Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts

    [Demo Cat. 1] Livestream Rijswijkse Vuurwerkhal Categorie 1 vuurwerkdemo - 12-12-2020

    Winkel: Rijswijkse Vuurwerkhal
    Provincie: Zuid-Holland
    Stad/dorp: Rijswijk
    Locatie: ...
    Datum: Zaterdag 12 december 2020
    Tijdstip: 17:30 uur
    Schietbedrijf: ...
    Max. kaliber: Categorie 1 vuurwerk
    Collectie: ...
    Bijzonderheden: Livestream via Facebook

    Livestream via de Facebookpagina van de Rijswijkse Vuurwerkhal.

    https://nl-nl.facebook.com/Vuurwerkhal.nl

    Naam: Screenshot_20201212-170654_Drive.jpg
Bekeken: 896
Grootte: 163,7 KB
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 6 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Je moet wat Hahahahahaha.
    December Will Be Magic Again!!

  4. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Knalerwten op een demo hahaha!
    Wel een mooi statement.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Op een gegeven moment 130 toeschouwers, meer dan soms op een normale demo

  6. Deze gebruiker waardeert happy4ever1968 voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 april 2010
    Berichten
    674
    Thanks
    173
    491 waarderingen in 204 posts
    https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Leuk dat Frits de show geschoten heeft; in ieder geval nog één demo gezien dit jaar!

    En als je dit zware spul ziet dan begrijp je direct waarom de politie cat 1 ook van de straten wilde hebben


  9. #7
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Haha mooi dit hoor, je moet wat zeg maar
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. #8
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Jammer dat het moet op deze manier.. Heb wel paar keer smakelijk moeten lachen tijdens deze demo / livestream.

  11. #9
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Het beste er van maken, goed voorbeeld hoe je dat kunt doen, leuk opgezet.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #10
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.236
    Thanks
    12.603
    13.071 waarderingen in 3.426 posts
    Ik mocht gisteravond ook aanwezig zijn bij de demo en zoals voorgaande jaren zal ik ook van deze demo de toppers onder elkaar zetten.

    1. Ijsfontein - Cafferata Showtime
    De ijsfontein van Cafferata viel positief op. Het is een blijft natuurlijk een ijsfontein. Het is niet dat deze ineens 2 meter hoog ging of iets dergelijks. Echter was de brandtijd wel erg lang. Veel langer dan ik in het verleden van ijsfonteinen heb gezien.

    2. Happy Dragon Eggs - Vulcan
    Normaal kunnen zogeheten Pili Crackers mij niet boeien. Zie ze geregeld voorbij komen in de cat. 1 stookfilmpjes op youtube en het is allemaal niet veel. Echter vond ik deze van Vulcan wel erg goed. Crackling was redelijk hard en het product presteerde dan ook beter dan verwacht.

    3. Knetterlinten 70cm 3 stuks - GBV
    De knetterlinten van GBV werden met 3 stuks tegelijk afgestoken en hierbij kwam flink wat geluid vrij. Crackling was echt goed te noemen en dit produceert meer geluid dan de 90 en/of 500 schots matjes van de afgelopen jaren. Ik vond deze ook beter presteren dan de Knettergek van China Red. Deze van GBV waren beduidend harder.

    4. Grondbloem Crackling 6 stuks - Katan
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier geen hoge verwachtingen van had. Ik heb deze een aantal weken geleden voorbij zien komen in een cat. 1 video op youtube, waarbij verschillende crackling grondbloemen werden getest. Op beeld kwam die van Katan minder over, maar eenmaal tijdens de demo draaide de grondbloemen al stuiterend over de straatstenen om uit te monden en mooie 'felle' crakling. Crackling was ook hier weer goed hard, gewoon wat je van een grondbloem crackling mag verwachten. Het ging hier om de 2017 batch, die al wat jaartjes in de bunker staat te drogen.

    5. Stadionfakkel Rood / Bengal Fire Red - Cafferata
    Ik heb deze vorig jaar zelf in de straat mogen bewonderen en dit was toen al veruit de beste cat. 1 fakkel die ik had in vergelijking met 2 andere. Ook gisteravond presteerde deze weer heel erg goed. Er stond weinig wind, dus de rook bleef heel mooi hangen, waardoor het fel rode Bengaals vuur nog beter tot zijn recht kwam. Vind ze niet heel goedkoop, maar dit zijn wel absolute aanraders.

    6. Fonteinzak (2020 batch zit in een doos) - China Red
    Heb deze fonteintjes al eens eerder in actie gezien, tijdens de open dagen van de Vuurwerkhal. Zijn altijd prima fonteintjes en ook nu presteerde ze weer goed. Zijn gewoon prima effecten en vooral de 2 fonteinen met een crackling finale kon ik erg waarderen. Voor categorie 1, slechts 7,5 gram, en voor het geld (€10,-) is dit zeker een meepakker.

    7. Mini Conic Fountain - Katan
    Deze ken ik al jaren en toen ik deze een aantal jaren geleden voor het eerst in actie zag, stond ik echt versteld van de prestatie. De fonteinen zijn echt enorm klein, maar komen toch zeker wel 1,5 meter hoog en heb ze weleens gezien dat ze de 2 meter haalde. Kortom, ook dit zijn gewoon goede cat. 1 fonteinen die wel wat meer aandacht verdienen.

    8. Bengalfeuer Mix - Funke
    Als vervanger van de Bengalo van China Red, aangezien deze nog niet binnen zijn, werd de Bengalfeuer Mix van Funke afgestoken. Ja, wat moet ik hier nu nog over zeggen. Dit is gewoon zo ontzettend goed spul en sta gewoon keer op keer versteld dat Funke dit in categorie 1 weet neer te zetten. De vlammen zijn echt enorm fel en produceren enorm veel licht. Daarnaast komt er ook flink veel rook vrij, nog meer zelfs dan bij de Bengal Fire Red van Cafferata. Ook zijn de bengalen van Funke nog feller en de afwerking is geniaal. Dit hoogwaardige stukje vuurwerk kan simpelweg niet ontbreken in de collectie.

    Na een korte finale van wat fonteinen kwam er een eind aan de demo. Wie had dat verwacht, van een druk bezochte demo met veel liefhebbers en een goed gevulde schietlijst naar een cat. 1 demo. Desalniettemin, was het leuk om weer even wat vuurwerk in actie te zien en daarnaast heb ik respect voor de winkeliers die er ondanks de enorme tegenslagen toch nog iets van proberen te maken. Petje af.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze 5 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  14. #11
    VWC-Lid LiamVB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 september 2015
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    396
    Thanks
    841
    196 waarderingen in 100 posts
    Geweldig dat ze het op deze manier door laten gaan.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •