Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 12 van 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 166 t/m 180 van 204
  1. #166
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 september 2007
    Berichten
    704
    Thanks
    587
    578 waarderingen in 212 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiekB Bekijk bericht
    Wat mij betreft mag het 1e cadeau er wel vanaf als volgend jaar gewoon doorgaat.... Liever dat Jo het kan verkopen dan dat ik het tussen de hoop ergens keer weg stook.
    ik denk er hetzelfde over

  2. #167
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Er is echt een wereld van verschil tussen diverse winkeliers en hoe deze omgaan met zowel de geldstroom als de communicatie rond het verbod. Ik merk hier, maar bijvoorbeeld ook bij Orthen dat de nadruk vooral ligt op de onmogelijkheden. Dan krijg je meteen jeuk als klant zijnde. Er zijn ook winkeliers die direct communiceren dat iederen het geld terugkrijgt (dit staat apart), maar dat de practische uitvoering even op zich zal laten wachten. Wellicht met beide dezelfde uitkomst, maar met een compleet ander gevoel.

    Ik ben blij dat ik hier niets besteld heb. Waar ik dat wel heb gedaan, wordt aan een oplossing gewerkt en vertrouw ik volledig op een goede afloop.

  3. Deze 3 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  4. #168
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 november 2012
    Berichten
    290
    Thanks
    36
    134 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Er is echt een wereld van verschil tussen diverse winkeliers en hoe deze omgaan met zowel de geldstroom als de communicatie rond het verbod. Ik merk hier, maar bijvoorbeeld ook bij Orthen dat de nadruk vooral ligt op de onmogelijkheden. Dan krijg je meteen jeuk als klant zijnde. Er zijn ook winkeliers die direct communiceren dat iederen het geld terugkrijgt (dit staat apart), maar dat de practische uitvoering even op zich zal laten wachten. Wellicht met beide dezelfde uitkomst, maar met een compleet ander gevoel.

    Ik ben blij dat ik hier niets besteld heb. Waar ik dat wel heb gedaan, wordt aan een oplossing gewerkt en vertrouw ik volledig op een goede afloop.
    Uiteindelijk heb ik dat idee ook, echter heb ik hier wel wat besteld. Ik zou het fijn vinden als ik gewoon me geld terug krijg i.p.v. te moeten afwachten of het volgende jaar nog wel door gaat. Als het verbod alsnog definitief is kan je fluiten naar je geld (althans zo komt het nu over hier)

  5. Deze gebruiker waardeert Mr.unknown voor het bericht:


  6. #169
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.unknown Bekijk bericht
    Uiteindelijk heb ik dat idee ook, echter heb ik hier wel wat besteld. Ik zou het fijn vinden als ik gewoon me geld terug krijg i.p.v. te moeten afwachten of het volgende jaar nog wel door gaat. Als het verbod alsnog definitief is kan je fluiten naar je geld (althans zo komt het nu over hier)
    En daar gaat het om. Hoe het overkomt.

  7. #170
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2008
    Berichten
    73
    Thanks
    8
    34 waarderingen in 24 posts
    Wat ik eerder al schreef, als ze nu niet kunnen terugbetalen en er komt een definitief verbod, dan kunnen ze dat volgend jaar al helemaal niet. Nogmaals, ik heb begrip voor ieders situatie. Ook ik heb vorig jaar de mail gehad dat als er een verbod komt je je geld terug krijgt. Vandaar dat ik moeite heb met: "Graag niet allemaal gaan mailen/appen of bellen want ik kan geen uitzonderingen maken voor wat betreft toch het geld terug te storten". Ik ben het eens met Mr.unknown (en anderen), dat ook ik liever mijn geld terug zie. Sorry. En wat geld betreft, wat voor de 1 al snel veel geld is kan voor de ander weinig zijn. Niet iedereen verdient hetzelfde, dus voor wat voor bedrag je ook hebt besteld, het blijft een uitgave waar je 2 jaar lang geen plezier aan beleefd.

  8. Deze 3 gebruikers waarderen renemichel voor het bericht:


  9. #171
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Ik ken deze winkelier verder niet en ik kan zeker begrip hebben voor de situatie maar ik vraag me toch wel af of een winkelier wel eenzijdig mag bepalen dat er geen geld terug gegeven wordt. Volgens mij moet dat vooraf (voordat je koopt) al aangegeven worden. Dan heb je als koper geen poot om op te staan. Nu zouden de normale rechten en plichten gelden. Dat het niet de winkelier zijn schuld is dat er niet uitgeleverd mag worden heeft volgens mij geen invloed hierop. Of misschien wel, maar hierop kan ik online niets vinden.

    Toevoeging:
    (Via radar website gevonden)

    Als een bedrijf je bestelling niet kan leveren door het coronavirus is er sprake van overmacht. 'Je hebt dan recht om je geld terug te krijgen, maar je hebt geen recht op een schadevergoeding', aldus het Juridisch Loket.
    -Step outside the box to see the real picture-

  10. Deze gebruiker waardeert josZie voor het bericht:


  11. #172
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Dit is trouwens ook duidelijk.
    Hierin wordt gesproken over evenementen, maar is dezelfde situatie als nu het vuurwerk.

    https://www.arag.nl/particulier/cons...-mijn-rechten/
    -Step outside the box to see the real picture-

  12. Deze 2 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


  13. #173
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    En wat te doen als er geen of amper geld is om terug te geven? Ik ben geen boekhouder van vuurwerkverkopers maar kan me wel voorstellen dat de papieren werkelijkheid en praktijk kunnen verschillen.

  14. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  15. #174
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2011
    Berichten
    333
    Thanks
    134
    295 waarderingen in 109 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    En wat te doen als er geen of amper geld is om terug te geven? Ik ben geen boekhouder van vuurwerkverkopers maar kan me wel voorstellen dat de papieren werkelijkheid en praktijk kunnen verschillen.
    Heel simpel dreigt dan een faillissement.
    Wat een gedoe ook allemaal.

  16. #175
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Goede vraag. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het geld gebruikt is voor andere dingen.
    Maar dat is wel een losstaand iets wat in de basis niets wijzigt aan de 1e plicht.


    Als er simpelweg geen geld is dan kan je bij de rechtbank een faillisement aanvragen, zoals hierboven ook gezegd.


    Alleen zal je dan alsnog naar je centen kunnen fluiten, de grote partijen (banken en belastingdienst) hebben als eerste recht op achterstallig geld.


    In dit specifieke geval ben ik van mening dat iedereen er bij gebaat is om het doorzetten naar volgend jaar te accepteren. Maar als er volgend jaar weer een verbod is, speelt hetzelfde probleem (wellicht dan nog groter omdat er in de tussentijd nog meer nieuwe verkopen zijn gedaan)
    -Step outside the box to see the real picture-

  17. Deze 2 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


  18. #176
    VWC-Lid LiamVB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 september 2015
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    396
    Thanks
    841
    196 waarderingen in 100 posts
    Laten we niet op de zaken vooruit lopen over een ecentueel verbod vsn volgend jaar.
    Ik zie mensen over een faillisement praten. Kom op nou zeg. Team Haokan heeft jarenlang met de beste deals en de beste klantenservice hun vuurwerk verkocht. En ze maken echt niet veeel winsr in de freakactie. Een beetje begrip tonen kan toch geen kwaad?

  19. Deze 2 gebruikers waarderen LiamVB voor het bericht:


  20. #177
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2011
    Berichten
    333
    Thanks
    134
    295 waarderingen in 109 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LiamVB Bekijk bericht
    Laten we niet op de zaken vooruit lopen over een ecentueel verbod vsn volgend jaar.
    Ik zie mensen over een faillisement praten. Kom op nou zeg. Team Haokan heeft jarenlang met de beste deals en de beste klantenservice hun vuurwerk verkocht. En ze maken echt niet veeel winsr in de freakactie. Een beetje begrip tonen kan toch geen kwaad?
    Het was een antwoord op een vraag.

    Heb al eerder aangegeven dat ik het bizar vind dat mensen enkele uren/dagen na een verbod al om hun geld vragen. Geef ondernemers gewoon de kans om dit te verwerken, opties uit te werken en ook zaken uit te zoeken of af te wachten.

  21. Deze gebruiker waardeert PaulL1985 voor het bericht:


  22. #178
    VWC-Lid yyz1962's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Borderline
    Berichten
    51
    Thanks
    48
    14 waarderingen in 10 posts
    Beste vuurwerkliefhebber,

    CAT1 VUURWERK OPHALEN PIJNACKER
    Op zaterdag 27 november van 11.00 t/m 15.00 uur kan iedereen die een bestelling in de winkel in Pijnacker heeft gedaan zijn cat1 vuurwerk uit zijn order op komen halen.
    LET OP bijkopen of omruilen van je order in cat1 is niet mogelijk.
    Dit is omdat in Pijnacker alleen de goederen liggen die in een bestelling zitten en geen extra voorraad heeft voor verkoop.
    Wil je toch cat1 vuurwerk kopen of evt je bestelling om willen zetten in cat1 dan kan dat in Oisterwijk.

    CAT1 VUURWERK OPHALEN ROOSENDAAL
    Op zondag 28 november van 12.00 t/m 15.00 uur kan iedereen die een bestelling in de winkel in Roosendaal heeft gedaan zijn cat1 vuurwerk uit zijn order op komen halen.
    LET OP bijkopen of omruilen van je order in cat1 is niet mogelijk.
    Dit is omdat in Roosendaal alleen de goederen liggen die in een bestelling zitten en geen extra voorraad heeft voor verkoop.
    Wil je toch cat1 vuurwerk kopen of evt je bestelling om willen zetten in cat1 dan kan dat in Oisterwijk.

    CAT1 VUURWERK VERKOOP OISTERWIJK
    De winkel Oisterwijk wordt geopend voor de verkoop van cat1 vuurwerk.
    Iedereen die een bestelling in Oisterwijk heeft gedaan kan ook zijn cat1 uit zijn order op komen halen.
    Wil je liever je bestelling omzetten in cat1 dan kan dat ook, dit is ook voor bestellingen uit Pijnacker en Roosendaal.
    Verder kan iedereen cat1 vuurwerk komen kopen (zo lang de voorraad strekt)
    De winkel is open op:
    2e Kerstdag van 13.00 t/m 17.00 uur
    27 t/m 31 dec. van 11 t/m 17.00 uur.

    Verder wil ik nu al iedereen bedanken voor de begripvolle berichten ivm de afhandeling van de bestellingen.
    Natuurlijk is niet iedereen het er mee eens maar dat is ook begrijpelijk, ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen in de vorige nieuwsbrief.
    Daarnaast wil ik wel mededelen dat als de staatssteun binnen is ik zal proberen om het met iedereen naar behoren af te handelen.

    Met vriendelijke groet,
    Jo de Laat
    Haokan Fireworks.

    Dat laatste verwijst naar degene die vergoedt willen worden.
    Dus wachten de staatsteun af, zijn alleen voor afgelopen jaar nog niet volledig gecompenseerd dit kan nog wel eens lang gaan duren.
    Denk dat doorschuiven net zo lang duurt
    al met al slechte zaak in deze
    V-W-Z Shape Fan

  23. Deze gebruiker waardeert yyz1962 voor het bericht:


  24. #179
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulL1985 Bekijk bericht
    Het was een antwoord op een vraag.

    Heb al eerder aangegeven dat ik het bizar vind dat mensen enkele uren/dagen na een verbod al om hun geld vragen. Geef ondernemers gewoon de kans om dit te verwerken, opties uit te werken en ook zaken uit te zoeken of af te wachten.
    Die opties hebben ze dus al uitgewerkt, zo blijkt. En geld terug hoort daar dus niet bij.

    Dan kan je het terugvorderen, want je hebt er gewoon recht op. Beetje redelijke termijn er op zodat de ondernemer elders nog wat centen kan verdienen en klaar.

    Werkt dat niet? Rechtsbijstand is geduldig, en als het om serieus geld gaat is een gang naar de rechter ook nog mogelijk.

    Er zijn opties zat om je recht te halen. Het kost alleen weer zo ontzettend veel tijd en energie...
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  25. #180
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    377
    522 waarderingen in 189 posts
    ik vind ook dat je gewoon moet terugbetalen..
    is misschien kort door de bocht maar dit hadden ze vorig jaar ook al.
    het is leuk om constant bij te kopen om je voorraad aan te vullen maar je moet ook in je achterhoofd houden dat er weer een verbod kan komen wat dus nu het geval is zodat je in ieder geval een groot gedeelte terug kan betalen als de klanten daarom vragen...
    ik zit er helaas aan vast maar bestel nooit meer wat bij deze toko.....

Pagina 12 van 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •