch toch? Dat ik dan verkies boven m'n eigen cakeboxje op de 31st in plaats van de massale import van cobra's, etc.

    En alleen Nederland zit te 'janken' omdat het meer dan eens is bewezen dat de Nederlander niet met die vrijheid om kan gaan. Je gooit geen zwaar vuurwerk naar hulpverleners, je geeft/verkoopt geen zwaar vuurwerk aan kinderen.

  7. Deze 3 gebruikers waarderen SVENiX voor het bericht:


  8. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVENiX Bekijk bericht
    Ik heb het niet over de regelgeving uit BE of DE. Ik vind de Nederlandse wetgeving ook veel te streng. Maar het feit blijft dat óók Polen zich aan de Europese wetgeving moet houden. Alleen gedoogd Polen de verkoop van professioneel vuurwerk. Massaal worden vanuit dat land Shells en Cobra's geïmporteerd, vuurwerk waar iedereen het over heeft als ze praten over een verbod. En logisch, het zou mij ook beangstigen als dat soort vuurwerk naar je hoofd wordt geslingerd als je aan het werk bent. De tendens van tegenwoordig is dat het nooit genoeg is. Als er dit jaar een Cobra van 400 gram op de markt komt, zal je die gegarandeerd tegen komen in NL met oudjaarsdag. En omdat de politie schijnbaar het niet op kan brengen om die import tegen te houden, roepen ze nu op tot een landelijk verbod. Velen zullen hier sch**t aan hebben, die knallen toch wel door. Maar ik kan het niet hebben om tegen de lamp te lopen en geen VOG meer te krijgen. Logisch toch? Dat ik dan verkies boven m'n eigen cakeboxje op de 31st in plaats van de massale import van cobra's, etc.

    En alleen Nederland zit te 'janken' omdat het meer dan eens is bewezen dat de Nederlander niet met die vrijheid om kan gaan. Je gooit geen zwaar vuurwerk naar hulpverleners, je geeft/verkoopt geen zwaar vuurwerk aan kinderen.
    Je hebt het alleen maar over shells en c6. Maar Nederland zit al te janken om de nitraten die in Polen legaal zijn. Daar hoor ik je niet over. De TP2, FP3, Colour Salute, DumBum etc.

  9. #22
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Blijf het altijd wel grappig vinden dat de Nederlandse autoriteiten altijd moord en brand roepen over het vuurwerk wat legaal bij onze buurlanden verkocht word, terwijl Nederland zelf de grootste MDMA en amfetamine productieschuur van Europa is

    Laten we eerst maar eens zorgen dat we de rest van de wereld niet meer opzadelen met de belasting die deze drugs met zich meebrengen, voordat we over onze buren gaan klagen.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  10. Deze 3 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  11. #23
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Of top 3 wapenproducerend land.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  13. #24
    VWC-Lid SVENiX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2015
    Locatie
    Het hoge noorden.
    Berichten
    187
    Thanks
    39
    203 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vw15 Bekijk bericht
    Je hebt het alleen maar over shells en c6. Maar Nederland zit al te janken om de nitraten die in Polen legaal zijn. Daar hoor ik je niet over. De TP2, FP3, Colour Salute, DumBum etc.
    Lezen is ook een kunst. Ik heb het over 'professioneel' vuurwerk, mij hoor je inderdaad niet over nitraten etc. omdat die niet onder professioneel vuurwerk vallen. Bovendien zijn die gewoon legaal volgens de EU wetten.

  14. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 februari 2021
    Berichten
    62
    Thanks
    17
    26 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    Ze moeten ook eens stoppen met het doen voorkomen alsof er in belgie zwaar illegaal vuurwerk gekocht kan worden. 99% van het vuurwerk daar kan je ook gewoon hier in nl kopen en valt gewoon onder f2.

    Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon de bron aanpakken. Die cobrafabriek in Italie mag bijvoorbeeld alleen leveren aan professionele partijen. Als ze 1 miljoen cobra’s verkocht hebben dan moeten ze dat bedrijf gewoon verplicht laten aantonen aan wie ze dat verkocht hebben en voor welke show dat vuurwerk bedoeld was...zo moeilijk is dat niet. als je dat monitort, en aan de productiezijde ook een controle plaats vind, dan los je al een groot deel van het probleem op.

    Heel simpel, als Triplex 1000 f4 cakes verkoopt aan een bedrijf, en je hangt daar een track en trace achtig iets aan dan weet je meteen wanneer er iets niet in de haak is als er iets louche gebeurd, en wie daar dan verantwoordelijk voor is. En dan bij 3 overtredingen gewoon de fabrike foor altijd sluiten...heel simpel. Maar goed, het gaat natuurlijk om financiele belangen, wat begrijpelijk is, maar doe dan als politiek niet voorkomen alsof je de boel wilt oplossen.

    Feit is gewoon dat er op hoog niveau met contracten en vergunningen word gefraudeerd waardoor het zwaar illegale spul uiteindelijk bij consumenten terecht komt. Zolang dat niet aangepakt word heeft het geen enkele zin om consumenten te gaan straffen of op straat te gaan handhaven...dat snapt toch iedere debiel.
    Dank voor deze omschrijving! Ik probeerde dit van de week ook in een topic aan te halen en werd toen voor NSB'er uitgemaakt en dit werd zonder pardon door de MOD's hier verwijderd, dank nog voor de toelichting (helaas nog steeds niet gekregen).

    Je slaat de spijker op zijn kop.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen JJVfreak voor het bericht:


  16. #26
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.327
    Thanks
    656
    976 waarderingen in 488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JJVfreak Bekijk bericht
    Dank voor deze omschrijving! Ik probeerde dit van de week ook in een topic aan te halen en werd toen voor NSB'er uitgemaakt en dit werd zonder pardon door de MOD's hier verwijderd, dank nog voor de toelichting (helaas nog steeds niet gekregen).

    Je slaat de spijker op zijn kop.
    Iets met het in bescherming nemen van ons, achja. Ben blij dat we nog mensen zijn die ook kritisch kunnen kijken naar producenten.

  17. Deze 3 gebruikers waarderen Airforce voor het bericht:


  18. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVENiX Bekijk bericht
    Lezen is ook een kunst. Ik heb het over 'professioneel' vuurwerk, mij hoor je inderdaad niet over nitraten etc. omdat die niet onder professioneel vuurwerk vallen. Bovendien zijn die gewoon legaal volgens de EU wetten.
    Lezen is ook een kunst. Ook hierover klaag klaag vanuit Nederland. Lees de nieuwsberichten maar eens door de laatste weken. Wordt ook altijd knallers (nitraatbommen zoals de media en politiek ze noemen haha) benoemd.

  19. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vw15 Bekijk bericht
    Ik begrijp je maar dat hele stuk vanaf heel simpel t/m oplossen in welk belang is dat? Boeit Polen dat iets? Nee. Boeit Duitsland dat iets? Nee, misschien iets meer dan Polen maar je hoort de politiek niet zo sterk als in Nederland over F3 en F4. Zit Italië er mee waar de fabrieken staan? Nee. Alleen Nederland zit te janken.
    Nee klopt, maar de grootste overlast komt natuurlijk van die conra’s en andere hardenknallers. We zijn toch 1 europa...dan moet je het ook europees aanpakken.

    ik snap dat dat langer duurt, misschien zelfs onmogelijk, maar zeg dan als politiek hier in nl dan gewoon dat je het om die reden nooit kan oplossen ipv allerlei nepoplossimgem te verzinnen..

  20. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 september 2020
    Berichten
    187
    Thanks
    197
    120 waarderingen in 54 posts
    Eerst roepen de burgemeesters, politie en zorg dat er een verbod moet komen. Daarna roept de politie en Boa's dat ze het niet gaan handhaven. Nu roepen voor weer voor een verbod. Waar zijn ze mee bezig.

  21. #30
    VWC-Lid SVENiX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2015
    Locatie
    Het hoge noorden.
    Berichten
    187
    Thanks
    39
    203 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroVenray001 Bekijk bericht
    Eerst roepen de burgemeesters, politie en zorg dat er een verbod moet komen. Daarna roept de politie en Boa's dat ze het niet gaan handhaven. Nu roepen voor weer voor een verbod. Waar zijn ze mee bezig.
    Wanhoopspolitiek. Heb het idee dat sommigen gelijk hadden met het feit dat het wegvallen van sommige producten er mee te maken heeft dat ze de traditie willen afbouwen. En dat de vuurwerkbranch wel mee moet gaan door de enorme druk van de overheid. En nu met de coronaverboden gaat het niet snel genoeg, waardoor het geduld opraakt en sommigen het verbod er nu in één keer willen doordrukken, maar dat velen ook beseffen dat, dat niet gaat werken. Ik denk dat het voor de vuurwerkbranch goed is, om een langetermijnstrategie te bedenken en die voorleggen bij de overheid. Zij hebben nu namelijk de touwtjes weer in handen, nu blijkt dat ze hun producten toch wel net over de grens kwijt kunnen om zo het vuurwerk aan de man te brengen.

  22. Deze gebruiker waardeert SVENiX voor het bericht:


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •