Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 91
  1. #46
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Geweldige inzendingen komen er voorbij. Mooi om de echte beleving te kunnen zien. Ben toch ook wel erg benieuwd of er nog mooie verhalen tussen zitten over de mooiste momenten van onze geweldige hobby/passie.

    Zo kan ik zelf bijvoorbeeld niet 1 moment als mooiste kiezen, maar zijn het er een aantal waar ik vaak nog dagelijks/wekelijks met warme gevoelens aan terug denk. Hierbij mijn inzending, maar niet voor de prijzen uiteraard.

    Één van die geweldige momenten was voor mij de Zena Trophy in 2017 en eigenlijk ook die van 2015. In 2015 was het namelijk mijn eerste kennismaking met de Zena Trophy en wat was dat overweldigend. Echt kippenvel en echt van elke seconde genoten. Op dat moment had ik dan ook niet durven dromen dat ik een volgende editie, 2 jaar later, zelfs mee zou mogen doen aan de Zena Trophy als Teamcaptain van Team VWC.

    Shows bouwen vind ik echt geweldig en wat was het gaaf om met een top team mooie combinaties te bedenken op papier en dat alles vervolgens op zijn plek valt en resulteert in een toffe show. Het was een geweldig project, waar we met zijn allen echt volop van genoten. Eenmaal op het schietveld van de Trophy aangekomen schoten woorden te kort. Dat geweldige gevoel dat dan door je lichaam gaat is met geen pen te beschrijven. Het weer zat ook nog eens ontzettend mee en de sfeer onder alle teams en met het Vuurwerkmuseum als buren was geweldig. Nog snel even wat foto's van de 'collectie' gemaakt en toen moesten we toch echt beginnen. De sfeer was top, al vond ik het allemaal wel wat spannend. Gaat alles wel goed, maken we geen fout, zal alles wel afgaan? Waren vragen die door mijn hoofd gingen. Na een geweldige middag was alles gereed en stonden alle lampjes van de schietkist op groen. Toen was het tijd om op te ruimen en was het meeste werk gedaan. Nog even een ronde gelopen over het schietveld en wat was het indrukwekkend om langs de mascleta en rijen met single shots, cakes en enorme platen met cakes te lopen. Om nog maar niet te spreken over de rekken met shells. Vervolgens nog even snel een ronde over het festivalterrein gelopen om ook nog wat mee te krijgen van de kraampjes en de sfeer. Na de daylightshow kwam een teamlid van een ander team in paniek naar me toe, de daylightshow was dermate heftig dat er mogelijk sprake kon zijn van schade aan de Trophy shows. Snel een hoofdlamp opgezet en vervolgens met een pyrotechnicus het schietveld opgelopen om de schade te beoordelen. Enkele kanalen opnieuw aangesloten en na aan paar laatste tests bleek het gelukkig mee te vallen, maar mijn hart zat wel even in mijn keel zogezegd. Uiteindelijk was het moment daar om met het team te verzamelen en de strijd met elkaar aan te gaan om de felbegeerde Zena Trophy mee naar huis te nemen. De teamcaptains stonden aan de rand van het schietveld te wachten en werden kort voor tijd opgehaald om de show zelf weg te drukken. De spanning nam flink toe, want met één verkeerde druk op de knop kan je een prachtig idee op papier meteen om zeep helpen. Gelukkig gingen een paar andere mij voor, maar toen was toch het moment daar om richting de tent op het schietveld te lopen. De remote lag al klaar en mijn aantekeningen met de complete uitwerking van de show had ik bij me. Al had ik de show natuurlijk al 100 keer in gedachten van opening tot finale afgespeeld. Toen het bevrijdende woord "GO" werd geroepen en ik kanaal 1 indrukte, viel er een soort last van mijn schouders. In uiterste concentratie hield ik alles in de gaten om niet te laat te timen en het volgende kanaal weg te drukken. Het tempo werd mooi opgebouwd en toen de verschillende F3 cakes van Zena in actie kwamen was het feest compleet. Het laatste kanaal werd ingedrukt en een rij van Zena Salute cakes schoot in een rap tempo leeg. Een geweldige finale en op dat moment stond ik te schreeuwen van geluk. Alle kleine thema's en combinaties die we hadden bedacht, kwamen goed tot zijn recht en het applaus van het publiek zal mij altijd bijblijven. De emoties en adrenaline gierden door mijn lichaam. Wat een moment! Echt enorm trots dat ik hieraan mee heb mogen doen en samen heb kunnen werken met meerdere liefhebbers. Om vervolgens dan als team ook nog eens de Zena Trophy te winnen is de kers op de taart. Al gaat het natuurlijk om het plezier, het genot en de geweldige ervaring.

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 15 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #47
    VWC-Lid vitamindrink's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 november 2018
    Berichten
    46
    Thanks
    142
    88 waarderingen in 24 posts

    15 jaar VWC! Favoriete moment is toch wel in Baarle!

    Tijdens de wisseling heb ik veel Cat F1 afgestoken. Desalniettemin had ik vóór de aankondiging van het algehele verbod wel al Cat F2 vuurwerk gehaald in België! Als beginnend Freak was dit de allereerste keer dat ik ooit in België ging halen. Was voor mij dus een nieuwe ervaring! Van het invullen van de bestellijst, tot het enthousiast in de auto stappen, tot het ophalen en meenemen. De hele rit een keer gezien, en ik moet zeggen, dat was toch wel erg leuk!

    Een beginnend Freak, pas in 2018 geregistreerd op het Forum. Ik zie echter een lange toekomst voor me als actief lid! Enfin, hieronder de foto van wat ik trots in de kofferbak heb mogen leggen tijdens mijn eerste ritje Zena Baarle! Mijn favoriete moment van het afgelopen jaar...

    Naam: VuurwerkKofferbakBaarleCropped.png
Bekeken: 437
Grootte: 1,44 MB

  4. Deze 7 gebruikers waarderen vitamindrink voor het bericht:


  5. #48
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.500
    Thanks
    2.550
    1.542 waarderingen in 803 posts
    Mijn Vuurwerkcrew moment was toch wel het ophalen van de prijs van de Broekhoff nostalgie-pakket winactie! Echt geweldig om door die mooie volle bunkers te lopen!

    Naam: 20181016_155135.jpg
Bekeken: 395
Grootte: 129,4 KB

  6. Deze 8 gebruikers waarderen RickGAE voor het bericht:


  7. #49
    VWC-Lid Koneww's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 januari 2018
    Berichten
    199
    Thanks
    9
    102 waarderingen in 55 posts
    Ondanks het verbod, toch een prima avond. Niet zoals het hoort te zijn, maar het was gezellig. Bij deze een foto van uit de voortuin. Vuurtje erbij en een beetje stoken.Naam: 20201231_171537.jpg
Bekeken: 395
Grootte: 150,1 KB

    Zelfs de hond miste het vuurwerkNaam: 20210114_202157.jpg
Bekeken: 385
Grootte: 133,2 KB

  8. Deze 9 gebruikers waarderen Koneww voor het bericht:


  9. #50
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koneww Bekijk bericht

    Zelfs de hond miste het vuurwerkNaam: 20210114_202157.jpg
Bekeken: 385
Grootte: 133,2 KB
    Hahaha, geweldig. Zelfs de hond kijkt treurig.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  10. #51
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koneww Bekijk bericht
    Zelfs de hond miste het vuurwerkNaam: 20210114_202157.jpg
Bekeken: 385
Grootte: 133,2 KB
    Mooie ruwhaar teckel!
    Mijn ouders hebben er 1, maar waarschijnlijk kiest er een keer er 1 mij uit als baasje.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  11. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  12. #52
    VWC-Lid Koneww's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 januari 2018
    Berichten
    199
    Thanks
    9
    102 waarderingen in 55 posts
    Haha, ja kijkt treurig.

    Zijn echt super leuke, maar vooral luie knuffel honden. Ik vind het pracht hondjes.

  13. Deze gebruiker waardeert Koneww voor het bericht:


  14. #53
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Kan erg genieten van mijn kinderen die het heel leuk vinden met oud en nieuw, komen mijn herinneringen weer boven die ik vroeger had toen mijn vader vuurwerk afstak. Hopen dat deze mooie traditie niet verloren gaat en mijn (onze)kinderen de traditie kunnen voortzetten.

    Naam: collagemaker_202111804330546_resized_20210130_073359581.jpg
Bekeken: 345
Grootte: 184,7 KB

  15. Deze 10 gebruikers waarderen hout86 voor het bericht:


  16. #54
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Prachtige sfeerfoto's allen!
    Laatste weekendje om mee te doen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. #55
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    Prachtig topic, mooie verhalen en foto's. Genieten dit.

  18. #56
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Alweer de laatste dag om mee te zien met deze geweldige winactie. Dus plaats nog snel jouw mooiste sfeerfoto of verhaal van een mooie herinnering en maak kans op een geweldige prijs.

    Een van mijn mooiste herinneringen, naast die van de Zena Trophy, is toch wel het eerste tripje naar Italië. Veel filmpjes en foto's gezien en in 2018 was het dan eindelijk zover, want toen stond San Trifone op de planning.

    Ik waande me tussen de druivenvelden en olijfbomen echt in een compleet andere wereld en wat is het geweldig om een groot deel van de ochtend en middag de echte vakmannen aan het werk te zien. De rust die ze uitstralen en het gemak waarmee alles aan elkaar verbonden wordt is echt geweldig om te zien. Snel nog even een sigaretje roken naast een vrachtwagen vol met Italiaanse cilinders voordat het zware werk moet worden verricht was voor de Italiaanse meesters ook geen enkel probleem en ik stond wel even verbaasd te kijken. Uren lang kon ik geboeid kijken, want wat was dit overweldigend. Helemaal toen de grotere kalibers werden geladen, keek ik mijn ogen uit. Echt een schitterende ervaring. Vervolgens was het zover: de eerste 2 avondshows stonden op het programma. Met de kaplaarzen de velden door en snel onder het lint door duiken, vond ik in het begin toch wel spannend. Want wat als ze je zien? Ook al bleven we alsnog op een ruime afstand van het schietveld. Al snel bleken we niet de enige, want de ene na de andere groep kwam voorbij gewandeld om het nog van dichterbij te bekijken. Het was even wachten in de kou, maar toen de eerste salutes de lucht in gingen was het al duidelijk dat het er hard aan toe zou gaan. Vooral de eerste groot kaliber shells die de lucht in gingen hebben een enorme indruk gemaakt. Wat een brandtijd, spreiding en een fenomenale burst. De druk was te voelen en de broekspijpen die wapperde flink. Echt ongekend en na de tweede show waren we helemaal door het dollen heen. Geweldig! Een dag later onwijs genoten van de vele daylightshows. Ook hier had ik destijds al veel filmpjes van gezien, maar dat het er zo hard aan toe zou gaan, dat had ik echt niet verwacht. Kneiterharde salutes afgewisseld met de meeste prachtige rookshells en parachutes. De finale kietelde even goed in de oren en wat een sensatie. Na de laatste daylightshow nog het schietveld opgelopen en dat beeld vergeet ik echt nooit meer. Wat een slachtveld. Er bleef nog flink wat rook hangen en een aantal buizen rookten ook nog na. Vervolgens viel mijn oog op alle folders, of delen daarvan, met wasmiddel, etenswaren etc. erop afgebeeld, waarmee ze kennelijk de cilinders opvullen. Al met al was dit echt een geweldige ervaring, die ik voor geen goud had willen missen.

    Kortom, dit was een trip om nooit te vergeten.



    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. Deze 11 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  20. #57
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Dat moet inderdaad een geweldige ervaring zijn Jordi! Een tripje San Trifone o.i.d staat hier ook hoog op de verlanglijst.

  21. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  22. #58
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Iedereen bedankt voor de inzendingen, gezien het aantal keren dat het topic bekeken is en de vele likes, was dit een geslaagde actie!

    Wij hebben geloot en daarbij de eerste 7 geschikte posts getrokken als winnaar van zo'n toffe canvas!
    In volgorde van trekking kunnen wij onderstaand rijtje met leden feliciteren!


    1. Bizzle
    2. Janniekske
    3. fenix96
    4. hout86
    5. rene_vuurwerk
    6. Happiness
    7. Roykuh25*

    YES!
    Kunnen jullie mij een pm sturen met het adres waar de canvas naartoe kan, hopelijk kunnen we dan zaterdag alles meegeven bij het postkantoor.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  23. Deze 15 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  24. #59
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Was zeker een geslaagde actie! Gefeliciteerd winnaars!

  25. Deze 3 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:


  26. #60
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Van harte gefeliciteerd winnaars. Geniet van de prijs.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  27. Deze 3 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •