Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 45
  1. #31
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
    Maar dan snap ik niet dat de importeurs de grens opzoeken met de nieuwe lichting 'single'shots.
    Je kan toch op twee vingers natellen dat die misbruikt gaan worden?
    Interesseert hun dat nou?

    €€€€€€€€€€€
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

  2. #32
    VWC-Lid BlueRays's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2017
    Locatie
    Twente
    Berichten
    34
    Thanks
    36
    18 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik moet wel zeggen dat ik erg gerust gesteld ben afgelopen jaarwisseling. Ik maak me niet meer druk om een verbod, want dit jaar kon ik zonder 1 scheve blik mijn cat 2 afsteken. Sterker nog, ik had meer positieve aanspraak dan ooit. Dus ze doen maar, ik vermaak me wel.
    En jij bent een liefhebber? Of ben ik op het verkeerde forum waar mensen pro-vuurwerkverbod zijn? Je laat toch niet deze traditie afpakken omdat "ze je geen scheve blik gaven om je cat 2" ? Terwijl het eigenlijk niet mocht. Dit is geen persoonlijke aanval trouwens, ik snap alleen niet hoe je zoiets kan zeggen als je van vuurwerk houdt (daar ga ik vanuit aangezien je op dit forum zit ;))
    Laatst gewijzigd door BlueRays; 2 januari 2021 om 16:30

  3. Deze gebruiker waardeert BlueRays voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2014
    Berichten
    233
    Thanks
    21
    85 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfanatic Bekijk bericht
    Laat de rotjes maar terugkomen zodat de jeugd niet loopt te kloten van C6, nitraten etc.

    Pijlen en singleshots helaas verboden laten, teveel mensen kunnen er niet normaal mee omgaan.

    Investeer in degelijke en zware compounds en verhoog het aantal toegestane KG. Zo hoeven mensen niet de illegale markt op om top boxen te bemachtigen en is het veiliger voor iedereen.

    Maak misschien het lont aan deze boxen aan de Zijkant, zodat men er niet met de kop boven hangt. Maak het een felle kleur, zonder dat stickertje zodat ze niet hoeven te pielen.

    Alles om de veiligheid te vergroten en de traditie te behouden!
    Pardon single shots verboden houden? Waarom? In DL en Belgie vol op te koop. Is Nederland dan gewoon een achterlijk land?? Net als de 100.000 klappers, matten etc. Gaat nergens over dat dat verboden is.

  5. Deze gebruiker waardeert pdoek voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pdoek Bekijk bericht
    Pardon single shots verboden houden? Waarom? In DL en Belgie vol op te koop. Is Nederland dan gewoon een achterlijk land?? Net als de 100.000 klappers, matten etc. Gaat nergens over dat dat verboden is.
    Die single shots hebben wel voor heel veel problemen gezorgd,door misbruik natuurlijk maar dan nog begrijp ik dat die dingen verboden zijn(heb ik het over die kleine single shots he)matjes en dergelijke vind ik een ander verhaal.
    En als jij ze zo leuk vind dan kan je ze dus halen in DL of belgie,dat gaan de 'misbruikers' echt niet doen hoor..

  7. #35
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Die kleine k*t singleshots zorgen echt voor veel problemen pdoek.. Mensen die ze uit de hand schieten etc, gebruiken tegen politie en andere hulpverleners.

    Het is niet alleen het product maar ook de achterlijke mensen die ze daarvoor gebruiken. Het is te makkelijk om daar misbruik van te maken.

    En ja, als je ze zo nodig moet hebben, dan kun je naar het buitenland uitwijken.

    Helaas verpest die ene groep ratdraaiers het voor ons die wel op een normale manier af steken.

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Fireworkfanatic voor het bericht:


  9. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    weet niet of het hier goed staat,maar een poll van de gelderlander en we staan achter!
    https://www.gelderlander.nl/home/dit...ieuw~ae896e88/

  10. #37
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Vuurwerk verbieden omdat het verkeerd gebruikt kan worden is onterecht wat mij betreft. Als andere zaken gewoon mag voortduren vanwege eigenbelang politiek etc vind ik het al helemaal niet goed.nee ik ben voorstander van Europees vuurwerk beleid en niet dat halfbakken Nederlandse prutmodel.

  11. Deze 10 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  12. #38
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Vuurwerk verbieden omdat het verkeerd gebruikt kan worden is onterecht wat mij betreft. Als andere zaken gewoon mag voortduren vanwege eigenbelang politiek etc vind ik het al helemaal niet goed.nee ik ben voorstander van Europees vuurwerk beleid en niet dat halfbakken Nederlandse prutmodel.
    Eens, Het is ook een mentaliteitsprobleem, zo kan je alles wel verbieden want met van alles kan er misbruik worden gemaakt.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  13. Deze 2 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  14. #39
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueRays Bekijk bericht
    En jij bent een liefhebber? Of ben ik op het verkeerde forum waar mensen pro-vuurwerkverbod zijn? Je laat toch niet deze traditie afpakken omdat "ze je geen scheve blik gaven om je cat 2" ? Terwijl het eigenlijk niet mocht. Dit is geen persoonlijke aanval trouwens, ik snap alleen niet hoe je zoiets kan zeggen als je van vuurwerk houdt (daar ga ik vanuit aangezien je op dit forum zit ;))
    Ja, ik ben wel liefhebber ja. En ik hoop enorm dat het verbod er niet komt. Ik gaf alleen aan dat ik gerust gesteld ben door afgelopen jaarwisseling, en er minder van wakker zal liggen. Vuurwerk afsteken is wat mij betreft deze jaarwisseling veilig gesteld, met of zonder verbod.

  15. Deze 3 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  16. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Berichten
    616
    Thanks
    778
    79 waarderingen in 47 posts
    Kunnen ze bij die kleine potjes (7 shots bijv.)die snel omvallen niet een voetje aan de onderkant vastmaken, zodat die veel stabieler staan? Met zo'n voet aan de onderkant staan ze veel stabieler en zullen ze niet snel of helemaal niet omvallen. Ik zou het heel jammer vinden als dat "kleine" spul eruit zou gaan, weer een stukje nostalgie weg.

  17. Deze gebruiker waardeert witte reus voor het bericht:


  18. #41
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witte reus Bekijk bericht
    Kunnen ze bij die kleine potjes (7 shots bijv.)die snel omvallen niet een voetje aan de onderkant vastmaken, zodat die veel stabieler staan? Met zo'n voet aan de onderkant staan ze veel stabieler en zullen ze niet snel of helemaal niet omvallen. Ik zou het heel jammer vinden als dat "kleine" spul eruit zou gaan, weer een stukje nostalgie weg.
    Kleine duitse lidl potten hebben dat bv ook.

  19. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Berichten
    616
    Thanks
    778
    79 waarderingen in 47 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Kleine duitse lidl potten hebben dat bv ook.
    Nou een kleine moeite omdat hier toch ook te doen.

  20. Deze gebruiker waardeert witte reus voor het bericht:


  21. #43
    VWC-Lid BlueRays's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2017
    Locatie
    Twente
    Berichten
    34
    Thanks
    36
    18 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witte reus Bekijk bericht
    Kunnen ze bij die kleine potjes (7 shots bijv.)die snel omvallen niet een voetje aan de onderkant vastmaken, zodat die veel stabieler staan? Met zo'n voet aan de onderkant staan ze veel stabieler en zullen ze niet snel of helemaal niet omvallen. Ik zou het heel jammer vinden als dat "kleine" spul eruit zou gaan, weer een stukje nostalgie weg.
    Ik kan me nog herinneren dat er Nederlandse cakes (van GBV-Weco volgens mij) zijn die dit hadden. Maar dat echte kleine spul uit de meterpakketten heeft dat vrijwel nooit.

  22. #44
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Veel kleinere potjes hebben al voetjes. Echter, te vaak komen importeurs vooral in pakketten met de meest creatieve holle potjes van 4-12 schoten die grotendeels hol zijn om schuim bevatten.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  23. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Die voetjes zijn leuk, alleen de laatste keer dat ik er een aantal had zaten ze er verkeerd om op geplakt. Lekker bezig
    "Amor fati: let that be my love henceforth!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •