Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 152
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Hulp nodig bij het maken van je show/project?

    Wil jij ook dit jaar weer een geweldige show neerzetten of leuke projecten maken.. maar heb je daarbij nog hulp nodig van de mede-liefhebbers hier?

    Laat het ons weten!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 3 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Oke kom maar door. Stel je gaat een show schieten, fallas stijl. Dus met ritmes, met verschillende locaties (alsof der een mascleta tussen loopt). Met rammen, met een beetje sier. Hoe en wat zouden jullie hier sowieso in stoppen? Geen voorwaarden, geen budgetten, en voor mijn part pak je er ook Duitse en Belgische producten bij. Ik ben een beetje aan t brainstormen voor show elementjes, ik ben heel benieuwd waar jullie mee komen.
    Onderstaande is volledig hypothetisch. Ik koop zelf geen illegaal vuurwerk. Maar voor de inspiratie

    Producten waar ik nu aan denk:
    - (crackling) Thunderstorm - Eurostar
    - Dumbum 16/64 - Eurostar
    - Cruel Cannon - Wolff
    - Cruelty - Wolff
    - Secret Salute - Rubro
    - Three stage Whistling - Redwire Lesli
    - Fast Silver Whistling - Cafferata
    - ABA singleshots - Katan
    - Traca / Mascleta's uit België
    - Sonora / Terremoto uit Duitsland

    En hoe ik het nu voor me zie.
    Je pakt een paar stukken van 25 meter mascleta. Die gaat over de volle lengte, of een keertje terug. En na elke 25 meter een elementje van óf een karton cakes, of een stuk chaos, of een stuk ritmisch (salvo's van cruelty / three stage whistle oid). Eindigen met dikke lompe chaos. Eventueel tussendoor ook een stuk met lompe chaos. Ach der kan zo ongelooflijk veel! Wat zouden jullie doen?

  4. #3
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Een aantal (kartons) Whistle Ti-cloud van Zena of cakes met een dergelijk effect, zouden denk ik niet misstaan in die chaos, Koala
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  5. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Space Project cakes van RedWire misschien? Daar kan je ook een ritmisch element uit halen. En die omlabelijg van The Force die ze nu bij VuurwerkTotaal hebben. 3 trapsgewijs fluit met een NL salute salvo. Best aardig.

  7. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Een aantal (kartons) Whistle Ti-cloud van Zena of cakes met een dergelijk effect, zouden denk ik niet misstaan in die chaos, Koala
    Oeh, dat is dezelfde als de Storm Chaser van Wolff. Daar heb ik er al eens een paar van gehad.
    Stel je zou die afwisselen met thunderstorms. Zeg van beide 2 of 3 stuks. Dan bouw je een leip ritmisch stuk op! Thanks voor de tip!

    @Pyropinoy, ook een mooie die Space Project. En meen dat de Toschpyro omlabeling daarvan redelijk verkrijgbaar is ook. Die 3traps die je noemt is de Triple Riot. Beetje huiverig omdat er weinig reacties over te vinden zijn. Dan ga ik liever voor de Three Stage Triple van Redwire. Maarrrrr 3 traps fluit is wel degelijk een goede toevoeging! Had Broekhoff/Pyroshow daar niet ook een nieuwe 49sh cake van... hmmmm


    Vinden jullie dat een cake/box zoals Scream Salute / Geistesblitz hierin zou kunnen? desnoods wat sneller gemaakt. Of een aantal sier cakes tegelijk (chaos maken), zeg een buurt assortiment alle 6 de cakes, of 6x Big 19. Of zouden jullie Sier hier volledig uit houden? Vond de Cruelty (of andere salvo cake) ook tof, mooi zo Trrr... Trrrr... Trrrr...

  9. #6
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Vinden jullie dat een cake/box zoals Scream Salute / Geistesblitz hierin zou kunnen? desnoods wat sneller gemaakt. Of een aantal sier cakes tegelijk (chaos maken), zeg een buurt assortiment alle 6 de cakes, of 6x Big 19. Of zouden jullie Sier hier volledig uit houden? Vond de Cruelty (of andere salvo cake) ook tof, mooi zo Trrr... Trrrr... Trrrr...
    Ik kan wat kleur in de mascleta altijd wel waarderen, dus een karton mega 6 (prijs technisch de beste vind ik voor wat chaos) zou ik zeker doen. En een mascleta is uiteraard geen mascleta zonder fluit en salute. Dus ja, de Geistesblitz lijkt mij hier helemaal perfect voor.

    Wellicht nog leuk om de Special#4 ergens halverwege tussen te drukken?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ik kan wat kleur in de mascleta altijd wel waarderen, dus een karton mega 6 (prijs technisch de beste vind ik voor wat chaos) zou ik zeker doen. En een mascleta is uiteraard geen mascleta zonder fluit en salute. Dus ja, de Geistesblitz lijkt mij hier helemaal perfect voor.

    Wellicht nog leuk om de Special#4 ergens halverwege tussen te drukken?
    Thx voor de tips! Special 4 natuurlijk ook ideaal, en prijs technisch heel interessant. Gaat wel hoog, zou je daar nog iets onder schieten? Een dikke crackling cake, of misschien een crackling-tail-waaier.... Hmmmmmm ideeën genoeg!

    Mega 6 is inderdaad ook top. En voor nog geen 10 euro per cake zeker interessant. Nu ben ik zelf nog nooit op Fallas geweest (moet er echt eens van komen...) Wel veel videos gezien. Zijn er nog bepaalde effecten die veel terugkomen daar? Zou natuurlijk ook super tof zijn om een stukje regenboog toe te voegen. Of juist een elementje helemaal 1 kleur.... Zo veel opties!!!

  12. #8
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Thx voor de tips! Special 4 natuurlijk ook ideaal, en prijs technisch heel interessant. Gaat wel hoog, zou je daar nog iets onder schieten? Een dikke crackling cake, of misschien een crackling-tail-waaier.... Hmmmmmm ideeën genoeg!

    Mega 6 is inderdaad ook top. En voor nog geen 10 euro per cake zeker interessant. Nu ben ik zelf nog nooit op Fallas geweest (moet er echt eens van komen...) Wel veel videos gezien. Zijn er nog bepaalde effecten die veel terugkomen daar? Zou natuurlijk ook super tof zijn om een stukje regenboog toe te voegen. Of juist een elementje helemaal 1 kleur.... Zo veel opties!!!
    Een dikke crackling waaier zorgt altijd voor de nodige chaos, dus is zeker een mooi idee.

    Misschien een idee om de Crossette cakes uit de Pyroshow lijn van Broekhoff te gebruiken. Vaak worden bij mascleta's ook crossette cake's geschoten, en met de uitbreiding in die lijn hebben we daar gelukkig keus genoeg in tegenwoordig.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Yes, die van omlabeling van Toschpyro is de Toschpyro 13. De Toschpyro 11 (all at once),12 (54 schots waaier) en 33 (drie traps), zijn ook wel mooie producten voor een mascleta.

    Voor wat kleur en snelheid kan je ook kiezen voor de mega maxi, lijkt me wel vet om door al dat rook heen van die lichtkogels te zien. Mocht je voor wat rauwe fluiters kiezen kan je natuurlijk ook de kingsman overwegen.

  15. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  16. #10
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
    Yes, die van omlabeling van Toschpyro is de Toschpyro 13. De Toschpyro 11 (all at once),12 (54 schots waaier) en 33 (drie traps), zijn ook wel mooie producten voor een mascleta.

    Voor wat kleur en snelheid kan je ook kiezen voor de mega maxi, lijkt me wel vet om door al dat rook heen van die lichtkogels te zien. Mocht je voor wat rauwe fluiters kiezen kan je natuurlijk ook de kingsman overwegen.

    Thx voor de toelichting! Ik ben dit jaar verliefd geworden op de Fire Festival van Wolff/Poema. Wat een fabelachtige tails zijn dat. Misschien tof om mee te beginnen....

  17. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2019
    Berichten
    476
    Thanks
    32
    391 waarderingen in 202 posts
    1x Aurora
    1x Neon Ghost
    1x Silver ice
    2x Tropenpalmen
    2x Ammandra
    2x Hysteria
    1x Der hardcore fan
    2x Exotica
    1x Doppelschlag
    1x Blue Strobe
    1x Nishiki Kamuro
    1x Fire festival
    1x Yggdrasil
    1x The Wall

    Ik overweeg the wall na de doppelschlag te zetten en te eindigen met elegant night. wat vinden jullie van dit idee?
    iemand die nog een goede aanvulling heeft?

  18. #12
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Een langgekoesterde wens van mij is om een regenboog te schieten met losse, single-kleur cakes. Het liefste met zo veel mogelijk cakes, en dan in een mooie waaier neerzetten of vanaf verschillende posities in i-shape schieten.

    Wie heeft er ideeën voor cakes waarmee dit kan? Ik weet dat de Pyroshow lijn van Broekhoff de losse peony cakes heeft (maar die kan ik momenteel het 'goedkoopst' voor €27,50 t stuk vinden, an wordt het wel heel prijzig). Ook heeft Showtime van Cafferata een aantal single-kleur peony cakes. Maar hier geldt het zelfde verhaal (zijn nóg duurder).

    Had Xplode geen single-kleur crossette cakes? Of hebben mensen nog goede suggesties voor een regenboog?

  19. #13
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Een langgekoesterde wens van mij is om een regenboog te schieten met losse, single-kleur cakes. Het liefste met zo veel mogelijk cakes, en dan in een mooie waaier neerzetten of vanaf verschillende posities in i-shape schieten.

    Wie heeft er ideeën voor cakes waarmee dit kan? Ik weet dat de Pyroshow lijn van Broekhoff de losse peony cakes heeft (maar die kan ik momenteel het 'goedkoopst' voor €27,50 t stuk vinden, an wordt het wel heel prijzig). Ook heeft Showtime van Cafferata een aantal single-kleur peony cakes. Maar hier geldt het zelfde verhaal (zijn nóg duurder).

    Had Xplode geen single-kleur crossette cakes? Of hebben mensen nog goede suggesties voor een regenboog?
    Die kleuren crossettes van Broekhoff. Prachtige dingen. En dan afsluiten met de Crossette Switch
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  20. Deze gebruiker waardeert Pyro Is Art voor het bericht:


  21. #14
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Kan iemand een mooie opstelling bedenken voor een aantal cakes/boxen, het liefst allemaal tegelijk ontstoken (cakes/boxen mogen meermaals in de opstelling ivm tijdsduur. zou mooi zijn als alle effecten tegelijk beginnen en ook stoppen)



    - Giant soaring tails Rubro


    - Wicked Whistle VWT


    - Volta Multicolour Argento


    - Splitting Rainbow GBV


    - Yggdrasil Funke
    我也喜欢年纪较大的烟花

  22. #15
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Poahhhh mooie kleurenshow! Heel mooie producten heb je hier
    Tips voor toevoegingen:
    - Fire Festival - Poema (wolff)
    - Wick@ Fan - VWtotaal
    - Barbary Lion - Luypaers
    - Bushwackers - Eurostar
    - Blushing Crossettes - Evolution

    Je wilt álle producten tegelijk ontsteken? of een schietvolgorde voor deze?

    Schietvolgorde:
    - Fire Festival / Barbary Lion
    - Wicked Whistle + Volta Multicolor
    - Blushing Crossette
    - Giant Soaring Tails opengebroken, cake 1-2 en 3-4 (zijn identiek). In V-shape
    - In het midden de Splitting Rainbow
    - Yggdrasil

    Zo pak je op het begin met alle felle kleuren mooi de aandacht (ook door het tempo van wicked Fan). Daarna mooi de tails + crossetes (waar de crackling tails/crossettes mooi matchen), en eindig je super dik met de yggdrasil, welke ook zulke mooie dikke palmen heeft als de crossetes

  23. Deze 2 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:


Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •