Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.045
    19.065 waarderingen in 8.441 posts

    Voor of tegen vuurwerkverbod? "De hond vindt vuurwerk vreselijk"

    "60 á 70 procent van de mensen vindt het wel genoeg zo. We hebben het gehad", zegt voorstander van een vuurwerkverbod Joost Huijsing uit Hilversum. Steeds meer mensen zien wel iets in een vuurwerkverbod in hun gemeente. Toch zijn er ook nog tegenstanders, zoals Emile Jaratt uit Heerhugowaard. "

    "De hond vindt het vreselijk, daarom vluchten we soms naar Frankrijk. Het is al begonnen, de eerste knallen hebben we eind oktober al gehad", vertelt Huijzing terwijl hij zijn hond uitlaat.

    Meer scholing
    Maar daar denkt Emile Jarratt uit Heerhugowaard anders over. "Als je vuurwerk weghaalt bij oud en nieuw, wat heb je dan nog te vieren?", zegt hij. Hij werd als tienjarig jongetje gegrepen door het vuurwerkvirus. Volgens hem zal een verbod niet helpen: er zal dan meer illegaal vuurwerk op de markt komen, en meer mensen zullen gewond raken. "Ga ervoor zorgen dat je de raddraaiers weet op te pakken. En geef er betere straffen voor."

    Scholing is volgens Jaratt ook een oplossing "Bij ons op school kwam er vroeger een wijkagent vertellen wat je wel en niet moest doen met vuurwerk."

    Traditie, of niet?
    Voor veel mensen is vuurwerk een traditie op oudjaarsavond. Maar volgens Huijsing klopt dat niet. "Dit bestaat maar 50 jaar en een traditie gaat veel langer mee. Die mensen hebben hun kans gehad, geef ons nu dan 50 jaar alleen maar vuurwerkshows op het marktplein."

    https://www.nhnieuws.nl/nieuws/29368...werk-vreselijk
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Genoeg mensen die hun hond zijn behoefte midden op straat laten doen of in het gras waar mensen door lopen, picknicken, spelen, enz. Sommigen laten hun hond zich tegoed doen aan tuinen van bewoners (de brutaliteit). Daar hebben we het hele jaar last van.

    Weg met honden dan, of gewoon iedereen leven en laten leven?

  3. Deze 2 gebruikers waarderen Flashing_Diamond voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Genoeg mensen die hun hond zijn behoefte midden op straat laten doen of in het gras waar mensen door lopen, picknicken, spelen, enz. Sommigen laten hun hond zich tegoed doen aan tuinen van bewoners (de brutaliteit). Daar hebben we het hele jaar last van.

    Weg met honden dan, of gewoon iedereen leven en laten leven?
    inderdaad man en wat dacht je van de 30.000 zwaargewonden op jaarbasis in Nederland door honden... Grootste gedeelte van de gewonden zijn nog kinderen ook.

    Voortaan alleen nog maar hondenshows georganiseerd door de gemeente en geen honden meer voor consumenten?!

    Uiteraard ben ik niet voor een "hondenverbod" maar ik vind het altijd wel ironisch dat hondenbezitters klagen over vuurwerkoverlast terwijl honden zelf voor gigantische overlast en veel gewonden zorgen. Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen...

    Maargoed ze zeggen dan altijd "maar mijn fifi doet dat niet hoor!"

    Als we nog 30 jaar zo door gaan met al die verboden dan blijft blijft er niets over, word een grijze wereld zo waarin alles wat "risico" met zich mee brengt verboden is...
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  5. Deze 2 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Tjonge jonge, wat een gedoe, terwijl het gaat over een afsteekperiode van 8 uur per jaar. Wordt dan tegenwoordig niemand meer een kort pleziertje gegund?
    Wij hebben ook een kat, bang voor vuurwerk. Krijgt een pilletje van de dierenarts om tot rust te komen. Daarna is dat beessie het alweer vergeten.
    Dus mensen met honden en katten:niet zitten miepen of huisdieren misbruiken om verbod er door te drukken.

  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    184
    Thanks
    0
    89 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Genoeg mensen die hun hond zijn behoefte midden op straat laten doen of in het gras waar mensen door lopen, picknicken, spelen, enz. Sommigen laten hun hond zich tegoed doen aan tuinen van bewoners (de brutaliteit). Daar hebben we het hele jaar last van.

    Weg met honden dan, of gewoon iedereen leven en laten leven?
    Goed idee, dan honden ook maar in de ban.

    Mijn kinderen komen geregeld met hondenstront aan hun schoenen thuis en ook ik ben wel eens de sjaak.
    De mensen laten hun honden gewoon poepen op het grasveld van de speeltuin.

  8. Deze gebruiker waardeert joentje voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joentje Bekijk bericht
    Goed idee, dan honden ook maar in de ban.
    Ja inderdaad wij hebben zo'n honden toilet in de straat, een honden uitlaat park op 5 minuten lopen. En 10 minuten lopen is nog een park waar ook geen opruimplicht is...en nog ligt er stront op straat

    Waar halen die mensen hun cijfers ook vandaan 60-70% laat me niet lachen(huilen) wat een onzin
    60-70% is klaar met de politieke onkunde in dit land, ga daar maar eens wat aan doen

  10. #7
    VWC-Lid Knalka's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 april 2020
    Berichten
    484
    Thanks
    675
    672 waarderingen in 215 posts
    Ik snap nooit dat het argument ´traditie´ altijd aangehaald wordt. Wat maakt het uit of het een traditie is. Het gaat erom dat het legale siervuurwerk door het overgrote deel van Nederland als heel leuk wordt ervaren, een deel van deze Nederlanders weet dit zelf niet eens. Geef eens een welbespraakt persoon zendtijd m.b.t. het onderwerp vuurwerk. Niet elke keer een jongen aan de keukentafel die iets roept over een traditie en dat illegaal vuurwerk voor meer slachtoffers gaat zorgen bij een verbod.... zucht

  11. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.578 waarderingen in 583 posts
    Ik word er een beetje moe van dat ze elke keer die hond naar voren te schuiven als reden. Flikker toch op. Je weet dat er vuurwerk is met de jaarwisseling als je kiest voor een hond.

  12. Deze 8 gebruikers waarderen Afcajax voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2019
    Berichten
    50
    Thanks
    14
    22 waarderingen in 7 posts
    Ach leef en laat leven, misschien toch niet zo gek hier een dictatuur, krijgt of iedereen verplicht vuurwerk afsteken of iedereen verplicht een hond. Dan zijn de regels duidelijk. Nu mag elke slecht gehumeurde er een willekeurige mening over hebben en heerst de stemmingsmakerij. Zojuist al een fijne reclame van een zekere zorgverzekeraar gezien die de propaganda mooi verspreid. Overigens heb ik zelf een hond die net als z’n baas het liefst naar buiten rent bij de eerste knal die hij hoort. Zo kan het dus ook.

  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    58
    297 waarderingen in 98 posts
    Ik vind honden vreselijk.

  15. Deze gebruiker waardeert PatrickM voor het bericht:


  16. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 mei 2020
    Locatie
    Down South
    Berichten
    562
    Thanks
    850
    531 waarderingen in 212 posts
    Ben ook groot voorstander van leven en laten leven. Ik vind het alleen altijd wel heel opmerkelijk dat het juist de hondenliefhebbers zijn die zich zo hard laten horen.

    Immers, deze hobby is op meerdere fronten een ware nachtmerrie voor de planeet en samenleving. 1)CO2, 2)overlast en 3) letsel/gewonden.

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Fermata voor het bericht:


  18. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 november 2020
    Berichten
    184
    Thanks
    0
    89 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Bekijk bericht
    Waar halen die mensen hun cijfers ook vandaan 60-70% laat me niet lachen(huilen) wat een onzin
    60-70% is klaar met de politieke onkunde in dit land, ga daar maar eens wat aan doen
    Die 60-70% zijn linkse NPO-peilingen en niet betrouwbaar.

    Die laten allerlei overlast, vandalisme en zwaar gewonden door zwaar illegaal vuurwerk op TV zien en presenteren dit als consumentenvuurwerk om zo de mensen een hekel aan vuurwerk te laten krijgen.

    Als je de mensen zou uitleggen dat die harde knallen, vandalisme en zwaar gewonden door zwaar illegaal vuurwerk komt en niet door consumentenvuurwerk en ze vragen wat ze alleen van siervuurwerk vinden dan denk ik dat mensen daar minder problemen mee hebben.

  19. #13
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Ik word er een beetje moe van dat ze elke keer die hond naar voren te schuiven als reden. Flikker toch op. Je weet dat er vuurwerk is met de jaarwisseling als je kiest voor een hond.
    Sommige gaan er dan expres mee naar buiten. En dan klagen.
    Ik weet nog toen je mocht afsteken vanaf 10 uur in de ochtend.

  20. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  21. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Ik heb niks met sommige baasjes van honden.

    Verbieden aub.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  22. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2007
    Locatie
    Z. O. Drenthe
    Berichten
    112
    Thanks
    32
    127 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Sommige gaan er dan expres mee naar buiten. En dan klagen.
    Ik weet nog toen je mocht afsteken vanaf 10 uur in de ochtend.
    Hier haal je een goed punt aan! Knallers zijn inmiddels al verboden en de afsteektijden beperkt. Wij hebben zelf ook 2 hondjes die het niet fijn vinden maar je kunt ook creatief zijn.

    Om 12 uur krijgen ze een lekkernij waar ze een half uur zoet mee zijn. Dan gaan ze in de. Achterkamer met muziek aan en de gordijnen dicht. Dan kan ik lekker me ding doen buiten

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •