Banner GBV-WECO - ExportVuurwerk.nl
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 135
  1. #61
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Hier gaan we ervoor en sinds gisteren heb ik er weer echt helemaal zin in.
    Vuurwerk is hier in huis een vader en zoon dingetje en ik vind het serieus jammer dat we voor het tweede jaar de gewone, legale voorpret moeten missen.
    Hij leest en ziet van alles over het vuurwerkverbod op social media en hij denkt er, zo puber als ie is, zo het zijne van. Maar het is vooral balen omdat er alweer iets niet gewoon doorgaat, als ik hem zo hoor.
    Ik wil hem leren dat hij niet als een geslagen hond in een hoekje hoeft te zitten maar, in alle redelijkheid, mag opkomen voor zijn stukje plezier.

    Maar het lijkt allemaal wel weer goed te komen.
    We hebben nog wat over van vorige jaren en we zijn eerder dit jaar al in Baarle geweest en terug gekomen met iets meer dan de bedoeling was. "Je weet maar nooit of er weer een verbod komt", zei ik nog.

    Gisteren ben ik nog even naar Salon Roger gereden en stond daar om 10:15 in de winkel. Best rustig, er stond een man of acht in de rij. Niet alleen Nederlanders trouwens.
    Gistermiddag hebben we samen alles zitten bewonderen en gebaseerd op onze ervaring van vorig jaar onze eerste plannen gemaakt.
    We gaan vanaf of 19:00/20:00 ieder uur een kwartiertje stoken. Is moeders ook tevreden want nu gaan we af en toe naar buiten i.p.v. af en toe naar binnen.
    En om 00:00 gaan we even helemaal los. Naast drie compounds maken we nog een project.
    Vorig jaar werd er best wel in de buurt gestookt en hebben we alleen maar positieve reacties gekregen. Ik hoop dit jaar op een minstens net zo leuke ervaring en net zulk mooi weer.
    Alles ligt er dus er is no way back.

    Maar voor volgend jaar hoop ik vooral op normale december gezelligheid zonder maatregelen en ouderwetse vuurwerk voorpret.

  2. Deze 9 gebruikers waarderen Herr Böller voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Oud en nieuw 2020-2021 heb ik uiteindelijk gewoon lekker kunnen stoken, dus dat was echt mooi.
    Hier in het dorp werd er vol op gestookt, ook in de avond. Uiteraard een stuk minder siervuurwerk dan normaal, maar veel meer extreem harde knallen. Dus normale knallen vallen eigenlijk niet meer op dan. Ik maak mij dan ook weinig zorgen over komend oud en nieuw.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. Deze 3 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  5. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 november 2019
    Berichten
    159
    Thanks
    455
    330 waarderingen in 74 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Böller Bekijk bericht
    Hier gaan we ervoor en sinds gisteren heb ik er weer echt helemaal zin in.
    Vuurwerk is hier in huis een vader en zoon dingetje en ik vind het serieus jammer dat we voor het tweede jaar de gewone, legale voorpret moeten missen.
    Hij leest en ziet van alles over het vuurwerkverbod op social media en hij denkt er, zo puber als ie is, zo het zijne van. Maar het is vooral balen omdat er alweer iets niet gewoon doorgaat, als ik hem zo hoor.
    Ik wil hem leren dat hij niet als een geslagen hond in een hoekje hoeft te zitten maar, in alle redelijkheid, mag opkomen voor zijn stukje plezier.

    Maar het lijkt allemaal wel weer goed te komen.
    We hebben nog wat over van vorige jaren en we zijn eerder dit jaar al in Baarle geweest en terug gekomen met iets meer dan de bedoeling was. "Je weet maar nooit of er weer een verbod komt", zei ik nog.

    Gisteren ben ik nog even naar Salon Roger gereden en stond daar om 10:15 in de winkel. Best rustig, er stond een man of acht in de rij. Niet alleen Nederlanders trouwens.
    Gistermiddag hebben we samen alles zitten bewonderen en gebaseerd op onze ervaring van vorig jaar onze eerste plannen gemaakt.
    We gaan vanaf of 19:00/20:00 ieder uur een kwartiertje stoken. Is moeders ook tevreden want nu gaan we af en toe naar buiten i.p.v. af en toe naar binnen.
    En om 00:00 gaan we even helemaal los. Naast drie compounds maken we nog een project.
    Vorig jaar werd er best wel in de buurt gestookt en hebben we alleen maar positieve reacties gekregen. Ik hoop dit jaar op een minstens net zo leuke ervaring en net zulk mooi weer.
    Alles ligt er dus er is no way back.

    Maar voor volgend jaar hoop ik vooral op normale december gezelligheid zonder maatregelen en ouderwetse vuurwerk voorpret.

    That's the spirit. Als maar genoeg normale mensen dit doen dan komt het wel goed . Gewoon mooi f2 siervuurwerk afsteken op een verantwoorde manier, zoals we al doen vanaf dat we kind zijn.

    Dit soort "verboden" werkt alleen als iedereen zich angstig voor een boete aan de regels gaat houden.

    Neemt niet weg dat ik in deze thread ook opmerkingen las over vog's en consequenties, ik kan me ook goed voorstellen dat je dan voorzichtiger bent. Maar als je er over nadenkt slaat het echt nergens op..wat heeft het afsteken van f2 te maken met geschiktheid voor functies...maar goed, das een andere discussie.

  6. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    564
    Thanks
    0
    128 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uxenve Bekijk bericht
    Laat ik trouwens sowieso even voorop stellen dat ik niemand aanspoor om zich niet aan de regels te houden. Maar iedereen is hier momenteel zo down. En ik bedoel alleen maar, je kan nu wel bii de pakken neer gaan zitten. Maar je kan ook kijken hoe je nog wel op een leuke verantwoorde manier oud en nieuw kan vieren.

    Ja door cat 1 vuurwerk af te steken

  7. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    564
    Thanks
    0
    128 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik ga heus wel wat cat. 2 afsteken, en afgelopen jaar was best een aardige avond.

    Maar de essentie is voor mij het onbezorgd, in alle vrijheid, en légaal iets mogen doen wat de rest van het jaar niet mag. Wetende dat de zeikerds even niks te zeggen hebben.

    Baldadigheid zit niet echt in me, en het is mij ook geen ruzie in de rest van het jaar waard.
    Ik beleef oud en nieuw én de aanloop er naartoe echt niet positief bij een verbod. Ook al gaat er wat de lucht in en hebben we lekkere hapjes en drankjes de hele avond.

    Maar de essentie is voor mij het onbezorgd, in alle vrijheid, en légaal iets mogen doen wat de rest van het jaar niet mag. Wetende dat de zeikerds even niks te zeggen hebben. ja inderdaad dat dus

  8. #66
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Had me er al op ingesteld,dus de klap kwam minder hard aan.
    Vorig jaar nog best vermaakt met alleen cat 1.
    Vond het ook wel eens leuk om rustig te kijken ipv zelf druk bezig te zijn met vuurwerk.

    Dit jaar een zooi kwaliteit cat 1 al vroeg aangeschaft,en tja...misschien ook wel een blokje dit jaar
    Vorig jaar zagen we allemaal wat er de lucht in ging,en gehandhaafd werd er niet,dus ik ben zeer benieuwd naar deze oud en nieuw.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  9. #67
    VWC-Lid uxenve's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 oktober 2020
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.027
    Thanks
    231
    1.054 waarderingen in 400 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hardstylboy Bekijk bericht
    Ja door cat 1 vuurwerk af te steken
    Nee? Kan toch ook gewoon f2? Je moet alleen een ritje maken.

  10. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Die nieuwe variant kan in deze stelling wel eens roet in het eten gaan gooien.
    Gezien de acties die hier wereldwijd op worden genomen.

  11. #69
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StingrayG6 Bekijk bericht
    Die nieuwe variant kan in deze stelling wel eens roet in het eten gaan gooien.
    Gezien de acties die hier wereldwijd op worden genomen.
    Weer een nieuwe variant? Wat hebben ze nu weer verzonnen? De Bruls-variant? Extra Extra Extra besmettelijk. Oh ja, je wordt er lelijk, dik en chagrijnig van.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Pyro Is Art voor het bericht:


  13. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Heel kort : Het word een enorme puinhoop!

  14. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2012
    Berichten
    227
    Thanks
    415
    138 waarderingen in 74 posts
    Avondklok met oud en nieuw?

  15. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Berichten
    2.036
    Thanks
    251
    756 waarderingen in 451 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin1992 Bekijk bericht
    Avondklok met oud en nieuw?
    Het zou mij totaal niet verbazen, maar ook dat valt moeilijk te handhaven en ze gaan echt niet het leger de straat op sturen...

  16. #73
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin1992 Bekijk bericht
    Avondklok met oud en nieuw?
    Als ze dat doen, mogen ze wel heel snel heel fors gaan investeren in handhaving/politie.
    Want alleen zure/nare mensen zullen met de jaarwisseling binnen blijven om 12 uur.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  17. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StingrayG6 Bekijk bericht
    Die nieuwe variant kan in deze stelling wel eens roet in het eten gaan gooien.
    Gezien de acties die hier wereldwijd op worden genomen.
    Het ironische is dat met iedere variant van een virus, het virus zelf minder gevaarlijk wordt, maar de maatregelen dat men wereldwijd neemt wel erger wordt. Dat een virus met iedere mutatie minder gevaarlijk wordt, ook al zou deze wel besmettelijker kunnen zijn, hoor je helaas niet in de media. Ik denk dat we er straks nog een derde jaar achteraan kunnen gaan plakken en we weer een "tijdelijke" of "eenmalige" verbod krijgen vanwege corona en de druk op de zorg dat straks na 3 jaar nog steeds niet is opgeschaald. Als Duitsland ook nog blijft volgen dan dooft de passie bij de meeste mensen als een kaars. :(

  18. Deze 4 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  19. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Na flink wikken en wegen zal de jaarwisseling positief worden. Het is niet anders en had er flink de balen in. Positief is wel had de dag erna cat 1 geshopt na afkondiging van het verbod. Had F2 geshopt voor het verbod kwam. Kan 4 uurtjes vooruit had nog het 1 of ander liggen. Heb in baarle nog 10 cakes gescoord en als ik kijk wat er ligt ben ik tevreden. Koop ook niets meer bij, het is goedzo.

    Ondanks alles heb ik er weer zin in. Heb me lijst weer af voor 2022/2023 om de Nederlandse verkopers te steunen. En 2 tripjes België kijk al weer uit naar volgend jaar.

    Aangezien er met oud en nieuw een rijsttafel komt kan ik rustig eten.

    Maar kijk er echt naar uit en volgend jaar weer bouwen aan een mooie collectie.

Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •