Pagina 32 van 32 EersteEerste ... 22303132
Weergegeven resultaten: 466 t/m 467 van 467
  1. #466
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Als het maar enigszins uit de hand loopt dit jaar geloof ik ook dat het over en sluiten is dan ja...

    Te bizar dat consumentenvuurwerk daar slachtoffer van gaat worden straks
    Ik ben er eerlijk gezegd nog niet zo bang voor.
    het HVLV doet goed werk om aan te tonen dat de overlast door illegaal voorwerk komt.
    Als je het gaat verbieden zoals afgelopen 2 jaar zie je dat de overlast alleen maar zal toenemen. Laat staan een definitief verbod, dan gaat iedereen in januari al naar Belgie/polen voor hun vuurwerk.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen kloesje voor het bericht:


  3. #467
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Voor mijn gevoel weet VVD gewoon meer dan goed hoe de vork in de steel zit, ze zijn zelfs notabene aan het voorsorteren op een mogelijke actie vanuit GL of PvdD, door mogelijk zelf met een initiatiefvoorstel te komen om het huidige legale F2 consuvuurwerk een toekomst te kunnen geven. Ook de andere echt anti-vuurwerkverbod partijen zijn bekend, BBB, PVV, FvD, enzovoorts. CDA zal denk ik in lijn met VVD omgaan met een voorstel tot een verbod, alleen D66 is nu een twijfel geval. D66 is, als CDA idd in lijn met VVD om zal gaan met een voorstel tot een verbod, niet direct nodig voor een meerderheid tegen een verbod, maar D66 aan onze zijde zal wel een mooi signaal zijn naar de linkse kliek.

    Ofwel, ik verwacht ook volgend jaar nog geen verbod. De kans dat er het een en ander gebeurt is aanwezig, maar ik verwacht voornamelijk gezeik door illegaal spul en grensoverschrijdend gedrag. Ik denk dat als de legale vuurwerkverkopers zeer duidelijke instructies meegeven over bijvoorbeeld vuurwerkbrillen, zowel voor de afsteker als toeschouwer, dan zal er door legaal vuurwerk niet zoveel letsel ontstaan, anders dan brandwondjes.

    Ik vermoed dat letsel cijfers wel een belangrijke factor zullen zijn, maar ik denk ook dat de grote partijen in Den Haag weten dat het volk losgaat na twee jaar corona. Dat zagen we bij alles eigenlijk dit jaar, bij evenementen, feesten, dus ook bij de jaarwisseling. Ik denk niet dat ze direct voor een verbod gaan.

  4. Deze gebruiker waardeert htevents voor het bericht:


Pagina 32 van 32 EersteEerste ... 22303132

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •