Banner Rubro Vuurwerk - Rubro.nl
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 121 t/m 135 van 135
  1. #121
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Ik zie niet waarom ik niet met mijn eigen huishouden (onze pyro bubble) gewoon met oud en nieuw niet wat vuurwerk zou mogen afsteken. Terwijl heel Nederland kan gaan schaatsen, op wintersport kan, naar de Makro mag en de hond mag uitlaten.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen StingrayG6 voor het bericht:


  3. #122
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.808 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Al meer dan 20 jaar kent Nederland nu een (centrum) rechts kabinet met rechts beleid.
    Dat zijn puur de feiten.
    Graperhaus en bruls komen ook uit partijen onderdeel van dat centrumrechtse kabinet.
    Dat de Pvddd en GroenLinks af en toe een motietje eruit knallen met maar een beperkt aantal zetels zou niet uit hoeven maken.
    Gevoel kan misschien anders zijn, maar feitelijk wordt Nederland al jaren rechts bestuurd.
    Volgens mij zijn de grote speerpunten sinds de kabinetten Rutte:
    - Meer klimaat
    - Het jezelf opleggen van strengere stikstofregels, waardoor stikstofcrisis
    - Meer asielzoekers
    - illegaliteit steeds minder strafbaar maken
    - Meer (macht naar de) EU
    - Meer geld naar het buitenland
    - Bezuinigen op defensie
    - Uitsluiten rechtse partijen
    - Diversiteits / gender geneuzel
    - Verbannen eigen (foute) geschiedenis (musea etc.)

    Klinkt mij als niet bepaald rechts beleid
    https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

  4. Deze 9 gebruikers waarderen gwgwgw voor het bericht:


  5. #123
    VWC-Lid funkeliefhebber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    486
    Thanks
    762
    497 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
    Volgens mij zijn de grote speerpunten sinds de kabinetten Rutte:
    - Meer klimaat
    - Het jezelf opleggen van strengere stikstofregels, waardoor stikstofcrisis
    - Meer asielzoekers
    - illegaliteit steeds minder strafbaar maken
    - Meer (macht naar de) EU
    - Meer geld naar het buitenland
    - Bezuinigen op defensie
    - Uitsluiten rechtse partijen
    - Diversiteits / gender geneuzel
    - Verbannen eigen (foute) geschiedenis (musea etc.)

    Klinkt mij als niet bepaald rechts beleid
    23 december 2021, de plannen die je hier noemt worden aardig door gedrukt moet ik zeggen.

  6. Deze 3 gebruikers waarderen funkeliefhebber voor het bericht:


  7. #124
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Bezuinigen op defensie?

  8. #125
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Dat dan weer niet. Je kunt niet alles goed voorspellen.
    December Will Be Magic Again!!

  9. #126
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Ook niet meer asielzoekers in absolute cijfers alleen is het systeem minder capabel geworden.

    Eigen geschiedenis is niet verbannen.

    Rechtse partijen niet uitgesloten (al maakt fvd het zichzelf wel onmogelijk natuurlijk)

    Niet meer geld naar het buitenland volgens mij, ja naar Ukraine maar duh

    Klimaat kun je niet meer maken, klimaat is klimaat.

    Nou, blijft nait veul over hè

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  11. #127
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.808 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Ook niet meer asielzoekers in absolute cijfers alleen is het systeem minder capabel geworden.


    Eigen geschiedenis is niet verbannen.

    Rechtse partijen niet uitgesloten (al maakt fvd het zichzelf wel onmogelijk natuurlijk)

    Niet meer geld naar het buitenland volgens mij, ja naar Ukraine maar duh

    Klimaat kun je niet meer maken, klimaat is klimaat.

    Nou, blijft nait veul over hè
    Het was ook geen voorspelling, maar een opsomming van punten van de kabinetten Rutte wat nou niet bepaald rechts beleid uitstraalt.


    Aantal asielzoekers en na reizigers zitten wel degelijk flink in de lift, sinds vorig jaar al: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dos...telingenstroom. We zijn hard op weg naar de piek van 2015.

    Eigen geschiedenis wordt zeker wel langzaam verbannen. Denk aan veranderen straatnamen, verwijderen standbeelden, weghalen museumstukken, schrappen bepaalde historische gebeurtenissen in onderwijsboeken etc

    Rechtse partijen werden zeker wel uitgesloten door de VVD, vooraf al: PVV, FVD en ook JA21 was eigenlijk geen optie (want Eerdmans).

    Er gaat sinds de kabinetten Rutte wel degelijk meer geld naar het buitenland. Wat denk je van al die miljarden die wij aan zuid europa hebben geschonken en waar we nooit geen cent van terug gaan zien; Italië, Griekenland

    Meer klimaat, daar mee bedoel ik natuurlijk meer regels/geld naar klimaat.

    Wat betreft defensie, ja nu zit de defensiebegroting in sinds een paar jaar weer in de lift, nadat het al ruim 40 jaar aan het dalen was.

    Tja, tis maar wat jij nait veul over blijven vind.
    https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

  12. Deze 8 gebruikers waarderen gwgwgw voor het bericht:


  13. #128
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2022
    Berichten
    444
    Thanks
    1
    535 waarderingen in 190 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
    Volgens mij zijn de grote speerpunten sinds de kabinetten Rutte:
    - Meer klimaat
    - Het jezelf opleggen van strengere stikstofregels, waardoor stikstofcrisis
    - Meer asielzoekers
    - illegaliteit steeds minder strafbaar maken
    - Meer (macht naar de) EU
    - Meer geld naar het buitenland
    - Bezuinigen op defensie
    - Uitsluiten rechtse partijen
    - Diversiteits / gender geneuzel
    - Verbannen eigen (foute) geschiedenis (musea etc.)

    Klinkt mij als niet bepaald rechts beleid
    Nee, geen rechts beleid?
    n
    - Klimaat weten we al meer dan 30 jaar. Rechts blokeert en stelt en uit en uit. Ontkent, liegt, verdraait. We leven hier onder zeespeigel maar nee hoor: al is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat "het wel meevalt" we gaan stug door met uitstoten tot het niet meer kan.
    - Klimaat 2: wie betaalt daar dan voor. Nou niet die ratten die dit op hun geweten hebben. Nlk Shell en co. en hun handlangers de twee kamer. Nee: jij en ik. Om de oorzaak weg te nemen betalen wij en krijgen zij zo subsidies en voor de gevolgen (verhogen dijken, aanpassen waterbeleid etc) betalen wij. Noem dat maar links dan haha.
    - Stikstof: ook hier uitstel en uitstel. Dat is geen beleid, het beleid zorgt voor onaanvaardbare stikstofdeposities. De uitvoerders (rechts) stellen uit, zoeken sluiproutes en worden (goed zo!) op de t om bedrivingers getikt. De recht tste partijen houden ALTIJD de veroorzakers een hand boven het hoofd behalve als het burgers zijn in de regel. Vervuil je een rivier met duizenden dode vissen in Twente, dan zegt het waterschap: geeft niks vervuiler, wij ruimen jullie rommel wel op. We hebben nog wel een potje. Tuurlijk: een potje belastinggeld.
    - Als het om bedrijven gaat (zeker grote) dan is het "zelfregulatie". Die bedrijven (chemische) worden gecontroleerd. Wie bepalen HOE en hoe vaak er gecontroleerd wordt: diezelfde chemische bedrijven waarvan letterlijk 7 van de 8 zijn schuldig bevonden aan overtreden van die al heel soepele wetten. Maar die blijven ook na een veroordeling aan tafel en ja hoor: zelfregulatie en controles terugschroeven naar eens per 5 jaar.
    - Asielzoekers is de meest schitterende rechtse afleiding: werkt altijd om het volk op het verkeerde been te zetten. In de VS doen ze het ook: we doen alsof we heel erg tegen die vreselijke asielzoekers zijn, we focussen ook steeds de aandacht op die groep of andere medeburgers an pakken het "hard aan". AL die dommeriken tuinen er weer in. Stemmen lekker op rechts tegen medeburgers. Wat ze niet vertellen is dat ze ook steeds meer gemeenschapsgeld wegsluizen naar mulitnationals en andere puissant rijken. Ze geven je een goed gevoel en brengen je financieel steeds verder in het nauw.
    - Illegaliteit: who cares. Het is voor de meeste mensen ook hier het probleem niet. HEt probleem is dat jij moet betalen voor de rotzooi die rijken hebben veroorzaakt. Het probleem s onder rechts dat zelfs tweeverdieners niet meer rond kunnen komen vaak. Bullshit jobs: veel banen die geen klote verdienen. En als na jaren stilstand wel eens loonsverhoging wil, is het NOOIT het goede moment.
    - Meer macht EU. Ik merk er niks van.
    - Meer geld buitenland. If so: vooral meer geld naar de allerrijksten. Dat is de rode draad.
    - Defensie meer bezuinigen: prima! Prima! Wat ik hoor is dat men de VS beschimpt als men daar zichzelf tegen bewapende criminelen wil bewapenen. Dat leidt natuurlijk tot een geweldsspiraal. Maar als het om landen gaat is een bewapeningswedloop een goed idee. JA: Voor de volgende steenrijken. De wapenini de dustrie waar jaarlijks wereldwijd in de VIS 1700 miljard in omgaat. Ja die VS die willen steeds maar meer NAVO en meer bewapening, die wordt dan fijn aan de VS gegeven al dat geld. Als je kernwapens hebt ben je onschendbaar. Zo simpel is het. Je valt geen land aan met kernwapens. Het is DE reden waarom Noord Korea en Iran die wapens willen. Niet voor de aanval, maar voor de verdediging. Want als ze aanvallen weten ze dat hun land binnen 2 dagen volstrekt met de grond gelijk gemaakt is. Maar als je hen aanvalt dan weet je dat er in jouw land heel veel slachtoffers vallen. HEt verzorgt dus een status quo.
    Ons leger moet misschien zijn neus niet in Afghanistan en co steken. De russen niet in Oekraine en wij niet in Syrie, IRak, Afghanistan, Libanon etcetc.
    - Alles rechts van SP is inmiddels al neoliberaal rechts. Geen weldenkend mens verwacht van Fvd of PVV zinnig en constructief beleid. Geen weldenkend mens gaat mee met neonazistisch racisme en haat die we al uit de vorige eeuw kenden. In de jarne 80 en 90 was Janmaat de schlemiel om die steeds terugkerende racistische uitspraken en was hij personna non grata ook onder veel Nederlanders. Nu is het allemaal zo erg niet meer als je anit bevolkingsgroep X bent. Dat is een enorme verrechtsing.
    - Diversiteit en gender who cares? Is dat werkelijk het probleem in de maatschappij waar we voor staan? Kan me geen bal schelen wat wie met wie doet, hoe iemand wil zijn etc. Maar je hebt gelijkt: intolerantie is een typisch rechts verschijnsel.
    - Inderdaad: rechts is heel kritisch op anderen en wat anderen deden, maar wat wijzelf deden is prima. Met twee maten meten.

    Ten slotte: aan wat veel mensen met links associeren hebben we ook geen klap. PvdA en GL verkopen ons pensioenstelsel zomaar zodat er op de beurs leuk met 1500 miljard euro gespeculeerd kan wrden. We krijgen weer een typsich rechts resultaat: geluksvogels die heel veel hebben en mensen uit een andere jaargang die verliezen en door dit nieuwe idee in financiele put komen. Links is het pad volledig kwijt. Dat zie je ook terug in de omgang met vuurwerk: je kent echt je eigen achterban niet goed als je dat gaat verbeiden. DUs ja: voor de arbeiders heeft klassiek links (PvdA en GL) echt geen oog.

  14. #129
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.027 waarderingen in 424 posts
    Volgens mij is dit een vuurwerkforum en geen politiek forum

    Terug naar de hamvraag: ik denk dat het een positieve jaarwisseling gaat worden. Iedereen heeft er denk ik wel weer zin in. Voor veel mensen zal deze jaarwisseling echt functioneren als het ‘wegknallen’ van de coronaperiode. De omzet zal dus minstens vergelijkbaar zijn denk ik als met het laatste verkoopjaar. Ik ben benieuwd allemaal. Over twee maandjes weten we het

  15. Deze gebruiker waardeert Pyromun voor het bericht:


  16. #130
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2022
    Berichten
    444
    Thanks
    1
    535 waarderingen in 190 posts
    Ik ben niet begonnen. Maar ik ben ook wel weer klaar ja haha!

  17. #131
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Modjes; Van mij mag dit topic opgeschoond worden of dicht. Voor politieke discussies heb ik dit topic vorig jaar niet aangemaakt!

    De oorspronkelijke vraag is dan ook allang positief beantwoord, namelijk dat iedereen massaal losging afgelopen jaarwisseling! Dit jaar hopelijk weer legaal inclusief verkoopdagen en sfeer!

  18. Deze 9 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  19. #132
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2022
    Berichten
    444
    Thanks
    1
    535 waarderingen in 190 posts
    Hoewel...hier een mooi voorbeeld van neoliberalisme. Rutte die op de klimaattop deals maakt over waterstof. Daar gaan onze MILJARDEN aan belastinggeld. Naar de ontwikkeling van waterstof waar exact dezelfde regering beweert dat dit alles niet in de kamer besrpoken hoeft te worden omdat het een commercieel project betekent. Dat klopt. De enige reden dat de staat anahaakt is om Shell te voorzien van subsidies waarna alles eigendom wordt (dat is het doel van Shell) van dat bedrijf en niet van ons.

    Ontluisterend weer. Maar als we nu zeiken over "miljoenen" aan vluchtelingen etc. Dat kost je geen miljarden en miljarden. Dit, wat je niet ziet, wel.

    Kijk even naar deze youtube analyse over hoe dit uit ons zicht wordt gehouden:



    Dat is echt hoe het werkt: we lullen extreem rechts hier en daar en doen het fijn neoliberaal. We geven je het gevoel om een probleem dat we zelf enorm opkloppen te zullen bestrijden. Ondertussen is ze vizier daar helemaal op gefocussed. Dat we je verder in de financiele put helpen, dat interesseert je niet eens meer zo ben je (door ons) volledig gericht op non/minor issues.

  20. #133
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Naam: Rb.jpg
Bekeken: 438
Grootte: 86,8 KB
    ..........
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  21. Deze 12 gebruikers waarderen Pyro Is Art voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  22. #134
    VWC-Lid Guusje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2020
    Berichten
    576
    Thanks
    157
    710 waarderingen in 251 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Is Art
    ..........
    Welkom terug PIA!

  23. Deze 3 gebruikers waarderen Guusje voor het bericht:


  24. #135
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Hier doen we maar een slotje op...
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  25. Deze 7 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •