Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 133
  1. #46
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    alleen zijn die lawine pijlen weer een slecht voorbeeld, dat word door media weer opgeblazen dat ze te vergelijken zijn met handgranaten en dat soort vergelijkingen en dat is ook niet goed voor de vuurwerk scene, maar het idee van je opzet is goed hoor

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3307 Bekijk bericht
    Ik heb mooie reclame spotjes bedacht die zeker impact kunnen hebben op de doelgroep om vandalisme tegen te gaan.
    De huidige spotjes richten zich enkel op veiligheid, doen dat ook nog eens verkeerd, terwijl vandalisme misschien nog wel een grotere rol speelt momenteel.

    Maar goed, wat kun je als doorsnee burger nou met ideetjes als je moet opboksen tegen de overheid en media.


    Scenario

    1:
    -Een jongen van 16 in een scootershop dat net een nieuwe dure uitlaat heeft gekocht
    -Hij is net klaar met em op zijn gepimpte scooter te monteren waar hij al veel geld in heeft gestoken en kijkt er trots na

    2:
    -Hij staat tegen de avond met een groepje vrienden buiten, allen met de aandacht naar een stel lawine pijlen
    -Ze tapen het vast in een telefooncel en steken het aan
    -Lawine pijlen gaan af en de telefoon cel is zwaar beschadigt en ruiten zijn gesprongen
    -Iedereen lachen en roepen hoe vet en stoer dat wel niet was

    3:
    -Later op de avond. Mysterieuze kerel loopt met 2 lawine pijlen door de straat naar het huis van de desbetreffende jongen
    -Plakt de 2 lawine pijlen tussen zijn scooter, steekt het aan en rent weg om het hoekje
    -Ze gaan af en de scooter is zwaar beschadigt
    -Jongen rent paniekerig naar buiten en ziet tot zijn grote schrik wat er is gebeurd met bijna de tranen in zijn oog


    -Om vervolgens af te sluiten op zwart beeld met de bekende slogan "Stook verstandig, slopen is niet stoer"



    En zo kun je dus meerdere varianten bedenken. Dit is hoe je die doelgroep kunt raken. Stap in hun wereldje en probeer ze duidelijk te maken hoe het zou zijn als iemand iets van hun zou slopen met vuurwerk.
    Het risico wat je loopt is dat slopen met slopen afgestraft moet worden.
    Want dat is wat je hier neer zet.
    Groetjes Giron
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  3. #48
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Maar dat is ook 1 van de punten die vuurwerk een negatieve draai geven. Vooral door de media die er eigenlijk altijd een eigen (negatief) verhaalt van maken.

    Maar ik dat er inderdaad ook andere punten zijn. Om het imago van vuurwerk op te krikken moet je ook positieve voorbeelden geven in de vorm van een commercial misschien?

  4. #49
    VWC-Lid 3307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    4
    28 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    alleen zijn die lawine pijlen weer een slecht voorbeeld, dat word door media weer opgeblazen dat ze te vergelijken zijn met handgranaten en dat soort vergelijkingen en dat is ook niet goed voor de vuurwerk scene, maar het idee van je opzet is goed hoor
    Wat dan, een paar aan elkaar geknoopte astronautjes met buskruit? Je moet het wel gewoon realistisch houden. Lawine pijlen zijn krachtig, bekend om lekker dingen mee op te blazen en dat word ook vaak gedaan.
    We moeten ook weer niet gaan doen alsof een stuk vuurwerk dat valt onder massa explosief veilig en ok is, om het imago van de 'vuurwerkscene' positief te houden'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giron Bekijk bericht
    Het risico wat je loopt is dat slopen met slopen afgestraft moet worden.
    Want dat is wat je hier neer zet.
    Groetjes Giron
    Hiermee suggereer jij dat het bij het geschetste filmpje zou gaan om 'wraak'. Dat is niet het geval. Je maakt hun gewoon duidelijk hoe het zou zijn als een of andere malloot iets van hun zou opblazen, met de achterliggende boodschap "vind je het dan nog steeds zo stoer?" "Nee?" "Blijf dan ook van andermans spullen af!". Dat heb ik ook duidelijk gemaakt in mijn toelichting onderaan de post.

  5. #50
    VWC-Lid 3307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    4
    28 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeKo Bekijk bericht
    Maar dat is ook 1 van de punten die vuurwerk een negatieve draai geven. Vooral door de media die er eigenlijk altijd een eigen (negatief) verhaalt van maken.

    Maar ik dat er inderdaad ook andere punten zijn. Om het imago van vuurwerk op te krikken moet je ook positieve voorbeelden geven in de vorm van een commercial misschien?
    Een commercial om te propageren hoe leuk vuurwerk wel niet is. Mjah.. hoe? Vind dat ook iets te dik erbovenop gegooid.

    Beste is nog om in dit land een vuurwerklobby te starten en met een charme offensief beginnen. Onwaarheden uit de media uit de weg ruimen. Lobbyen met de media om hun negatieve manier van berichtgeving omtrent vuurwerk aan te passen.
    Lobbyen met de overheden voor de beste aanpakking en regelgeving.
    Jaarlijks een campagne starten op internet/tv/krant/posters waarin eens echt duidelijk word gemaakt hoe je het beste en zo veilig mogelijk je vuurwerk kunt ontsteken. En een duidelijk standpunt naar buiten brengen tégen vuurwerkvandalisme.

    Hiermee geef je een signaal af dat vuurwerk ook een serieus iets kan zijn waar vele zich mee bezig houden, en daar kun je dan nog een positief draaitje aan geven naar buiten toe.

  6. #51
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Phoe, goed onderwerp maar waar te beginnen inderdaad...

    Het slechte imago zoals de politiek het nu lijkt uit te dragen komt primair voort uit het vandalisme. Daarbij werd veel (illegaal) vuurwerk gebruikt, en zie daar, de link is gelegd. Dit valt naar mijn idee in 2 delen uiteen:
    - terugdringen vandalisme opzich
    - terugdringen te zwaar knalvuurwerk (want ja, eerlijk is eerlijk.. dit is mede oorzaak)

    Wat we hier zelf, nu en straks, aan kunnen doen;
    - "slopen is niet stoer" promoten inderdaad
    - omgeving erop aanspreken, veroordelen
    - foto's en films m.b.t. vandalisme weren v/d fora (gebeurt gelukkig al vrij veel)
    - foto's en films van andere sites desnoods rapporteren bij justitie
    - onwetende dealers/kopers waarschuwen voor de explosieve kracht van bepaalde dingen

    Ik weet het, dit is kleinschalig, maarja het begint altijd bij jezelf

    Verder las ik hier al: de media opzoeken.
    Prima plan, zo bereik je de grote massa!
    Alleen heb ik mijn twijfels bij de Publieke Omroep. Overwegend links/groen bolwerk, dus weinig slagingskans.
    Wellicht dat je bij BNN ofzo een kansje hebt, maarja in welk programma?!
    Verder zie ik alleen een SBS6 eventueel een report doen.. of toch maar de regionale omroepen?!
    Kranten, weekbladen, magazines, enz hebben misschien ook wel oren naar artikelen.
    Zeker richting het einde van het jaar.

    Alleen hoe bereik je die media?
    In je eentje is het moeilijk, of je moet connecties hebben.
    Maar beter werk je samen met de pro's zoals bijv. showbedrijven, importeurs, detailhandel. Zij zijn immers allemaal gebaat bij een beter imago.
    Of zelfs de BCN (Branchevereniging Consumentenvuurwerk Nederland) als die nog bestaat...?
    Als daaruit een werkgroep te vormen is kun je meters gaan maken.
    Dan bereik je ook beter/sneller de gewenste uitgevers, parlementariërs, mediagasten.


    Behalve bovengenoemde problemen voor het imago zijn er nog enkele;
    - vuurwerk slachtoffers
    - het milieu

    Vuurwerk slachtoffers is een moeilijke.
    Elk jaar belanden er toch weer tientallen mensen in het ziekenhuis.
    En sneu genoeg, niet eens altijd door eigen schuld.
    Dit doet het imago geen goed, maar zie er maar eens vanaf te komen.
    Wat we hieraan kunnen doen, behalve goede/meer voorlichting, zou ik niet weten.
    Beginnen op scholen? Vlak voor de kerstvakantie een voorlichtingsmiddag?
    Volgens mij keken wij vroeger wel zo'n ziekenhuisfilm, met kapotte handjes enz.
    Maar ook volwassenen prutsen tijdens het afsteken...
    Ik denk dat de overheid hier tegen doet wat ze kan, maar dat sommige mensen gewoon onwetend (willen) zijn.
    Blijven voorlichten zou ik zeggen.

    Milieu is een ander verhaal.
    Deze post beschrijft het eigenlijk al perfect:
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showpos...3&postcount=19

    Een dagje oud & nieuw haalt het qua milieuschade natuurlijk nooit bij Schiphol, het verkeer, de industrie, enz enz. Het wordt tijd dat dat eens eenduidig naar buiten wordt gedragen, dan zijn we van dat gezeik af!
    Maar hoe?
    Wellicht bij universiteiten kijken of ze hier onderzoek naar willen doen, of een scriptie over schrijven?!
    Misschien kent iemand een afstudeerder in deze richting?
    Een goed onderzoek van de TU Delft of Leiden komt vaak wel in de media.


    Een heel verhaal, maar ik probeerde zoveel mogelijk facetten te raken
    Samengevat komt het erop neer dat je zelf moet doen wat je kan t.b.v. het imago.
    Verder wordt het een kwestie van de (juiste) krachten bundelen, en uitdragen.
    Ik hoop dat hier iets moois uit kan ontstaan, het leeft in elk geval wel!

  7. #52
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Bedankt Leo voor deze zeer gewaardeerde opmerking, mooi beschreven. Ben het volkomen met jou eens!

    Laat de anderen eens weten wat jullie van zulke ideeen vinden. Hoe zouden jullie het publiek kunnen raken met zulke problemen? Het moet natuurlijk wel realistisch blijven.

  8. #53
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3307 Bekijk bericht
    Ik heb mooie reclame spotjes bedacht die zeker impact kunnen hebben op de doelgroep om vandalisme tegen te gaan.
    De huidige spotjes richten zich enkel op veiligheid, doen dat ook nog eens verkeerd, terwijl vandalisme misschien nog wel een grotere rol speelt momenteel.

    Maar goed, wat kun je als doorsnee burger nou met ideetjes als je moet opboksen tegen de overheid en media.


    Scenario

    1:
    -Een jongen van 16 in een scootershop dat net een nieuwe dure uitlaat heeft gekocht
    -Hij is net klaar met em op zijn gepimpte scooter te monteren waar hij al veel geld in heeft gestoken en kijkt er trots na

    2:
    -Hij staat tegen de avond met een groepje vrienden buiten, allen met de aandacht naar een stel lawine pijlen
    -Ze tapen het vast in een telefooncel en steken het aan
    -Lawine pijlen gaan af en de telefoon cel is zwaar beschadigt en ruiten zijn gesprongen
    -Iedereen lachen en roepen hoe vet en stoer dat wel niet was

    3:
    -Later op de avond. Mysterieuze kerel loopt met 2 lawine pijlen door de straat naar het huis van de desbetreffende jongen
    -Plakt de 2 lawine pijlen tussen zijn scooter, steekt het aan en rent weg om het hoekje
    -Ze gaan af en de scooter is zwaar beschadigt
    -Jongen rent paniekerig naar buiten en ziet tot zijn grote schrik wat er is gebeurd met bijna de tranen in zijn oog

    NU IS HET NATUURLIJK VEEL MINDER VET EN STOER

    -Om vervolgens af te sluiten op zwart beeld met de bekende slogan "Stook verstandig, slopen is niet stoer"



    En zo kun je dus meerdere varianten bedenken. Dit is hoe je die doelgroep kunt raken. Stap in hun wereldje en probeer ze duidelijk te maken hoe het zou zijn als iemand iets van hun zou slopen met vuurwerk.
    Kort maar krachtig,En gelijk op de feiten gedrukt.
    Mischien wel iets voor stichting Sire of een instantie van het rijk die over reclame gaat.

    In het blauw is een leuke insteker.

    grtz
    Pyromaniac 2006
    Laatst gewijzigd door PYROMANIAC 1975; 11 juli 2008 om 17:15

  9. #54
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    SIRE benaderen is opzich geen slecht idee.
    Alleen geven zij voornamelijk voorlichting m.b.t. veiligheid, en vraag ik mij af hoeveel belang zij hebben bij een beter vuurwerk imago. Ik zal er eens een mailtje aan wagen binnenkort, wie niet waagt...

    Ben trouwens ook benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen/ideeën zijn?

    EDIT:
    SIRE gewoon eens gemaild.
    Kreeg echter het bericht terug dat zij die campagnes al een tijdje niet meer doen
    Dat is nu de Stichting Consument en Veiligheid.
    Nou, die zullen al helemaal geen baat hebben bij een 'beter' imago voor vuurwerk imho.
    Die richting zich vooral op, inderdaad ja, de veiligheid.
    Vooral heel vaak PAS OP roepen, en aangeven hoe gevaarlijk het wel niet is.
    Tenzij wij ze op andere gedachten kunnen brengen natuurlijk
    Laatst gewijzigd door leo303; 15 juli 2008 om 17:09 Reden: bericht van SIRE ontvangen

  10. #55
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    SIRE benaderen is opzich geen slecht idee.
    Alleen geven zij voornamelijk voorlichting m.b.t. veiligheid, en vraag ik mij af hoeveel belang zij hebben bij een beter vuurwerk imago. Ik zal er eens een mailtje aan wagen binnenkort, wie niet waagt...

    Ben trouwens ook benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen/ideeën zijn?

    EDIT:
    SIRE gewoon eens gemaild.
    Kreeg echter het bericht terug dat zij die campagnes al een tijdje niet meer doen
    Dat is nu de Stichting Consument en Veiligheid.
    Nou, die zullen al helemaal geen baat hebben bij een 'beter' imago voor vuurwerk imho.
    Die richting zich vooral op, inderdaad ja, de veiligheid.
    Vooral heel vaak PAS OP roepen, en aangeven hoe gevaarlijk het wel niet is.
    Tenzij wij ze op andere gedachten kunnen brengen natuurlijk
    Het gaat hier om de consument die veilig en verrantwoordt moet omgaan met vuurwerk,Dingen opblazen/vernielen kan zeer gevaarlijk zijn voor die persoon of omstanders!!!

    En anders zou het mischien een goed gebaar naar de burgers zijn als de importeurs in samenwerkingsverband dit sponseren,Het gaat hier namelijk ook om hun boterham.

    Spot op tv -> Personen worden bewuster -> Minder vernielingen -> minder gewonden -> Vuurwerk krijgt weer een positievere naam ->Verkoop gaat omhoog -> Meer winst voor importeur/verkoper -> En dan krijgen we heel mischien ook wel een soepelere vuurwerk wet.

    Dus iedereen wordt er beter van

    grtz
    Pyromaniac

    grtz
    Pyromaniac

  11. #56
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Dat klinkt in theorie heel logisch en goed.
    Ik dacht echter even aan die stichting in de praktijk.
    Hun speerpunt zal zijn veiligheid in het algemeen en niet zozeer een goed imago.
    Al kan het één wel een gevolg van het ander zijn/worden.

    De importeurs erbij betrekken is natuurlijk wel een goeie.
    Zij hebben meer gewicht in de strijd te gooien dan bijv wij alleen.
    Bovendien knaagt dit hele verhaal nu aan hun bron van inkomsten.
    Ook zij kunnen de veiligheid verbeteren van de producten.
    Kijk bijvoorbeeld naar de Weco en Nico potten uit Duitsland.
    Die hebben bijna allemaal van die uitklap-voetjes eronder, en die zijn nog stevig ook.
    Maar afgelopen o&n werden er gelukkig ook al veel veiligheidsproducten verkocht.
    Zoals bijv pijlenstandaards, aansteektorches, veiligheidsbrillen, enz.
    Dat gaat alvast de goede kant op.

    Maar het tegen gaan van het slopen blijft een tricky one.
    Ik denk dat "spot op tv -> bewustwording -> minder slopen -> beter imago" iets te idealistisch is.
    Al zou het een goede eerste aanzet (kunnen) zijn, en iets waar wij zelf aan bij kunnen dragen.
    Maar ik vind ook dat je hard met hard moet bestrijden.
    Slopers knetterhard aanpakken dus.

  12. #57
    VWC-Lid 3307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    4
    28 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    ...
    Maar ik vind ook dat je hard met hard moet bestrijden.
    Slopers knetterhard aanpakken dus.
    Dat sowieso. Ik vind nog steeds dat ze die achterlijke vandalen, naast het vergoeden van de schade, het jaar erop op oudjaarsdag tot nieuwjaarsdag de cel in moeten gooien, in plaats van laten papier prikken. Ten eerste hebben we dan geen last meer van hun, ten tweede word hun een groot plezier (die eene dag in het jaar vuurwerk afsteken) ontnomen waardoor ze de volgende keer wel 3 x nadenken.

  13. #58
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Inderdaad, aanpakken op de punten die ze het hardste raken.
    Gewoon meldingsplicht geven, net als voetbalvandalen tijdens wedstrijddagen.
    Weg pleziertje, dat raakt ze tenminste echt.
    Een willekeurig dagje prikken met mede vuurwerkfreaks is toch geen straf...

  14. #59
    Banned
    Geregistreerd
    21 juli 2008
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik vind dat allen vuurwerk fans een keer aan de tafel moeten of ergens afspreeken en iets kunnen bedenken.
    We moeten de media gebruiken internet en de krant zal goed zijn ik vind dat we een kranten artikel moeten maken iin het ad ofzo.

  15. #60
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkboy10 Bekijk bericht
    Ik vind dat allen vuurwerk fans een keer aan de tafel moeten of ergens afspreeken en iets kunnen bedenken.
    We moeten de media gebruiken internet en de krant zal goed zijn ik vind dat we een kranten artikel moeten maken iin het ad ofzo.
    En wat wil je dan zeggen? Ik hoop in ieder geval niet op de manier hoe jij schrijft..
    Het slechte imago is veroorzaakt door een groep mensen die verkeerd met vuurwerk omgaat. Voordat je het imago wil verbeteren, kom je er echt niet omheen om die groep aan te pakken. Dan pas kun je de gemiddelde Nederlander ervan overtuigen dat vuurwerk ook zijn mooie kanten heeft.
    Wat heeft het namelijk voor zin om te prediken dat je vuurwerk veilig kunt gebruiken, als toch ieder jaar wordt bewezen dat dit gedeeltelijk niet gebeurt?

    Een artikeltje in het ad zal dus ook geen enkel verschil maken.

Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •