Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 17 van 41 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 255 van 612
  1. #241
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    @Gizmo75 hun argumenten zijn zwak, de zorg ontlasten, de handhaving ontlasten etc etc.

    Maar het tweede argument kun je al tackelen. Handhaving ontlasten ik vraag me hier ook echt af, en zit er heel de dag aan te denken, heb er geen antwoord op, hoe ga je de handhaving ontlasten.

    Ze moeten het illegale vuurwerk opsporen, ze moeten ahter elke knal aan, ze moeten de orde op straat bewaren, coronaregels handhaven, mogelijk is de horeca open kunnen ze uitgaangebieden handhaven, grenscontroles uitvoeren(mogelijk. Er zijn zoveel dingen dat de handhavers alleen maar meer druk krijg van ze. Er is zoveel te doen maar maken handhavers het echter wel moeilijker. Zou oudejaarsdag/nacht maar dienst hebben zeg als handhaver dan lijkt mij het echt zwaar en met dat verbod nog zwaarder zij zijn ieder geval niet ontlast.

    Daarom mijn vraag hoe ga je handhavers ontlasten terwijl ze moeten handhaven met het verbod?? En je weet we hebben bijna geen handhavers.

  2. Deze gebruiker waardeert Vuurwerkliefhebber34 voor het bericht:


  3. #242
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin1992 Bekijk bericht
    Dus vanavond weten we waar we aan toe zijn?
    Hij was al ontraden door Rutte, ik weet niet of er dan überhaupt iets mee gedaan wordt

  4. #243
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2012
    Berichten
    227
    Thanks
    415
    138 waarderingen in 74 posts
    Ontraden wil zeggen dat er niks mee gedaan word? ( goed nieuws dus?)

  5. #244
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2020
    Berichten
    366
    Thanks
    98
    372 waarderingen in 134 posts
    Volgens mij is hij ontraden omdat het kabinet er zelf een keus over gaat maken. Dus hoeft het niet in de kamer besproken te worden? Rutte had tegen die Pvdd mevrouw ook gezegd dat wanneer ze er een keus over gemaakt hebben, ze zullen laten weten wat hun motivatie achter die keus is. En niet andersom. (toen kwam dat verhaal van die worst en vegetarische schone)

  6. Deze gebruiker waardeert T-rixxer voor het bericht:


  7. #245
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin1992 Bekijk bericht
    Ontraden wil zeggen dat er niks mee gedaan word? ( goed nieuws dus?)
    Betekend eigenlijk dat hij liever niet wil dat er op gestemd wordt, omdat het kabinet zelf nog geen beslissing of standpunt gekozen heeft (of nog niet uitspreekt kan ook natuurlijk)

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Starburst voor het bericht:


  9. #246
    VWC-Lid Q12307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2020
    Berichten
    267
    Thanks
    494
    567 waarderingen in 132 posts
    https://www.gelderlander.nl/home/vuu....google.com%2F

    Mooie actie van de branche! (credits aan lunteren97)

  10. Deze 6 gebruikers waarderen Q12307 voor het bericht:


  11. #247
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
    Volgens mij is hij ontraden omdat het kabinet er zelf een keus over gaat maken. Dus hoeft het niet in de kamer besproken te worden? Rutte had tegen die Pvdd mevrouw ook gezegd dat wanneer ze er een keus over gemaakt hebben, ze zullen laten weten wat hun motivatie achter die keus is. En niet andersom. (toen kwam dat verhaal van die worst en vegetarische schone)
    Correct ik was dat helemaal vergeten dat Rutte dat zei over het besluit. Zat met me gedachte bij de worst naast de groenteschotel

  12. #248
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkliefhebber34 Bekijk bericht
    @Gizmo75 hun argumenten zijn zwak, de zorg ontlasten, de handhaving ontlasten etc etc.

    Maar het tweede argument kun je al tackelen. Handhaving ontlasten ik vraag me hier ook echt af, en zit er heel de dag aan te denken, heb er geen antwoord op, hoe ga je de handhaving ontlasten.

    Ze moeten het illegale vuurwerk opsporen, ze moeten ahter elke knal aan, ze moeten de orde op straat bewaren, coronaregels handhaven, mogelijk is de horeca open kunnen ze uitgaangebieden handhaven, grenscontroles uitvoeren(mogelijk. Er zijn zoveel dingen dat de handhavers alleen maar meer druk krijg van ze. Er is zoveel te doen maar maken handhavers het echter wel moeilijker. Zou oudejaarsdag/nacht maar dienst hebben zeg als handhaver dan lijkt mij het echt zwaar en met dat verbod nog zwaarder zij zijn ieder geval niet ontlast.

    Daarom mijn vraag hoe ga je handhavers ontlasten terwijl ze moeten handhaven met het verbod?? En je weet we hebben bijna geen handhavers.
    Ik snap en volg je redenering helemaal. Daarom ben ik ook positief. Geloof mij, het Kabinet is zich echt wel bewust van de situatie. Dat heb ik een aantal posts terug ook nog een keer geprobeerd uiteen te zetten. Dus wat mij betreft hoeven we daar niet verder op in te gaan.

    Echter, de angst die hier heerst is dat de Politiek net als vorig jaar onder druk geen besluit op de inhoud maar op de emotie maakt. Of zoals sommigen nog steeds beweren op basis van een stukje onderhandeling in combinatie met andere voorstellen. Dat hoort bij nou eenmaal bij onze Politiek. Ik verwacht nog steeds dat dit nu niet het geval is maar zolang het hoge woord er niet uit is blijft de onzekerheid.
    www.huismanvuurwerk.nl

  13. Deze 7 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  14. #249
    VWC-Lid Typmyp's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2020
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    259
    Thanks
    1.151
    169 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Q12307 Bekijk bericht
    https://www.gelderlander.nl/home/vuu....google.com%2F

    Mooie actie van de branche! (credits aan lunteren97)

    Ook NU.NL heeft het bericht overgenomen en spreekt erover dat het vuurwerkverbod dit jaar van de baan lijkt...

    https://www.nu.nl/economie/6168315/v...aan-lijkt.html

  15. Deze 5 gebruikers waarderen Typmyp voor het bericht:


  16. #250
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Die zullen wel meer weten toch? ������
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  17. Deze gebruiker waardeert dennis-pyro voor het bericht:


  18. #251
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typmyp Bekijk bericht
    Ook NU.NL heeft het bericht overgenomen en spreekt erover dat het vuurwerkverbod dit jaar van de baan lijkt...

    https://www.nu.nl/economie/6168315/v...aan-lijkt.html
    Beetje voorbarig lijkt me. Zolang het hoge woord er nog niet uit is blijf ik sceptisch. Het is net als een demo in september: prachtig al die samples, maar zolang de daadwerkelijke productie nog niet geschoten is moet je kritisch en enigszins wantrouwend blijven .

  19. Deze 3 gebruikers waarderen dabombe voor het bericht:


  20. #252
    VWC-Lid Q12307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2020
    Berichten
    267
    Thanks
    494
    567 waarderingen in 132 posts

  21. #253
    VWC-Lid TMCThomas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2017
    Berichten
    307
    Thanks
    338
    249 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typmyp Bekijk bericht
    Ook NU.NL heeft het bericht overgenomen en spreekt erover dat het vuurwerkverbod dit jaar van de baan lijkt...

    https://www.nu.nl/economie/6168315/v...aan-lijkt.html
    Alleen maar goed, ik heb altijd het gevoel dat de media daar best een beetje sturend in werkt. Laten we het hopen! Als het idee is dat het al doorgaat is het alleen maar lastiger om het dan nog te cancelen.

  22. #254
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Berichten
    181
    Thanks
    1
    72 waarderingen in 44 posts
    Door nu de bunkers te vullen bij de verkooppunten wordt de druk wel opgevoerd. Wordt er alsnog een verbod doorgedrukt dan betekent het veel gevulde vuurwerkbunkers bij verkooppunten, wat volgens mij niet permanent mag. Dat betekent extra druk bij de politiek en ook veel hogere kosten mocht het adhoc moeten worden afgevoerd. En wie gaat dat betalen? Dat red je m.i. niet met 40 miljoen euro.

  23. #255
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    O laten we het toch hopen. Bij goed nieuws komt er 500€ bovenop het huidige budget.

  24. Deze 4 gebruikers waarderen Kees voor het bericht:


Pagina 17 van 41 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •