Pagina 1 van 34 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 499
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Thanks
    2.242
    Thanked 2.500 Times in 1.310 Posts

Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Hey mede freaks, is het vreemd dat mij deze week het gevoel bekuipt dat de kans aanwezig is dat we wederom dit jaar een landelijk verbod gaan krijgen?
    Reden waarom ik dit gevoel sterk krijg is dat men weer heel langzaam de besmettinggraad aan het inmasseren zijn en er een sentiment gecreeerd wordt dat het hele ernstige vormen krijgt en het R getal weer boven de 1 staat.

Wat denken jullie, zijn ze de boel weer in stelling aan het zetten of zie ik beren op de weg?

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.199
    Thanked 3.715 Times in 1.366 Posts
    Eerlijk gezegd had ik gisteren voor het eerst ook deze gedachte. Het is in mijn ogen een optelsom:

- Klimaatgezeik
    - Hoge druk op de zorg
    - Personeelstekorten
    - Griepgolf
    - Coronacijfers

Het zou niet moeten kunnen, maar ik hou er langzaam wel een beetje rekening mee in het achterhoofd.
    www.youtube.com/channel/UCced29DpMJMm_wIpV8ICg8w

3. The Following 4 Users Say Thank You to Avalanche For This Useful Post:

VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Thanks
    1.751
    Thanked 1.428 Times in 997 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd had ik gisteren voor het eerst ook deze gedachte. Het is in mijn ogen een optelsom:

- Klimaatgezeik
    - Hoge druk op de zorg
    - Personeelstekorten
    - Griepgolf
    - Coronacijfers

Het zou niet moeten kunnen, maar ik hou er langzaam wel een beetje rekening mee in het achterhoofd.
    Sfeerverhogend is het niet dit topic, maar sinds afgelopen week bekruipen me ook deze gedachten...
    Het zou toch niet te geloven zijn...

5. The Following User Says Thank You to vuurwerkfreakk For This Useful Post:

VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Thanks
    1.199
    Thanked 3.715 Times in 1.366 Posts
    Toch, als ik de onderbuik even vergeet, kan ik het me eigenlijk niet voorstellen. Want vorig jaar was er ook een verkoopverbod. Gezien alle regelingen en huidige voorraad kan dat eigenlijk niet nog een keer. En als je dan ziet wat er de lucht in ging zonder verkoop, dan kunnen ze zelf ook wel indenken wat dat gaat betekenen voor dit jaar.

Dus ik heb goed hoop, maar je ziet inderdaad al wat tekenen aan de wand...
    www.youtube.com/channel/UCced29DpMJMm_wIpV8ICg8w

7. The Following 2 Users Say Thank You to Avalanche For This Useful Post:

Thanks
    2.242
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Sfeerverhogend is het niet dit topic, maar sinds afgelopen week bekruipen me ook deze gedachten...
    Het zou toch niet te geloven zijn...
    Grappig om te lezen dat jullie hetzelfde ervaren, het is een scenario die ik liever niet in mijn hoofd hebt. Inderdaad sfeerverhogend is dit bepaald niet nee.... maar ik vind dat het ieder jaar beetje bij beetje minder wordt door gezeik en gezeur van overheid en burgers.

Toch, als ik de onderbuik even vergeet, kan ik het me eigenlijk niet voorstellen. Want vorig jaar was er ook een verkoopverbod. Gezien alle regelingen en huidige voorraad kan dat eigenlijk niet nog een keer. En als je dan ziet wat er de lucht in ging zonder verkoop, dan kunnen ze zelf ook wel indenken wat dat gaat betekenen voor dit jaar.

Nee het kan ook bijna niet maar het is de overheid en die ziet de vuurwerkbranche dan echt als zwaar ondergeschikt..... er wordt gewoon keihard misbruik gemaakt van de corona in dit soort gevallen en dan metname door de linkse clubjes.... hopelijk houden ze nu de rug recht en zeggen ze nu ook dat het niet nodig is omdat er veel gevaccineerd zijn. Alles valt of staat met de IC opnames... tenminste dat was vorig jaar de reden.

9. The Following User Says Thank You to Pyroboy26 For This Useful Post:

VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Thanks
    1.052
    Thanked 1.102 Times in 664 Posts
    Alsjeblieft zeg, die smoes om de zorg tr ontzien kunnen ze niet meer gebruiken. Want 3 maanden later zat elk ziekenhuis vol met schaatsers die allerlei breuken en kneuzingen hadden . Geloven we deze mupperlt show nog ( 2de kamer)

11. The Following 3 Users Say Thank You to vuurwerkduiven For This Useful Post:

Thanks
    1.751
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Alsjeblieft zeg, die smoes om de zorg tr ontzien kunnen ze niet meer gebruiken. Want 3 maanden later zat elk ziekenhuis vol met schaatsers die allerlei breuken en kneuzingen hadden . Geloven we deze mupperlt show nog ( 2de kamer)
    Dat is tevens een supergoed hard aantoonbaar argument wat bijvoorbeeld een lobbypartij als HLVL goed zou kunnen hanteren in overleggen.

Thanks
    1.751

Mee eens, verstand en gevoel botsen vak met elkaar. Hoewel onderbuikgevoelens bij mij ook dikwijls uitkomen...

VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Thanks
    1.213
    Thanked 1.965 Times in 670 Posts
    Ik maak me totaal geen zorgen.

De situatie van nu is compleet verschillend van vorig jaar toen we nog met z'n allen ongevaccineerd door het leven stapten. Het aantal besmettingen neemt nu misschien wel toe, maar dat is niet zo vreemd na het volledig loslaten van de beperkingen. Het is eigenlijk positief om te zien hoe bescheiden de stijging is.

Veel belangrijker is de beddenbezetting in de ziekenhuizen. Die blijft nog steeds op een heel laag niveau. Daarmee is het vorig jaar gebruikte argument voor een tijdelijk vuurwerkverbod - ontlasting van de zorg - niet aan de orde.

Ik zou zeggen bestel moar!
    Well, that depends...

15. The Following User Says Thank You to fompert For This Useful Post:

Thanks
    2.242
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
    Ik maak me totaal geen zorgen.

De situatie van nu is compleet verschillend van vorig jaar toen we nog met z'n allen ongevaccineerd door het leven stapten. Het aantal besmettingen neemt nu misschien wel toe, maar dat is niet zo vreemd na het volledig loslaten van de beperkingen. Het is eigenlijk positief om te zien hoe bescheiden de stijging is.

Veel belangrijker is de beddenbezetting in de ziekenhuizen. Die blijft nog steeds op een heel laag niveau. Daarmee is het vorig jaar gebruikte argument voor een tijdelijk vuurwerkverbod - ontlasting van de zorg - niet aan de orde.

Ik zou zeggen bestel moar!
    precies daar hou ik me dan ook maar aan vast.... maar toch ben ik er nog niet volledig gerust op.

VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    4.614
    Thanked 4.454 Times in 1.726 Posts
    Ik maak me realistisch gezien weinig zorgen.
    Maar mijn vertrouwen in de overheid is wel flink gedaald sinds afgelopen jaar. Met name de hypocrisie m.b.t. het schaatsen, dat je toen niemand hoorde, ja dat vind ik echt stuitend.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Thanks
    2.611
    Ik vermoed dat dit het laatste jaar zonder landelijk vuurwerkverbod wordt. Ook als er geen landelijk verbod komt gaan de prijzen volgend jaar flink stijgen. Dus inderdaad bestel maar.

Thanks
    1.751
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door San71 Bekijk bericht
    Ik vermoed dat dit het laatste jaar zonder landelijk vuurwerkverbod wordt. Ook als er geen landelijk verbod komt gaan de prijzen volgend jaar flink stijgen. Dus inderdaad bestel maar.
    Waar baseer je dat laatste op? Grondstoffen of? Ben is serieus wel benieuwd naar, over het hoe en wat van vuurwerkprijzen en de factoren daarvan heb ik geen kaas gegeten.

VWC-Lid
    Thanks
    9
    Ik kan hier wel een klein beetje over uitleggen. De grondstofprijzen van bijna alle grondstoffen zijn het afgelopen jaar maar eigenlijk ook de jaren ervoor flink gestegen. Dit heeft voor 2020 en 2021 te maken met de COVID uitdagingen in de fabrieken.. denk aan “tijdelijke” sluitingen, weinig personeel omdat ze niet kunnen of mogen werken ect.ect. Elk product wat er gemaakt wordt in de wereld heeft grondstoffen als basis en die komen ook altijd uit een fabriek of plaats waren mens en machine werkt. Als er in het begin van de hele schakel problemen zijn dan zal de rest daar ook last van hebben. Het gevolg is weinig aanbod van materialen en dus schaarste met hogere prijzen tot gevolg. Voor het vuurwerk zijn met name de karton prijzen en de metaalprijzen “die ellendige kooien” het belangrijkst.

Naast deze stijging van de grondstofprijzen hebben we ook de pech dat de vervoerkosten uit China of eigenlijk heel Azië tot ongelooflijke record hoogte zijn gestegen. Daarbij komt dat het vervoer van vuurwerk al vele malen duurder was dan bijv een houten tafel. In de krant stond laatst dat een container uit China ongeveer 14000 usd kost en dat dit 2 jaar geleden op ongeveer 1500/2000 usd lag. Een enorme stijging en dan te bedenken dat een container vuurwerk al rond de 8000/9000 usd was.. laat staan nu.

Als met name de vervoerkosten niet terug gaan naar normaal is een grote stijging van de vuurwerkprijzen zo goed als zeker..

Hoop dat dit een beetje duidelijke uitleg is.

21. The Following 8 Users Say Thank You to rollingthunder For This Useful Post:

Thanks
    1.751
    Heel duidelijk idd, goed om te weten en evt extra budget vrij te maken!

23. The Following User Says Thank You to vuurwerkfreakk For This Useful Post:

Pagina 1 van 34 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten