Banner China Red
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 30
  1. #16
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    We hadden het er natuurlijk al over gehad, toch jammer om te lezen dat het niet zo gelopen is als je gewild zou hebben. Gelukkig heb je een aantal mooie plaatjes kunnen schieten en je motivatie voor dit jaar alweer terug gevonden. Ik hoop van harte met je mee dat 2021 een beter jaar in vele opzichten gaat worden.

    Bedankt voor je toch mooi geschreven en lekker lezende verslag.

  2. #17
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoker Bekijk bericht
    Thanks, ja ach het is wat het is. Inmiddels ben ik het slechte gevoel alweer kwijt gelukkig. De blik staat volledig gericht op 29 december en het enige wat me op het gebied van vuurwerk weer te doen staat is het samenstellen van een leuke lijst. Dat lukt al aardig kan ik zeggen
    Tja ik kan je wel de hand doen met het gevoel van de jaarwisseling. Hier in de straat was het ook vreselijk rustig. Echt genieten kan je dan ook niet echt, want normaal sta je als aan malle cakes en boxen weg te stoken en dit jaar was het cat 1.....al zitten daar best wel erg leuke producten tussen.
    Ik kon toch wel stiekem een popcorn fontein stoken, want die had ik van vorig jaar nog bewaard...maar was voel je je leeg bij zo'n jaarwisseling. Gelukkig ging er rondom best nog wel wat de lucht in, dat moet jij in Enschede ook wel gehad hebben...daar gaat het altijd wel los maar het is toch anders dan anders.

    Nu gelukkig weer de focus op de komende jaarwisseling, want dat we gaan knallen is 1 ding wat zeker is. Zowel met het forum als daadwerkelijk op de 31e!

  3. #18
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Tja ik kan je wel de hand doen met het gevoel van de jaarwisseling. Hier in de straat was het ook vreselijk rustig. Echt genieten kan je dan ook niet echt, want normaal sta je als aan malle cakes en boxen weg te stoken en dit jaar was het cat 1.....al zitten daar best wel erg leuke producten tussen.
    Ik kon toch wel stiekem een popcorn fontein stoken, want die had ik van vorig jaar nog bewaard...maar was voel je je leeg bij zo'n jaarwisseling. Gelukkig ging er rondom best nog wel wat de lucht in, dat moet jij in Enschede ook wel gehad hebben...daar gaat het altijd wel los maar het is toch anders dan anders.

    Nu gelukkig weer de focus op de komende jaarwisseling, want dat we gaan knallen is 1 ding wat zeker is. Zowel met het forum als daadwerkelijk op de 31e!
    Wie bewaart die heeft wat

    Jazeker, om 00:00 uur ging er hier en daar wel wat de lucht in, vooral in omliggende wijken. Op een van die wijken hadden we vanaf voor ons huis mooi zicht. Dat was maar goed ook, want daar gingen mooie blokken de lucht in. Helaas heeft dat ook niet zo lang geduurd, anders was ik er misschien wel even naartoe gefietst. Echt schitterende blokken, moet prof geweest zijn.

    Absoluut, het wordt weer een groot feest. Als ik in de loop van het jaar wat leuke dingen meemaak zal ik het hier blijven posten. Jullie horen van me!
    Groeten uit Enschede.

  4. #19
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    Ja! Hallo! Ontwaakt uit mijn vuurwerk-zomerslaap. Weinig hier geplaatst, maar ik heb zeker niet stilgezeten. Ik zou me weer melden zodra er nieuws zou zijn. Nou, dat is er zeker!

    Inmiddels is het september en dat betekent dat het vuurwerkseizoen weer op gang begint te komen. Wat mij betreft zijn er maar twee seizoenen in het jaar, in plaats van vier: het voetbalseizoen en het vuurwerkseizoen. De start van beide seizoenen ligt op ongeveer hetzelfde punt van het jaar, helaas duurt het vuurwerkseizoen wel echt een stuk korter. Als Enschedeër kan ik zeggen dat beide seizoenen best redelijk van start zijn gegaan!

    Afgelopen week kwam ik oude video’s tegen van oud en nieuw 2018-19. Gemaakt met een telefoon, maar desondanks toch lekker om in de sfeer te komen. Mooie verrassing zo begin september! Aanleiding van deze vondst is de melding van Google dat mijn Drive na heel wat maanden de melding te hebben gegeven, nu toch écht volzit. Om de beelden toch te bewaren heb ik er een compilatie van gemaakt, dan kan de rest van de wereld er ook van meegenieten. Alvast excuses voor de kwaliteit, daar komt komende jaarwisseling een grote verbetering in! Onderaan de post vind je de link naar de video.

    Binnenkort duik ik weer in de archieven om foto’s en video’s te vinden. Wie het leuk vindt kan meekijken, want ik zal hier ook het een en ander plaatsen!

    Dan gaan we nu terug naar eerder dit jaar, want zoals gezegd heb ik niet stilgezeten op vuurwerkgebied! Eind december kwam ik in contact met gewaardeerd medeforumlid YorickT. Dat gebeurde naar aanleiding van een gedeelde hobby naast het vuurwerk: fotografie. We kennen allemaal de mooie plaatjes die hij maakt! Vanuit mijn opleiding ben ik in aanraking gekomen met fotografie, waarna vuurwerkfotografie de focus kreeg.

    Nou goed, ik zal niet te veel uitweiden. De gesprekken met Yorick waren leuk en dat mondde uit in de vraag of ik interesse had in het meewerken aan een project waar hij stilletjes al een tijdje mee bezig was. Klonk goed, dus uit enthousiasme uiteraard ‘ja’ gezegd. Geen moment spijt van gehad.

    Welk project dat was? Vuurwerkklok! Een platform om makkelijk en overzichtelijk vuurwerkshows te vinden. Daarnaast lees je er leuke blogs, zoals de blogserie Kruitkriebels. Een van de deelnemers daarvan is medeforumlid Pim, waar ik dankzij Yorick en zijn project ook mee in contact kwam!


    Website nog niet bekeken?
    https://vuurwerkklok.nl.

    Lees ook de allereerste Kruitkriebels met Pim:
    https://vuurwerkklok.nl/blog/kruitkriebels-pim/.


    Om de website een mooie start te geven besloten we dat er een leuk online evenement moest gaan plaatsvinden. Dat werd een pubquiz, uiteraard volledig in het teken van vuurwerk. Er werden thema’s bedacht met elk tien vragen. Genoeg voor een avondvullend programma. Tussen de vragen door kwamen mooie verhalen aan bod en tussen de quiz en de uitslag was er tijd om met alle deelnemers te ouwehoeren over vuurwerk en randzaken. Een groot succes met enkel enthousiaste reacties. Wie weet doen we het nog wel een keer!

    Sindsdien in de website gegroeid en weten meer en meer mensen het platform te vinden. Leuk om te zien! Er worden via de website en social mediakanalen gelukkig steeds vaker shows aangekondigd. Hoe verder we in het seizoen komen, hoe meer shows er zullen worden toegevoegd aan de kalender! Ondertussen staat er ook een mooie Kruitkriebels online met Stefan van Vuurwerkstore Holten.

    Daarover gesproken, ik kan niet wachten tot 25 september. Vuurwerkstore Holten viert haar 10 jarige bestaan. Groots. Alles wijst erop dat het een avond gaat worden om nooit meer te vergeten. Ik ben aanwezig en reken erop veel mensen van het forum te ontmoeten. Het enthousiasme hier op Vuurwerkcrew is enorm als ik het topic doorblader. Zie je iemand met een camera in de hand? Spreek maar aan! Er is een kans dat ik het ben!

    De beloofde compilatie:



    Heren (en dames), het seizoen is los! We mogen weer! Tot 25 september in Holten! En geniet in de tussentijd van mijn compilatie!
    Groeten uit Enschede.

  5. Deze 6 gebruikers waarderen Stoker voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Goed om je verslagen weer terug te zien, Stoker! Die hebben we hier wel gemist haha. Leuk omschreven hoe ons contact verlopen is het afgelopen jaar, toch veel gebeurd als ik het zo lees. Daar moeten we binnenkort maar iets op drinken. ;)

  7. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  8. #21
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    Afgelopen zaterdag was het zover: het grote vuurwerkfeestje van Vuurwerkstore Holten. Vandaag een korte terugblik op een prachtige avond.

    Het is tegen zeven uur in de avond als de evenementenlocatie, die normaal gesproken dient als industrieterrein, begint vol te stromen. Bij de toegangspoorten staan massa’s mensen te dringen om het terrein op te mogen. Bij hen staan vlaggen en hangen spandoeken die aankondigen dat Vuurwerkstore Holten 10 jaar bestaat. Een mooie mijlpaal die gevierd móét worden met een gigantische lading aan vuurwerk.

    Met mijn groene én gouden bandjes om de pols loop ik langs twee vrolijke mensen van de beveiliging. Ze merken mijn camera en tas met statieven op en vragen of ik kom filmen. “Ja ook, maar ik ben er vooral voor de foto’s,” antwoord ik met een brede lach op mijn gezicht. Ik heb er zin in en deze mensen zo te zien ook. “Neem ook maar zo’n lampje mee,” is het aanbod dat de vriendelijke mevrouw me doet. Er liggen er genoeg. Rode, groene, blauwe en witte. Ik besluit dat de laatste kleur het handigst is en neem er een mee. Handig om in het donker de knopjes op de camera te zien, of bij het opzetten van mijn statief. Naast de lampjes liggen programmaboekjes. “Daar mag ik er vast ook wel eentje van meenemen he?” “Ja tuurlijk, neem maar mee! Dan heb je nog even wat te kijken tijdens het wachten,” is het al verwachte antwoord dat ik krijg.

    Met een camera, tas met statieven en de verse aanwinsten loop ik door. In de verte zie ik dat Koala, YorickT en zijn vader gezellig staan te kletsen in afwachting van het spektakel. Zoals je hopelijk al hebt gelezen zijn Pim en ik bij Yoricks platform Vuurwerkklok betrokken. In een klein jaar tijd heb ik de beide heren gek genoeg nog nooit in het echt ontmoet. Dat werd tijd en daarom hadden we voorafgaand aan het evenement besloten om er toch maar eens werk van te maken.

    Met mijn volle handen loop ik richting het kleine gezelschap, dat mij gelukkig al gauw herkent. “Hey, hebben jullie er een beetje zin in?” zijn mijn enthousiaste eerste woorden nadat ik mijn spullen op de grond heb gelegd. Er volgen nog enthousiastere antwoorden. Tijdens ons korte gesprek begint het te schemeren en dat is voor mij het signaal om de boel weer op te pakken om me te begeven naar de plek waar ik mijn foto’s en opnames wil maken. Ik vind een mooie plek die precies uitkijkt op het midden van het schietveld. Perfect! De statieven pak ik uit de tas en binnen vijf minuten staat alles mooi klaar.

    Ondertussen komt Pim naar me toegelopen. “Zal ik jou eens aan iemand voorstellen?” Ik loop achter hem aan naar een voor mij onbekend tweetal. “Dit is Bastiaan, je weet wel, van het forum.” Leuk om mensen te ontmoeten die je eigenlijk alleen van hun nickname kent. Na een korte kennismaking splitst het ontstane groepje en ik besluit terug te lopen naar mijn plekje.

    Het is inmiddels bijna 20:00 uur en dat betekent dat de productdemo bijna begint. Wanneer Stefan de microfoon pakt gaat de muziek zachter en horen alle aanwezigen dat we als eerste gaan kijken naar twee producten van Lonestar. Ik zet mijn telefoon op het statief achter me en druk op record. Daarna draai ik me om en check ik nog één keer of de instellingen op de camera voor het maken van foto’s juist zijn. Dat is het geval. Wat mij betreft kan de demo beginnen.



    Persoonlijke toppers voor mij zijn de 100 shots cake van Lonestar, de Sydney, Kamuro en Tulum van het Spaanse merk Cialfir en de Kingstown Hangover van Magnum.

    Na de demo en een korte pauze is het tijd voor het ‘toetje’. Een pyrotechnische verrassing van maar liefst 7 minuten. Een kleurrijke show die rustig begint met mooie gekleurde comets waarna wordt toegewerkt naar een stevige finale. Ik heb er helaas geen opname van, maar het was 7 minuten flink genieten.

    Soms zit ik bij een restaurant en dan heb ik de neiging om eerst een toetje te bestellen en daarna het hoofdgerecht. In Holten doen ze dat gewoon. Hou ik van. Over dat hoofdgerecht gesproken, daar is het nu tijd voor. De wijzers van mijn horloge geven aan dat het inmiddels 21:00 uur is en dat is ook het tijdstip waarop de pyromusical gepland staat. Hét signaal voor mij om mijn telefoon weer op het statief te plaatsen en de camera in gereedheid te brengen. Het spektakel van het toetje belooft veel voor het hoofdgerecht. De muziek start en vanaf dat moment is het elf minuten lang genieten van een prachtige vuurwerkshow.



    Prachtig, een werkelijk schitterende show.

    Na de show is er nog genoeg tijd voor een drankje. Daar maak ik dankbaar gebruik van. Ik word aangesproken door iemand met een blauwe jas. Na een tijdje vertelt hij dat hij uit Zwolle komt en op dat moment gaat er een belletje rinkelen. Forumlid Niels komt ook uit Zwolle. Die ken ik persoonlijk niet, maar hij schrijft wél dondersgoede verhalen. Met lichte twijfel vraag ik of ik heel toevallig sta te praten met de Niels uit Zwolle die goed kan schrijven. Hij knikt bevestigend. “Ja, dat ben ik!” Ik vind het leuk dat ik op één avond best een paar mensen voor het eerst heb gezien. Mooie toevoeging aan een sowieso al mooie avond.

    Op de terugweg rijden Pim en ik mee met Bastiaan. Hij was zo vriendelijk om ons mee te nemen richting Enschede. Onderweg is het onderwerp van gesprek natúúrlijk vuurwerk. Kan niet anders op zo’n avond en met drie liefhebbers in de auto. Pim en ik worden afgezet in Hengelo, van waar het nog maar een paar minuutjes met de trein is naar hometown Enschede. Eenmaal aangekomen stappen we op de fiets en scheiden onze wegen.


    Einde. Wordt vervolgd.

    Voor de liefhebber heb ik nog de demo en pyromusical achter elkaar waardoor je, als je er niet bij was, toch een beetje het gevoel krijgt van het avondvullende programma. Veel kijkplezier!

    Groeten uit Enschede.

  9. Deze 8 gebruikers waarderen Stoker voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    Jahoor, daar is-ie weer!

    Het is juni. Maand nummer zes van de twaalf. Het begint voorzichtig weer een beetje te kriebelen, maar goed: we moeten nog een half jaartje wachten. Tijd voor een terugblik op de tijd die is versteken sinds de laatste post. Ik heb vuurwerk gezien. Heel. Veel. Vuurwerk. We maken een rondje langs de highlights!

    We beginnen waar ik gebleven was: oktober 2021. Het voelt alweer als een eeuwigheid geleden, maar 31 oktober ging de boeken in als een vuurwerkfeest. Een avond vol paraplu’s, poncho’s en plassen water. Mijn god, wat regende het die dag. Die hoeveelheid water hield een groot aantal liefhebbers overigens niet tegen om de reis naar Eibergen te maken. Het park in het kleine plaatsje vormde het decor voor een ware mascleta. Een unieke gebeurtenis in Nederland en dat was, gezien de hoeveelheid mensen, velen ter ore gekomen. Gelukkig hebben we de foto’s nog!


    Naam: Mascleta-8.jpg
Bekeken: 692
Grootte: 138,6 KB

    Naam: Mascleta-7.jpg
Bekeken: 723
Grootte: 98,8 KB

    Naam: Mascleta-6.jpg
Bekeken: 688
Grootte: 78,7 KB

    Naam: Mascleta-3.jpg
Bekeken: 707
Grootte: 115,6 KB


    We maken een kleine sprong in de tijd: oud en nieuw. Normaal gesproken het hoogtepunt van het jaar, nu toch iets minder. Dat er een verbod was, was in Enschede overigens slecht te merken. Er ging in veel straten een gigantische hoeveelheid vuurwerk de lucht in. Reden genoeg voor mij om de camera die avond flink aan het werk te zetten!


    Naam: DSC_0048.jpg
Bekeken: 690
Grootte: 99,3 KB

    Naam: DSC_0004.jpg
Bekeken: 707
Grootte: 105,6 KB

    Naam: DSC_0083.jpg
Bekeken: 731
Grootte: 108,3 KB

    Naam: DSC_0086.jpg
Bekeken: 711
Grootte: 109,8 KB


    Ergens in februari kocht ik een nieuwe camera. Na twee jaar trouwe dienst liet mij Nikon D5300 me steeds vaker in de steek. Ik vond het een mooi excuus om op zoek te gaan naar een upgrade en ben sindsdien de trotse bezitter van een Sony a7III. Levert dat betere foto’s op? Oordeel zelf ;)

    April, in Enschede is dan jaarlijks de voorjaarskermis. Waar ik de kermis zelf graag vermijd, kom ik toch elk jaar om het vuurwerk te bekijken. Dit jaar een bijzonder kort showtje, ongetwijfeld zonder dat het de bedoeling was. Leverde wel mooie platen op!


    Naam: Kermis_Enschede-1.jpg
Bekeken: 705
Grootte: 111,3 KB

    Naam: Kermis_Enschede-3.jpg
Bekeken: 710
Grootte: 116,0 KB

    Naam: Kermis_Enschede-5.jpg
Bekeken: 722
Grootte: 169,0 KB

    Naam: Kermis_Enschede-7.jpg
Bekeken: 718
Grootte: 123,7 KB


    We eindigen in Hannover. Een paar weken geleden vond daar de aftrap van het vuurwerkfestival plaats. Team Australië mocht de eerste show van dit seizoen verzorgen. Ik was nog nooit bij het festival in Hannover geweest, maar ik kan het aanraden. Erg tof om bij te zijn!


    Naam: s-Hannover-7.jpg
Bekeken: 740
Grootte: 128,5 KB

    Naam: s-Hannover-23.jpg
Bekeken: 711
Grootte: 124,1 KB

    Naam: s-Hannover-33.jpg
Bekeken: 711
Grootte: 180,0 KB


    Tot zover! Wordt vervolgd!
    Groeten uit Enschede.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Stoker voor het bericht:


  12. #23
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Eindelijk weer een update hier, top. Kan altijd genieten van je update's, mooi geschreven en altijd top foto's erbij. Dit jaar weer de verkoopdagen als het goed is, kijk nu al uit naar je verslagen daar van, dat moet wel heel sfeervol zijn.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  14. #24
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Eindelijk weer een update hier, top. Kan altijd genieten van je update's, mooi geschreven en altijd top foto's erbij. Dit jaar weer de verkoopdagen als het goed is, kijk nu al uit naar je verslagen daar van, dat moet wel heel sfeervol zijn.
    Dankje! Ja, dat worden vast mooie verslagen met sfeervolle foto’s!
    Groeten uit Enschede.

  15. #25
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts
    En toen was het zomaar ineens eind oktober. Tijd voor een nieuw verslagje hier, vermoedelijk de laatste voordat de verkoopdagen gaan beginnen! Bij deze een korte terugblik op de periode sinds de laatste post hier.

    Kermis Zutphen
    We beginnen op de tweede dag van september, in Zutphen. Dé stad waar ik wel eens met de trein voorbij ga, maar werkelijk nooit uitstap. De kermis in de stad was de aanleiding om daar eens verandering in te brengen. Niet omdat ik de kermis nou zo leuk vind, maar wel omdat er een mooie show geschoten zou worden. Met de trein is het vanuit Enschede prima te doen, dus mijn uitje voor die dag was vrij gauw gepland.

    Het is rond 20:00 als ik de trein uitstap en via de route die mijn telefoon aangeeft richting de Ijsselkade loop. Het was simpeler te vinden dan ik verwachtte. Aan de overkant van het water stonden namelijk een aantal busjes van Katan in de velden geparkeerd, die verraadden waar de show geschoten zou gaan worden. Het hielp om een mooi plekje te vinden voor mijn statief. Datzelfde statief klapte ik rustig uit, de camera zette ik er vast op en ik wachtte tot het vuurwerk begon.

    Naam: Zutphen-14.jpg
Bekeken: 539
Grootte: 168,7 KB

    Naam: Zutphen-9.jpg
Bekeken: 535
Grootte: 153,9 KB

    Naam: Zutphen-10.jpg
Bekeken: 537
Grootte: 165,0 KB


    Disneyland Parijs
    Met een klein sprongetje in de tijd komen we aan bij twee weken geleden, toen ik in Disneyland Parijs was. Daar is elke avond een show genaamd Illuminations. Die show an sich was leuk, maar ik keek uiteraard met extra interesse naar het vuurwerk.

    Illuminations is een show waarbij beelden worden geprojecteerd op het kenmerkende kasteel in het park. Als je overdag het kasteel bezoekt en naar boven loopt, dan kun je met wat zoekwerk het vuurwerk overdag al zien staan. Leuk detail voor de vuurwerkliefhebber die het park ooit bezoekt.

    ’s Avonds is het tijdens deze show gigantisch druk, de omgeving rond het kasteel staat vol met een mensenmassa. Dat is natuurlijk erg sfeervol, maar voor het maken van foto’s is het een flinke uitdaging. Met niet al te veel verwachtingen pakte ik dus het statief uit mijn tas om een mooie plek te vinden. Eerlijk gezegd is dat niet te doen en is het maken van écht mooie vuurwerkfoto’s als bezoeker eigenlijk niet te doen. Al met al toch erg blij met hoe de foto’s geworden zijn. Mooie dagen gehad in het park én vuurwerk gezien: prima uitje in de herfstvakantie!

    Naam: DisneyVWK-16.jpg
Bekeken: 539
Grootte: 126,9 KB

    Naam: DisneyVWK-10.jpg
Bekeken: 535
Grootte: 185,5 KB

    Naam: DisneyVWK-1.jpg
Bekeken: 533
Grootte: 123,6 KB


    Kermis Enschede
    Diezelfde herfstvakantie sloot ik afgelopen weekend af met de vuurwerkshow in het Volkspark in Enschede, de afsluiter van de kermis. Het bezoeken van die show is inmiddels ook al jaren een traditie. Om vervolgens met een goed gevulde zak oliebollen weer huiswaarts te keren.

    Afgelopen voorjaar duurde deze show een krappe vijf minuten, vermoedelijk door een klein foutje. Gelukkig kon men deze editie iets langer genieten van de show, die zoals gewoonlijk een klein kwartiertje duurde. De opening van de kermisshow is vaak erg sterk en kleurrijk, zo ook dit jaar. Het middenstuk was niet helemaal mijn smaak, maar de finale maakte het zeker goed! Uiteraard ook hier wat foto’s!

    Naam: Kermisoktober-6.jpg
Bekeken: 535
Grootte: 102,5 KB

    Naam: Kermisoktober-4.jpg
Bekeken: 540
Grootte: 160,7 KB

    Naam: Kermisoktober-1.jpg
Bekeken: 532
Grootte: 146,9 KB
    Groeten uit Enschede.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen Stoker voor het bericht:


  17. #26
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Tijdje geleden sinds je laatste update maar wat van update plaats je dan ook! Leest weer heerlijk weg, gewoon, alsof je erbij bent. Tof!

    Uit ervaring kan ik vertellen dat het fotograferen van Illuminations een drama is (ik was er per toeval een paar dagen eerder dan jou). Als je echt een goeie plek voor je statief wilt dan kan je uren van te voren al je plekje gaan bewaken. Eerlijk gezegd is dat het totaal niet waard, je mist dan de mooiste uren in het kasteelpark van Parijs. Het park is zo ontzettend mooi uitgelicht en attracties in het donker doen geeft altijd wat extra magie.

    Respect dat je toch een poging gedaan hebt en echt hele toffe foto's hebt gemaakt. Stiekem typ ik dit bericht met een beetje jaloezie.

  18. #27
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts

    Update!

    Binnenkort een nieuw verslag, in de tussentijd kun je genieten van onderstaande video!

    Groeten uit Enschede.

  19. #28
    VWC-Lid Stoker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2017
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    222
    Thanks
    130
    344 waarderingen in 102 posts

    Viva Las Fallas!

    Een week lang in hét vuurwerkparadijs van Europa. Dat is hoe ik mijn eerste Fallas zou omschrijven. Natuurlijk, ik had de foto’s en video’s gezien. Ik dacht te weten wat me ongeveer te wachten stond. Maar jongens, dit was nog zó veel vetter dan ik had durven dromen.

    15 maart
    Het is tegen 12:30 als ons vliegtuig opstijgt vanuit Dusseldorf. We zijn die ochtend vroeg vertrokken en ik betrap mezelf er onderweg op dat de bekende kruitkriebels van oudejaarsdag aanwezig zijn. Ik heb jarenlang uitgekeken naar een bezoek aan Fallas. Deze week gaat het dan eindelijk gebeuren.

    Rond 15:00 landt het vliegtuig in het zonnige Valencia. De 25 graden in Spanje zijn een verademing als je vanuit de kou vertrekt. De zon schijnt en voorspelt een mooie week. Na wat gepuzzel bij de metro weten we de juiste lijn te vinden naar onze bestemming: Estadio Mestalla, waarnaast ons appartement zich bevindt. Wanneer we uitstappen bij metrostation Arago verschijnt het stadion achter de toch al grote gebouwen. Als voetballiefhebber ging mijn hart hier sneller van kloppen. Al sluit ik niet uit dat de achtergrondgeluiden daar ook bij hebben geholpen. Nog voor we het metrostation uitliepen hoorde je al duidelijk de knallende geluiden van de vuurwerkliefhebbende stad.

    Na een korte stop in het appartement om onze spullen achter te laten, begeven we ons naar het centrum. Via de prachtige Pont de les Flors lopen we de stad in. De grote beelden staan voor een groot deel al klaar in de straten en onderweg proeven we de geweldige sfeer die in de stad hangt. Overal zijn blije en feestvierende mensen.

    Na het avondeten is het tijd om richting de Plaça de l'Ajuntament te lopen. Hier zal het eerste grote vuurwerk van deze trip zijn, de Nit de l’Alba. Het is nog vroeg als we een plekje zoeken, maar het blijkt een goede keuze te zijn om vroeg klaar te gaan staan. Wanneer de hekken op het plein worden gesleept, staan we helemaal vooraan. Benieuwd naar het vuurwerk wachtend, vliegt de tijd me voorbij.

    Naam: B73857B8-1301-4A3A-9C20-86B8ECEB1CB1.jpg
Bekeken: 363
Grootte: 163,2 KB

    Naam: 144E3BC7-A24A-4782-8D31-4A9601721DDD.jpg
Bekeken: 363
Grootte: 155,9 KB


    16 maart
    Donderdags maken we een wat uitgebreidere tocht langs de beelden. Het is bizar hoe gedetailleerd en kleurrijk de bouwwerken zijn. De ene nog mooier dan de andere. Kunst, pure kunst. De hele familie geniet van alles wat we zien. Wat mooi, wat mooi.

    Naam: 919EEE97-A8D8-423F-9DB6-1E95893D9D62.jpg
Bekeken: 362
Grootte: 202,8 KB


    In de avond staat de eerste castillo op het programma. Om 22:00 pakken we de metro, om vervolgens in de tram te stappen naar onze bestemming: de rotonde bij Palau de les Arts. In de middag hadden we gezien dat dat de beste plek zou zijn voor foto’s, want je staat er daar recht voor. Tot mijn verbazing is het er nog niet mega druk. Met nog een uurtje tot het begin van de show nemen we plaats, weer staan we vooraan. Als tien minuten voor tijd de eerste salute de omgeving doet opschrikken zet ik mijn camera neer en ben ik klaar voor de eerste écht grote show.

    Naam: CD843498-B1A7-49D1-A5A5-8225973A6FEF.jpg
Bekeken: 358
Grootte: 119,2 KB


    17 maart
    Het zijn lange dagen die we maken, dus de dag rustig beginnen en iets langer in bed liggen dan de bedoeling was, is totaal geen straf. Je verkijkt je erop hoeveel kilometers je maakt. Over je stappendoel hoef je je geen zorgen te maken, dat haal je echt wel.

    Toch stap ik met een grote lach al gauw mijn bed uit. Ik had in het bijzonder uitgekeken naar deze dag, want de sponsormascleta van FallasFestival.nl staat op de planning. Een bijzondere gelegenheid, die ik graag kom vastleggen. Als we bij de locatie aankomen staat er al een flinke hoeveelheid mensen te wachten rondom de hekken waarbinnen het vuurwerk zich bevindt. Om dit vast te leggen op beeld tíjdens het spektakel neem ik achteraan plaats. Gezien de grote knallers zullen die paar meters het verschil ook niet maken: deze gaan we in ons hele lichaam voelen.

    Naam: 14257BC6-55D6-42B6-8C0E-3154FA2C07C7.jpg
Bekeken: 359
Grootte: 117,6 KB

    Naam: 5994871B-E395-4401-80E6-835688DA311D.jpg
Bekeken: 366
Grootte: 155,9 KB


    In de avond staat er nog meer vuurwerk op het programma: castillo nummer twee, geschoten door Alpujarreña. Een voor mij onbekende naam, maar ik heb genoten van de show. Ik vond dit misschien wel de beste castillo van deze editie van Fallas.

    Naam: 35F53910-78FF-4A19-AC7E-7A2558A57D85.jpg
Bekeken: 357
Grootte: 124,0 KB


    18 maart
    Een plek die we nog niet bezocht hadden was de Plaça de la Virgen. Hier lopen de Valencianen in optocht naartoe om tijdens La Ofrenda een bloemenoffer te brengen. Gigantisch indrukwekkend om te zien, want het is een erg emotioneel gebeuren.

    Naam: 9FB3CE9E-B64B-4FA4-ACFC-1693D76FA67E.jpg
Bekeken: 361
Grootte: 199,0 KB

    Naam: 0CCA3DAF-8492-4547-B466-9A91225225A9.jpg
Bekeken: 363
Grootte: 144,5 KB


    Ook deze avond stond er weer een castillo op onze planning, maar niet zomaar een. De Nit del Foc is traditiegetrouw de grootste vuurwerkshow van Fallas en dit jaar werd er een recordbedrag voor uitgetrokken. Het was enorm druk, veel drukker dan de dagen ervoor. Tijdens het wachten steken kinderen met hun ouders vuurwerk af, mooi om te zien hoe dat daar zo gemoedelijk gaat.

    Naam: A32BE036-3197-40C5-BB10-4CA41DFFA68C.jpg
Bekeken: 358
Grootte: 108,9 KB


    Na een kleine twee uur te hebben gewacht begon de grootste Nit del Foc ooit.

    Naam: D4D1F84A-2F9E-4541-B6E7-05FB64F726FB.jpg
Bekeken: 367
Grootte: 102,6 KB


    19 maart
    Een van de meest indrukwekkende gebeurtenissen is toch wel de Cabalgata del Foc als je het mij vraagt. Een optocht waarbij de vonken om je oren vliegen. Gezien de drukte moesten we op grote afstand blijven, maar dat vond ik zo erg nog niet. Wél bijzonder om mee te maken!

    Naam: 715BAB50-830C-4C34-85DA-B037C1E153BF.jpg
Bekeken: 361
Grootte: 171,5 KB


    Het is de aftrap van de climax van Fallas, La Crema. Alle beelden worden verbrand. Zonde, maar toch ook mooi. Deze stad leeft voor deze week en dit moment is bijzonder om mee te mogen maken. We hadden het geluk dat de winnende Falla bij ons om de hoek stond, dus daar hebben we de Crema bekeken. Levert mooie platen op, al zeg ik het zelf.

    Naam: DSC01232.jpg
Bekeken: 367
Grootte: 194,8 KB

    Naam: DSC01350.jpg
Bekeken: 360
Grootte: 145,5 KB


    Ik ben verliefd op dit feest en deze stad. Liefde op het eerste gezicht. Ik heb nu al heimwee. Volgend jaar weer. Dat staat eigenlijk al wel vast. Nóg meer zien, nieuwe dingen ervaren. Dit feest wil ik elk jaar vieren.

    In deze post kan ik niet alle foto’s kwijt. Meer zien? Dat kan hier!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Groeten uit Enschede.

  20. Deze 12 gebruikers waarderen Stoker voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  21. #29
    VWC-Lid Janniekske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    3.070
    Thanks
    3.490
    7.029 waarderingen in 1.557 posts
    Mooi sfeerverslag Stoker. Klinkt allemaal erg goed / mooi. Bijzonder mooi festival, uniek. Iets wat ik volgend jaar ook zeker wil beleven!
    BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

  22. Deze gebruiker waardeert Janniekske voor het bericht:


  23. #30
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Lekker verslag hoor Stoker, leest lekker weg en erg mooie foto's ook. Goed te zien dat het zo goed is bevallen en dat je volgend jaar weer gaat.
    Laatst gewijzigd door omepje; 17 april 2023 om 12:25
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  24. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •