Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 29
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.406 waarderingen in 557 posts

    Documentaire Uitgeknald? over vuurwerkverbod maandag op NPO 3

    En toen kwam het landelijke vuurwerkverbod er toch nog sneller dan verwacht… Vanwege de corona-pandemie zal de jaarwisseling van 2020 de geschiedenis ingaan als de eerste sinds ongeveer 60 jaar waarbij het in Nederland om middernacht stil zal zijn op straat. Of toch niet?

    De Nederlandse jaarwisselingstraditie met consumentenvuurwerk is wereldwijd uniek. Het is een traditie die aan de ene kant wordt gekoesterd als het summum van feestelijke uitbundigheid, maar die ook wordt getekend door een akelige afloop met vele gewonden en zelfs doden.

    Deze documentaire volgt voor- en tegenstanders van het vuurwerkverbod in aanloop naar oudjaarsavond én tijdens oudjaarsnacht. Kan Nederland wel zonder vuurwerk?

    De documentaire Uitgeknald? is maandag 4 januari om 22.00 uur te zien op NPO 3.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Wie wil er vanavond verslag uitbrengen?

    Ik ga niet kijken. De jaarwisseling was geweldig met meer en mooier vuurwerk dan ooit tevoren. Ik pas ervoor om na een half uurtje groenlinks anti docu hier een smet op te laten komen.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  3. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.406 waarderingen in 557 posts
    Ik twijfel ook nog... merk dat ik me altijd erg irriteer aan dit soort documentaires.

  5. Deze gebruiker waardeert Rico voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Ik ga wel kijken. Ik weet welk risico ik neem. On the bright side, mijn TV is 10 jaar oud maar misschien heb ik binnenkort weer een nieuwe.
    Maar ik heb mijn gedachten over deze documentaire al in het topic van de HVLV gezet.

    Onderste post van de pagina
    https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...Verbond!/page6

  7. Deze 2 gebruikers waarderen Herr Böller voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Ik kijken.. slechter dan de media afgelopen jaar kan bijna niet meer...ik heb in ieder geval een goed oudjaar gehad qua vuurwerk

  9. #6
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik ben gevraagd om mee te werken aan de docu, maar heb gepast bij het horen van de naam Faber, en de plannen om te komen filmen de 31e. Heb een uur met productie gesproken, de intenties leken goed. Maar ik was niet van plan de kop van jut te zijn...

  10. #7
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik ben gevraagd om mee te werken aan de docu, maar heb gepast bij het horen van de naam Faber, en de plannen om te komen filmen de 31e. Heb een uur met productie gesproken, de intenties leken goed. Maar ik was niet van plan de kop van jut te zijn...
    Ah oke en hoe benaderen ze de mensen? Via forum? De naam faber is die slecht? Ik ken hem niet haha

  11. #8
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.326
    Thanks
    655
    974 waarderingen in 487 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSVfanatics_geleen Bekijk bericht
    Ah oke en hoe benaderen ze de mensen? Via forum? De naam faber is die slecht? Ik ken hem niet haha
    De heer Faber (oogarts) voert al jaren, veelal met non-argumenten en drogredenen, een hetze tegen het consumentenvuurwerk. DE naam die oorzaak is aan vele vuurwerk gerelateerde nachtmerries.

  12. #9
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airforce Bekijk bericht
    De heer Faber (oogarts) voert al jaren, veelal met non-argumenten en drogredenen, een hetze tegen het consumentenvuurwerk. De faam die oorzaak is aan vele vuurwerk gerelateerde na nachtmerries.
    Ja je hoort m ook alleen indd negatief lullen pfff

  13. #10
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Dat is niet goed voor mijn gemoedsrust...

  14. #11
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Ja, verschrikkelijk. Wat een stemmingmakerij. De tendens is duidelijk: Vuurwerk moet (wederom) in een kwaad daglicht gezet worden.

    Met bruinhemd Faber voorop.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  15. #12
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Die Faber is zich heel bewust van de camera, en voert een hetze uit wrok door zijn eigen verdriet. Wat een zielige vent.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  17. #13
    VWC-Lid alvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2013
    Berichten
    24
    Thanks
    2
    6 waarderingen in 5 posts
    Wat een dikke pens heeft die Faber joh, die kan wel een vet vreten verbod opgelegd krijgen...

  18. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2013
    Berichten
    510
    Thanks
    374
    822 waarderingen in 210 posts
    Wat doet meneer Faber eigenlijk de rest van het jaar?
    Zullen vast ook patiënten met oogletsel bij hem komen toch.
    Maakt hij zich daar ook zo druk over?

  19. #15
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Ik ben ook door deze docu benaderd, in het kader van de federatie.
    Ze wilden erg graag de 31e komen filmen. Daar had ik geen behoefte aan. Wel veel verteld.
    2 weken later opnieuw aan de lijn; we vonden dat je zo'n goed verhaal had, willen graag toch een interview doen. En zo geschiede

    Vervolgens kwamen zij anderhalf uur naar het mooie Elburg gereden, ruim 2 uur interview gedaan, anderhalf uur terug. Alles verteld dat ik wilde. Verteld hoe mooi onze hobby is, hoeveel mensen plezier hebben aan het vuurwerk. Dat het veel meer is dan enkel een lontje aansteken, dat shows geen alternatief zijn.
    Maar ook dat ik actief ben bij de Federatie. Dat de discussie al veel verder gaat dan enkel het vuurwerk. Dat het juist mooi zou zijn als alles wat dichter bij elkaar zou komen, wat meer verdraagzaamheid. Nog even stilgestaan bij de diverse bedreigingen die ik via social media heb gekregen van tegenstanders van vuurwerk. Ik was erg tevreden met mijn interview, welke ik samen met mijn broertje heb gedaan (om het element; traditie) kracht bij te zetten. Hij een ochtend vrij genomen, ik speciaal vanuit Enschede voor naar Elburg gegaan.

    Vanmiddag rond een uur of 3 telefoontje van NTR. We hebben er toch voor gekozen je niet op te nemen in de docu; de andere 4 verhalen (Faber, brandweer, Kaboom vuurwerk (waarvoor overigens hulde), en een "liefhebber"), waren voldoende voor het complete plaatje. Oke, dat is erg jammer, maar we gaan zien wat er van gemaakt is.

    Resultaat: de grote De Faber Show, met een vuurwerkliefhebber als brandweerman, een "vuurwerkliefhebber" die na een kist bier met nitraten gaat strooien en de scooter op stapt, om vervolgens zo veel mogelijk overlast te veroorzaken, en een vuurwerkverkoper die vanwege de aanwezige camera's niet een paar boxjes de lucht in schiet.
    Man man man wat ongelooflijk zuur dit. Het gelijke en eerlijke beeld dat de makers wilden neerzetten was in mijn ogen NIET aanwezig. Het hele onderdeel 'plezier en traditie' was niet aanwezig.

    Voor iedereen die zou denken; Waarom wordt de Federatie niet gevraagd voor zulke shows/docu's/tv programma's. Dat worden we wel. Eigenlijk voor elke productie worden we benaderd. Helaas is bovenstaand voorbeeld niet de eerste keer. Het wordt dus steeds minder leuk om je keihard voor zulke stukken in te zetten, daarnaast wordt je dus last-minute gepasseerd. Natuurlijk blijven we dit doen. Maar het blijft zo ongelooflijk jammer dat je met een goed verhaal te vaak wordt genegeerd.

  20. Deze 36 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •