Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 672
-
4 januari 2022, 09:58 #1
- Thanks
- 1.229
- Thanked 1.132 Times in 433 Posts
Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod
Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod!
Ondanks dat deze jaarwisseling met een vuurwerkverbod eentje was vol illegaal vuurwerk, toegenomen schade aan eigendommen en een blijvend hoog aantal gewonden door vuurwerk is er een internetconsultatie online verschenen op overheid.nl met een wetsvoorstel omtrent een permanent vuurwerkverbod. Dit betekend kort gezegd dat er een nieuwe wet klaar ligt waarover de overheid de mening van burgers, bedrijven en maatschappelijk organisaties wil weten
Hoe deze mogelijke wetswijziging plots zo concreet is geworden waardoor deze getoetst dient te worden op overheid.nl is ons een raadsel. Dit helemaal na de afgelopen twee onrustig verlopen jaarwisselingen met een vuurwerkverbod.
Desalniettemin betekend dit code rood en dat wij vuurwerkliefhebbers, toeschouwers, winkeliers, importeurs, en iedereen die van mening is dat Nederlands consumenten siervuurwerk niet moet verdwijnen hier nu op moet reageren! Houd je bericht netjes, draag zoveel mogelijk onderbouwde argumenten aan en omschrijf de impact die dit verbod op jouw en je omgeving heeft.
https://www.internetconsultatie.nl/vuurwerkverbod/b1
We moeten laten merken dat dit siervuurwerkverbod geen oplossing is! Dit heeft heel Nederland deze jaarwisseling tenslotte zelf mee mogen maken! Straf niet de gezinnen, families, buren en vrienden die graag verantwoord van siervuurwerk genieten maar denk in oplossingen en pak de relschoppers aan! Geen siervuurwerkverbod! #Laatonsvieren
-
-
4 januari 2022, 10:12 #2
Bijdrage geleverd!
-
The Following User Says Thank You to TMCThomas For This Useful Post:
-
4 januari 2022, 10:12 #3
- Thanks
- 1.826
- Thanked 3.358 Times in 1.309 Posts
W T F? Uit welke hoed komt dit opeens? Welke mensen zijn hiervoor verantwoordelijk en waar komt dit vandaan? Iemand verstand hoe zoiets als dit werkt en of dit vaker gedaan wordt?
http://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam
-
4 januari 2022, 10:22 #4
- Thanks
- 233
- Thanked 398 Times in 139 Posts
Joh dit is gewoon bekokstoofd in het nieuwe regeerakkoord door het kabinet. Niets meer niets minder.
-
4 januari 2022, 10:22 #5
- Thanks
- 96
- Thanked 109 Times in 62 Posts
lag al op planken he niks nieuws dat verbod kot er echt wel nu ales is al voor uit bedacht
-
4 januari 2022, 10:34 #6
- Thanks
- 1.846
- Thanked 2.071 Times in 871 Posts
Een aantal linkse partijen was een tijdje geleden al gestart met de voorbereidingen voor deze wet volgens mij. Niets nieuws in dat opzicht. De vraag is wat er met dat wetsvoorstel gaat gebeuren.
-
4 januari 2022, 10:40 #7
- Thanks
- 233
- Thanked 251 Times in 117 Posts
Het verbod staat net zoals deze plandemie geplanned. Wil je vw blijven afsteken zul je op meer paarden moeten wedden:België Duitsland Polen en het onder de toonbank circuit. Het is bijzonder hoe weinig mensen het grotere geheel niet zien. Als je realist bent weet je dat het totaal verbod er binnen nu en 3 jaar wel zeker is. In het ergste geval Europees verbod. Totale controle van de staat is het uitgangspunt met zo min mogelijk plezier en kosten, maar wel blijven prikken met je prik stempelkaart. Ik raad iedereen aan vroeg naar bels te gaan om in ieder geval iets te hebben. Ik heb sterke bedenkingen of dit soort acties überhaupt zoden aan de dijk zetten.
-
The Following 6 Users Say Thank You to djara For This Useful Post:
-
4 januari 2022, 10:41 #8
-
4 januari 2022, 10:48 #9
- Thanks
- 8
- Thanked 15 Times in 9 Posts
Ik heb de reacties eens een beetje door zitten lezen op dit wetsvoorstel op de website van de overheid. En bijna iedereen reageert er negatief op. Wordt er überhaupt wat met de reacties gedaan?
-
4 januari 2022, 10:52 #10
- Thanks
- 1.305
- Thanked 691 Times in 420 Posts
leuk die volksvertegenwoordigers. jammer dat toevalig meerdere van hun niet even letterlijk dood neervallen aan corona of zo. Pak het import van illegaal beter aan. En niet het legale. Ze lieten nu al zien totaal geen zicht op het illegale circuit te hebben. En of dat snel veranderd. Waarschijnlijk niet.
-
The Following User Says Thank You to fernando93 For This Useful Post:
-
4 januari 2022, 10:53 #11
-
-
4 januari 2022, 11:10 #12
- Thanks
- 8.417
- Thanked 4.498 Times in 1.833 Posts
Het is mij al heel lang duidelijk dat het verbod er hoe dan ook moet komen.We zullen het moeten doen met de Mask Singer en de overige shit waar ik als Nederlander totaal geen plezier aan beleef. Misschien overdrijf ik maar ik voel het op dit moment zo.
December Will Be Magic Again!!
-
The Following 4 Users Say Thank You to Happiness For This Useful Post:
-
4 januari 2022, 11:20 #13
Als het aan hun ligt zitten we binnen de 31e met een oliebol en dan zo snel mogelijk naar bed.
-
-
4 januari 2022, 11:26 #14
- Thanks
- 312
- Thanked 442 Times in 227 Posts
Ik heb nog letterlijk geen één pro-verbod-reactie gezien! Heb al zeker 50 reacties bekeken.
The 31st of December..
-
4 januari 2022, 11:30 #15
- Thanks
- 464
- Thanked 461 Times in 166 Posts
Gereageerd. Als je (snel) wil reageren mag je mijn reactie ook gebruiken:
Veilig siervuurwerk voor consumenten moet toegestaan blijven. Letterlijk iedereen vindt dit mooi, het is goed voor de economie en het zorgt voor minder handel in illegaal siervuurwerk. Mensen die tegen 'vuurwerk' zijn, bedoelen eigenlijk dat ze tegen explosieven zijn. Illegale knallers laten mensen schrikken en zorgen voor schade, maar zoals het woord al zegt is dit al verboden. Het is jammer dat voor deze explosieven de benaming 'vuurwerk' gebruikt wordt, want onwetende mensen denken hierdoor ten onrechte dat goedgekeurd consumentenvuurwerk voor schade en schrik zorgt. Steek geld in het voorlichten van mensen over hoe ze legaal vuurwerk kunnen onderscheiden van illegaal vuurwerk en zet nog meer in op het aanpakken van illegale handel.31-12 kijk ik op m'n uurwerk; tijd voor vuurwerk!
-
The Following User Says Thank You to PyroSteen For This Useful Post: