Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 35
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    184
    Thanks
    0
    90 waarderingen in 50 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroTukkers Bekijk bericht
    Die Jesse Kadaver spoort voor geen ene flikker. Bah vies iemand dat..
    Tja, is links, linkse mensen sporen veelal niet!

  2. #17
    VWC-Lid MelvinVW's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Berichten
    247
    Thanks
    62
    248 waarderingen in 84 posts
    Minister Yesilgöz (Justitie en Veiligheid) wil liefst nog geen vuurwerkverbod. "Eerst zien of verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen iets uithaalt."

  3. Deze 3 gebruikers waarderen MelvinVW voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2020
    Berichten
    366
    Thanks
    98
    372 waarderingen in 134 posts
    Goed nieuws, wat is je bron?

  5. #19
    VWC-Lid MelvinVW's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Berichten
    247
    Thanks
    62
    248 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
    Goed nieuws, wat is je bron?
    Inge Lengton, politiek journalist bij de T.

    https://twitter.com/IngeLengton/stat...20734087106561

  6. Deze 2 gebruikers waarderen MelvinVW voor het bericht:


  7. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinFR Bekijk bericht
    Inge Lengton, politiek journalist bij de T.

    https://twitter.com/IngeLengton/stat...20734087106561
    Kan voorlopig wel zo zijn maar voorlopig stroomt het consulatie vol met pro vuurwerkverboden.

  8. #21
    VWC-Lid MelvinVW's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Berichten
    247
    Thanks
    62
    248 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeremy21 Bekijk bericht
    Kan voorlopig wel zo zijn maar voorlopig stroomt het consulatie vol met pro vuurwerkverboden.
    Het is nou niet dat ze beleid gaan bepalen op wat willekeurige burgers roepen wat ze ervan vinden. Consulatie is officieel ook alleen bedoeld voor betrokken organisatie (Zoals de vuurwerkbranche, de politie, het Openbaar Ministerie, de Vereniging Nederlandse Gemeenten en de Inspectie
    Leefomgeving en Transport) om hun visie erop te geven. En als zoiets wel uiterst serieus genomen zou worden, van de 4000 reacties die er momenteel zijn zijn er zo'n 3300 tegen het vuurwerkverbod.

  9. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2020
    Berichten
    366
    Thanks
    98
    372 waarderingen in 134 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinFR Bekijk bericht
    Het is nou niet dat ze beleid gaan bepalen op wat willekeurige burgers roepen wat ze ervan vinden. Consulatie is officieel ook alleen bedoeld voor betrokken organisatie (Zoals de vuurwerkbranche, de politie, het Openbaar Ministerie, de Vereniging Nederlandse Gemeenten en de Inspectie
    Leefomgeving en Transport) om hun visie erop te geven. En als zoiets wel uiterst serieus genomen zou worden, van de 4000 reacties die er momenteel zijn zijn er zo'n 3300 tegen het vuurwerkverbod.
    Hoe zie je hoeveel er voor of tegen het verbod zijn? Heb je er gewoon steekproefsgewijs een aantal bekeken? Of mis ik ergens waar je de "stand" kan zien?

  10. #23
    VWC-Lid MelvinVW's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Berichten
    247
    Thanks
    62
    248 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
    Hoe zie je hoeveel er voor of tegen het verbod zijn? Heb je er gewoon steekproefsgewijs een aantal bekeken? Of mis ik ergens waar je de "stand" kan zien?
    De dagen nadat de consulatie werd gedeeld door o.a HVLV en hier op VWC waren er enkel reacties tegen een verbod, een paar dagen geleden stond het aantal reacties op zo'n ~3300. Toen vlakte het aantal reacties af en kwamen er een stuk minder bij. Echter lijkt het er nu op dat de consulatie is gedeeld onder voorstanders van een vuurwerkverbod aangezien er nu nagenoeg alleen maar reacties voor een verbod bijkomen. Zodoende kom ik bij die aantal (uiteraard wel een schatting en niet het precieze aantal).

  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2020
    Berichten
    366
    Thanks
    98
    372 waarderingen in 134 posts
    Ah ok, duidelijk.
    Op de laatste paar pagina's was het een beetje 50/50 voor en tegen verbod. In totaal zijn we in elk geval ruim in de meerderheid, voor wat het waard is.

  12. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Het is geturfd door mij, de tegenstanders voor een verbod zijn met iets meer dan 600 in de minderheid. En een aantal verborgen reacties, dat stoort mij het verbergen. Maar komen nog zat die tegen een verbod zijn. Elke tegenreactie wordt weer verdoezeld door mensen die geen verbod willen.

    Echter ben ik wel van mening beide kampen probeert het consultatie populair te maken. Maar ze hebben wel eerst op de fora afgekeken, voor hun erachter kwamen.

    Zei het gisteren al het is geen discussie meer maar meer touwtrekken wie komt er in de meerderheid.

    Maar denk dat de overheid het ook steekproefsgewijs bekijkt en niet alle reacties na lees en daar een conclusie uit trekt.

  13. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2020
    Berichten
    366
    Thanks
    98
    372 waarderingen in 134 posts
    Wil je zeggen dat je ruim 4000 reacties geturft hebt?

  14. #27
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Is er al wat meer duidelijkheid over wanneer er een besluit genomen gaat worden?, of ettert dit weer het hele jaar door en komt er weer 6 weken voor oudjaar een beslissing... tot die tijd bestel ik even niks.

  15. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
    Wil je zeggen dat je ruim 4000 reacties geturft hebt?
    Elke dag een pagina turven dan kom je achter een hoop dingen. Alleen hou geen 3 weken vol. Ben nu op een punt dat ik bij +800 ben voor een verbod op 4365 gisteren zag ik het antivuurwerk hard stijgen, vandaag weer. De liefhebbers doen hun best nog steeds.

    Hou dit bij voor onze gemeente mocht de consultatie in de meerderheid zijn niet te verbieden. Hier krijsen raadsleden ook met meerderheid van Nederland. Heb 383 pagina's gedaan maar de meerderheid is nog steeds tegen ruim 3100+ en de tegenreacties blijven komen. Tot 00:00 heb ik weer een tussenstand. Stand is wel gebaseerd met verborgen reacties daarom noem ik 800 met een +

    Geef jullie wel een tip mee gebruik zelf ook is andere emailadressen kom zat personen tegen met de zelfde naam die willen verbieden. Zelfde reactie gekopieerd alleen andere email en woonplaats. Ben er 20+ tegengekomen die anti kamp is zo dom nog niet. Echter kan ik wel zeggen het verloopt niet eerlijk. En eerlijk gezegd ben ik geen voorstander iets in het voordeel te trekken hou van eerlijkheid maar omdat ik het zie wou ik dit wel kwijt.

  16. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Is er al wat meer duidelijkheid over wanneer er een besluit genomen gaat worden?, of ettert dit weer het hele jaar door en komt er weer 6 weken voor oudjaar een beslissing... tot die tijd bestel ik even niks.
    Goeie vraag heb hem over het hoofd gezien. Ik weet tot 4 februari is het consultatie. En denk zelf dat het besluit snel genomen wordt. Verder is het gewoon afwachten en hopen op het beste.

  17. #30
    VWC-Lid SVENiX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2015
    Locatie
    Het hoge noorden.
    Berichten
    187
    Thanks
    39
    203 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkliefhebber34 Bekijk bericht
    Goeie vraag heb hem over het hoofd gezien. Ik weet tot 4 februari is het consultatie. En denk zelf dat het besluit snel genomen wordt. Verder is het gewoon afwachten en hopen op het beste.
    De kans dat de nieuwe wet, indien voldoende ondersteund, dit jaar ingaat is bijna nihil. Hij gaat na afloop van de consultatie naar de tweede kamer, daarna nog langs de eerste kamer en tot slot moet de koning het nog ondertekenen. De kans dat de wet in één keer door de tweede kamer komt, na een negatief advies van de Raad van State, is klein. Dus moet de wet herzien worden, aangepast en opnieuw naar de tweede kamer. Bovendien moet er worden gekeken naar Europa én of de wet niet in conflict komt met de wetten die Europees zijn vastgesteld. Gemiddeld duurt dit 1,5 jaar, dus dit ettert nog wel even door. Heb het idee dat dit een soort van peiling is én dat de aankomende jaarwisseling nog wel doorgaat indien corona geen roet in het eten gooit en dat handelaren zo de kans krijgen om hun voorraad te verkopen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •