Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkmakers beginnen levering aan winkels nu verbod van de baan lijkt

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door MelvinFR Bekijk bericht
    Vraag me alleen af of hij spreekt over een lokaal of landelijk vuurwerkverbod.
    Het is een raadslid van GroenLinks denk (benadruk nog wel ik denk) dat dhr de Vuyst nu hard aan het schreeuwen is voor lokaal.

    Comment


      #17
      Poeh het nieuws is positief, veel media meld het heb nu een vertrouwen dat het goed komt maar wacht rustig af wat het besluit is.

      Comment


        #18
        Dat vroeg ik me ook al af. Maar mocht hij lokaal bedoelen dan kan in pricipe heel nederland gewoon in den haag vuurwerk kopen.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door FelleFlitsSuperKnal Bekijk bericht
          Dat vroeg ik me ook al af. Maar mocht hij lokaal bedoelen dan kan in pricipe heel nederland gewoon in den haag vuurwerk kopen.
          Zo werkt het natuurlijk niet haha. Als er wordt besloten voor een landelijk verbod geldt dat natuurlijk ook voor Den Haag.

          Comment


            #20
            Ik moet een beetje lachen @MelvinFR en FelleFlitsSuperKnal. Heerlijk tegenstrijdig lijkt het op. De ene zegt bij een lokaal verbod kan heel Nederland in Den Haag kopen, de ander zegt zo werkt het niet bij een landelijk verbod geldt ook voor Den Haag mooi echt mooi goud gewoon.

            Comment


              #21
              Lol haha. Maar laten we hopen dat die vvd'er meer weet en het landelijk bedoeld.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                Op de zaken vooruitlopen kan niet er is geen verbod nu en de status quo is dat het gewoon mag dit jaar want het was een eenmalig verbod.

                Het is aan de politiek om rekening te houden met en dus niet andersom. Alle kosten die nu gemaakt worden door de branche moeten dan ook vergoed worden mocht het toch niet doorgaan.
                Beginnen met de voorraad uitrijden terwijl de officiële beslissing over het op tafel liggende vraagstuk m.b.t. een nieuw vuurwerkverbod nog niet is genomen, aan de hand van uitspraken van twee personen, zou je m.i. wel degelijk op de zaken vooruit lopen kunnen noemen.
                Het kabinet heeft het mandaat om opnieuw een verbod af te kondigen, daar doet hun belofte dat het eenmalig zou zijn niks aan af. Het moeten compenseren van reeds gemaakte kosten zal het kabinet echt niet tegenhouden om een eventueel verbod er door te drukken indien zij daartoe beslist.
                Dit is nog geen gelopen race.
                V E R S N E L

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door LongaViaEst Bekijk bericht
                  Beginnen met de voorraad uitrijden terwijl de officiële beslissing over het op tafel liggende vraagstuk m.b.t. een nieuw vuurwerkverbod nog niet is genomen, aan de hand van uitspraken van twee personen, zou je m.i. wel degelijk op de zaken vooruit lopen kunnen noemen.
                  Het kabinet heeft het mandaat om opnieuw een verbod af te kondigen, daar doet hun belofte dat het eenmalig zou zijn niks aan af. Het moeten compenseren van reeds gemaakte kosten zal het kabinet echt niet tegenhouden om een eventueel verbod er door te drukken indien zij daartoe beslist.
                  Dit is nog geen gelopen race.
                  Enerzijds heb je natuurlijk gelijk, echter door de situatie dit jaar zijn er niet heel veel punten die het kabinet nog als houvast hebben om een verbod echt goed onderbouwend te krijgen. Vorige week had ik een gevoel van 5/95 nu heb ik echt wel een 50/50 gevoel.

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dmenrapstar Bekijk bericht
                    Enerzijds heb je natuurlijk gelijk, echter door de situatie dit jaar zijn er niet heel veel punten die het kabinet nog als houvast hebben om een verbod echt goed onderbouwend te krijgen. Vorige week had ik een gevoel van 5/95 nu heb ik echt wel een 50/50 gevoel.
                    Feit blijft dat de regering bij het nemen van maatregelen kan afwijken van OMT advies (of in dit geval: bij ontbreken ervan hun eigen plan trekken). Dat bleek vorige week maar weer toen het pakket nieuwe maatregelen bekend werd. Op diverse punten waren ze roomser dan de paus en gingen ze aanzienlijk verder dan het OMT advies, terwijl ze op andere punten juist minder ver gingen dan het OMT had gewild.
                    Ik snap de jubelstemming hier n.a.v. deze nieuwsberichten, maar nu al de vlaggen uithangen is voorbarig, de definitieve beslissing is er simpelweg nog niet.
                    V E R S N E L

                    Comment


                      #25
                      Ik denk dat de kans groter is dat de verkoop van f2 gewoon doorgaat dit jaar. De 50/50 zijn we al gepasseerd.

                      We hebben het hier over een verbod op landelijke verkoop. Daar heeft de EU ook nog wat over te zeggen. Vrije handel. Er moeten door een EU lidstaat zwaarwegende argumenten worden overlegd aan Brussel om op die vrije handel inbreuk te doen. Nu gezaghebbende personen als Gommers en Kuipers aangeven dat er geen significante druk op IC’s en verpleegafdelingen is in ziekenhuizen is er geen grond voor zo’n ingrijpende verordening met de zorg/covid als argument. Daarnaast heb je ook nog eens te maken met een termijn waarin je dit soort zaken moet aangeven en regelen met Brussel.

                      Ik denk dat het kabinet de mededeling even naar voren schuift om zichzelf ruimte te verschaffen een goed verhaal te brengen. Het zou zo maar kunnen zijn dat ze dan gooien op de inbreng en beslissingstermijn.
                      Vier veilig, vier legaal!

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
                        Ik denk dat het kabinet de mededeling even naar voren schuift om zichzelf ruimte te verschaffen een goed verhaal te brengen. Het zou zo maar kunnen zijn dat ze dan gooien op de inbreng en beslissingstermijn.
                        Dat denk ik bijna niet.. dat zou namelijk betekenen dat ze "te laat" zijn met hun beslissing, dat is flink gezichtsverlies en daar zullen ze nooit moedwillig op aansturen (lijkt mij).
                        Ik denk vooral dat het Kabinet zelf de noodzaak (gelukkig) niet inziet zolang het OMT daar niet op aandringt en ook andere partijen (buiten GL, PvdD) zoals de Zorg of Politie zelf ook niet aansturen op een verbod.
                        Overal proef je 50/50; in de media, in de polls, in de politiek, zelfs in de Zorg. Ik hoop dat ze mede daarom zich geen moeilijk gedoe met de EU en intern op de hals willen halen en het laten voor wat het is

                        Maar helemaal gerust ben ik er nog steeds niet op...
                        Al die media-artikelen van gister en vandaag hebben dezelfde bron en baseren zich op het debat en het gestarte uitleveren (wat zowel logisch als voorbarig is).

                        Comment


                          #27
                          En hoe zal het nu gaan met de producten die in de winkels zitten?
                          They lovin' da bulletz comin' from ma gun!

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
                            Ik denk dat de kans groter is dat de verkoop van f2 gewoon doorgaat dit jaar. De 50/50 zijn we al gepasseerd.

                            We hebben het hier over een verbod op landelijke verkoop. Daar heeft de EU ook nog wat over te zeggen. Vrije handel. Er moeten door een EU lidstaat zwaarwegende argumenten worden overlegd aan Brussel om op die vrije handel inbreuk te doen. Nu gezaghebbende personen als Gommers en Kuipers aangeven dat er geen significante druk op IC’s en verpleegafdelingen is in ziekenhuizen is er geen grond voor zo’n ingrijpende verordening met de zorg/covid als argument. Daarnaast heb je ook nog eens te maken met een termijn waarin je dit soort zaken moet aangeven en regelen met Brussel.

                            Ik denk dat het kabinet de mededeling even naar voren schuift om zichzelf ruimte te verschaffen een goed verhaal te brengen. Het zou zo maar kunnen zijn dat ze dan gooien op de inbreng en beslissingstermijn.
                            Als de verkoop in Duitsland en België wel gewoon mag doorgaan heb je zeker een zaak.

                            Comment


                              #29
                              PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                              Comment

                              Working...
                              X