Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Bezoek aan Brave & Wichers - 13-05-2008

    Dinsdagmiddag 13 mei waren wij uitgenodigd bij Brave & Wichers om weer eens gezellig te praten. Wij werden door Steve binnengelaten en boven zaten alle mensen op kantoor, allen druk bezig achter de PC. Koen kwam ons ook verwelkomen en samen met hen zijn we in de showroom gaan zitten met een lekker koel blikje frisdrank.



    Allereerst is er natuurlijk de belangstelling hoe het jaar 2007 is verlopen voor B&W en we kregen te horen kregen dat B&W het jaar 2007 prima heeft afgesloten, er zijn ook weer veel nieuwe klanten bijgekomen. Deze trend willen ze natuurlijk ook dit jaar weer doorzetten en ze willen met name de keten Vuurwerkland groter op de kaart zetten. De belangrijkste doelstelling zijn dit jaar de tevredenheid van de klant, meer betrekking met de consument die het vuurwerk koopt en natuurlijk wederom een goede distributie van al het vuurwerk.
    Ook zal B&W dit jaar met een uitgebreide catalogus komen waarin zoveel mogelijk informatie is verwerkt per cake, voorheen waren dit in feite losse boekjes per merk waar ook nog de oude producten in stonden.

    We hebben uiteraard gesproken over de nieuwe producten die er dit jaar komen, de wetgeving en over de markt zelf. Wij hebben dan ook wat onderwerpen aangegeven die men graag ziet zoals merchandising van de importeurs, effecten zoals hummers en goede fluitpijlen, maar het belangrijkste is het contact tussen importeur en consument waar zij zelf ook al het initiatief voor hebben genomen met een VuurwerkBlog en het "vraag het Vuurwerkland"-topic op ons forum. De drempel om in contact te komen met B&W wordt steeds kleiner en dat is hun doel dan ook. Op hun blog staat nu ook een poll over merchandising, men wilt weten of er vraag naar is.


    Koen, de man die ons op het forum antwoorden geeft namens Vuurwerkland.
    In de achtergrond staat Steve ook nog verscholen.


    Wat de nieuwe producten betreft is nog niet alles bekend. Wat Steve en Koen ons wel alvast konden melden, is dat iedere lijn sowieso uitbreiding zal krijgen en dat er een flink aantal producten zullen komen te vervallen zoals de Sweet Coconut en de Green Dahlia, hier komt overigens wel een nieuwe Single Shot voor terug. De lijn Vuurwerkland welke vorig jaar geïntroduceerd is met een viertal pakketten en 2 vuurpijlenpakketten, zal dit jaar uitgebreid worden tot een complete nieuwe lijn met losse cakes e.d.
    Een precieze lijst met wat er zal komen te vervallen zullen wij t.z.t. ontvangen van Koen, deze artikelen zullen wij dan in het archiefgedeelte in het subforum van B&W plaatsen. Wij hebben 1 primeur meegekregen, dit is een nieuwe cake in de Star Collection, namelijk de Star Mania, een cake met een kruitinhoud van 350gram en 24 schoten.

    Wat betreft de klacht over de verandering van de effecten in cakes, daar is men bij B&W zich o.a. op gaan richten in China om zo de kwaliteit en effecten te behouden die ze voorheen in dat product hadden zitten.



    Ook B&W is natuurlijk bezig met de wetgeving en ook zij zijn nu de zaken aan het regelen voor het CE-keurmerk welke er op de vuurwerkproducten moeten worden vermeld. Daarnaast draagt de directeur, Peter Brave, ook zijn ideeën aan namens B&W bij het ministerie over zaken als de verkoopdagen, opslag e.d., deze worden dan meegenomen in de vergadering van het ministerie van VROM over het nieuwe Vuurwerkbesluit.



    De gedetailleerde informatie over alle nieuwe producten, de producten die verdwijnen en de producten die aangepast worden, komen allemaal pas over een aantal weken. Een lijst van dealers waar B&W te koop is, zal ook worden gepubliceerd, een belangrijk gegeven voor op het forum om zo snel te zien of er een dealer in jouw buurt zit.

    Tot slot werd er nog even een fotootje gemaakt van Fred en mij voor op de VuurwerkBlog van B&W, wij zijn benieuwd!



    Wij willen iedereen van Brave & Wichers wederom bedanken voor de gastvrijheid en Koen en Steve in het bijzonder voor het fijne gesprek. Wij kijken uit naar het volgende gesprek waar nog meer informatie uit zal komen voor het nieuwe seizoen.

    Voor de foto's van ons bezoek kunnen jullie *hier* terecht.
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 15 mei 2008 om 12:48

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Uitstekend stukje tekst Mike. You did it again.
    Prima verslag van een gezellige middag Brave & Wichers.
    Een bijzonder gastvrije ontvangst viel ons gisteren ten deel.
    B&W had maar liefst een hele middag voor ons uitgetrokken.
    B&W gaat goed, ook weer een importeur welke zich onderscheidt van andere importeurs door te luisteren naar wat er bij de klant leeft.
    Koen is speciaal aangetrokken voor de Marketing en de eerste vruchten zijn hier al van geplukt.
    Bijzonder relaxte sfeer daar gisteren in Lelystad. Veel informatie.
    We kregen ook nog te horen dat B&W dit jaar 10 jaar bestaat.
    Vuurwerkcrew gaat voor een uitstekende en langdurige samenwerking met B&W.
    We worden door Koen continu op de hoogte gebracht van de productontwikkeling en andere ontwikkelingen binnen het bedrijf.

    Koen en Steve, ook namens mij heel erg bedankt voor de gezellige en onderhoudende middag.

    Ik wens jullie en de directie heel veel succes toe het aankomende jaar.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Mooie ontwikkeling dat diverse importeurs gericht contact onderhouden met websites en plekken waar de klanten komen.

    Dit had men enkele jaren terug voor onmogelijk gehouden denk ik. Ik ben blij met deze ontwikkeling. Hopen dat dit zo doorzet.

    Goed verslag ook weer.


  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    wederom een zeer mooi verslag met erg leuke informatie ook over hoe het er nu achter de schermen aan toe gaat. erg leuk om te lezen dat ze ook al weer druk bezig zijn voor het komende seizoen en zicht steeds meer ook via inet gaan mengen tussen de kopers die hun mening geven over de producten.

    top gedaan jongens!

  5. #5
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Leuk dat jullie ook bij B&W op bezoek zijn gegaan mensen.

    Ik ben benieuwd of ze de sweet coconut uit het assortiment hebben genomen omdat de laatste versies slecht waren in vergelijking met de oude.

    Goed dat ze er wat aan gaan doen dat de effecten niet elk jaar wisselen zo behoud je je klanten ook.

    Ik ben zeer te spreken over het vuurwerk dat ze verkopen ik rij er dan ook een stuk voor om om het te kopen elk jaar want het is niet meer te krijgen hier in de stad. Ja het was 1 jaar te koop maar die winkel ( cees vd horst) is er mee gestopt. Toen ik teleurgesteld vroeg waarom, zeiden ze dat ze slecht werden bevoorraad door hun. Mijn big box was helaas niet geleverd toen helaas.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Leuk dat jullie ook bij B&W op bezoek zijn gegaan mensen.

    Ik ben benieuwd of ze de sweet coconut uit het assortiment hebben genomen omdat de laatste versies slecht waren in vergelijking met de oude.

    Goed dat ze er wat aan gaan doen dat de effecten niet elk jaar wisselen zo behoud je je klanten ook.

    Ik ben zeer te spreken over het vuurwerk dat ze verkopen ik rij er dan ook een stuk voor om om het te kopen elk jaar want het is niet meer te krijgen hier in de stad. Ja het was 1 jaar te koop maar die winkel ( cees vd horst) is er mee gestopt. Toen ik teleurgesteld vroeg waarom, zeiden ze dat ze slecht werden bevoorraad door hun. Mijn big box was helaas niet geleverd toen helaas.
    Stel je vraag in het topic waar je vragen kan stellen aan Vuurwerkland, misschien krijg je daar antwoord op je vraag ;)
    Laatst gewijzigd door Jupilerfreak; 16 mei 2008 om 10:23

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 augustus 2008
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    leuke dag dus nou das mooi. Vind alleen jammer dat ze niet weten of er nog nieuwe producten aankomen voor dit jaar? Zal wel volgend jaar worden.

    Er hoe staat het met de lidu collectie??

  8. #8
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monique Bekijk bericht
    leuke dag dus nou das mooi. Vind alleen jammer dat ze niet weten of er nog nieuwe producten aankomen voor dit jaar? Zal wel volgend jaar worden.

    Er hoe staat het met de lidu collectie??
    We hebben reeds wat nieuwe artikelen online gezet; de Black Mamba en de Star Mania. We wachten op verdere informatie, want er komen zeker nog meer producten bij.

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Zeer binnnenkort gaan we opnieuw een bezoek brengen aan Brave & Wichers.
    Wij zullen hier ook weer een verslag van uit gaan brengen
    Mochten jullie nog vragen hebben aan Brave & Wichers:
    Stel je vraag in dit topic:
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=5886

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •