Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 179
  1. #136
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Wat ik me nu afvraag...

    Het hvlv zet zich in voor het behoud van consumentenvuurwerk.
    Volgens rutte was het verbod eenmalig,word dit door de winkeliers en importeurs nu voor waar aangenomen en zijn deze al bezig met inkopen,ontwikkelen van producten enz..
    Of zijn deze nu ook afwachtend?

    Ik bedoel,het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat er dit jaar per direct een permanent verbod ingesteld word? Moet hier niet een overgangsperiode voor zijn of iets dergelijks?

    Mag aannemen dat een importeur al in het begin van het jaar kosten maakt wat betreft productie en dergelijke.
    Zo ook de winkleliers qua onderhoud aan bunkers en investeringen en dergelijke.
    Of staat dit nu stil door het eenmalig verbod?
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Spring_thunder voor het bericht:


  3. #137
    VWC-Lid PyroRJ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2020
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    410
    Thanks
    316
    365 waarderingen in 138 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spring_thunder Bekijk bericht
    Wat ik me nu afvraag...

    Het hvlv zet zich in voor het behoud van consumentenvuurwerk.
    Volgens rutte was het verbod eenmalig,word dit door de winkeliers en importeurs nu voor waar aangenomen en zijn deze al bezig met inkopen,ontwikkelen van producten enz..
    Of zijn deze nu ook afwachtend?

    Ik bedoel,het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat er dit jaar per direct een permanent verbod ingesteld word? Moet hier niet een overgangsperiode voor zijn of iets dergelijks?

    Mag aannemen dat een importeur al in het begin van het jaar kosten maakt wat betreft productie en dergelijke.
    Zo ook de winkleliers qua onderhoud aan bunkers en investeringen en dergelijke.
    Of staat dit nu stil door het eenmalig verbod?
    Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar, in mijn ogen is het eigenlijk onmogelijk om het er zo ineens door te krijgen gezien de eerder gedane uitspraken door diverse ministers en bewindslieden omtrent het welbekende eenmalige verhaal

  4. Deze gebruiker waardeert PyroRJ voor het bericht:


  5. #138
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Het verbod zou eenmalig zijn hadden ze beloofd dus ik begrijp eigenlijk gewoon niet dat er de hele tijd zo n gruwelijk gezeik over is... Erger me dood aan alsmaar dat gezeur bah

  6. Deze gebruiker waardeert elburgersc voor het bericht:


  7. #139
    VWC-Lid simmien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 januari 2014
    Berichten
    991
    Thanks
    2.144
    706 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elburgersc Bekijk bericht
    Het verbod zou eenmalig zijn hadden ze beloofd dus ik begrijp eigenlijk gewoon niet dat er de hele tijd zo n gruwelijk gezeik over is... Erger me dood aan alsmaar dat gezeur bah
    Het was ook eenmalig, maar na de verkiezing van 2021 wordt er een regeerakkoord gemaakt waarin compromissen gesloten moeten worden, en daarin kan van alles gebeuren. Ik hoop dat we door deze acties voeten tussen de deuren krijgen in den haag en wat duidelijkheid kunnen afdwingen zodat de importeurs ook weten waar ze aan toe zijn

  8. Deze 3 gebruikers waarderen simmien voor het bericht:


  9. #140
    VWC-Lid PyroRJ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2020
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    410
    Thanks
    316
    365 waarderingen in 138 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simmien Bekijk bericht
    Het was ook eenmalig, maar na de verkiezing van 2021 wordt er een regeerakkoord gemaakt waarin compromissen gesloten moeten worden, en daarin kan van alles gebeuren. Ik hoop dat we door deze acties voeten tussen de deuren krijgen in den haag en wat duidelijkheid kunnen afdwingen zodat de importeurs ook weten waar ze aan toe zijn
    De laatste kabinetsformatie duurde 225 dagen dus, als ze er nu weer zolang over gaan doen hoeven we ons voor dit jaar geen zorgen te maken

  10. Deze 2 gebruikers waarderen PyroRJ voor het bericht:


  11. #141
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Er zijn heel erg veel mensen dat nog vuurwerk thuis heeft liggen. Daar is die 25kg regel voor bedoeld. Niet iedereen heeft afgelopen oud en nieuw gestookt, dus ik schat dat er nog heel erg veel in huis ligt. Om dan nu een permanent verbod in te stellen terwijl men had gezegd dat het eenmalig was, om de zorg te ontlasten, dan krijg je echt problemen. De logica om nu door te zetten vanwege dat er minder gewonden zijn gevallen slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk als er minder wordt afgestoken zorgt dit voor minder gewonden, daar hoef je geen geleerde voor te zijn. Als nu niemand meer in de auto stapt zullen er ook geen gewonden en doden maar vallen, maar om tot die conclusie te komen hoef je natuurlijk dit niet in de praktijk te toetsen. Hoe dan ook, wanneer men een totaalverbod wilt instellen zonder een overgangsjaar, dan krijg je dat je iedereen moet verzoeken (verplichten) om het vuurwerk in te leveren tegen welke vergoeding?? Daarnaast moet je wederom de branche en dan ook de winkeliers schadeloos stellen. Niet alleen voor het vuurwerk maar ook voor de investeringen die men heeft gedaan, bunker etc. Dit kun je namelijk niet onder ondernemersrisico scharen. Dan heb je het probleem met het illegaal vuurwerk niet opgelost, ergo.. er komt dan zelfs veel meer binnen. Wat denk je hoeveel die handelaren gaan verdienen bij een verbod? Nog meer dan nu, dit trekt meer handelaren aan, nog meer illegaal vuurwerk. Daarnaast, stel dat Duitsland geen verbod krijgt, dan krijg je vuurwerk toerisme, dit is niet iets waar Duitsland op zit te wachten. Het gaat een heel gedoe worden. Wanneer je als regering besluit dit toch in te gaan stellen dan moet er minimaal een overgangsperiode komen van pakweg 2-3 jaar. Maar gezien het feit dat er al heel veel vuurwerk is verboden en er enkel nog fonteinen en siercakes overblijft, denk ik dat ze er goed aan doen is dat eens grondig te evalueren. Wanneer dan blijkt dat dit tot een zeer laag aantal gewonden leid, dan zit de kans er dik in dat men niet tot een totaalverbod komt. We moeten dus hopen dat men dit jaar niet met het verbod komt zodat wij kunnen laten zien dat een verbod niet nodig is. De bond en vuurwerk branche moet hier op focussen.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  13. #142
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Die overgangsperiode zoals jij het noemt zitten we toch al midden in. Eerst de afsteektijden teruggebracht naar 18.00 - 02.00. Daarna klein vuurwerk er uit en nu de matjes, singleshots en pijlen.

    Er is al niet veel meer over van het vuurwerk in Nederland.

    Ik zie zelf liever een verbod dan ieder jaar een dreigend verbod en nog meer inperkingen.

    Wat moet je nu bijvoorbeeld doen voor komende jaarwisseling? Ik zou dolgraag de eerste dingen gaan bestellen, alvast afspreken met andere liefhebbers e.d. maar je gaat gewoon weer een heel jaar in onzekerheid zitten.

    Dan heb ik liever duidelijkheid, denoods een verbod, kan ik uitwijken naar Duitsland of alvast sparen voor een boete en gewoon het risico nemen om het wel in nl te vieren.

    Ik ben de huidige situatie meer dan beu.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  14. Deze 8 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  15. #143
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    729
    440 waarderingen in 253 posts
    Ben het met sirens eens. Beter duidelijkheid dan elke keer die onzekerheid. Er is al genoeg stress op de wereld. Zou fijn zijn als er nu gewoon eens harde afspraken gemaakt worden die iedereen duidelijkheid verschaffen. Mijn part is het om de 2 jaar evalueren of weet ik het wat.. Maar dit is niks

  16. #144
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Dat bedoel ik dus ook.
    Er moet duidelijkheid komen,kan je als winkelier/importeur nog investeren...
    Nu zit iedereen met geknepen billen de politiek te volgen waar niemand wijzer van word.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  17. #145
    VWC-Lid HVLV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2021
    Berichten
    165
    Thanks
    87
    1.120 waarderingen in 145 posts
    Wij willen zeker ook duidelijkheid. De huidige situatie van ieder jaar weer al die negativiteit die de hobby verpest en de onzekerheid die er ontstaat om aankopen te doen aan het begin van het jaar is niks dan ellendig. Dit is ook zeker waar wij ons voor inzetten maar vergeet niet dat politiek en belofte niet in de zelfde zin passen!

    Je hebt te maken met wisselende mensen, verkiezingen enz. Uiteindelijk krijg je geen harde garantie van de politiek, of in ieder geval niet eentje waar je daadwerkelijk op kunt bouwen.
    Maar de politiek staat ook in functie van de publieke opinie en de media die dat helpt te bepalen. Juist daarom moeten we de discussie in de publieke ruimte naar ons toetrekken en een openbaar tegengeluid geven aan al die negativiteit. Uiteindelijk is de beste garantie die we kunnen krijgen dat een meerderheid van de Nederlander gewoon vuurwerk wil houden. Die strijd hebben we de laatste jaren verloren, of misschien zelf wel niet gevoerd.
    Juist daarom zijn wij ook opgestaan om daar verandering in aan te brengen. Makkelijker gezegd dan gedaan maar we gaan er in ieder geval alles aan doen wat we kunnen om het tij te keren!

  18. Deze 10 gebruikers waarderen HVLV voor het bericht:


  19. #146
    VWC-Lid HVLV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2021
    Berichten
    165
    Thanks
    87
    1.120 waarderingen in 145 posts
    Groot nieuws!

    Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond heeft zojuist haar eerste steunbetuiging vanuit de politiek ontvangen!
    Forum voor Democratie heeft haar steun voor onze missie uitgesproken: Het behouden van de Nederlandse vuurwerktraditie!

    HVLV dankt Forum voor Democratie voor deze enorme steun in de rug!

    Samen staan we sterk!
    #samensterkvoorvuurwerk!

    https://www.facebook.com/10019027198...11501417523337
    Naam: 139042420_111501420856670_6094053005901874780_n.jpg
Bekeken: 338
Grootte: 19,0 KB

  20. Deze 18 gebruikers waarderen HVLV voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  21. #147
    VWC-Lid PyroRJ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2020
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    410
    Thanks
    316
    365 waarderingen in 138 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HVLV Bekijk bericht
    Groot nieuws!

    Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond heeft zojuist haar eerste steunbetuiging vanuit de politiek ontvangen!
    Forum voor Democratie heeft haar steun voor onze missie uitgesproken: Het behouden van de Nederlandse vuurwerktraditie!

    HVLV dankt Forum voor Democratie voor deze enorme steun in de rug!

    Samen staan we sterk!
    #samensterkvoorvuurwerk!

    https://www.facebook.com/10019027198...11501417523337
    Naam: 139042420_111501420856670_6094053005901874780_n.jpg
Bekeken: 338
Grootte: 19,0 KB
    Petje af heren voor het werk dat jullie aan het verzetten zijn momenteel, alle beetjes helpen en dit is er één van

  22. #148
    VWC-Lid vuurpijl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2008
    Locatie
    Ver
    Berichten
    232
    Thanks
    39
    177 waarderingen in 55 posts
    Top nieuws!
    Pyrofreak voor het leven!

  23. #149
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.103
    Thanks
    897
    1.026 waarderingen in 424 posts
    Goed om te horen! Mooi om HVLV in zo korte tijd zo te zien groeien. Dit hebben we nodig.

  24. #150
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Toppers zijn jullie mooi nieuws

Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •