Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opruimen op nieuwjaarsdag.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    In onze straat is dit jaar meer vuurwerk de lucht in gegaan dan in sommige voorgaande jaren toen er nog geen verboden golden. Waar het vorig jaar rond half één/kwart voor één stopte, knalde de buurt dit jaar lekker door tot half twee/kwart voor twee.
    Het was echt ongekend druk met mensen die naar buiten kwamen. Vanmorgen stond ik als enige mijn stukje straat schoon te vegen. Misschien is de rest nog te brak
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	gestookt2022.jpg
Vertoningen:1
Grootte:213,4 KB
ID:	1588415
    Een klein gedeelte is in vlammen opgegaan. De rest staat weer klaar om verder kapot gestampt te worden.

    Comment


      #32
      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20211231_190320.jpg
Vertoningen:1
Grootte:231,8 KB
ID:	1588418

      Vooral cat 1 gestookt
      Gerwin

      Comment


        #33
        Gelijk maar gedaan, hoort erbij. Bijzonder ergerlijk dat sommigen hun troep gewoon laten liggen.

        Comment


          #34
          Verderop in de straat wilden ze het vuurtje wat groter dus dat ruimt alles snel op, vanmorgen geveegd, auto's even netjes afgespoeld en iedereen weer tevreden zo. Straat en tuin zijn weer schoner dan door het jaar heen.

          Comment


            #35
            Normaal gezien ben ik echt wel van het puinruimen op 1 januari. Hoort ook beetje bij het gevoel natuurlijk. Toen ik 1 januari vol met camera en al naar buiten liep bleek al mijn vuurwerkresten al opgeruimd te zijn en op de plaatselijke vuurplaats beland te zijn. Scheelde weer werk maar daardoor helaas geen day-after foto's.

            Comment


              #36
              Op nieuwjaarsdag alle cake’s en boxen in vuilniszakken gedaan en achter in de auto neergezet. Wilde ik dit vanochtend inleveren bij de Rova krijg ik de mededeling dat ze geen vuurwerkafval meer aannemen en dat ik dat bij de brandweer in moet leveren. Nederland wordt steeds gekker met zijn regels. Ze denken toch niet dat ik met een vuurwerkverbod mijn vuurwerkafval bij de brandweer inlever.

              Nu een half uur bezig geweest om alles in de ondergrondse container te dumpen

              Comment


                #37
                Wij vegen eigenlijk alles al in de nacht bij elkaar. Veegt een stuk makkelijker als het nog "vers" is.
                Meestal verdwijnt het op de vuurstapel of in de vuurton.
                (ben daar overigens geen groot voorstander van omdat er nog iets kan tussenzitten dat niet helemaal is afgegaan, maar wordt meestal overruled)

                Volgende dag nog even goed vegen en de auto's met de tuinslang afspoelen, niks meer te zien

                Comment


                  #38
                  's nachts ruim ik het meeste op en 's ochtends samen met mijn kinderen de stoep schoonvegen (en de resten die ik vergeten ben op te ruimen). Altijd gezellig, omdat er meestal ook nog even buren buiten komen om gelukkig nieuwjaar te wensen en na te praten over afgelopen oudejaarsnacht.

                  Comment


                    #39
                    ik had voor 12uur de straat schoon.
                    Ook gelijk alles van de buurkinderen opgeruimd en weggeveegd.

                    Zolang je alles netjes opruimt, kunnen buren naar mijn idee ook niet klagen dat je vuurwerk afsteekt.

                    Comment


                      #40
                      Uiteraard nieuwjaarsdag keurig met de bezem en bladblazer in de weer geweest om de hele straat en omliggende straten van het kruispunt schoon te blazen en bij elkaar te vegen. De boxen / cakes savonds op een hoek van de straat gezet, de fik erin en nog even het as opruimen.

                      Zolang wij ons van onze goede kant laten zien, veilig stoken én alles opruimen zijn 99 van de 100 mensen om je heen ook weer tevreden. Kleine moeite.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #41
                        Hier hadden wij meteen in de nieuwjaarsnacht alles opgeruimd en opgeveegd aan de straat, dat hoort er gewoon bij voor behoud van een schone straat. Hebben er ook meteen dubbel plezier aan beleefd .

                        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220101_005321.jpg
Vertoningen:1
Grootte:89,6 KB
ID:	1592625

                        Comment


                          #42
                          Ook weer goede berichten hier.
                          Wij hebben nieuwe overburen, die waren best gecharmeerd van het feit dat het dorp hier blijkbaar klaar was met het verbod, ze hadden niet eerder zoveel vuurwerk gezien ooit. Waardeerden het dat we opruimen, auto's ff afspoelen en alles netjes achterlaten. Iedereen tevreden, diversen helpen een handje mee, gezellig en leuk dat iedereen nog even aangeeft hoe leuk en gezellig de jaarwisseling weer was.

                          Relatief weinig afval doordat ze verderop in de straat graag een groot vuur wilden, alles erop, dikke prima, scheelt bijzonder veel.

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
                            Verderop in de straat wilden ze het vuurtje wat groter dus dat ruimt alles snel op, vanmorgen geveegd, auto's even netjes afgespoeld en iedereen weer tevreden zo. Straat en tuin zijn weer schoner dan door het jaar heen.
                            Ik dacht altijd dat ik de enige was, die zo gek of fatsoenlijk (voel je vrij zelf te kiezen) is om auto's af te spoelen. Voor mij ook vaste prik, wat jaarlijks op veel waardering van de buurt kan rekenen.

                            Comment


                              #44
                              Ja, veel van die oranje troep, makkelijk eraf te spoelen en enorme waardering, dus een kleine moeite. Wel lekker dat er ook even een forse regenbui kwam voor de andere auto's wat verderop.

                              Comment


                                #45
                                Zondag een uurtje bezig geweest.
                                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220102_113730.jpg
Vertoningen:1
Grootte:265,2 KB
ID:	1592647

                                Comment

                                Working...
                                X