Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 september 2018
    Berichten
    12
    Thanks
    96
    40 waarderingen in 5 posts

    Compensatie vuurwerkbranche

    Beste forumleden,

    Kan een detailhandelaar/vuurwerkbedrijf of een ieder van jullie met meer informatie mij vertellen of de compensatie vanuit de overheid wegens het niet kunnen verkopen in 2020 inmiddels al is uitbetaald?

    Ik kan hier namelijk geen informatie over vinden op internet wanneer dit uitbetaald zal worden.

    Dit in verband dat een vuurwerkwinkel (ook op dit forum bekend met de freakactie 2020) zich schuilt achter terugbetaling totdat de compensatie is uitbetaald. Echter op mails e.d. wordt niet gereageerd door dit bedrijf. Zodoende hoop ik erachter te komen of ik vervolg stappen kan ondernemen.

    Ik weet dat er meerdere freaks zijn op dit forum die hetzelfde probleem hebben, vandaar de vraag in algemeen.

  2. #2
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Vuurwerkcompensatieregeling

    Eind 2020 is er met de overheid een principeakkoord bereikt voor een compensatieregeling voor vuurwerkverkopers als gevolg van het vuurwerkverbod 2020.



    Vanuit de retail zijn Vuurwerkcheck, SVNC en INretail/Tuinbranche Nederland de vertegenwoordigende partijen. In de eerste week van februari staat een vervolggesprek met het ministerie gepland over de precieze uitvoering van de compensatieregeling. Deze is qua inhoud gelijk gebleven aan wat we eerder lieten weten:

    - De overheid geeft aan dat getroffen ondernemers in eerste instantie een beroep doen op de bestaande steunmaatregelen als de TVL, NOW, etc. (dit zal voor tuincentra niet of nauwelijks gelden in Q4 van 2020);

    - Er is een compensatie van 6% van de jaaromzet over 2019 gemaakt door vuurwerk per winkel (excl. btw);

    - Vuurwerkverkopers ontvangen een eenmalige uitkering van € 3.500,- per verkooppunt.
    In totaal is er 9,4 miljoen euro beschikbaar voor compensatie van retailers.

    Hoe nu verder?
    In het gesprek van volgende week zal het ministerie de uitvoering en de planning van de regeling toelichten. De regeling is aangenomen, maar moet formeel nog ter inzage worden gelegd (6 weken). Ook moet het loket waar ondernemers hun aanvraag voor de regeling kunnen indienen nog worden gebouwd. De verwachting is dat dit eind maart allemaal gereed zal zijn, zodat op 31 maart het loket door RVO geopend kan worden. Ondernemers hebben vervolgens van 31 maart tot 3 mei de tijd om de aanvraag voor de subsidieregeling in te dienen. Omdat er een maximum bedrag aan de regeling is verbonden, zal er pas begonnen worden met uitkeren als alle aanvragen binnen zijn. Het ministerie verwacht dat uiterlijk 1 juli alle bedragen zijn uitgekeerd.


    Een aantal rekenvoorbeelden van de subsidieregeling:
    Omzet (excl. btw) in vuurwerk per winkel
    € 50.000 6% = € 3.000 + € 3.500 = € 6.500
    € 100.000 6% = € 6.000 + € 3.500 = € 9.500
    € 150.000 6% = € 9.000 + € 3.500 = € 12.500
    € 300.000 6% = € 18.000 + € 3.500 = € 21.500

    Met deze regeling zijn lang niet alle vuurwerk-specifieke kosten gedekt. Bovendien is de uitkering van de regeling wel erg laat. Dit zullen we komende week in het gesprek wederom aankaarten. Zodra er meer informatie bekend is over het loket en de benodigde aanvraaggegevens zullen we dit communiceren.



    Bron: https://www.tuinbranche.nl/nieuwsber...nsatieregeling
    我也喜欢年纪较大的烟花

  3. Deze 2 gebruikers waarderen ajaxciedjuhh voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 september 2018
    Berichten
    12
    Thanks
    96
    40 waarderingen in 5 posts
    Uiterlijk 1 juli dus, bedankt!
    Gek dat ik dit artikel niet tegengekomen ben.

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Jij hebt hier als consument niks mee te maken.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    510
    702 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Jij hebt hier als consument niks mee te maken.
    En om die reden mag hij niet geïnteresseerd zijn in de situatie?

    Blijft weinig over om iets mee te maken te hebben dan..

  7. Deze 5 gebruikers waarderen dingodile voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Je snapt niet waar het om draait.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Berichten
    605
    Thanks
    354
    649 waarderingen in 208 posts
    Ah Sirens vrolijke vriend! Bedankt voor de zoveelste nuttige input, dit zien we graag!

  10. Deze 4 gebruikers waarderen Blup voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    953
    Thanks
    1.619
    707 waarderingen in 371 posts
    Ik wil niet Niveaen maar in dit geval wel aangezien ik denk dat Sirens het meer bedoelt in de zin van. Jij hebt als consument niets van doen met de zakelijke afhandeling van de compensatie. Jij als klant dient gewoon je geld terug te krijgen ongeacht wanneer de compensatie betaald wordt.
    I love Mines

  12. Deze gebruiker waardeert Madmax voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    510
    702 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Je snapt niet waar het om draait.
    Je moet misschien gewoon je commentaar lekker voor je houden in plaats van elke keer poep te praten ;)

  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madmax Bekijk bericht
    Ik wil niet Niveaen maar in dit geval wel aangezien ik denk dat Sirens het meer bedoelt in de zin van. Jij hebt als consument niets van doen met de zakelijke afhandeling van de compensatie. Jij als klant dient gewoon je geld terug te krijgen ongeacht wanneer de compensatie betaald wordt.
    Bedankt voor het typwerk, dat is inderdaad waar het om draait.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  15. #11
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Laten we elkaar niet de vliegen afvangen of gaan irriteren met dubbelzinnige opmerkingen. Daar wordt het niet leuker op.

    De compensatie waar de topicstarter het over heeft is trouwens grotendeels voor de importeur en deels ook voor winkeliers.
    Los daarvan hebben de meeste winkeliers volgens mij al met de klanten allemaal afspraken gemaakt. Over het laten staan ven de bestelling, geld retour etc. Maar er zijn vast ook uitzonderingen. Dit moet echter niet van bovenstaande vergoeding afhangen lijkt me.

  16. Deze 4 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •