Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 217
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts

    Wie woont er in een verbod gemeente?

    Ik ben vrij actief binnen de HVLV om op gemeentelijk niveau in de gaten te houden waar een verbod dreigt.
    Tot nu toe zijn dat:

    Amsterdam
    Rotterdam
    Schiedam
    Apeldoorn
    VLissingen
    Nijmegen
    Heumen
    Soest

    Hoe gaan jullie met dit verbod om? schijt aan? of ga je je verplaatsen? of stop je met vuurwerk?

  2. Deze gebruiker waardeert TCDD voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 november 2016
    Berichten
    217
    Thanks
    21
    474 waarderingen in 157 posts
    In haarlem gaat het er ook om spannen, vanavond gaan ze beslissen maar ik ben bang voor het ergste.
    vond deze documenten met voor en tegenstanders voor vanavondhttps://gemeentebestuur.haarlem.nl/Vergaderingen/Raad/2021/23-september/19:30/22-01-Amendement-VVD-D66-Geen-vuurwerkverbod-in-Haarlem.pdf
    https://gemeentebestuur.haarlem.nl/V...envuurwerk.pdf
    Ik hoop op het beste

  4. Deze gebruiker waardeert Bakker023 voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Hier in Apeldoorn helaas een verbod. Ik heb as maandag een gesprek met de portefeuillehouder vuurwerk van de gemeente een afspraak. Tijdens de besluitvorming in de gemeenteraad werd toegezegd naar alternatieven te kijken waaronder mogelijk wijkgerichte alternatieven.
    Nu ben ik het absoluut niet eens met dit ondoordachte prestige verbod hier, maar omdat ik mijn schietpapieren heb, en deze niet kwijt wil, wil ik weten wat de opties zijn.
    Nu zou het natuurlijk kunnen om de 31ste een bedrijfsmatige show te schieten. Echter ontbreekt een locatie in de wijk die voldoet aan de regelgeving. Ik wil dus kijken of er een mogelijkheid is tot een ontheffing van de apv.

    Als ik geen rekening zou moeten houden met mijn papieren dan was het sowieso volle bak stoken geweest! En ik verwacht ook dat een heel groot deel van Apeldoorn dit gelukkig ook gaat doen.

  6. Deze 4 gebruikers waarderen Edraket0802 voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Hier in Apeldoorn helaas een verbod. Ik heb as maandag een gesprek met de portefeuillehouder vuurwerk van de gemeente een afspraak. Tijdens de besluitvorming in de gemeenteraad werd toegezegd naar alternatieven te kijken waaronder mogelijk wijkgerichte alternatieven.
    Nu ben ik het absoluut niet eens met dit ondoordachte prestige verbod hier, maar omdat ik mijn schietpapieren heb, en deze niet kwijt wil, wil ik weten wat de opties zijn.
    Nu zou het natuurlijk kunnen om de 31ste een bedrijfsmatige show te schieten. Echter ontbreekt een locatie in de wijk die voldoet aan de regelgeving. Ik wil dus kijken of er een mogelijkheid is tot een ontheffing van de apv.

    Als ik geen rekening zou moeten houden met mijn papieren dan was het sowieso volle bak stoken geweest! En ik verwacht ook dat een heel groot deel van Apeldoorn dit gelukkig ook gaat doen.
    Wat een raar besluit weer . Afgelopen oud en nieuw stak ook iedereen af. Dat lijkt me nu nog meer worden want de verkoop is toegestaan

  8. #5
    VWC-Lid thunderfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2005
    Berichten
    62
    Thanks
    14
    40 waarderingen in 18 posts
    Ridderkerk zijn ze ook bezig:
    https://www.rtvridderkerk.nl/lokaal/...in-ridderkerk/

    Ik wordt er in ieder geval niet vrolijk van, maar er gaat sowieso gestookt worden.

  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Wat een raar besluit weer . Afgelopen oud en nieuw stak ook iedereen af. Dat lijkt me nu nog meer worden want de verkoop is toegestaan
    Ja precies! En toen waren er niet eens verkoopdagen.
    Boa’s werken savonds niet en de politie heeft al aangegeven niet te zullen handhaven met uitzondering van gevaar of excessen

  10. #7
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Ik woon in Soest (eerste gemeente met een verbod) en afgelopen jaar stak men veel minder vuurwerk af maar het enige wat je hoorde was...het vuurwerk dit jaar was nog nooit zo mooi.....er is veel te weinig toezicht en je kunt lekker je gang gaan...aldus afgelopen jaar. Pas bij een landelijk verbod wordt het een ander verhaal, maar de meeste van ons hebben genoeg thuis liggen om nog jaren af te kunnen steken

  11. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2019
    Berichten
    203
    Thanks
    320
    316 waarderingen in 68 posts
    In de Gemeente Venlo geldt ook een verbod sinds afgelopen jaar. Dit is al besloten voordat het landelijke verbod van kracht waa.

  13. #9
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Groningen dreigt ook.

    Ik zit na de zomervakantie aldoor beetje te wachten wanneer het op de agenda komt alhier. Kan er wel 'ns een mailtje achteraan gooien.

  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.406 waarderingen in 557 posts
    Vindt dit wel een interessante passage in het Haarlemse amendement tegen een verbod:

    • Op grond van de Europese regelgeving dienstenrichtlijn en herschikkingsrichtlijn kan een lokaal verbod geen beperkingen bevatten die ook het bedrijfsmatig afsteken van vuurwerk beperken of belemmeren;
    • Op grond van artikel 1.1.1 lid 1 van het Vuurwerkbesluit geldt dat onder “bedrijfsmatig” niet alleen wordt verstaan het in de uitoefening van een beroep of bedrijf, maar ook het tegen vergoeding verrichten van diensten, zodat het niet mogelijk is om het afsteken van consumentenvuurwerk tegen vergoeding te verbieden;
    • Het voor de politie ondoenlijk is om na te gaan welk vuurwerk door een particuliere consument wordt afgestoken en welk vuurwerk tegen betaling door een andere persoon wordt afgestoken.

    Dus ik mag tegen betaling wel vuurwerk afsteken namens mijn bedrijf. Dat wordt met de pet rond dan��

  15. #11
    VWC-Lid HVLV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2021
    Berichten
    165
    Thanks
    87
    1.120 waarderingen in 145 posts
    Hi Richardus, wil je het ons laten weten via [email protected] als je dit op de agenda tegenkomt?

    Wij hebben namelijk met de burgemeester van Groningen afgesproken dat hij ons op de hoogte houd en ons betrekt in het "proces".

    Alvsst dank!

  16. Deze 3 gebruikers waarderen HVLV voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid luchthuilertje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2016
    Berichten
    281
    Thanks
    448
    281 waarderingen in 102 posts
    Ik kwam deze ook tegen. Ik weet niet of de HVLV hier van op de hoogte is?


    https://www.duic.nl/algemeen/gemeent...2023-verbieden
    Een rotje is geen bom!

  18. #13
    VWC-Lid HVLV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2021
    Berichten
    165
    Thanks
    87
    1.120 waarderingen in 145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luchthuilertje Bekijk bericht
    Ik kwam deze ook tegen. Ik weet niet of de HVLV hier van op de hoogte is?


    https://www.duic.nl/algemeen/gemeent...2023-verbieden
    Jep! In juli hebben we al contact gehad met de juridisch adviseur van gemeente Utrecht.

  19. Deze gebruiker waardeert HVLV voor het bericht:


  20. #14
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrothijsje Bekijk bericht
    In de Gemeente Venlo geldt ook een verbod sinds afgelopen jaar. Dit is al besloten voordat het landelijke verbod van kracht waa.
    Dit geldt toch niet meer voor dit jaar?

    Misschien kijk ik verkeerd, maar ik kan nergens vinden dat dit jaar weer een verbod is in Venlo.
    Zo in mijn sas met sas..

  21. #15
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Sinds vorig jaar niet meer woonachtig in Apeldoorn, maar naar een omliggende gemeente verhuisd welke 4 km verderop is... gewoon lekker stoken dit jaar. Gemeente Apeldoorn is een zielig zooitje met te veel CDA en CU partijen. En een burgermeester die het niet begrijpt.... goh wat mist Apeldoorn John Confettiekanon toch.

Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •