Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 25
  1. #1
    VWC-Lid Joxer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2013
    Berichten
    151
    Thanks
    56
    91 waarderingen in 38 posts

    Regels oud vuurwerk in huis voor je zelf

    Beste mensen,

    Ten eerste de beste wensen voor het nieuwe jaar na weer een jaar met een vuurwerkverbod, maar die gelukkig door velen werd gevierd.


    Nu mijn vraag:

    Wat zijn de regels als je vuurwerk in huis hebt (vol), dus geen dummies voor je eigen verzameling?

    Mag je nog steeds knallers hebben, babypijltjes, F3 etc. Dus vuurwerk dat je niet meer mag afsteken, mag je dat wel in bezit hebben?

    En dan zal de max. ook 25 kilo zijn dacht ik zo?

    Natuurlijk vraag ik dit voor een vriend
    Kruit zit in je bloed!

  2. #2
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Jouw vriend moet zich beseffen dat het in bezit hebben van deze producten niet meer mag. Het maakt natuurlijk wel wat uit of je er volle kartons van hebt liggen, of dat het enkele stuks in een vitrine zijn. Daar zal bij een eventuele strafeis uiteraard rekening mee worden gehouden.

    De 25kg regel staat hier los van, verboden is verboden.
    Laatst gewijzigd door Avalanche; 4 januari 2022 om 15:59

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Je mag geen enkel stuk vuurwerk wat verboden is in het bezit hebben. Natuurlijk wordt er bij het bepalen van de straf naar gekeken hoeveel het was. Maar als je bijvoorbeeld een cobra 8 en cobra 6 in je bezit hebt, kom je er niet mee weg ik ben een verzamelaar. Je krijgt dan echt wel een serieuze douw

  4. #4
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Ik kan mij niet voorstellen dat als je een paar pakjes astronouten, enkele vuurpijlen en wat romeinse kaarsen hebt liggen dat er consequenties op staan. Correct me if I am wrong
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. #5
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik kan mij niet voorstellen dat als je een paar pakjes astronouten, enkele vuurpijlen en wat romeinse kaarsen hebt liggen dat er consequenties op staan. Correct me if I am wrong
    Nou, net als bij fietsen zonder licht; als je bij schemer zonder licht rijdt zal een agent je waarschuwen en laten afstappen. Als je vervolgens bijdehand gaat doen krijg je m alsnog. Dus veel is afhankelijk van hoe schemerig het is, ofwel hoeveel je hebt liggen, en hoe je er mee omgaat.

  6. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Nou, net als bij fietsen zonder licht; als je bij schemer zonder licht rijdt zal een agent je waarschuwen en laten afstappen. Als je vervolgens bijdehand gaat doen krijg je m alsnog. Dus veel is afhankelijk van hoe schemerig het is, ofwel hoeveel je hebt liggen, en hoe je er mee omgaat.

    Klopt helemaal, en of je toevallig net een azijnzijker of een strever in je huis hebt staan.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. #7
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Oei, heb nog een doosje strijkers uit 1986……..maar zonder gekheid….oud vuurwerk met zwart poeder zal het probleem niet zijn……tenzij, zoals aangeven, kartonnen vol met astronauten in de schuur staan…maar dan nog vraag ik me af of dat een probleem zou opleveren… het is wel even wat anders dan shells en cobras met flash..

  9. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  10. #8
    VWC-Lid zepr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 januari 2017
    Berichten
    129
    Thanks
    63
    406 waarderingen in 52 posts
    Van politie .nl

    Je mag max 25 kilo goedgekeurd consumentenvuurwerk thuis bewaren tot volgend jaar. Let op: uiteraard mag je het verboden vuurwerk (per 2021) niet meer opslaan.
    Hoeveel vuurwerk mag ik bezitten?

    Je mag het hele jaar maximaal 25 kg consumentenvuurwerk op een niet voor het publiek toegankelijke plaats bewaren/opslaan. Uiteraard is het verboden (en illegaal) vuurwerk hiervan uitgesloten.

    Heb je al vuurwerk in het buitenland gekocht, dan mag je max 25 kilo thuis bewaren tot volgend jaar. Maar alleen vuurwerk van de 2e categorie! Vanaf 1 december 2020 is namelijk al het knalvuurwerk (waaronder vuurpijlen, knalstrengen en singleshots) verboden. Volgend jaar mag dit vuurwerk dus niet meer afgestoken worden. Bewaren heeft dus geen zin

  11. #9
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zepr Bekijk bericht
    Van politie .nl

    Bewaren heeft dus geen zin
    Opstoken dus!
    Well, that depends...

  12. #10
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Gewoon dummy stickertje op plakke tada probleem opgelost

  13. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 juni 2020
    Berichten
    25
    Thanks
    3
    29 waarderingen in 11 posts
    25kg regel incl.cat1....en wat verboden is verboden, alles wordt na in beslag name op categorie ingedeeld en je krijgt een overzicht daarvan thuis... En dan mag je wachten... En wachten

  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2009
    Berichten
    1.000
    Thanks
    870
    735 waarderingen in 343 posts
    Huh, cat 1 was toch iets van 100-200 kilo toegestaan?

  15. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 juni 2020
    Berichten
    25
    Thanks
    3
    29 waarderingen in 11 posts
    Bij meer dan 25 kg in huis wordt alles in beslag genomen,... Geloof mij..., ��

  16. #14
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    382
    Thanks
    642
    796 waarderingen in 210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Williewortel Bekijk bericht
    Bij meer dan 25 kg in huis wordt alles in beslag genomen,... Geloof mij..., ��
    Daar kun je goed werk van maken dan, Cat 1 kent geen wettelijke beperking op het aantal kilo’s in bezit.

    EDIT: Wellicht ook maar antwoord op de originele vraag van de topicstarter. Vooralsnog is dat een wat grijs gebied. Het betreft namelijk consumentenvuurwerk wat (ooit) legaal was. Echter, als het artikelen zijn die niet (meer) binnen de RACT vallen is dat uiteraard verboden. Daar zitten allerlei juridische haken en ogen aan, nog die de wetgever zich ook heeft gerealiseerd. Het vuurwerkbesluit wordt dan ook gewijzigd, ingangsdatum beoogd ergens in Juli dit jaar, waarbij vuurwerk dat niet (meer) in de RACT staat of géén CE- of F- classificatie heeft (lees: oud vuurwerk) expliciet gelijkgesteld aan vuurwerk van de categorie F4.

  17. Deze gebruiker waardeert Exchange voor het bericht:


  18. #15
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exchange Bekijk bericht
    Daar kun je goed werk van maken dan, Cat 1 kent geen wettelijke beperking op het aantal kilo’s in bezit.

    EDIT: Wellicht ook maar antwoord op de originele vraag van de topicstarter. Vooralsnog is dat een wat grijs gebied. Het betreft namelijk consumentenvuurwerk wat (ooit) legaal was. Echter, als het artikelen zijn die niet (meer) binnen de RACT vallen is dat uiteraard verboden. Daar zitten allerlei juridische haken en ogen aan, nog die de wetgever zich ook heeft gerealiseerd. Het vuurwerkbesluit wordt dan ook gewijzigd, ingangsdatum beoogd ergens in Juli dit jaar, waarbij vuurwerk dat niet (meer) in de RACT staat of géén CE- of F- classificatie heeft (lees: oud vuurwerk) expliciet gelijkgesteld aan vuurwerk van de categorie F4.
    De wet maakt geen onderscheid tussen 1.4s en 1.4g bij opslag thuis.

    b.buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;
    Gerwin

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •