Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

    Velen van ons hebben al heel wat keren oud en nieuw mogen vieren, maar wat is nou de mooiste tot nu toe geweest? Had dit met het weer te maken, het gezelschap dat aanwezig was of de collectie die het tot het perfecte oud en nieuw heeft gemaakt?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Niet de allermooiste, maar gek genoeg heb ik afgelopen jaar fijn beleefd.
    Minder bezig met vuurwerk, meer met vrienden. De avond relaxter beleefd. En het vuurwerk afsteken terwijl het niet mocht voelde bijzonder lekker. Genieten van al die andere mensen die dat ook deden. Afwachten hoe de omgeving reageert. Geen stress met ophalen, hoeveelheden etc. Want het mocht toch allemaal niet.

  4. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Allermooiste qua totaalplaatje was toch wel 2019-2020. Dikste collectie voor mij ooit, perfect weer, echt perfect. Overdag mist en in de avond helder. Wel minder relaxed kunnen stoken dan ik hoopte.
    Maar ook afgelopen jaarwisseling was ondanks het missen van het echte vuurwerk wel een mooie oud en nieuw. Op een gegeven moment, als je dan ziet dat iedereen schijt heeft aan het verbod, dan besef je dat de traditie springlevend is. Zelf heb ik op een afgelegen locatie gewoon genoten van restvuurwerk en categorie 1.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2019
    Berichten
    138
    Thanks
    292
    310 waarderingen in 52 posts
    Vorig jaar was ondanks het verbod erg aangenaam. Ik had nog wat restjes over.

    Ik heb de Funke Fireball, Funke Yggdrasil en 4x Piromax Titanium Salute kunnen stoken na 00:00. Hier genoot ik op een of andere manier meer dan ooit tevoren van. Het hebben van weinig vuurwerk laat je op erg toch meer van genieten.

  6. #5
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Ik wil er dan drie noemen:

    1976; de eerste met eigen vuurwerk, toen alles nog spannend en magisch was.
    2007; in voorschoten, alles was er; carbid schieten, enorme brandstapel (legaal, hout werd door gemeente aangevoerd) en een paar 4"ers. Tevens de basis voor de 2008 VWM dvd.
    2020; terug naar genieten van het kleine, Funke cat1, rotjes, babypijltjes en kanonslagen en om 12 uur een paar F2 compound dozen, was relaxed.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  7. Deze 3 gebruikers waarderen roelwijngaarden voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Ik denk dat de beste Oud en nieuw toch wel 2018 - 2019 zou zijn geweest samen met 2010 - 2011
    With great fireworks comes great responsibility

  9. #7
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.839
    2.091 waarderingen in 1.210 posts
    2018-2019, voor het eerst sinds jaren weer een echt dikke collectie met alleen maar toppers.
    2019-2020 had eigenlijk nog beter moeten worden maar de collectie was zo groot dat we op een gegeven moment de compounds aan het stoken waren om het maar enigzins op te krijgen. En we hadden iok teveel losse cakes, zulke grote aantallen nooit weer

  10. #8
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Mijn mooiste herinneringen zijn uit de jaren 70 en 80. Veel klein spul en veel knallers. Maar wat verlang ik daar naar terug zeg.
    December Will Be Magic Again!!

  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2018
    Berichten
    270
    Thanks
    431
    180 waarderingen in 99 posts
    2000: millennium viering, met een hoop alpeco spul tot 5:00.

    2004: eerste oud en nieuw met mijn huidige vrouw en familie

    2010: nieuw huis, nieuwe woonplaats, dikke show gebouwd met +/- 130 buizen, italiaanse meerslagen, blokken etc en daarna in de straat nog eens compleet los gegaan.

    2014-2017, aantal mooie shows gebouwd met steeds meer publiek, vrienden, buren, familie etc.

    2017 is toch toch wel het gekste jaar geweest met een budget van zo rond de 5k en 200/300 man publiek, erst een show daarna nog eens los in de straat zelf.

    en vanaf toen rustiger aan gaan doen, veel minder vuurwerk minder zwaar spul etc

  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Milleniumwisseling, wat een tijd, wat een moment, wat een feest, wat een vuurwerk destijds (toen lange Chinese rollen nog in een kistje werden verkocht bij onze zuiderburen bijvoorbeeld)

  13. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  14. #11
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Heel kort, 2014-2015. Het laatste jaar dat ik met me stookmaatje (me vader overleed helaas 20 februari 2015, mis hem nog steeds) kon genieten van prachtig vuurwerk waarbij de hele buurt kwam kijken en zelfs applaudisseerde. Een jaar om nooit meer te vergeten. Tot en met 2019 kocht ik namens hem dan ook elk jaar een duizendklapper omdat dat zijn favoriet stuk vuurwerk was waarmee die mij deze passie heeft aangeleerd.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  15. Deze 7 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  16. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Gek genoeg denk ik tog dat afgelopen jaar wel de mooiste was. Totale ontspanning, geen drukte en geen stress. Hele dag buiten staan stoken, ook in de buurt werd er gewoon volop geknald. Hele dag de vuurkorf aan gehad, partytent erbij en de muziek erop. Hele dag doorgebracht met vrienden, spontaan kwamen mensen lang, kon niet beter. In de avond af en toe wat F2 gestookt en in omliggende straten ging het helemaal los. Om 00:00 was het gekkenhuis en zelf ook prima gestook. Ondanks het verbod was het een prachtige jaarwisseling.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. #13
    VWC-Lid PyroTukkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 oktober 2019
    Berichten
    255
    Thanks
    30
    137 waarderingen in 66 posts
    Dan ga ik voor 2018/2019.

    Zelf lees ik veel over de jaarovergang van 1999 naar 2000. Prachtige verhalen zijn daar over te vinden op internet. Iedereen beleefde dat anders. En zelfs bij velen was er angst

  18. #14
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.651
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Ondanks dat er vorig jaar geen vuurwerk afgestoken mocht worden vond ik vorig jaar toch heel chill.
    Niet het 'verplichte' oud en nieuw waarbij je uit fatsoen maar mensen uitnodigt die je toch eigenlijk het hele jaar niet ziet.
    Met een klein clubje lekker op straat vuurton erbij en af een toe een cake. Denk dat ik het dit jaar weer zo ga vieren alleen dan met meer vuurwerk.

  19. #15
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    2019/2020. Voor het eerst dat vrienden ook hier kwamen met oud en nieuw. Eerder wouden ze alleen maar naar een grote stad om uit te gaan en vonden ze mij maar raar dat ik voor vuurwerk thuis bleef. Ze wisten wel dat er veel vuurwerk zou zijn, maar dit hadden ze niet verwacht. Ze hebben het er nu alweer over. Dus dit jaar weer!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •