Winkelbanner - Vuurwerkfeestje.nl Megastore
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
  1. #1
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts

    [Sfeerverslag & compilatie] Vuurwerk Nederland oud en nieuw 2020-2021

    Dit oud en nieuw oversteeg de verwachtingen die ik van te voren had. Normaal gesproken heb ik hogere verwachtingen, en valt het vaak tegen. Maar dit jaar viel alles mee!

    Later in het jaar volgt de complete compilatie en een sfeerverslag.
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 6 september 2021 om 16:23
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Op een druiligere zaterdagmiddag in mei krijg ik opeens zin om een stukje te schrijven.

    Het is begin november 2020. Het is in vuurwerkland niet bepaald rustig. Eerst al een nieuwe lockdown in België, waardoor winkels in eerste instantie dicht moeten en er dus geen vuurwerk verkocht kan worden. Dan het schokkende bericht dat een vuurwerkverbod wordt overwogen door het kabinet. Wat hebben we gestreden, en toch werd op vrijdag de 13e van november 2020 voor het eerst sinds mensenheugenis een totaalverbod op afsteken en verkoop van F2 vuurwerk aangekondigd.

    Het was al op diezelfde vrijdag dat er snel een protest werd opgezet. Hiervoor had ik een paar dingen afgestoken, echter het protest van ruime week later op 21 november, was het grootste vuurwerk protest. Helaas werd deze avond gekaapt door relschoppers in een aantal plaatsen, toch hebben genoeg vuurwerkliefhebbers op een vreedzame maar luide manier hun mening kenbaar gemaakt. Hier onder mijn video daar van, die overigens al vrij vlug veel werd bekeken. Hierna volgen nog een aantal minder noemenswaardige protesten.



    Na een paar weken begint het besef te komen... dit oud en nieuw wordt radicaal anders dan normaal. Omdat ik geen rijbewijs heb (deels te wijten aan corona, en lockdowns) wordt de optie stoken in Duitsland al snel afgestreept (achteraf gezien was dat maar goed ook). Omdat ik geen beeld had bij de handhaving van dit verbod, besloten we om het dan maar bij categorie 1 vuurwerk te houden.

    Om toch nog een beetje het vuurwerk shoppen gevoel te behouden gingen we begin december op categorie 1 tour. Te beginnen bij de Lidl en Haokan vuurwerk. Bij eerstgenoemde werd een fonteinenpakket en een hoop knetterlinten gehaald, nadat deze door een forumlid al de avond daar voor waren gefilmd en getest.
    Bij Haokan haalde ik de eerste grondbloemen sinds tijden, en meteen goed ook. 10 doosjes plus grondbloemen met knetter er bij.



    Deel 1. Wordt vervolgd, voel je vrij om te reageren.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. Deze 4 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Omdat er met oud en nieuw geen categorie 2 mocht worden afgestoken, werd ik door een stookmaat uitgenodigd om eens een keer in het buitenland wat te filmen, op een locatie waar dat kan omdat er niemand last van heeft. In eerste instantie was het nog redelijk mistig, dit leverde heel leuke sfeershots op. Uiteindelijk hebben we nog lekker wat afgestoken, en daar mooie filmpjes van gemaakt:





    We gaan weer verder, het is inmiddels begin december.
    Wat ik elk jaar doe, maar dit jaar in het speciaal is op een mooie decemberavond eens wat klein vuurwerk te stoken, veelal categorie 1, om in de sfeer te komen. Daar heb ik ook de nodige filmpjes van gemaakt.





    Het is inmiddels half december geworden, en inmiddels zijn er wat dingen toegevoegd aan de categorie 1 collectie. Mijn bedoeling was om nog een fonteinenpakket bij de Lidl te halen. Tegen beter weten in keken we bij twee Lidls, maar dit pakket was uiteraard al uitverkocht. Dan maar een doosje Pili Crackers meenemen, gewoon voor de vergelijking. We bezochten ook nog een tuincentrum in Prinsenbeek, waar categorie 1 werd verkocht. Onverwacht lag daar nog best veel, maar omdat ik al een flinke categorie 1 bestelling had gedaan bij Vuurwerkland Steenbergen ging ik in Prinsenbeek niet te veel halen. Uiteindelijk vond ik ook nog de Mini Stromboli bij het tuincentrum, en kwam ik thuis met 2x de Mini Stromboli en 1x het Siervuurwerkpakket van Lesli die normaal gesproken bij de Aldi ligt(deze stond al een tijd hoog op de lijst).



    Ook met deze nieuwe items er bij moest er natuurlijk weer wat gestookt worden. Om echt rustig te kunnen afsteken, besloten we om even op een weggetje achteraf te gaan staan. Hier hebben we lekker wat af kunnen steken qua categorie 1 vuurwerk. En uiteraard kwam daar ook nog een leuke compilatie uit.



    Word vervolgd!
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 25 juni 2021 om 16:39
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Het einde van het jaar nadert dichterbij. Om de kerstvakantie goed te beginnen gingen we het eerder bestelde categorie 1 vuurwerk bij Vuurwerkland Steenbergen ophalen. Dit was uiteindelijk nog aardig wat bij elkaar. Heerlijk was het om de dozen vol uit te pakken. Toch nog een beetje hetzelfde gevoel wat je hebt tijdens de afhaaldagen. Uiteindelijk heb ik hier ook nog een collectievideo van gemaakt, deze kwam op 26 december online en werd goed ontvangen. Het was immers bijna oud en nieuw.



    Om het jaar toch nog goed af te sluiten besloot ik om van wat overige beelden uit 2020 en jaren er voor een compilatie te maken. Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar om toch nog 20 minuten aan nog niet eerder vertoonde videobeelden te vinden. De compilatie hier van had ik gepland op eerste kerstdag.
    Uiteindelijk werd ook deze video goed ontvangen, ondanks dat er eigenlijk vooral kleiner vuurwerk werd gestookt. Toch zat er wel lekker wat sfeer in.

    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  8. Deze 3 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  9. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Leuk verslagje zo met dit weer, bedankt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Ik zal proberen om de gebeurtenissen die hier op volgen zo accuraat en gedetailleerd mogelijk te beschrijven.
    Inmiddels is het Tweede Kerstdag geworden, 26 december 2020. Het was op een zaterdag, het was redelijk guur weer. Een grauwe dag. Grauw, net als het beseffen dat we over 3 dagen geen vuurwerk gingen ophalen bij de winkels. Om toch in de sfeer te komen zet ik 's ochtends een vuurwerk compilatie aan. Het zorgt voor de nodige afleiding, maar echt heel vrolijk wordt ik nog niet. Ik rommel wat in de tuin, of beter gezegd ik veeg de boel aan, ruim los liggende dingen op. Om toch nog een beetje het idee te krijgen dat ik aan het voorbereiden ben voor oud en nieuw. Die middag had ik afgesproken met een stookmaat van mij, om een rondje te gaan rijden in de omgeving en zo hier en daar wat vuurwerk af te steken (uiteraard alleen categorie 1 ). De eerste locatie waar we aankomen is dichtbij een brug, met een bos er naast. Ik was hier nog nooit geweest, en al helemaal niet om vuurwerk af te steken. In het bos was het een doolhof van allerlei drassige paadjes, bruggetjes en slootjes. Op een gegeven moment sloegen wij een zijpaadje in, dit kwam uit op een zandstrandje. Het water stond zo hoog dat het pad bijna onder water stond, we moesten onze tassen echt op een iets hoger stuk leggen om te voorkomen dat ons vuurwerk nat werd.

    Maar het uitzicht was prachtig, en we konden er lekker afgelegen afsteken. Toch besloten we om een stukje verder te lopen. Echter kwamen we hier veel wandelaars tegen, met honden. Omdat we niet kwamen om overlast te veroorzaken besloten we om het toch dichter bij huis te zoeken. We stappen weer in de auto, en rijden terug richting huis. Eerst even stoppen voor een broodje, en dan weer door richting onze stookplek. Naar onze stookplek moesten wij nog een stukje lopen, maar we kamen helemaal niemand tegen op deze grauwe zaterdagmiddag.

    Eenmaal aangekomen op deze vertrouwdere stookplek, en ons vuurwerk uitgepakt, konden we echt beginnen met stoken. Eerst maar eens met wat losse items beginnen. De rook en de geur van de rook voelen goed, ondanks dat de wind het snel doet wegwaaien. Dat was dan weer het nadeel van dit guurdere weer. Later maken we wat matjes van knetterlinten en ander klein vuurwerk, dit gaat wel mooi. We naderen inmiddels het einde van de middag, en houden het voor gezien. Het vuurwerk wat we bij hadden was opgestookt, dus we konden goed terugkeren.

    Die avond kijk ik de gemaakte filmpjes van die middag terug. De filmpjes waren net zo grauw als die dag zelf. Doelloos kijk ik wat rond op het forum, zonder dat ik op dat moment wist hoe de komende dagen er uit gingen zien. In de avond probeer ik ook nog de sfeer beter te maken door wat vuurwerk compilaties te bekijken. Het helpt weinig. En nu hoor ik de lezer denken, wat een sneu verhaal? Nou, ik kan alvast meegeven: het wordt vanaf hier alleen maar weer beter. Op dat moment wist ik dat nog niet, maar als ik er nu op terugkijk zie ik dat wel zo.

    Een volgend deel komt later in het jaar.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  12. Deze 6 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Fijn kerel, wordt gewaardeerd zo midden in de zomer!

  14. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Door het zien van je compilatie op youtube, heb ik mij nu net weer eens ingelogd op vwc. Erg mooie beelden om te zien en stukjes te lezen zo halverwege het jaar!
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  16. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Het laatste deel is alweer een maand geleden geschreven. Tijd voor een update dus zo begin Augustus.
    We waren gebleven bij 26 december 2020. Een grauwe zaterdagmiddag, veel wind en een beetje regen, zoals beschreven in laatste stuk. Zoals jullie toen ook konden lezen werd het vanaf die Tweede Kerstdag alleen maar beter. We gaan verder naar maandag 28 december, qua weer werd het in ieder geval al beter op die dag. Ook de weersvoorspellingen zien er voor de week goed uit. Normaal gesproken zou dit de dag voor de eerste verkoopdag zijn, de laatste dingen zouden gecheckt worden, bonnen nagelopen, auto klaar en getankt. Dit jaar voelde het toch als een leegte nu dit niet nodig was.
    Voor de maandagavond werd ik uitgenodigd door een vriend om te komen filmen met vuurwerk afsteken. We reden naar de stookplek toe, op een lange rechte weg. Onder het gele licht kan ik in de verte van de weg een wit busje aan zien komen. Het zal toch niet... we rijden rustig verder, het busje nadert ons steeds dichterbij. Dan zie ik de rood blauwe strepen op de zijkant van het busje, en ik krijg de schrik van mijn leven. Maar dan slaat het busje rechtsaf, een uitgestrekte parkeerplaats op. Natuurlijk... op die parkeerplaats is er nog wel eens overlast van hangjongeren en drugsdealers. De ingang van het gebied waar wij altijd stoken is ook naast die parkeerplaats. In dat gebied kun je niet met de auto komen.

    Wij fietsen het gebied binnen, zonder om te kijken, op een aardig tempo. Een paar honderd meter verderop parkeren we de fietsen, en lopen we het laatste stuk. Dit was op het nippertje, twee jongeren die tijdens de laatste dagen van het jaar op een randweg rijden het dorp uit, dat is wel verdacht.
    Omdat we in het gebied waar we nu in lopen heel afgelegen zitten voelen we ons al weer snel veilig. Na een wandeling van een kwartier (de tassen zaten aardig vol), kwamen we aan op de plek. Ik had wat categorie 1 vuurwerk meegenomen, en mijn stookmaat wat mooier vuurwerk. Eerstgenoemde vuurwerk hielden we bij de hand om lekker los te stoken.

    We beginnen met afsteken. Eerst maar eens wat klein vuurwerk zoals knetterlinten en fonteinen. Al gauw konden we ook wat singleshots de lucht in zien gaan. Het is een gezellige avond, geweldig om in de sfeer te komen. De geur van het kruit, de rook, de lichte spanning, alles maakt het tot een mooie stooksessie. Ongestoord op een afgelegen plek, niemand tot last. Als afsluiter zien we nog wat F3 singleshots afgaan, wat blijven deze schitterend. En wat een burst hebben deze. Met een gerust hart lopen we terug naar de fietsen. Ze staan er nog. Op de terugweg komen we niks meer tegen. Nog even wat drinken, en dan scheiden de wegen weer. Ik kijk terug op een mooie en gezellige stookavond. Morgen is het 29 december, daar ga ik in een later stuk over schrijven.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  18. Deze 4 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Het is inmiddels al weer een maand geleden dat ik wat heb geschreven in dit topic.

    Een heel erg leeg gevoel. Dat is de beste manier om te omschrijven hoe ik die 29 december wakker werd. Normaal zou ik nu onderweg zijn, om het vuurwerk op te halen. Eerst naar Breda, daar 2 winkels bezoeken, dan naar Roosendaal en later ook nog naar Steenbergen... tenminste dat was de planning. Al voor het vuurwerkverbod had ik samen met mijn neefje besloten om deze dagen samen vuurwerk op te gaan halen en ook een deel van oudjaarsdag samen te stoken. Nu zat het vuurwerk ophalen er niet bij dit jaar, maar het stoken wel. Categorie 1 vuurwerk uiteraard, ideaal voor de beginnende pyro. Dus gingen maar eens wat afsteken en wat video's maken.

    We begonnen met een heleboel grondbloemen en pili crackers te vergelijken. De kwaliteit was bij de Pili Crackers bijna overal niet zo goed, maar bij de grondbloemen zat er nog het één en ander tussen wat het beter deed. Neem bijvoorbeeld de oude grondbloemen met knetter van GBV-Weco, deze zijn echt nog wel goed. Ook had ik een paar combi assortimentjes gekocht, deze waren van GBV-Weco en Rubro. Die van Rubro was nieuw dit jaar, maar de combi packs van GBV die ik had waren al wat ouder, 2017 en 2018. Deze had ik echter nog nooit in een winkel gezien. Dat waren wel leuke pakketjes om achter elkaar op te stoken.

    Ook de nodige matjes worden gemaakt. Knetterlinten, grondbloemen, flitsers, noem het maar op en het gaat op een hoop. Dat is toch wat spectaculairder. We waren in een creatieve bui geraakt, dus besloten om een fonteinencompound te maken. Knetterlintje er langs, Funke luchthuilers er bij en je hebt een leuk project. Deze staken we uiteraard in het donker af, maar daar zijn we nog niet. De eerste die we maakten was mooi, en ook heel luid met de fluiters. Meerdere daar van tegelijk doen je oren echt dichtslaan. Dat smaakt naar meer.

    Het is inmiddels het eind van de middag, en we besluiten om een rondje te gaan fietsen. Gewoon om de omgeving nog eens te verkennen, voor mij was het bekend terrein, maar mijn neefje komt er niet zo vaak. Met wat categorie 1 in de zak fietsen we een rondje, de kou viel wel mee maar zo in de schemer geeft het toch wel sfeer.

    Dan is het inmiddels de avond van 29 december. Het fonteinenproject werd toen afgestoken zoals eerder beschreven. Dat was voor herhaling vatbaar. Ook stookten we nog wat losse categorie 1 fonteintjes. Het volgende pakket wat we er bij pakten was de Dragon Pack van Broekhoff. Dit is een klein pijlenpakketje met 3 fonteinen er bij. Een beetje naar het idee van een familieassortiment, maar er zaten dus maar 7 items in totaal. De fonteinen waren aardig, maar niet bijzonder. De pijltjes gingen één voor één de lucht in, en die gaven een plop met wat gekleurde sterren. Niet echt iets dus. Maar goed, deze assortimentjes gingen voor 2-3 euro over de toonbank bij diverse outlets eind 2019. Zelfs dat vond ik het amper waard haha. Sfeervol was het wel, de zoef te horen van de pijlen die de lucht in gingen.

    Nog één dag te gaan voor de 31e, namelijk 30 december. Daar schrijf ik later wat over.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  20. Deze 4 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Dank voor de mooie update weer Daniel! Je schrijfstijl is me altijd erg aangenaam!

  22. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    We gaan weer verder, dit keer met 30 december. De laatste dagen kruipen voorbij, zo ook deze dag. Wat gaat het langzaam als er bijna niks te doen is. Er moeten nog wat laatste dingen doorgelont worden, waaronder de Cruel Traction voor het 0:00 moment maar dat is ook zo gedaan.

    In de middag worden mijn neef en ik uitgenodigd om bij een stooksessie te komen kijken en wat filmpjes te maken. Daar hadden wij wel oren naar. Lekker wat knallen om in de sfeer te komen. Rotjes, thunderkings, wat oud spul.



    Zelf brachten we ook wat categorie 1 vuurwerk mee. Nu begon het gevoel er een beetje in te komen, als je even een halfuurtje ontspannen hebt staan te stoken. We kregen ook meteen de uitnodiging om de dag er na op dezelfde plek te komen kijken. Daar hoefden we niet over na te denken, en besloten het aanbod aan te nemen.

    De avond van 30 december was vreemd. Het voelde als een gewone najaarsavond. Natuurlijk wel wat knallen, maar lang niet zoveel als tijdens verkoopdagen. Weinig wist ik toen over de dag er na. Met een vreemd gevoel ging ik die avond slapen.

    Het is dan toch echt eindelijk 31 december. Het is zo ver. We worden afgezet in de buurt van de locatie, en lopen dan nog een stuk er naar toe. Mooi afgelegen, want hoe rustiger er gestookt kan worden, hoe beter. Om een uur of 11 in de ochtend komen we aan. Het begin wordt gemaakt met een 1000 shots ratelband van GBV-Weco.



    Een sloom ding, moet ik zeggen. Maar zeker een mooie opening. We gaan rustig verder met wat kleinspul. Diverse buskruitknallers, knalpijlen, fluitpijlen en thunderkings. Veel dingen die waren overgebleven van het jaar er voor. We gingen verder met wat knalpakketten, persoonlijk een van mijn favoriete items wat je hebt qua vuurwerk. Ik vind dat geweldig, al die verschillende formaten rotjes.



    Wordt vervolgd.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  24. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Heerlijk man, je ruikt de sfeer er bijna doorheen!

  26. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •