Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 63
  1. #46
    VWC-Lid Adnoctum's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2016
    Berichten
    925
    Thanks
    1.603
    1.569 waarderingen in 427 posts
    Top jaarwisseling gehad. Veel vuurwerk in de straat, we merkten echt dat iedereen veel had ingeslagen alsof er geen verbod was
    Laat dit een wijze les zijn voor de hoge heren! Nederlanders hechten veel waarde aan mooie tradities!

  2. Deze gebruiker waardeert Adnoctum voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2015
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    191
    Thanks
    33
    69 waarderingen in 40 posts
    Jaarwisseling was top! Applaus van de straat gekregen na het showtje, en er eenontzettend blij gevoel aan overgehouden gezien de hoeveelheid die iedereen afstak om 00:00. Ben nu al weer bezig in m'n hoofd met de volgende jaarwisseling ��

  4. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Ik heb genoten! Maar ik ben denk ik geen freak meer.
    Ik genoot echt van het totaalpakket, waar ik voorheen met vuurwerk bezig was.
    Lekker eten, gezellig met vrienden, lekker drinken en dan wat klein spul afsteken in de tuin en om 00 uur wat blokjes.
    Was prima! Heb er geen euforisch gevoel van net als sommige jaren, ook totaal niet depressief net als sommige vroegere jaren. Was gewoon leuk.

  5. Deze 2 gebruikers waarderen nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  6. #49
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.516
    Thanks
    4.160
    5.077 waarderingen in 1.519 posts
    Bijzondere jaarwisseling, maar man wat heb ik genoten zeg !

    Had wel verwacht dat er meer gestookt zou worden dan afgelopen jaar, maar wat er gebeurde was wel boven verwachting hoor, het ging echt compleet los om middernacht

    Door de zachte temperaturen ben ik lekker op de fiets gegaan. Tijdens de 20 minuten durende fietstocht werd ik verwend door een vuurwerkbombardement waar je u tegen zegt. Express een stukje om gereden, want dat was gaaf om te zien zeg. En dat om 21.00 al.

    Had weer lekker de ruimte dus dan kan er ook wat meer. Het is daar zo'n prachtige locatie, elke keer als ik daar kom krijg ik een big-smile op mn gezicht zelfs na oud en nieuw.
    Zo rond 0.10u gingen alle voordeurtjes open en werd ik getrakteerd door een brute ramshow van de overburen recht voor mn snufferd, echt heel ziek zo vet om te zien he
    Een minuut of 7 alleen maar rammen met die handel, uit respect ook netjes gewacht tot hun klaar waren. Dikke, dikke pluim, altijd kikke als je zulke hoeveelheden weg kunt blazen

    Had zelf ook weer een paar leuke spulletjes geschoten, niet al te gek maar zeker niet te weinig. Het is altijd een fijn gevoel als je er een hoop tijd in hebt gestoken en alles lukt goed. Iedereen stond te genieten. Ben geeindigd met de Transbomber en die was echt geniaal. Zelf nog nooit gehad, maar wat een lekkere afsluiter was het.

    Zo tegen 01.00 werd het een stuk rustiger buiten. Onder het genot van een lekker pilske even het veld weer opgeruimd (spelen enorm veel kinderen). Normaal steek ik het aan, maar nu niet. De boel netjes achter laten zoals het hoort. Daarna weer op het fietske terug.

    Vond het een gaaf nachtje, zowel kwa sfeer als vuurwerk !

    Beste Wensen voor 2022

  7. Deze 3 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  8. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Berichten
    150
    Thanks
    86
    118 waarderingen in 39 posts
    Gisteren toch beetje leeg gevoeld, heel lang geslapen,was een heerlijke dag, echt genoten van alles er omheen, me dochter werd wakker om 22.30 en is tot 02.00 wakker geweest en samen vuurwerk afgestoken en gedanst, heerlijkkk

  9. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 september 2015
    Berichten
    143
    Thanks
    326
    67 waarderingen in 33 posts
    we hadden heerlijk weer en ik heb top kunnen stoken met een korte babbel samen met 2 wijk agenten die het ook mooi vonden en toen weer verder reden vandaag een beetje rouwig omdat de week van kerst en oud jaar zo snel voorbij is gegaan... maarja back to reality om het zo te zeggen hahah

  10. #52
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.094
    Thanks
    3.466
    2.087 waarderingen in 805 posts
    1 januari altijd nog een kick met opruimen maar 2 januari een klote gevoel, weer zo lang wachten......
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Vuurwerk Express voor het bericht:


  12. #53
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.953
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Normaal enorm down gevoel in januari. Maar bij mij heerst nu een enorm euforie gevoel, ik kan het niet helemaal plaatsen waarom. Maar kan zo intens genieten als ik zie hoeveel vuurwerk er afgelopen jaarwisseling ondanks het verbod toch de lucht in is gegaan. Voelt echt als een hele dikke middelvinger naar de beleidsbepalers die dachten een nieuw vuurwerkverbod zinvol en doordacht is.

    Verwacht als dat euforie gevoel is ingedaald het down gevoel wel komt en daarbij het besef dat het weer een jaar moeten wachten is. Normaal zorgde vroege acties voor wat pepmiddel. Maar daar verwacht ik dit jaar niet al te veel van.
    Laatst gewijzigd door bolle-040; 2 januari 2022 om 22:00
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  13. Deze 4 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  14. #54
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Normaal enorm down gevoel in januari. Maar bij mij heerst nu een enorm euforie gevoel, ik kan het niet helemaal plaatsen waarom. Maar kan zo intens genieten als ik zie hoeveel vuurwerk er afgelopen jaarwisseling ondanks het verbod toch de lucht in is gegaan. Voelt echt als een hele dikke middelvinger naar de beleidsbepalers die dachten een nieuwe vuurwerkverbod is zinvol en doordacht.

    Verwacht als dat euforie gevoel is ingedaald het down gevoel wel komt en daarbij het besef dat het weer een jaar moeten wachten is. Normaal zorgde vroege acties voor wat pepmiddel. Maar daar verwacht ik dit jaar niet al te veel van.
    Mijn vriendin die mij altijd mijn gang laat gaan met vuurwerk de laatste week van december en er niet veel om geeft was nu echt trots dat er zoveeel de lucht in ging en stak de middelvinger op.voor de overheid....hahah ik heb genoten. Helaas geen shopdagen zoals normaal maar gelukkig altijd de week vrij tusse kerst en oudjaar dus genoeg kms gemaakt al isnhet om de sfeer te proeven. Het weer was egt top en genoeg gestookt! Voldaan gevoel als mag januari feb en maart sneel voorbij gaan.....

  15. Deze gebruiker waardeert PSVfanatics_geleen voor het bericht:


  16. #55
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Vandaag een wat leger gevoel, meer omdat morgen echt het normale leven weer begint met het werk. Het gat na de gezellige decembermaand gaat wel voelbaar zijn gok ik zo. Van Sinterklaas - Kerst - WK Darts - TV in kerstsfeer - lampjes buiten - Top2000 - toeleven naar oudjaar naar grijs en grauw januari...
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  18. #56
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.825
    903 waarderingen in 392 posts
    vandaag de kerstlampjes opgeruimd en ook de spullen van de kerstbomenverkoop, dan is het inderdaad wel een wat leger gevoel. Vooral dat de lampjes weer uit zijn. We gaan weer verder met het normale leven. Ik vind januari en februari ook de vervelendste maanden.Er gebeurt niets. vaak nog donker en grauw weer. Geef mij dan weer april. Begint het weer druk te worden met werk en loopt het lekker door tot december.
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  19. Deze gebruiker waardeert bruijntjeluc voor het bericht:


  20. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2018
    Berichten
    128
    Thanks
    109
    63 waarderingen in 44 posts
    Echt een top jaarwisseling gehad. Het vuurwerk. De kinderen, familie, de buurt. M’n jongste iedere keer, papa, het was zo leuk dat vuurwerk.
    Aan de andere kant een ontzettend brak en leeg gevoel. Eind dit jaar weer zo, met waarschijnlijk wat verbeteringen. Goed nieuwjaar allen.

  21. #58
    VWC-Lid Biertje&Co's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 december 2017
    Berichten
    107
    Thanks
    50
    157 waarderingen in 39 posts
    een echte retro oud en nieuw zeer naar me zin gehad, heel veel vuurwerk gezien en afgestoken. en dan op 2 januari, jeetje jammer ik zou graag nog zo'n oud en nieuw willen. de gedachte weer zolang wachten, maar dan een glimlach familie woont over 4 dagen in baarle hertog, en not but not least kwam ik erachter dat ik een prijsje heb gewonnen uit de gekregen lot van de staatsloterij. wat altijd mij overeind helpt om weer opnieuw te beginnen is het thuis honk hier met liefhebbers van dezelfde hobby beste wensen iedereen we gaan er weer wat van maken.

  22. #59
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Dit jaar was een jaar waarin in november de kriebels overgingen naar ergernis, boosheid en verdriet. Maar ik had nooit durven zeggen dat ik nu zou zeggen, op 3 januari na een oud en nieuw MET vuurwerkverbod dat ik het enorm naar mijn zin heb gehad. Ik heb om 00:00 uur als een klein kind staan schreeuwen, juichen, lachen en springen. Overal maar dan ook écht overal werd vuurwerk afgestoken, blokken, shells, compounds, matten en gewone cakes. Heerlijk!

    Dit alles beginnend overdag. Samen met diverse medefreaks gaan stoken in Duitsland. Alle regels waren vaag, maar tussen de regels door was te lezen dat er gewoon gestookt mocht worden. Dit nagevraagd bij diverse winkeliers, maar ja alle seinen op groen. We hebben om 11:00 uur een mooie plek in een veld opgezocht met een paar huizen op een 800 meter afstand. Verder heide en verre niks. We hebben hier een dik uur ongestoord gestookt totdat er een meneer op de fiets kwam vertellen dat ze het liever niet hadden en nadat hij merkte dat wij rustig waren en begrip hadden zijn we op zijn advies op een andere plek gaan stoken. Hier hebben wij dan ook tot 17:30 uur volop gestookt. Geweldig! Overdag, van de kleine Funke spullen tot diverse Böllers, maar ook diverse knalcakes, pijlen en in de avond nog een uurtje cakes en pijlen gestookt in het donker. Mijn dag kon niet beter, dacht ik.

    Nou in de avond op een klein feestje bij ons thuis, tussendoor vanuit het raam wat knetterballetjes afgestoken. Kwam de handhaving aanracen, zij zagen dit op camera. Een net gesprek en zij gaven al aan dat stoken of het nu F1 of F2 is geen probleem is. Zolang F2 maar buiten camera afgestoken werd. Ik kon mijn oren niet geloven en vroeg of het dan een probleem is als ik een overgebleven cake zou stoken. Hij lachte en zei “daar kan ik natuurlijk niks op zeggen, dan weet je genoeg. *knipoog*”. Hij benadrukte dat vooral meldingen van cobras en bijzondere meldingen de aandacht kregen. Na een net gesprek naar binnen.

    Hierna nogmaals werden we aangesproken, nu in verband met een flesje open bier op beeld. Het werd vooral lachen omdat alweer wij het waren en er was verder niks aan de hand. We kregen een mooie uitleg dat ook zij inzagen dat handhaven geen nut heeft en dat prioriteit echt niet ligt bij vader en zoon met een aantal mooie potten uit België.

    Ik had een paar cakes en fonteintjes bewaard en wat blij dat ik was dat ik dit had gedaan. We liepen naar buiten en overal werd gestookt. We zijn een wijk ingelopen waar wij dachten dat we de mooiste producten konden zien. En ja, compounds, blokken, overal shells. Ik weet niet maar het leek een droomwereld, hardop schreeuwde ik nog “Wat een vuurwerkverbod in Nederland, nooit.”. Ik heb een paar potjes gestookt en toen was ook alles op, maar ik heb hierna nog reuze veel plezier gehad aan het kijken naar alles mij heen.

    Het mooiste moment was een gezin dat voor het eerst oud en nieuw in Nederland vierde en nog nooit zoveel mensen vuurwerk had zien afsteken. Twee kleine kinderen kwamen mij vragen of zij iets mochten aansteken. Na goedkeuring van vader, samen een leuk categorie 1 fonteintje uitgezocht en hen uitgelegd hoe dit veilig afgestoken kon worden. Brilletje op, hoofd niet erboven en mijn vriendin die van afstand riep “Ja, over een paar jaar bij die van jouzelf he”. Een gevoel van blijheid, van traditie overbrengen en beelden van ik vroeger met mijn vader kwamen in mij voorbij, gevolgd door een duimpje van een vader die dolblij een filmpje van zijn kinderen op zijn telefoon heeft van hun eerste vuurwerkje.

    Ik heb mij nog nooit zo voldaan gevoeld na een oud en nieuw. Een oud en nieuw anders dan alle anderen. Een oud en nieuw welke ik nooit meer mee wil maken, maar wel een die ervoor gezorgd heeft dat ik het gevoel terug had dat Nederland deze traditie nog lang niet kwijt wilt. Wat ben ik blij met mijn hobby, die ik hopelijk ook echt later aan mijn kleine mag doorgeven.

  23. Deze 3 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  24. #60
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.045
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Wat ontzettend tof dat iedereen een geweldig oud en nieuw heeft gehad met veel vuurwerk in de buurt. Het vuurwerk leeft meer dan ooit tevoren heb ik het idee, prachtig om te zien.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •